Έχουν περάσει 6 χρόνια από το τελευταίο - πραγματικά νέο - παιχνίδι Street Fighter και, παρόλο που δεν πρόκειται για το μεγαλύτερο κενό μεταξύ κυκλοφοριών της fighting σειράς, δικαιολογούμαστε όταν λέμε πως μας έλειψε πολύ. Το Street Fighter V κυκλοφόρησε αρχές του 2016, πριν καν λανσαριστούν τα (τότε) mid-gen συστήματα των Sony και Microsoft, PlayStation 4 Pro και Xbox One X. Έκτοτε έχουν αλλάξει πολλά, γι’ αυτό και αναμένουμε το επόμενο βήμα του εμβληματικού franchise με ιδιαίτερη ανυπομονησία. Μεταξύ 7 και 10 Οκτωβρίου 2022, η Capcom έκανε διαθέσιμη την closed beta του Street Fighter 6, που θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή μέσα στο 2023. Εννοείται πως δε χάσαμε την ευκαιρία και δοκιμάσαμε το περιεχόμενό της για αρκετές ώρες, κάτι που, τελικά, έκανε την ανυπομονησία μας ακόμα μεγαλύτερη.
Περιεχόμενο και τεχνικός τομέας
Στην closed beta του Street Fighter 6 βρήκαμε διαθέσιμα ranked και casual matches, open tournaments, το extreme battle mode, ένα training mode και το online Battle Hub του τίτλου. Το character creator ήταν αυτό που μας πρωτο-υποδέχθηκε, ένα mode δημιουργίας avatar με το οποίο πλοηγούμαστε στο προαναφερθέν Hub. Είναι με ευκολία ένα από τα πιο λεπτομερή character creators που έχουμε δει τελευταία, με απίστευτα πολλές πιθανές δημιουργίες κάθε είδους. Κι αυτό γιατί, τα αποτελέσματα δεν είναι πάντα… ανθρωπόμορφα. Από την πρώτη κι ολας βόλτα μας στο hub παρατηρήσαμε παίκτες με avatars που θυμίζουν περισσότερο μυθικά τέρατα σε μικρογραφίες, μοντέλα του Picasso, ακόμα και αντικείμενα. Τα avatars μπορούν να κάνουν χρήση διάφορων emotes και να ντυθούν με ρούχα και αντικείμενα που αγοράζονται από το κέντρο του Battle Hub.
Στο Battle Hub υπάρχουν arcade cabinets, που μας δίνουν πρόσβαση στο training mode και δυνατότητα δημιουργίας αγώνων με αντιπάλους που κάθονται στο ίδιο cabinet με εμάς. Το training mode ήταν αυτό ακριβώς που θέλουμε από betas ανάλογων τίτλων, μα σπανίως έχουμε. Με την πλήρη λίστα κινήσεων κάθε χαρακτήρα, τακτικές εκμάθησης των μηχανισμών του ακόμα και για παίκτες δίχως εμπειρία με fighting games (με ανάλυση ακόμα και των frames που χρησιμοποιεί το animation κάθε επίθεσης) και δεκάδες presets για προπόνηση σε combos και άμυνα, δε θα μπορούσαμε να μην είμαστε από ικανοποιημένοι, έως και εντυπωσιασμένοι.
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού μας με πραγματικούς αντιπάλους βιώσαμε - φυσικά – ότι καλύτερο έχει να μας προσφέρει το Street Fighter 6. Με εξαίρεση τα ελάχιστα frame drops και τα σπάνια κολλήματα με διάρκεια μικρότερη των 10 frames, το netcode της closed beta επέδειξε υποδειγματικές επιδόσεις, προσφέροντάς μας ακατάπαυστη δράση χωρίς προβλήματα. Η σύνδεσή μας με άλλους παίκτες πραγματοποιούνταν ελάχιστα δευτερόλεπτα αφότου καθόμασταν στο ίδιο cabinet, ενώ δεν χάσαμε τη σύνδεσή μας με τον server ούτε μια φορά. Να σημειώσουμε πως η closed beta ήταν το build 0.2 του παιχνιδιού. Υπό άλλες συνθήκες, θα δικαιολογούσαμε εντονότερα προβλήματα στις επιδόσεις του. Στην προκειμένη, μπορούμε να πούμε πως η Capcom ανέβασε τον πήχη στο κομμάτι του beta testing.
Διαθέσιμοι χαρακτήρες ήταν οι Luke, Ryu, Chun-Li, Guile, Juri, Ken και οι νέοι Jamie και Kimberly. Ξοδέψαμε χρόνο με όλους τους και, αυτό που αντιληφθήκαμε αρχικά είναι το γεγονός ότι οι “παλιοί” της σειράς έρχονται με μερικές πολύ σημαντικές διαφοροποιήσεις στο playstyle τους, κάτι που θέλουμε οπωσδήποτε να εξερευνήσουμε εις βάθος στην τελική έκδοση του παιχνιδιού. Εκτός αυτών, υπήρχαν 6 διαθέσιμες πίστες: Metro City Downtown, Genbu Temple, Carrier Byron Taylor, Tian Hong Yuan, The Macho Ring, Training Room. Κάθε μια από αυτές αποτελεί έναν πολύ διαφορετικό χώρο από τους υπόλοιπους, φέροντας πολύ χρώμα (κάτι που χαρακτηρίζει ολόκληρο τον τίτλο), περισσότερο βάθος (ως προς το περιβάλλον) και πανέμορφο soundtrack που φέρνει έναν αέρα νεοτερισμού στο franchise – διατηρώντας το street style του.
Drive – Η σημαντικότερη προσθήκη του συστήματος μάχης
Το Street Fighter 6 εισάγει στο gameplay το Drive, ένα χαρακτηριστικό που επηρεάζει πολλούς από τους μηχανισμούς του τίτλου. Κάτω από την μπάρα με το hp των δύο παικτών υπάρχει πλέον η μπάρα του Drive, που χωρίζεται σε 6 κομμάτια. Ο τρόπος με τον οποίο ο κάθε παίκτης διαχειρίζεται την μπάρα με το Drive του, καθορίζει την πορεία κάθε αγώνα. Το Drive εξαργυρώνεται για special κινήσεις όπως επιθέσεις σε Drive Rush state, ex, parry και Drive impact, μια πανίσχυρη επίθεση που μπλοκάρεται πολύ δύσκολα. Τα εύστοχα χτυπήματα και το punish counter βοηθούν στην επαναφόρτιση της μπάρας του Drive, ενώ κομμάτια του μπορούν να εξαργυρωθούν ακόμα και για επιτυχημένα μπλοκαρίσματα επιθέσεων. Ο τρόπος με τον οποίο αυξάνεται και μειώνεται η συγκεκριμένη μπάρα, είναι ένα από τα μαθήματα που θα πρέπει να πάρουν όλοι οι παίκτες του Street Fighter 6, ακόμα και οι πιο έμπειροι στα fighting games – ή μάλλον, κυρίως αυτοί, λόγω του επιπέδου του ανταγωνισμού που κυριαρχεί σε τίτλους όπως ένα Street Fighter.
Ο τρόπος με τον οποίο ενσωματώνεται το χαρακτηριστικό Drive στο gameplay του Street Fighter 6, αποτελεί μια τεράστια αλλαγή για το franchise και μάλιστα για καλό. Το σίγουρο είναι πως ο επόμενος τίτλος της σειράς δεν θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τον προκάτοχό του ως παράδειγμα. Ο τρόπος παιχνιδιού του απαιτεί μια αρκετά διαφορετική νοοτροπία και πολλή προπόνηση και θεωρούμε ήδη πως θα ορίσει νέα standards στους fans της κατηγορίας.
Μέχρι το 2023…
Το Street Fighter 6 θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2023 για PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X, Xbox Series S και PC. Μια και ακόμα δε γνωρίζουμε την ακριβή ημερομηνία κυκλοφορίας του, ευελπιστούμε σε μια ακόμα beta, μια και οι λίγες ώρες που μπορέσαμε να περάσουμε μαζί του, μας έκαναν να αδημονούμε για περισσότερο. Το τελικό αποτέλεσμα μένει να το κρίνουμε στην ώρα του, όμως αυτήν τη στιγμή μπορούμε να πούμε πως η Capcom μας πρόσφερε μια από τις αρτιότερες betas τίτλου που έχουμε δει εδώ και πολλά χρόνια.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity