Τον Αύγουστο του ’19, όταν η Sony ανακοίνωσε την εξαγορά της Insomniac Games, το χαρτοφυλάκιο της PlayStation Studios απέκτησε με κάθε επισημότητα ένα από τα πιο πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία του. Κατά βάθος και πλην ορισμένων εξαιρέσεων, το αμερικανικό στούντιο ήταν ανέκαθεν πιστό στο brand του PlayStation, αναπτύσσοντας τίτλους με υψηλά standards και με έντονα αναγνωρίσιμο ύφος. Η απόκτησή του επισφράγισε μια σχέση δύο δεκαετιών, ενισχύοντας το οπλοστάσιο της Sony την κατάλληλη στιγμή: λίγο πριν από το λανσάρισμα του PlayStation 5. Δεν είναι διόλου τυχαίο που ένας από τους πρώτους τίτλους που εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τις δυνατότητες της νέας κονσόλας, είναι το Ratchet & Clank: Rift Apart. Ούτε και το γεγονός ότι το πιο αναμενόμενο exclusive της για το 2023, είναι το Marvel’s Spider-Man 2. Ένας τίτλος που αναμένεται εδώ και δύο χρόνια, με τις απαιτήσεις να βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ειδικά μετά την επιτυχία των δύο προκατόχων του.
Σπουδαιότεροι (και πιο εύθραυστοι) μαζί
Το Marvel’s Spider-Man του 2018 και το Marvel’s Spider-Man: Miles Morales που ακολούθησε δύο χρόνια αργότερα, προετοίμασαν το έδαφος για το νέο κεφάλαιο της σειράς που ενώνει τους δύο Spider-Men, ως playable χαρακτήρες, για πρώτη φορά στα χρονικά των videogames. Το σενάριο των πρώτων δύο τίτλων άφηνε να εννοηθεί πως στο μέλλον θα μάθουμε περισσότερα για τον παιδικό κολλητό του Peter Parker, Harry Osborn, αλλά και για τον Venom, κάτι που μας επιβεβαίωσε και το trailer αποκάλυψης του τίτλου το 2021. Όντως, από τις πρώτες κι όλας ώρες του Marvel’s Spider-Man 2 βλέπουμε την επανένωση των δύο παλιόφιλων, η οποία γίνεται σε μια δύσκολη περίοδο τόσο για τον Peter, όσο και για τον Harry. Ο Peter βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο της σχέσης του με την MJ, ενώ παράλληλα είναι και άνεργος, μεταξύ εργασιών που καταλήγουν να μην του ταιριάζουν. Ο Harry από τη μεριά του πάσχει από μια θανατηφόρα ασθένεια που τον γονατίζει και εναποθέτει τις ελπίδες του σε κάτι που αργότερα αναγνωρίζεται ως… symbiote, εξωγήινης προέλευσης. Μια ιδιαίτερη στολή που γιατρεύει οποιαδήποτε ασθένεια και τον κάνει να αισθάνεται πιο δυνατός από ποτέ.
Από την άλλη μεριά, ο Miles αντιμετωπίζει τα δικά του ψυχολογικά θέματα, έχοντας ως βάρος στη συνείδησή του τον θάνατο του πατέρα του και της παιδικής του φίλης Phin. Προσπαθώντας να βρει μια ισορροπία στη ζωή του, αναζητά τον τρόπο να εκδικηθεί για τον θάνατο του πρώτου, ενώ την ίδια ώρα συνεχίζει να προσαρμόζεται στη ζωή του υπεύθυνου και σωτήρα σούπερ ήρωα. Για να το καταφέρει αυτό, χρειάζεται τη βοήθεια του πιο έμπειρου Peter. Ο οποίος Peter, από τη στιγμή που έχει ξανά στη ζωή του τον Harry, σπάνια βρίσκει χρόνο για να ασχοληθεί με την καθοδήγηση του Miles. Ώσπου, μια νέα απειλή καταφθάνει στη Νέα Υόρκη: ο Kraven the Hunter, ο οποίος ψάχνει για έναν αντίζηλο αρκετά δυνατό ώστε να αποτελέσει και τον τελευταίο του. Ο Kraven τρελαίνεται στην ιδέα να συναντήσει κάποιον δυνατότερο από τον ίδιο και γι’ αυτό γεμίζει την πόλη με κυνηγούς του, ώστε να τον εντοπίσουν για χάρη του. Παράλληλα, η… ιαματική στολή του Harry αποδεικνύεται περισσότερο κακόβουλη παρά χρήσιμη, κάτι που γίνεται περισσότερο αισθητό όταν εφαρμοστεί στον Peter. Όσοι έχουν διαβάσει τα σχετικά comic books ή έστω παρακολουθήσει την τριλογία Spider-Man του Sam Raimi, ξέρουν πολύ καλά τι μπορεί να σημαίνει αυτό.
Η ιστορία του Marvel’s Spider-Man 2 είναι πιο σκοτεινή απ’ αυτή των προηγούμενων δύο παιχνιδιών, καθώς οι δύο ήρωες και πρωταγωνιστές της αντιμετωπίζουν τη δυσκολότερη περίοδο της ζωή τους. Ο καθένας τους για διαφορετικούς λόγους. Κάπως έτσι, βλέπουμε δύο Spider-Men που παλεύουν με όλη τους τη δύναμη για να διατηρήσουν τον έλεγχο της κατάστασης, μα και των πράξεών τους, έχοντας να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες, αλλά και τον φόβο της περαιτέρω απώλειας που ελλοχεύει. Το κλασικό χιούμορ που περιμένουμε από μια ιστορία Spider-Man είναι και πάλι εδώ, όμως εξίσου παρόν είναι και το δράμα, μα και η συγκίνηση που έχουμε συνηθίσει από τα comic books και τις κινηματογραφικές περιπέτειες αμφότερων. Η εμφάνιση του Kraven δεν απογοητεύει στιγμή, αφού πρόκειται για έναν πολύ αξιόλογο κακό, που πείθει για κάθε πτυχή του περίπλοκου χαρακτήρα του. Είναι ίσως ο καλύτερος αντίζηλος που έχουμε δει σε τίτλο Spider-Man, γι’ αυτό και θα θέλαμε περισσότερο χρόνο μαζί του. Όσο για τον Venom, τον οποίο συναντάμε αρκετές ώρες μέσα στην ιστορία του τίτλου, θα λέγαμε πως αποδεικνύεται όσο χαοτικός και καταστροφικός θα περιμέναμε, αν και θα μπορούσε και αυτός να έχει περισσότερο χρόνο στο προσκήνιο.
Η αντιμετώπιση των μεγάλων κακών, αλλά και των εσωτερικών δαιμόνων των δύο Spider-Men δεν αποτελεί και την ολότητα του σεναρίου του Marvel’s Spider-Man 2. Στην πορεία θα συναντήσουμε πολλούς χαρακτήρες από προηγούμενα κεφάλαια, συμπεριλαμβανομένων κακών που μπορεί να εμφανίστηκαν μονάχα στιγμιαία στο παρελθόν, όμως εδώ βρίσκουν την ευκαιρία να αναδείξουν κομμάτια του χαρακτήρα τους με έναν εναλλακτικό και ενδιαφέρον τρόπο. Όσο για τους πρωταγωνιστές, το σενάριο ακολουθεί τη ζωή τους και ως απλούς ανθρώπους και όχι αποκλειστικά ως σούπερ ήρωες. Έτσι μαθαίνουμε μια πιο “γήινη” εκδοχή τους, κάτι που κάνει ευκολότερη και την ταύτιση με τις προσωπικότητές τους και τα δεινά που τις συνοδεύουν. Μετά την ολοκλήρωση της κύριας ιστορίας, έχουμε γίνει μάρτυρες τεράστιας ανάπτυξης χαρακτήρα αμφότερων των Spider-Men, αλλά και των κοντινότερων ανθρώπων που τους περιβάλουν, ενώ παίρνουμε και μια πρώτη γεύση από τα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει η σειρά στο μέλλον.
Action – adventure, ενισχυμένο στο ζενίθ του
Το gameplay του Marvel’s Spider-Man 2 είναι μια πιο διευρυμένη έκδοση από αυτό που συναντήσαμε στα πρώτα δύο παιχνίδια. Οι δύο Spider-Men μπορούν να εκτελέσουν μια σειρά από επιθέσεις με μόλις ένα πλήκτρο, αποφεύγοντας εχθρικά χτυπήματα ή ρουκέτες – σφαίρες – τοξικά υγρά με ένα άλλο. Κάθε ένας από αυτούς φέρει special επιθέσεις που γίνονται διαθέσιμες όταν φορτίσει η αντίστοιχη μπάρα τους, ύστερα από την επιτυχημένη εκτέλεση επιθέσεων ή αποφυγών. Αμφότεροι μπορούν να χρησιμοποιήσουν gadgets, αλλά και ειδικές επιθέσεις που αποτελειώνουν τον αντίπαλο, εκμεταλλευόμενοι την ίδια μπάρα που είναι υπεύθυνη για το γέμισμα της ζωής τους. Γι’ αυτό και η διαχείριση της επαφίεται στη στρατηγική που θα ακολουθήσουμε, ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε – δηλαδή πόσους, αλλά και ποιους εχθρούς αντιμετωπίζουμε. Όσο για το ποιον Spider-Man χρησιμοποιούμε ανά πάσα στιγμή, αυτό εξαρτάται από το αν βρισκόμαστε σε κάποια αποστολή που απαιτεί κάποιον συγκεκριμένο ή όχι. Τις περισσότερες φορές - εκτός κύριων αποστολών – μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όποιον θέλουμε. Για να αλλάξουμε Spider-Man, αρκεί ένα γρήγορο slide στο touchpad του DualSense και το πάτημα ενός πλήκτρου.
Η σημαντικότερη προσθήκη είναι το parry. Όταν ένας εχθρός ετοιμάζεται να μας επιτεθεί και εμφανίζει μια κόκκινη ένδειξη, σημαίνει πως η επίθεσή του μπορεί να δεχτεί parry, δηλαδή μπλοκάρισμα που στη συνέχεια θα μας δώσει χώρο για αντεπίθεση. Χάρη στα movesets των εχθρών που συναντάμε, το parry γίνεται γρήγορα αναπόσπαστο κομμάτι του gameplay, κάνοντας τις μάχες ακόμα καλύτερες απ’ ότι στο παρελθόν. Έτσι αποφεύγεται και η επανάληψη, αφού προσθέτει ένα επιπλέον playstyle στα χέρια μας. Αν και δεν είναι απαραίτητη η χρήση του καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, ενδείκνυται αφού θα χρειαστεί να το χρησιμοποιήσουμε στα bosses, τα οποία ανεβάζουν σχεδόν κατακόρυφα τη δυσκολία. Εκτός της κόκκινης ένδειξης που υποδεικνύει την ανάγκη για parry, ορισμένοι εχθροί έχουν επιθέσεις με μπλε ένδειξη, η οποία αποφεύγεται αποκλειστικά και μόνο με dodge, ή με άλμα. Σε κάθε περίπτωση, είτε έχουμε να κάνουμε με κόκκινη, είτε με μπλε ένδειξη, η σωστή επιλογή πλήκτρου απαιτεί προσοχή και εκμετάλλευση του κατάλληλου timing. Έτσι αντιμετωπίζεται και το button mashing, πράγμα που στα προηγούμενα παιχνίδια υπήρχε σε μεγάλο βαθμό.
Πλέον υπάρχουν τρία διαφορετικά skill trees: Ένα για κάθε Spider-Man και ένα που είναι κοινό και για τους δύο. Όσο κάνουμε level up, ξεκλειδώνουμε skills. Δεν έχει σημασία με ποιον κάνουμε level up, αφού μπορούμε να ξεκλειδώσουμε το skill όποιου από τους δύο θέλουμε, εάν και εφόσον είναι διαθέσιμο στο σημείο που βρισκόμαστε. Το εύρος των επιπρόσθετων skills είναι τεράστιο και ενισχύει δραματικά τις ικανότητες των Spider-Men, χωρίς να τους κάνει υπερβολικά δυνατούς απέναντι στους αντιπάλους που έχουν να αντιμετωπίσουν. Αντίθετα τους εφοδιάζει με επιπρόσθετες επιλογές, συντελώντας σε ένα απόλυτα ευλύγιστο σύστημα μάχης. Πέραν των skill trees, υπάρχουν και ποικίλες αναβαθμίσεις για τα gadgets, αλλά και για τις στολές. Αυτήν τη φορά μπορούμε να εξελίξουμε τις τεχνολογίες που περιέχονται στις στολές των Spider-Men, κάτι που επηρεάζει τη ζωή, τη δύναμη και τη συγκέντρωσή τους, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τους ιστούς τους. Οι ιστοί παραμένουν ο βασικός τρόπος μετακίνησης στη Νέα Υόρκη, όμως τώρα μπορούμε να ταξιδέψουμε και πετώντας, χάρη στις νέες στολές που φέρουν πτερύγια που λειτουργούν ως φτερά. Πρόκειται για έναν γρηγορότερο τρόπο να φτάσουμε κάπου, εφόσον εκμεταλλευτούμε boost points που υπάρχουν διάσπαρτα στην πόλη. Σημεία δηλαδή που μας δίνουν την απαραίτητη ώθηση να πετάξουμε μακρύτερα και ψηλότερα. Μια ενδιαφέρουσα προσθήκη που σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά τους ιστούς, όμως προσφέρει μια έξτρα επιλογή για διέλευση συγκεκριμένων σημείων.
Με το Marvel’s Spider-Man 2 η Insomniac πειραματίστηκε με αρκετές ιδέες που δε χωρούσαν στα παλαιότερα παιχνίδια, είτε λόγω hardware, είτε επειδή απλά δεν ταίριαζαν. Για παράδειγμα, στην προκειμένη υπάρχει αποστολή στην οποία περνάμε πετώντας μέσα από portals που μας μεταφέρουν σε κόσμους εκτός Νέας Υόρκης. Αυτό μας θύμισε το Ratchet & Clank: Rift Apart και μας άφησε άκρως θετικές εντυπώσεις, όμως, δυστυχώς, δεν το είδαμε να επαναλαμβάνεται. Παρόλο που το στούντιο είχε τη θέληση να παίξει με διάφορα ασυνήθιστα χαρακτηριστικά, αρκέστηκε στο να τα δοκιμάσει μια φορά, χωρίς να επενδύσει πραγματικά πάνω τους. Ακόμα κι έτσι, φρόντισε να αποφύγει την προσθήκη βαρετών αποστολών, κάτι που ισχύει ιδιαίτερα για τις προαιρετικές. Αυτήν τη φορά έχουν μεγαλύτερο βάθος και επιβραβεύουν με περισσότερο έξτρα lore.
Συνολικά, μιλάμε για το καλύτερο παιχνίδι Spider-Man που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Είναι περισσότερο απαιτητικό, με πλουσιότερο gameplay και με καλύτερα δομημένες αποστολές που παρουσιάζουν πράγματα που δεν έχουμε ξαναδεί σε κυκλοφορίες της σειράς. Η διάρκειά του είναι επίσης ικανοποιητική. Με normal βαθμό δυσκολίας, η βασική ιστορία του χρειάζεται γύρω στις 20 ώρες για την ολοκλήρωσή της, ενώ αν συμπεριλάβουμε τα side quests, τότε η διάρκειά του φτάνει (αν όχι ξεπερνά) τις διπλάσιες ώρες. Εννοείται πως τα νούμερα αυτά αυξάνονται στην περίπτωση που επιλέξουμε μεγαλύτερο επίπεδο δυσκολίας, ενώ μετά τον τερματισμό της κύριας ιστορίας, ξεκλειδώνεται ένα επιπλέον επίπεδο που απευθύνεται στους… σκληροπυρηνικούς fans.
Το τεχνικό επίτευγμα της Insomniac
Το Marvel’s Spider-Man 2 είναι το ομορφότερο παιχνίδι που κυκλοφόρησε ποτέ η Insomniac. Η Νέα Υόρκη του είναι πιο λεπτομερείς και αρκετά πιο μεγάλη, με την προσθήκη σημαντικών περιοχών όπως Brooklyn, Williamsburg, Queens, Astoria και Little Odessa. Το fast travel μεταξύ τους γίνεται απίστευτα γρήγορα, αν και απαιτεί ξεκλείδωμα με την ολοκλήρωση ενός αριθμού αποστολών εντός των συνόρων τους. Η πόλη είναι γεμάτη από διερχόμενα αμάξια και πεζούς, έχοντας έναν ολοζώντανο παλμό που κάνει την εξερεύνησή της ακόμα πιο ευχάριστη. Μια επιπρόσθετη δόση ποικιλίας εντοπίζεται στις στολές των ηρώων, αφού πέραν του γεγονότος ότι είναι δεκάδες, η πλειοψηφία τους είναι customizable με διαφορετικούς χρωματισμούς. Το framerate παραμένει σταθερό, ακόμα και στις πιο απαιτητικές μάχες – κατά τη διάρκεια αλλεπάλληλων εκρήξεων και ενόσω υπάρχουν πολλοί εχθροί στο πλάνο. Η κάμερα δεν αντιμετωπίζει προβλήματα σχεδόν ποτέ, με τις μοναδικές εξαιρέσεις να εντοπίζονται σε πολύ κλειστούς χώρους, όμως οποιοσδήποτε οπτικός περιορισμός αντιμετωπίζεται εύκολα με απλό rotation. Υπάρχουν επίσης αρκετές επιλογές προσβασιμότητας, που μπορούν να απλοποιήσουν το παιχνίδι για άτομα μικρής ηλικίας, ή για παίκτες που ενδιαφέρονται μόνο για την ιστορία του. Μέσα από τις ρυθμίσεις του μπορούμε να απλοποιήσουμε τους γρίφους του, να κάνουμε την πλοήγηση ευκολότερη, ή να κάνουμε τους Spider-Men να γεμίζουν τη ζωή τους αυτόματα. Οι υπότιτλοι θα μπορούσαν να είναι αρκετά πιο προσεγμένοι, αφού περιέχουν τρανταχτά λάθη στα αγγλικά και μερικές φορές χάνουν τον συγχρονισμό τους. Ευχάριστη έκπληξη όμως είναι το γεγονός ότι στα ελληνικά δεν αντιμετωπίζουν κανένα σχετικό πρόβλημα και η μετάφραση των διαλόγων είναι αρκετά καλή.
Η Insomniac Games λανσάρει το καλύτερο παιχνίδι που δημιούργησε ποτέ, μέχρι σήμερα. Το Marvel’s Spider-Man 2 βρίσκει το στούντιο στα καλύτερά του, φέροντας αναβαθμίσεις και βελτιώσεις σχεδόν σε κάθε τομέα που όρισαν οι προκάτοχοί του. Αποτελεί μια καταπληκτική περιπέτεια που θα λατρέψουν τόσο οι λάτρεις των προηγούμενων παιχνιδιών, όσο και οι πιο πιστοί fans των comic books. Πράγμα ιδιαίτερα δύσκολο να πετύχει κανείς. Ακόμα κι έτσι, υπάρχει φανερός χώρος για περαιτέρω… τελειοποίηση, κάτι που ελπίζουμε να δούμε στο αναπόφευκτο sequel.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity