Στο φινάλε του expansion Aftermath από το Mortal Kombat 11, ο Liu Kang όντας πια Fire God, εξοντώνει τον Shang Tsung και κερδίζει το στέμμα που του δίνει τον έλεγχο του Hourglass. Τότε γίνεται Titan και ξεκινά τη δημιουργία του δικού του σύμπαντος, ενός καινούργιου timeline που επαναφέρει στη ζωή όλους τους χαμένους φίλους του, οι οποίοι επιστρέφουν αρκετά διαφορετικοί. Σε αυτήν την καινούργια εποχή επικρατεί ειρήνη μεταξύ Outworld και Earthrealm και, ως εορτασμό για το γεγονός, ένα τουρνουά fighting διεξάγεται μια φορά τον χρόνο. Με τις επιτυχίες αμφότερων να είναι σχεδόν ίσες, ο Liu Kang θέλει οπωσδήποτε τη νίκη στο επόμενο, αφού παρατηρεί πως ο General Shao του Outworld (ο νέος Shao Kahn) γίνεται όλο και πιο επικίνδυνος, δημιουργώντας φόβους για πιθανή εισβολή στο Earthrealm. Ξεκινώντας με τη στρατολόγηση των Kung Lao και Raiden, που στη νέα εποχή είναι απλοί αγρότες, ο Liu Kang ετοιμάζει την αντίσταση του Earthrealm, μια και γίνεται ξεκάθαρο ότι η ειρήνη δεν πρόκειται να κρατήσει για πολύ.
Το story mode των 15 κεφαλαίων αφηγείται την καινούργια ιστορία με τον γνώριμο τρόπο που συνηθίσαμε, από το Mortal Kombat του 2011 και ύστερα. Σε κάθε κεφάλαιο παίζουμε με έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα ενάντια σε ένα πλούσιο και ενδιαφέρον ρόστερ, ξεκλειδώνοντας αρκετά μεγάλα cutscenes που προοδεύουν την αφήγηση. Το σενάριο παρουσιάζει μια εντελώς διαφορετική οπτική στο lore του Mortal Kombat, με χαρακτήρες που ξέρουμε χρόνια να ανακαλύπτουν από το μηδέν τον κόσμο του franchise. Η διάρκειά του αγγίζει τις 5 ώρες και διαχειρίζεται το νέο ξεκίνημα με συχνές εναλλαγές, μεταξύ έξυπνων αστείων και δραματικών σκηνών. Το χτίσιμο της προσωπικότητας των χαρακτήρων από την αρχή είναι το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του story mode, που ενισχύει την εδραίωση του νέου timeline της σειράς. Εκτός από μάχες μεταξύ των cutscenes, περιέχει και minigames που απαιτούν το mashing ενός συγκεκριμένου πλήκτρου, κάτι αποτυγχάνει να αφήσει τον αντίκτυπο που θα ήθελε. Εν απουσία τους, ο ρυθμός που δίνεται από την ένταση και την κλιμάκωση των κεφαλαίων και από τις μάχες με το επακόλουθο αποτύπωμά τους στη συνέχεια της ιστορίας, είναι πιο ομαλός και διασκεδαστικότερος από του story mode που είδαμε στο Mortal Kombat 11. Τα γραφικά του Mortal Kombat 1 προσθέτουν στο σύνολο, με τα μοντέλα των χαρακτήρων να είναι με διαφορά καλύτερα σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο. Αν και υπάρχουν ακόμα οι περιστασιακές γκριμάτσες, οι εκφράσεις των προσώπων είναι πιο αληθοφανείς από ποτέ.
Οι μάχες του Mortal Kombat 1 έρχονται με τις αναμενόμενες αλλαγές, όπως όλοι οι τίτλοι της NetherRealm. Για αρχή, οι special επιθέσεις και οι ακυρώσεις combos και επιθέσεων εξαρτώνται από την ίδια μπάρα, ενώ τα krushing blows, που ήταν μεγάλο κομμάτι του Mortal Kombat 11, έχουν αφαιρεθεί. Στον αντίποδα, τα ολοκαίνουργια kameos μας δίνουν τη δυνατότητα να έχουμε έναν δεύτερο χαρακτήρα ως σύμμαχο. Για τη θέση του kameo υπάρχει μια ξέχωρη λίστα με χαρακτήρες που δεν είναι πλήρως playable (παρόλο που ήταν σε προηγούμενους τίτλους), οι οποίοι έχουν από τρεις μοναδικές επιθέσεις που πραγματοποιούνται ανάλογα με το πότε θα τους δώσουμε την εντολή. Η χρήση τους την κατάλληλη χρονική στιγμή μπορεί να ακυρώσει αντίπαλο combo και να αλλάξει την ισορροπία του αγώνα, ενώ τους βλέπουμε να συνεργάζονται με τον χαρακτήρα μας και στα animations των fatal blows και των fatalities. Εκτός από επιθέσεις, μπορούν να συνεισφέρουν με διάφορα κόλπα που θα μας δώσουν τον έλεγχο της μάχης, όπως είναι η τηλεμεταφορά στην αντίθετη πλευρά της πίστας. Τα kameos παίζουν τεράστιο ρόλο, ειδικά για τους παίκτες που θέλουν να εκμεταλλευτούν την παραμικρή δυνατότητα που τους προσφέρει ο κάθε τίτλος της σειράς, αφού έτσι θα ενισχύσουν σημαντικά το playstyle τους. Η χρήση τους είναι απλή – γίνεται με ένα πλήκτρο – οπότε επαφίεται στην εκάστοτε στρατηγική που θα ακολουθήσουμε.
Εξίσου αναπόσπαστο κομμάτι του gameplay είναι τα εναέρια combos, που όμως απαιτούν αρκετή προπόνηση για να εκτελεστούν σωστά. Ευτυχώς τα tutorials του Mortal Kombat 1 βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με τον προηγούμενο τίτλο, φέροντας αρκετό βάθος σε όλες τις κατηγορίες του συστήματος μάχης και videos που βοηθούν στην περαιτέρω κατανόηση των πιο περίπλοκων συνδυασμών πλήκτρων. Με το απαραίτητο ψάξιμο, ο τίτλος προσφέρει πολλές δυνατότητες για πειραματισμό και εντυπωσιακές μάχες. Η ποικιλία των combos είναι φαινομενικά ατελείωτη και ωθεί τον παίκτη στην τελειοποίηση του playstyle του με κάθε χαρακτήρα. Οι ρυθμοί είναι γρήγοροι, τα animations των επιθέσεων στα καθιερωμένα υψηλά επίπεδα που τα έχουμε συνηθίσει και τα fatalities αποτελούν το ματωμένο κερασάκι στην τούρτα του πιο βίαιου fighting game που θα παίξουμε φέτος. Όσο αναρωτιόμαστε το που θα φτάσει η φαντασία των ανθρώπων της NetherRealm, τόσο μας αφήνουν άφωνους με το ανεξέλεγκτο gore και τις απόλυτα γελοίες και σύναμμα ανατριχιαστικές σκηνές που το επιδεικνύουν. Στο σύνολό του, το gameplay του Mortal Kombat 1 δεν υπολείπεται σε τίποτα μπροστά στους προκατόχους του. Οι αλλαγές που δοκίμασε το στούντιο πέτυχαν, αποφέροντας (σχεδόν) το καλύτερο fighting σε τίτλο Mortal Kombat.
Υπάρχουν δύο ακόμα single-player modes. Τα Towers επιστρέφουν, φέρνοντάς μας αντιμέτωπους με μια σειρά από εχθρούς γίνονται όλο και δυσκολότεροι. Είναι μια καλή ευκαιρία έξτρα προπόνησης offline, αλλά και ένας τρόπος να μάθουμε περισσότερα για τις καινούργιες εκδόσεις των χαρακτήρων του τίτλου, ξεκλειδώνοντας τα endings τους. Το συγκεκριμένο mode είναι πια παράδοση του Mortal Kombat και τα Endless, Survivor που έρχονται μαζί του ανεβάζουν κατακόρυφα τη δυσκολία για όσους είναι πρόθυμοι να επενδύσουν χρόνο στη βελτίωση της τεχνικής τους. Το πρώτο μας καλεί να αντιμετωπίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους αντιπάλους μπορούμε, δίχως να σημειώσουμε ήττα και το δεύτερο να νικήσουμε όσο πιο πολλούς γίνεται, χωρίς refills στην ενέργεια του χαρακτήρα μας. Το τελευταίο single-player mode, το καινούργιο Invasions, αντικαθιστά το Krypt του Mortal Kombat 11. Ο χαρακτήρας που ελέγχουμε κάνει βήματα σε ένα ψηφιακό ταμπλό επιτραπέζιου, το οποίο αναπαριστά περιοχές που είδαμε και στο story mode. Με κάθε βήμα στο ταμπλό ανακαλύπτουμε επιπλέον λεπτομέρειες για τους χαρακτήρες, αν και με πιο ανάλαφρο ύφος σε σύγκριση με το story mode, ή με τα endings του Towers. Στο μεταξύ, θα παίξουμε minigames και αγώνες με μέτριας δυσκολίας και AI αντιπάλους, σε ένα ασταμάτητο grind για χρήματα και αξεσουάρ. Μάλιστα, το μέγεθός του είναι υπερβολικά μεγάλο σε συνάρτηση με το πόσο βαρετό μπορεί να γίνει. Είναι κρίμα που ένα ακόμα Mortal Kombat περιέχει mode για αγγαρειομάχους.
Η NetherRealm έχει βελτιώσει το netcode του Mortal Kombat, αν και φαίνεται πως υπάρχει κι άλλος χώρος για ανάπτυξη. Η εμπειρία με το online του Mortal Kombat 1 είναι ικανοποιητική, χωρίς ενοχλητικά προβλήματα. Η ικανότητα να αποχωρήσουμε από αγώνα με αντίπαλο που θεωρούμε πολύ ανώτερό μας με αυτοκτονία – quitality, δίνει έναν πιο χιουμοριστικό αέρα στην ατμόσφαιρα. Παρόλο που πρόκειται για το πιο ευχάριστο Mortal Kombat των τελευταίων ετών, αποφεύγει από το να γίνει ανώριμο, αλλά αντίθετα παρουσιάζεται πιο προσγειωμένο. Πέραν τούτου και της προσθήκης των Kameos, δεν επιχειρεί πολλά περισσότερα από το να προσφέρει μια ενδιαφέρουσα ιστορία με το ίδιο ακριβώς φορμάτ που ακολουθείται στους τελευταίους τίτλους, ή modes που έχουμε ξαναδεί, αν και με διαφορετικές μορφές - με το Invasions να αντικαθιστά το Krypt, όντας ομοίως αδιάφορο και με έμφαση στο grind. Ίσως η προσθήκη κάτι πραγματικά νέου (όπως το World Tour στο Street Fighter 6), να έδινε στο Mortal Kombat το επιπρόσθετο βάθος που αναζητά με τις πιο πρόσφατες κυκλοφορίες του. Ακόμα κι έτσι, το Mortal Kombat 1 είναι το ομορφότερο της σειράς, δίχως να πλήττεται από τεχνικά προβλήματα. Ο τίτλος διατηρείται σταθερά στα 60fps, ενώ τα cutscenes αναπαράγονται σε 30fps. Το sound design είναι, όπως πάντα, εξαιρετικό.
Το Mortal Kombat 1 θα μπορούσε να είναι το καλύτερο της σειράς, αν όμως δεν περιοριζόταν στις παραδόσεις των προκατόχων του. Το σενάριό του είναι πολύ δυνατό, αλλά η αφήγηση ακολουθεί πιστά το ύφος των προηγούμενων τίτλων. Το Towers mode επιστρέφει σχεδόν απαράλλαχτο και το Invasions είναι μια κακή ιδέα για αντικατάσταση του Krypt, που καταφέρνει να έχει χειρότερο grind από αυτό. Όμως, το gameplay του είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει σε τίτλο Mortal Kombat, αλλάζοντας ξανά τους κανόνες, με την προσθήκη επιπλέον εργαλείων για special ελιγμούς στις μάχες (ιδίως στις εναέριες). Τα kameos θα μείνουν σίγουρα ως ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου τίτλου, που εμβαθύνουν ακόμα περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο παίζουμε. Τώρα πρέπει να δούμε πως θα εξελιχθεί η σειρά με τις καινούργιες δυνατότητες που άνοιξε το reboot της ιστορία της.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity