Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Concord Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Firewalk

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Tο Concord, είναι -παρά τις αδυναμίες του- ένα καλοσχεδιασμένο παιχνίδι, από μια ομάδα ανάπτυξης που έχει δώσει πολλή αγάπη στο project της και δείχνει πως πρόκειται να το στηρίξει μέχρι εκεί που θα της επιτραπεί.

Μετά το hands-on μας με την closed beta του Concord, λίγο παραπάνω από έναν μήνα πριν, επιτέλους λάβαμε το τελικό προϊόν για να σας μεταφέρουμε την άποψή μας σχετικά με την πιο πρόσφατη προσπάθεια της Sony να βρει επιτυχία στα παιχνίδια live service. Developer του τίτλου, είναι η Firewalk Studios, μια ομάδα που σχηματίστηκε από βετεράνους της Activision και της Bungie, οι οποίοι έχουν δουλέψει στο παρελθόν στα franchise του Call of Duty και του Destiny αντίστοιχα. Το Concord λανσαρίστηκε σε μια περίεργη περίοδο για το είδος του. Τα hero shooters, είναι πλέον υπερκορεσμένα, με την ύπαρξη τριών πολύ δημοφιλών τίτλων, τα Valorant, Apex Legends και Overwatch. Λοιπά παιχνίδια που ανακοινώνονται ως live service σε αυτό το είδος, δεν λαμβάνουν και την πιο θερμή υποδοχή από τους παίκτες, πόσο μάλλον όταν αυτά κοστίζουν 40€ (τιμή λανσαρίσματος)- όταν τα τρία παραπάνω είναι δωρεάν. Έχοντας πει αυτά, ουδεμία σχέση έχει το υπερκορεσμένο είδος και η τιμή λανσαρίσματος με το αν το Concord είναι καλό ή όχι, καθώς και με το κατά πόσο αξίζει να ασχοληθείτε με αυτό.




Το Concord λοιπόν, είναι ένα live service Hero Shooter. Η ομάδα ανάπτυξής του, έχει δηλώσει πως το δούλεψε οκτώ ολόκληρα χρόνια, για να το παραδώσει στην πιο επιθυμητή κατάσταση. Μια ξεχωριστή πινελιά είναι τα cinematics, τα οποία έχουν γυριστεί με αληθινούς ηθοποιούς και στολές mocap. Την στιγμή γραφής αυτού του review, έχουμε παρακολουθήσει μόνο το εισαγωγικό βίντεο και το cinematic της πρώτης εβδομάδας του τίτλου. Τα δύο μικρά κλιπ στοχεύουν στο να μας καλωσορίσουν στον κόσμο του Concord και να μας γνωρίσουν λίγο καλύτερα τους χαρακτήρες τους. Η ποιότητα των δύο κλιπ είναι πολύ καλή και φαίνεται πως έχει δοθεί προσοχή στους χαρακτήρες και το περιβάλλον τους. Παρόλα αυτά, ιδιαίτερα μικρής σημασίας είναι τέτοιου είδους βίντεο, σε παιχνίδι του συγκεκριμένου είδους. Το Concord μας καλωσόρισε με ένα βασικό tutorial, το οποίο πολύ κακώς έλειπε από την beta. Με την ολοκλήρωσή του, θα βρεθείτε στο μενού του, μέσω του οποίου μπορείτε να δείτε το Job Board, το οποίο περιέχει πληθώρα ημερήσιων, εβδομαδιαίων και seasonal απόστολών για να φέρετε εις πέρας, με επιβραβεύσεις σε profile reputation και cosmetics. Επιπλέον, από το job board μπορείτε να ξεκλειδώσετε και τα variants των δεκαέξι – προς το παρόν – χαρακτήρων του roster. Για τα variants θα μιλήσουμε παρακάτω. Επιπλέον, μπορείτε να δείτε το Galaxy Guide, το οποίο περιέχει τεράστια πληροφορία για τον κόσμο και το περιβάλλον του Concord. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι εξαιρετική για όσους διψούν για backstory. Το Galaxy Guide περιέχει υπερβολικά πάρα πολλές πληροφορίες, για τους πλανήτες, τους χαρακτήρες, τα διαστημόπλοια, μέχρι και τα μονοπάτια που ακολουθούν οι Freegunners και η Guild για να μετακινηθούν στον γαλαξία. Από αυτό μάθαμε και το γενικό setting του τίτλου.



Στον κόσμο του Concord, υπάρχει ένας οργανισμός που ονομάζεται “The Guild” . Ο οργανισμός αυτός, μέχρι προσφάτως, είχε αποκλειστικότητα στην κατοχή του χάρτη του γαλαξία και συνεπώς μπορούσε να ελέγξει πλήρως ποιος ταξιδεύει στο διάστημα και ποιος όχι. Κάποια απροσδιόριστη στιγμή, ένα πλοίο ονόματι Implacable, επαναστάτησε κατά του Guild, έκλεψε τον χάρτη του γαλαξία και τον έδωσε στον κόσμο δωρεάν. Το γεγονός αυτό, γέννησε τους λεγόμενους “Freegunners”, οι οποίοι είναι πληρώματα μισθοφόρων που πραγματοποιούν διάφορες αποστολές στον γαλαξία. Το πλήρωμα του πλοίου Northstar, αποτελείται από το roster των χαρακτήρων που έχουμε στην διάθεσή μας, ενώ οι διάφορες “αποστολές” που πραγματοποιούνται, είναι όλο το PvP κομμάτι του τίτλου. Η Firewalk έχει υποσχεθεί να κυκλοφορεί συνεχώς νέα επεισοδιακά cutscenes τα οποία θα επεκτείνουν την ιστορία. Ας περάσουμε στο ζουμί του Concord, το οποίο φυσικά είναι το gameplay. Στο PvP, οι παίκτες χωρίζονται σε δύο ομάδες των πέντε, έχοντας να διαλέξουν – προς το παρόν – 16 διαφορετικούς χαρακτήρες. Την στιγμή γραφής του review, υπάρχουν έξι διαφορετικά multiplayer modes, τα οποία χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες.



Η πρώτη είναι το Takeover, που περιέχει τα trophy hunt και takedown. Σε αυτή την κατηγορία, και τα δύο modes εστιάζουν στο ποια ομάδα θα πάρει τα περισσότερα kills, με το takedown να είναι το παραδοσιακό “πρώτος στα 30 kills”, ενώ το trophy hunt απαιτεί αφού σκοτωθεί ένας αντίπαλος, ο παίκτης να συλλέξει το trophy του. Η δεύτερη κατηγορία ονομάζεται Overrun και περιέχει τα modes Area Control και Signal Chase, τα οποία εστιάζουν γύρω από συγκεκριμένες περιοχές του χάρτη, τις οποίες οι παίκτες πρέπει να πιάσουν και να κρατήσουν από την αντίπαλη ομάδα συλλέγοντας πόντους. Η τρίτη και με διαφορά πιο σημαντική κατηγορία, είναι το Rivalry, το οποίο είναι και το competitive mode του Concord. Σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν τα Cargo Run και Clash Point. Στο πρώτο, η ομάδα πρέπει να παραλάβει ένα cargo, το οποίο πρέπει να μεταφέρει και να εξάγει από συγκεκριμένη περιοχή. Στο δεύτερο, η ομάδα πρέπει να κατακτήσει μια συγκεκριμένη περιοχή στον χάρτη και να την κρατήσει, ή να σκοτώσει όλους τους αντιπάλους. Το Rivalry είναι το κεντρικό mode, στο οποίο λάμπει η στρατηγική επιλογή του χαρακτήρα και των crew bonuses για τα οποία θα μιλήσουμε παρακάτω. Στα δύο modes του Rivalry, δεν υπάρχει respawn, συνεπώς η συνεργασία και η τακτική είναι ύψιστης σημασίας. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα επικρατήσει πρώτη σε τέσσερις γύρους. Όταν κερδίσετε έναν γύρο με έναν χαρακτήρα, δεν μπορείτε να τον ξανά-επιλέξετε. Με αυτό τον τρόπο, η “τράπουλα” ανακατεύεται με πολύ ενδιαφέρον τρόπο, αφού δεν γίνεται να νικήσετε με έναν μόνο χαρακτήρα.



Όλες οι κατηγορίες που αναφέρθηκαν παραπάνω, προσφέρουν η καθεμία την δική της διασκέδαση και επιλογές, αλλά είναι ξεκάθαρο πως όλη η ισορροπία του τίτλου σχεδιάστηκε γύρω από το Rivalry, το οποίο λειτουργεί εξαιρετικά και δίνει μια εντελώς διαφορετική οπτική στο Concord. Όπως προαναφέραμε, για να παίξετε τα παραπάνω modes, καλείστε να επιλέξετε έναν από τους 16 χαρακτήρες του roster. Οι χαρακτήρες αυτοί, δυστυχώς, δεν έχουν πολλά να πουν σε σχεδιασμό. Με μικρές εξαιρέσεις, πολλοί από αυτούς φαίνονται φθηνές απομιμήσεις χαρακτήρων από άλλα παρόμοια παιχνίδια, ή απελπιστικά γενικευμένοι. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα cosmetics τους, με το 90% των skins να είναι απλά αλλαγές χρωμάτων στα ρούχα και ένα μόνο skin να αλλάζει σχετικά δραστικά την εμφάνιση του καθενός. Κάθε χαρακτήρας αναφέρεται με το όνομά του, τις αντωνυμίες του και τον ρόλο του. Παρόλα αυτά, όπως αναφέραμε και για τα cinematics, μικρής σημασίας είναι το character design σε ένα hero shooter. Ότι “έκπτωση” έκανε η Firewalk στην παρουσίαση των χαρακτήρων, την πρόσφερε στο εξαιρετικά ισορροπημένο gameplay των 16.



Ο reviewer είναι πεπεισμένος πως διαβάζετε τόση ώρα αυτό το κείμενο σκεπτόμενοι “Εντάξει, το έχω ξαναδεί αυτό στο τάδε παιχνίδι”. Ήρθε η ώρα λοιπόν, να συζητήσουμε την μεγάλη καινοτομία του τίτλου, η οποία ονομάζεται “The Crew System”. Το Concord χωρίζει το roster του σε έξι διαφορετικούς ρόλους. Αυτοί είναι Anchor, Breacher, Haunt, Ranger, Tactician και Warden. Κάθε χαρακτήρας, στην οθόνη επιλογής του, αναγράφει τι από τα παραπάνω είναι. Κάθε ένας από τους παραπάνω ρόλους, όταν πεθάνει και χρειαστεί να επιλέξετε έναν άλλο ή τον ίδιο, αφήνει ένα μόνιμο για το υπόλοιπο παιχνίδι buff. Οι anchors, προσφέρουν στους επόμενους γύρους βελτιωμένο healing. Οι breachers μειώνουν το cooldown του Dodge. Οι Haunt βελτιώνουν δραστικά την ταχύτητα κίνησης. Οι rangers βελτιώνουν το Weapon Recoil. Οι tacticians προσφέρουν πολύ γρηγορότερο reload και οι Wardens αυξάνουν την εμβέλεια των όπλων. Το σύστημα αυτό, εμμέσως παρακαλά τον παίκτη να εναλλάσσει τις επιλογές του κατά την διάρκεια ενός αγώνα, πόσο μάλλον στο Rivalry mode, στο οποίο είναι και αναγκασμένος/η αν κερδίσει, να αλλάξει χαρακτήρα. Τα bonuses που θα επιλέξετε θα καθορίσουν την επιτυχία σας σε επόμενους γύρους, ενώ μπορείτε να παίξετε και γύρω από τα μειονεκτήματά σας, για να βελτιώσετε τις επιδόσεις σας παίρνοντας τα κατάλληλα crew buffs.



Τα crew bonuses έρχονται να συνοδέψουν τις εξαιρετικές ικανότητες που έχουν – οι περισσότεροι – από τους χαρακτήρες, με τον κάθε έναν από αυτούς να παίζει εντελώς διαφορετικά, καλύπτοντας έτσι μια ευρεία γκάμα από προτιμήσεις παικτών. Το roster είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε σίγουρα οι παίκτες να διαλέξουν περισσότερους από έναν αγαπημένους χαρακτήρες για να χρησιμοποιούν και να εκμεταλλεύονται το crew system. Το DNA της Bungie, φαίνεται πάρα πολύ έντονα στο gameplay, και αν έπρεπε να διαλέξουμε ένα παιχνίδι που μας θυμίζει περισσότερο από όλα το Concord, αυτό είναι το Crucible του Destiny. Μεταξύ άλλων, στο roster θα εντοπίσετε dodges όπως των hunter, Gliding των Warlocks, ασπίδες των Titans, ground stomps, invisibility, tracking grenades και πάρα πολλά άλλα που θα σας απορροφήσουν ακόμη περισσότερο στο παιχνίδι. Το gameplay σε συνεργασία με το crew system είναι οι απόλυτοι πρωταγωνιστές. Έχοντας πει αυτά, οφείλουμε να αναφέρουμε πως ορισμένοι χαρακτήρες, ιδιαίτερα αυτοί που εστιάζουν περισσότερο στην υποστήριξη, παρά στην επίθεση, έχουν ικανότητες οι οποίες δεν φαντάζουν τόσο δυνατές και σπάνια αποτελούν κίνητρο επιλογής. Για παράδειγμα, ο Daw, είναι healer και μια ικανότητά του αφήνει ένα Healing Pad στο έδαφος, το οποίο και κάνει αργά heal, και ο αντίπαλος μπορεί να το καταστρέψει γρήγορα με το όπλο του. Ο Daw ταυτόχρονα, δεν κάνει τόσο damage όσο άλλοι, οπότε συχνά καταλήγει να μην είναι τόσο δελεαστική επιλογή. Φυσικά, όλα αυτά είναι προς αλλαγή, οπότε μένει να δούμε πως θα συντηρήσει το roster της η Firewalk.



Η πληθώρα επιλογών στους χαρακτήρες δεν τελειώνει όμως εδώ. Κάθε χαρακτήρας, έχει πολλαπλές εκδοχές, που ονομάζονται “variants”. Κάθε variant, δίνει μια διαφορετική ικανότητα passive στον χαρακτήρα. Ένα variant για παράδειγμα, μπορεί να δίνει πιο γρήγορη ταχύτητα μετά από dodge, ενώ ένα άλλο μεγαλύτερο γεμιστήρα για το όπλο του ίδιου χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, δύο variants μπορούν να χωρέσουν στο ίδιο “crew” οπότε σε modes όπως το Rivalry, αν κερδίσετε με το ένα variant, μπορείτε να επιλέξετε το άλλο, διατηρώντας έτσι τον αγαπημένο σας χαρακτήρα. Φυσικά, τα crew bonuses δεν εναλλάσσονται, οπότε αν επιλέξετε να κρατήσετε τον ίδιο χαρακτήρα δεν θα επιβραβευτείτε με νέο crew bonus. Μεγάλο μειονέκτημα εδώ, είναι πως τα variants ξεκλειδώνονται μόνο μέσω jobs από το job board, το οποίο κάνει refresh κάθε τρείς ημέρες. Συνεπώς, θα χρειαστεί να παίξετε αρκετά για να ξεκλειδώσετε τα variants των χαρακτήρων που επιθυμείτε. Ιδιαίτερα περίεργη επιλογή από την ομάδα ανάπτυξης, καθώς τα variants θα έπρεπε να είναι διαθέσιμα για τους παίκτες προκειμένου να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν καλύτερα το εξαιρετικό σύστημα εναλλαγής χαρακτήρων στο ίδιο match. Την στιγμή του λανσαρίσματος, το Concord έχει 12 χάρτες, οι οποίοι είναι τακτικά σχεδιασμένοι, με πολλές επιλογές δρόμων και μπόλικες ευκαιρίες να ξεγελάσετε τους αντιπάλους σας – αλλά και να ξεγελαστείτε.



Το λεγόμενο “gunplay”, η απόκριση των όπλων και το πως αυτά χτυπάνε, είναι καλοσχεδιασμένο, όπως ακριβώς αναμένεται από βετεράνους της Bungie. Το Concord, είναι ίσως το πιο γοητευτικό παιχνίδι στο είδος του από άποψη παρουσίασης. Ο τίτλος δοκιμάστηκε σε PS5 και σε PC στα Ultra Settings. Και στις δύο εκδόσεις, τα γραφικά είναι πολύ ωραία, με καλοσχεδιασμένα maps πολύ ωραία χρώματα και λεπτομέρειες στους χαρακτήρες. Τις πρώτες ημέρες, αντιμετωπίσαμε κάποια μικρά τεχνικά προβλήματα με το framerate και στις δύο πλατφόρμες, ιδιαίτερα σε σημεία που πολεμούσαν πολλοί χαρακτήρες. Τα μικρά αυτά προβλήματα έχουν ήδη λυθεί – ως επί το πλείστον – με σχεδόν καθημερινά patch με διορθώσεις από την ομάδα ανάπτυξης. Στην πλευρά του ήχου, τα πράγματα είναι σε καλό επίπεδο, αλλά σίγουρα υπάρχουν τίτλοι που υλοποιούν καλύτερα την κατεύθυνση του ήχου, για να καταλαβαίνετε πιο εύκολα αν κάποιος σας πλησιάζει και από που. Η κατεύθυνση του ήχου στο Concord, μπορεί να βελτιωθεί κι άλλο, χωρίς να είναι σε κακό επίπεδο την παρούσα στιγμή.



Στο λανσάρισμα, ο τίτλος δεν έχει απολύτως κανένα microtransaction. Τα πάντα ξεκλειδώνονται μέσω gameplay. Η Firewalk έχει δηλώσει πως στο μέλλον θα προστεθούν Microtransactions, τα οποία όμως δεν θα έχουν καμία επιρροή στο gameplay, αλλά θα είναι μόνο αισθητικής φύσεως, κάτι το οποίο χαιρόμαστε να μαθαίνουμε και ακολουθεί την λογική του premium που προσπαθούν να περάσουν με την τιμή στο λανσάρισμα, την οποία οι ίδιοι αποκαλούν “Αγοράζεις το Concord και σου ανήκει. Δεν ανήκεις εσύ στο Concord”. To Concord, όπως αναμενόταν από first party της Sony, υλοποιεί πλήρως τις ικανότητες του DualSense, με εξαιρετική χρήση adaptive triggers και haptic feedback.



Εν κατακλείδι, συμπεραίνουμε πως το Concord, είναι ένα καλοσχεδιασμένο παιχνίδι, από μια ομάδα ανάπτυξης που έχει δώσει πολλή αγάπη στο project της και δείχνει πως πρόκειται να το στηρίξει μέχρι εκεί που θα της επιτραπεί. Έρχεται στην βιομηχανία προσφέροντας κάτι γνώριμο, με τον δικό του τρόπο, με τιμή λανσαρίσματος και καθόλου επεμβατικά Microtransactions, battle passes και όλα τα γνωστά συναφή. Στο κομμάτι του gameplay – που είναι το πιο σημαντικό άλλωστε – λάμπει, με την καινοτομία του Crew System, σε γνώριμα gameplay modes. Όπως και σε κάθε live service game, αυτό που θα καθορίσει την άνοδό του στην κορυφή, ή την πτώση του στο έρεβος, θα είναι η μελλοντική του υποστήριξη. Και αυτό είναι κάτι που μένει να το δούμε. Προς το παρόν, αν είστε fan του είδους, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στην πρόταση της Firewalk. Το Concord, είναι διασκεδαστικότατο, παρά τις αδυναμίες του σε character design και τις ομοιότητές του με άλλα παιχνίδια του είδους. 
EDITOR’S CHOICE

7.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πλούσιο σε lore και backstory για τον κόσμο
  • Εξαιρετική παρουσίαση για το είδος του
  • Snappy gunplay και διασκεδαστικό gameplay
  • Καινοτόμο Crew System που ενισχύει την τακτική επιλογή
  • Έξυπνα σχεδιασμένες πίστες
  • Κάθε χαρακτήρας παίζει εντελώς διαφορετικά
  • Microtransactions καθαρά και μόνο αισθητικής φύσεως
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η σχεδίαση των χαρακτήρων είναι πολύ γενική και μερικώς αδιάφορη
  • Το σύστημα ήχου σηκώνει βελτίωση
  • Τα variants είναι κλειδωμένα πίσω από χρονισμένα objectives
  • Κάποιοι χαρακτήρες χρειάζονται εξισορρόπηση για να αποτελέσουν ενδιαφέρουσες επιλογές
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*