Πολλοί βιάστηκαν να γράψουν διάφορες παραφιλολογίες μετά την ανακοίνωση του Concord, στις οποίες δεν θα εστιάσουμε, καθώς ως συνήθως, δεν είχαν καμία απολύτως βάση, αφού ήταν απόψεις βιαστικές, όπως συνηθίζεται άλλωστε στις ημέρες μας, από άτομα τα οποία δεν είχαν παίξει οποιαδήποτε έκδοση του παιχνιδιού. Ερχόμαστε να καθησυχάσουμε όσους είχαν προβληματιστεί από τα παραπάνω, λέγοντας το εξής: Το Concord, είναι καλό. Το πόσο καλό όμως, δεν ήταν αρκετή η beta για να μας το δείξει. Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Το Concord είναι ένα Hero Shooter, το οποίο στα πρώτα του λεπτά θα σας θυμίσει πολλά διαφορετικά παιχνίδια αυτού και παρόμοιου είδους. Τέτοια είναι τα Team Fortress, Overwatch, Valorant, APEX Legends, Unreal Tournament. Όσο πιο πολύ παίζαμε όμως, τόσο πιο πολύ αισθανόμασταν πως το παιχνίδι με το οποίο μοιράζεται τα περισσότερα κοινά, είναι το Crucible, δηλαδή το PvP mode του Destiny 2 της Bungie. Καθόλου τυχαίο θα έλεγε κανείς, δεδομένου του roster της Firewalk Studios. Από την άλλη, πόσο εύκολο είναι να συνδυάσει κάποιος χαρακτηριστικά από όλα τα προαναφερθέντα παιχνίδια και να το προβάλλει σαν επιτυχημένη συνταγή;
Το Concord δανείζεται τα επιτυχημένα στοιχεία από όλους τους παραπάνω τίτλους και τα παντρεύει μεταξύ τους με δικές του καινοτομίες, οι οποίες, παραδόξως, λειτουργούν πολύ καλά. Ή τουλάχιστον, λειτουργούν πολύ καλά στα πλαίσια της beta, η οποία ήταν πάρα πολύ ελλιπής σε περιεχόμενο για να βγάλουμε περισσότερα συμπεράσματα. H μεγαλύτερη από αυτές τις καινοτομίες είναι τα crew bonuses. Στο Concord, ο κάθε παίκτης μπορεί να φτιάξει το «crew» του, το οποίο είναι ένα σύνολο από 16 Freegunners, 12 main και 4 backup, οι οποίοι θα είναι διαθέσιμοι για επιλογή σε κάθε παιχνίδι. Η εναλλαγή μεταξύ αυτών των Freegunners μέσα στο ίδιο match, είτε μεταξύ θανάτων είτε μεταξύ γύρων, προσφέρει bonuses όπως reduced cooldowns ή faster sprinting. Ο τίτλος έτσι, ενθαρρύνει τους παίκτες να εναλλάσσουν ρόλους μέσα στο παιχνίδι, προκειμένου να αποκτούν τα crew bonuses. Σίγουρα από τα πιο ενδιαφέροντα features που έχουμε δεί σε hero shooter και μένει να δούμε πως θα υλοποιηθεί.
Οι 16 heroes, ή «Freegunners» όπως αποκαλούνται στο Concord, ήταν όλοι διαθέσιμοι. Υπήρχαν μόνο τρείς χάρτες, κάτι το οποίο είναι φυσιολογικό για πρώτη beta. Οι 16 αυτοί χαρακτήρες, παίζουν εξαιρετικά, με πολύ smooth μηχανισμούς, όμορφα animations, εξαιρετικό voice acting και πολύ καλά δουλεμένο "shooting”, το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό σε τέτοια παιχνίδια. Επίσης, οι 16, ήταν πολύ διαφορετικοί σχεδόν σε όλα τα χαρακτηριστικά τους, κάτι το οποίο θα προσελκύσει πολλούς παίκτες, αφού υπάρχει πληθώρα επιλογών gameplay. Κάθε χαρακτήρας έχει δύο active abilities, ένα passive ability, ένα είδος dodge και ένα «variant», το οποίο ενισχύει συγκεκριμένες από τις ικανότητες του. Τα λεγόμενα variants, μπορούν να αλλαχθούν από τους παίκτες, αφού «πειραματιστούν» αρκετά με τον κάθε hero και τον ανεβάσουν level, προκειμένου να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο παίζει, ανάλογα με το τι τους βολεύει. Μια μεγάλη καινοτομία, είναι πως τα περισσότερα abilities των Freegunners, δεν έχουν Cooldowns. Αντιθέτως, για να δικαιούται ο παίκτης να τα ξαναχρησιμοποιήσει, πρέπει είτε να σκοτώσει κάποιον αντίπαλο, είτε αφού τον σκοτώσει να «Lootarei» το ability charge πίσω, για να το ξαναχρησιμοποιήσει. Εξαιρουμένου του πολύ εθιστικού gameplay των 16 Freegunners, υπάρχει πληθώρα από skins και customization options, όπως banners, voice lines, stats που θα φαίνονται στην καρτέλα του παίκτη κλπ.
Το μεγάλο παράπονο έρχεται από τα διαθέσιμα modes της beta. Το μεγαλύτερο μέρος της beta και το πρώτο playlist που παίξαμε, ονομάζεται brawl και περιέχει Team Deathmatch και Trophy Hunt σαν game modes. Σε Hero Shooter. Σε ένα είδος που η ομαδική δουλειά πρέπει να μετράει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, στην διάθεσή μας είχαμε δύο είδη παιχνιδιού τα οποία εστιάζουν στο απλοϊκό «σκότωσε ότι βλέπεις μπροστά σου» . Το Trophy Hunt έχει ακριβώς τους ίδιους κανόνες με το «Kill Confirmed» του Call of Duty. Για όσους δεν γνωρίζουν, αυτό σημαίνει πως όταν σκοτώνετε έναν αντίπαλο, πρέπει να πάτε στο σημείο που πέθανε και να σηκώσετε το «Trophy» του. Τότε μόνο μετράει το kill. Το trophy του μπορεί να το σηκώσει και συμπαίκτης του, αφαιρώντας έτσι την δυνατότητα να μετρήσει το Kill. Το Team Deathmatch περιλαμβάνει το κλασσικό «πρώτος στα 30 Kills». Στην brawl playlist, όλοι οι Freegunners έχουν άπειρα respawns και μάλιστα μπορούν να αλλάζουν Freegunner μεταξύ των respawns.
Δεν λέμε, το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικά διασκεδαστικό, αλλά δεν μπορέσαμε να αντιληφθούμε πως αυτοί οι 16 χαρακτήρες συνεργάζονται μεταξύ τους για να παράγουν ένα αποτέλεσμα, να κερδίσουν ένα κοινό objective ρε παιδί μου. Ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στο brawl playlist και κάτι το οποίο ελπίζουμε να διορθωθεί το συντομότερο, ήταν το respawn. Πολλές φορές, ο Freegunner μας ξαναέβγαινε στον χάρτη σε εντελώς τυχαία τοποθεσία, πολύ μακριά από την ομάδα μας και συνήθως δίπλα σε αντιπάλους, με αποτέλεσμα να πεθαίνει σύντομα για να ξαναδοκιμάσει την ρουλέτα του respawn. Αφού το account μας ανέβηκε στο level 6, αποκτήσαμε πρόσβαση στο competitive κομμάτι, το Rivalry, το οποίο έχει ως game modes τα cargo run και clash point. Στο Cargo Run, οι δύο ομάδες προσπαθούν να πάρουν ένα cargo από το κέντρο του χάρτη και να το τοποθετήσουν σε μια από τις δύο διαθέσιμες ζώνες, όπου πρέπει να αμυνθούν από τους αντιπάλους για να μην τους το κλέψουν. Θυμίζει πάρα πολύ έντονα το bomb scenario του Counter-Strike. Στο Clash Point, οι δύο ομάδες παλεύουν για να κατακτήσουν μια συγκεκριμένη περιοχή στον χάρτη, φέρνοντας έντονες αναμνήσεις από το hardpoint του Call of Duty.
Στα δύο game modes του Rivalry, δεν υπάρχει respawn και όποιος πεθάνει, πρέπει να περιμένει να ξεκινήσει ο επόμενος γύρος για να ξαναπαίξει. Μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα παραλλαγή και ο βασικότερος λόγος που η λίστα αυτή ονομάζεται «competitive», είναι πως όλα τα παιχνίδια παίζονται σε best-of-7 series. Ταυτόχρονα, η ομάδα που νικάει κάθε έναν γύρο, δεν μπορεί ποτέ ξανά να επιλέξει τους Freegunners με τους οποίους κέρδισε, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται προσοχή στο πως θα επιλεχθούν τα rosters. Το Concord θα περιέχει πολύ περισσότερες playlists και modes, τα οποία όμως δυστυχώς δεν ήταν διαθέσιμα στην beta. Περνώντας στο μοντέλο Live Service του Concord, δεν βλέπουμε κάτι νέο, καινοτόμο ή πρωτότυπο. Ο τίτλος ονομάζει τα objectives του «jobs». Τα «jobs» χωρίζονται σε daily, weekly, seasonal και Freegunner jobs. Κάθε κατηγορία περιέχει πληθώρα από jobs και cosmetic rewards, με τα Freegunner jobs να προσφέρουν νέα variants τα οποία αλλάζουν δραματικά το gameplay του κάθε χαρακτήρα. Όσο πιο πολλά jobs κάνετε, τόσο πιο πολύ experience για το account και φυσικά για το battlepass, το οποίο περιέχει (μέχρι στιγμής τουλάχιστον) αποκλειστικά και μόνο cosmetics.
Τα γραφικά του Concord, σίγουρα είναι από τα πιο εντυπωσιακά στο είδος του Hero Shooter, με έντονα χρώματα, όμορφα σχεδιασμένους χαρακτήρες και «ζωντανούς» ,καλοσχεδιασμένους χάρτες. Ούτε εδώ μπορούμε να καταλήξουμε σε απόλυτο συμπέρασμα, αφού είδαμε μόνο τρείς από τους χάρτες. Ο σχεδιασμός του ήχου είναι υψηλού επιπέδου, με τα βήματα των συμπαικτών και των αντιπάλων να ακούγονται ξεκάθαρα και να αποσαφηνίζουν πλήρως την κατεύθυνση του ήχου. Τα χαρακτηριστικά του PlayStation 5, επίσης χρησιμοποιούνται πλήρως, όπως και αυτά του DualSense λειτουργώντας βοηθητικά και όχι επεμβατικά στο gameplay. Η πρώτη beta του Concord δοκιμάστηκε και σε PC, όπου απαιτείται σύνδεση στο PlayStation Network. Το crossplay λειτούργησε εξαιρετικά με PS5, δίχως προβλήματα, δίνοντας ένα θετικό πρόσημο μετά την πληθώρα προβλημάτων που αντιμετώπισαν οι χρήστες του Steam κατά τις προσπάθειές τους για crossplay με αυτούς του PlayStation 5.
Εν κατακλείδι… τίποτα. Δεν μπορούμε να τοποθετήσουμε κάποιον επίλογο σε αυτό το κείμενο. Το Concord φαίνεται καλό, με το crew system να υπόσχεται μεγάλες επιτυχίες αν υλοποιηθεί μακροπρόθεσμα σωστά. Φαίνεται πως βρίσκεται σε ένα σημείο, στο οποίο ο χειρισμός του live service, η ισορροπία στα game modes, τα στοιχεία που θα κάνουν τους παίκτες να θέλουν να κάνουν login και η δικαιοσύνη του matchmaking θα κρίνει αν το «καλό» θα γίνει «τέλειο» ή «κάκιστο». Η beta δεν ήταν αρκετή για να μας πείσει για κάτι διαφορετικό και βρισκόμαστε ακόμη, στην ίδια αναμονή και ίσως μεγαλύτερη, από όταν πρωτοανακοινώθηκε ο τίτλος. Σας περιμένουμε στις 18-21 Ιουλίου, όταν θα γίνει η Open Beta, να δοκιμάσουμε όλοι μαζί το παιχνίδι για να καταλήξουμε σε περισσότερα συμπεράσματα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity