Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Alan Wake 2 Review

  • Alan Wake 2
    • 18+ pegi 18+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.alanwake.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

    9

    ENTERNITY SCORE
*
Με τα τεχνικά προβλήματα στην άκρη, το Alan Wake 2 είναι σίγουρα η καλύτερη κυκλοφορία της Remedy Entertainment, αλλά και το καλύτερο horror game των τελευταίων ετών.

Πριν από λίγα χρόνια οι ελπίδες μας για το sequel του Alan Wake φάνηκαν να λιγοστεύουν, όταν προβλήματα περί χρηματοδότησης του συγκεκριμένου project ήρθαν στην επιφάνεια. Κι αυτό γιατί, η σημερινή υστεροφημία του action adventure game που έκανε ντεμπούτο το 2010 δεν προέκυψε μετά από σαρωτικές πωλήσεις, αφού απέτυχε να πιάσει αρκετούς οικονομικούς στόχους. Παρόλα αυτά κατόρθωσε να εδραιωθεί ως ένα καταπληκτικό παιχνίδι για πολλούς gamers. Ευτυχώς, με την πάροδο του χρόνου τα δεδομένα άλλαξαν και η Remedy Entertainment επέστρεψε στον κόσμο του Bright Falls, ακόμα κι αν στην πραγματικότητα δεν τον είχε αφήσει ποτέ. Τώρα, το Remedy Connected Universe, ένα φιλόδοξο πολυ-σύμπαν που συμπεριλαμβάνει τον κόσμο του Control, μεγαλώνει λιγάκι περισσότερο με το Alan Wake 2. Η πολυπόθητη επιστροφή βρίσκει τον Alan ακόμα δέσμιο του Dark Place, όπου εγκλωβίστηκε στην προσπάθεια να σώσει από αυτό τη γυναίκα του, την Alice. Μόνο που, αυτήν τη φορά, έχουμε να κάνουμε με ένα survival horror game. Και κάπως έτσι, έχουμε ένα sequel που ούτε καν ελπίζαμε να αποκτήσουμε ποτέ.




Το Alan Wake 2 είναι το πιο μεγαλεπήβολο project της Remedy, αλλά και ένα από τα καλύτερα horror games που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα. Το εντυπωσιακότερο των επιτευγμάτων του, όμως, είναι ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιεί το original game για να χτίσει κάτι πραγματικά φιλόδοξο, βελτιώνοντάς το σε όλους τους τομείς. Πέρα από το γεγονός ότι πρόκειται για μια από τις ομορφότερες κυκλοφορίες του 2023, αλλά και του υπέροχου soundtrack που ντύνει άψογα τη σκοτεινή και συνάμα κινηματογραφική ατμόσφαιρα, το συγκεκριμένο παιχνίδι καταφέρνει κάτι που βλέπουμε πολύ σπάνια: διαθέτει ένα ασυμβίβαστο σενάριο και μια αφήγησή που ξετυλίγεται με χειρουργική ακρίβεια, έχοντας να διαχειριστεί πολλές διαφορετικές παραμέτρους, σουρεαλιστικά γεγονότα που αλληλοσυνδέονται με ευφυέστατους τρόπους και χαρακτήρες με στιβαρό υπόβαθρο, που συντελούν σε μια πλούσια μυθολογία. Πρόκειται σίγουρα για μια από τις σημαντικότερες κυκλοφορίες του 2023. Μιας χρονιάς που, ούτως ή άλλως, είναι γενναιόδωρη από σημαντικά και άκρως ποιοτικά games.



Ένας φακός, ένα όπλο κι ένα φάντασμα
Στο Alan Wake 2 έχουμε δύο playable χαρακτήρες. Ο ένας φυσικά είναι ο Alan, στο Dark Place. Ο άλλος είναι η Saga Anderson, μια ντεντέκτιβ που ερευνά την υπόθεση μυστήριων δολοφονιών μετά τελετουργίας στο Bright Falls. Εμείς ξεκινάμε με τη δεύτερη, η οποία καλείται στον τόπο ενός εγκλήματος μαζί με τον συνάδελφό της, Alex Casey. Μόλις ρίξουμε την πρώτη διερευνητική ματιά στο πτώμα, γνωρίζουμε το Mind Place, ένα safe hub μέσα στο κεφάλι της Saga, όπου συλλέγουμε και αρχειοθετούμε στοιχεία των υποθέσεων που προκύπτουν στην πορεία της περιπέτειάς μας. Καθώς γνωρίζουμε χαρακτήρες, μπορούμε να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτούς μέσω του profiling, το οποίο είναι επίσης διαθέσιμο στο Mind Place. Χάρη σε αυτό διεισδύουμε στο δικό τους μυαλό, ώστε να ανακαλύψουμε τα κίνητρά τους, το αν μας λένε ψέματα ή το αν μας κρύβουν κάτι. Έτσι προκύπτουν ακόμα περισσότερα στοιχεία για αρχειοθέτηση, την οποία εκτελούμε στον πίνακα υποθέσεων. Ευτυχώς δε χρειάζεται να πονοκεφαλιάσουμε διαβάζοντας με τις ώρες (αν και όσοι το επιθυμούν, μπορούν απλά να το κάνουν), αφού με την προσθήκη στοιχείων η Saga συλλογίζεται το αποτέλεσμα και μας το σερβίρει, βολικά και ακούραστα. Άλλες δραστηριότητες του Mind Place περιλαμβάνουν ακρόαση μουσικής (που ξεκλειδώνεται στο τέλος κάθε κεφαλαίου) ή κασετών με διαλόγους και αναβάθμιση των όπλων μας.



Αφότου ολοκληρώσουμε την πρώτη αρχειοθέτηση με τα στοιχεία του πτώματος που προαναφέραμε, εγκαταλείπουμε το Cauldron Lake (τον τόπο όπου ο Alan χάθηκε στο Dark Place) και κατευθυνόμαστε στο κέντρο του Bright Falls. Εκεί ξεκινάμε μια πρώτη γνωριμία με ορισμένους από τους κατοίκους της περιοχής, όταν και αντιλαμβανόμαστε πως κάτι δεν πάει καθόλου καλά. Μια σερβιτόρα ρωτάει τη Saga για το ατύχημα που στέρησε από την κόρη της τη ζωή… μόνο που η κόρη της ζει – τουλάχιστον σύμφωνα με τις αναμνήσεις της ίδιας. Καθώς η έρευνά σχετικά με τις δολοφονίες συνεχίζεται, ένα θρησκευτικό cult φέρεται ως υπεύθυνο πίσω από τα αποκρουστικά εγκλήματα. Σιγά σιγά, τόσο η Saga όσο και ο Casey αντιλαμβάνονται πως η υπόθεση παίρνει υπερφυσικές διαστάσεις, γεγονός που σύντομα θα τους αλλοιώσει την αντίληψη για το τι είναι πραγματικό και τι όχι. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο όταν το δίδυμο εντοπίζει σελίδες που μοιάζουν να είναι βγαλμένες από μυθιστόρημα, μα περιγράφουν γεγονότα που εξελίσσονται την ίδια στιγμή, με πρωταγωνιστές τους ίδιους. Όταν καταλήξουν στο συμπέρασμα πως πρόκειται για δουλειά του Alan Wake, ο οποίος αγνοείται εδώ και 13 χρόνια, θα ξεκινήσουν μια επικίνδυνη επιχείρηση διάσωσης τόσο του ίδιου, όσο και ολόκληρου του κόσμου – τουλάχιστον του κόσμου, όπως τον γνώριζαν μέχρι πρότινος.



Στον αντίποδα, ο Alan βρίσκεται στο Dark Place, μια εφιαλτική και εναλλακτική διάσταση του κόσμου μας. Περιστοιχισμένος από φαντάσματα – σκιές, είναι εγκλωβισμένος σε μια ατέρμονη λούπα, ψάχνοντας τρόπο διαφυγής. Μόνο που το Dark Place μεταλλάσσεται συνεχώς, όντας ένας χαοτικός λαβύρινθος που λυγίζει τον νου. Η μόνη του ελπίδα είναι η συγγραφή της απόδρασής του από αυτήν την κόλαση και, για να το καταφέρει αυτό, αναζητά την έμπνευση σε διάφορα σημεία του Dark Place. Έτσι, συλλέγει ιδέες στο Writer’s Room - το δικό του safe hub - από όπου μπορεί και χειραγωγεί το περιβάλλον γύρω του. Με τη συλλογή ιδεών, αποκτά τη δυνατότητα να αλλάζει το εκάστοτε σκηνικό και να αποκτά πρόσβαση σε χώρους που προηγουμένως ήταν αδύνατο να επισκεφθεί. Επιπλέον, με τη χρήση ενός ειδικού εργαλείου μπορεί να δίνει φως σε συγκεκριμένα σημεία, αλλάζοντας το μέρος που τα περιβάλλει. Το puzzling είναι τόσο απλό, αλλά και τόσο σημαντικό στην έκβαση του παιχνιδιού, που δίνει άλλη διάσταση στον κάθε χώρο που επισκεπτόμαστε και μας κάνει να αισθανόμαστε την επίδρασή μας πάνω στον κόσμο του με έναν μοναδικό τρόπο. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα μας κάνει να επαναλάβουμε διάφορες περιοχές αρκετές φορές, ώστε να δούμε κάθε διαφορετική εκδοχή τους, όμως κάθε φορά είναι αλλιώτικη και αποφεύγει να κουράσει.



Αμφότεροι (Alan και Saga) χρησιμοποιούν όπλα και φακό ως βασικά εργαλεία επιβίωσης. Ο φακός είναι μείζονος σημασίας, αφού σε περιπτώσεις φαντασμάτων – σκιών (στο Dark Place) ή σε περιπτώσεις που συναντάμε τους taken (στο Bright Falls, κατεχόμενοι από τη δύναμη του Dark Place) η δύναμη του φωτός τους κάνει ευάλωτους σε πυρά. Η ενέργεια του φακού εννοείται πως δεν είναι αέναη. Όσο βρίσκουμε πυρομαχικά, βρίσκουμε και μπαταρίες για τον φακό μας και άρα θα πρέπει να προσέχουμε να μην προσπερνάμε κουτιά και κιβώτια, διότι χρειαζόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερες προμήθειες μπορούμε να εντοπίσουμε. Τα όπλα είναι περισσότερα σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι, αλλά δίχως υπερβολές, ενώ το shooting σαφώς βελτιωμένο και γρηγορότερο. Οι αναβαθμίσεις που παρέχονται δίνουν επιπλέον δύναμη στον χαρακτήρα που χειριζόμαστε, αλλά θέλουν ψάξιμο και παρατηρητικότητα – όσοι σκοπεύουν να τρέξουν μόνο τη βασική ιστορία θα χάσουν τις περισσότερες από αυτές. Πέραν τούτων, το gameplay ρίχνει το βάρος του στην εξερεύνηση και στον εντοπισμό collectibles, τα οποία στην προκειμένη έρχονται με τη μορφή επιπλέον στοιχείων για τον πίνακα υποθέσεων. Το χαρακτηριστικό του ντεντέκτιβ δίνει μια επιπλέον ώθηση στην αναβαθμισμένη φόρμουλα του πρώτου Alan Wake, διευρύνοντας τον πλούτο πληροφορίας που υπάρχει σχετικά με την ιστορία του και μάλιστα με τον πλέον έξυπνο τρόπο. Πάντως, σε γενικές γραμμές, στο κομμάτι του gameplay φαίνεται να ισχύει το less is more, κάτι που λειτουργεί πολύ θετικά για τον τίτλο.



Το Σκοτεινό Μέρος, το φωτεινότερο μέρος για να είσαι
Το Dark Place και το Bright Falls είναι οι δύο κύριες περιοχές του Alan Wake 2, οι οποίες φέρουν μέρη σημαντικά για την ιστορία του παιχνιδιού. Κάθε ένα από αυτά έχει τον δικό του χάρτη, που εντοπίζεται σχετικά εύκολα στην αρχή της εξερεύνησής τους και στη συνέχεια εφαρμόζεται στον μεγαλύτερο χάρτη της εκάστοτε κύριας περιοχής. Η λεπτομέρεια που συναντάμε σε κάθε ένα από τα μέρη του τίτλου είναι εντυπωσιακή και πλούσια σε μια σκοτεινή και μυστηριώδη ατμόσφαιρα που άλλοτε θυμίζει έργα του Alfred Hitchcock, του Guillermo del Toro και του Stephen King και άλλοτε ένα fever dream από το οποίο δε θέλουμε να ξυπνήσουμε ποτέ. Η δίνη του Dark Place είναι μεθυστική, μα και ανατριχιαστική, με τον τρόμο και την αγωνία να περιμένουν το κάθε μας βήμα. Οι σκηνές σε αυτό είναι γραμμένες και σκηνοθετημένες έτσι ώστε να μας ανεβάζουν τους παλμούς, κάτι που γίνεται έκδηλο ακόμα και στην οθόνη του game over, με ένα απόλυτα ανατριχιαστικό look στον νεκρό Alan Wake και με ένα απόκοσμο background audio που θυμίζει American Horror Story. Όταν ταξιδεύουμε στο Bright Falls και αναλαμβάνουμε τον χειρισμό της Saga, οι ρυθμοί πέφτουν, αλλά όχι δραματικά. Το αίσθημα του μυστηρίου κυριαρχεί ακατάπαυστα και τα παραφυσικά φαινόμενα οδηγούν τη γυναίκα πρωταγωνίστρια του παιχνιδιού στα όρια της παραφροσύνης με αργό, σταθερό και απόλυτα ενδιαφέρον ρυθμό. Τα σκηνικά του “πραγματικού κόσμου” συμπληρώνουν ιδανικά αυτά του “σκοτεινού” συνθέτοντας έναν πραγματικό (και πολυποίκιλο) εφιάλτη με πολλά πρόσωπα.



Η δυνατότητα του Alan να αλλάζει τα σκηνικά που τον περιστοιχίζουν ανεβάζει τον πήχη της αφήγησης κατακόρυφα και εξερευνά διάφορες πτυχές του ίδιου σεναρίου, προτού καταλήξει σε αυτό που θα ανοίξει τις πύλες για τη συνέχεια του. Το σουρεαλιστικό ταξίδι παραφροσύνης ξετυλίγεται αρμονικά με το gameplay, δίχως να αφήνει το αίσθημα ενός απλά κινηματογραφικού game, παρόλο που το στοιχείο του σινεμά εμπεριέχεται και μάλιστα σε τεράστιο βαθμό. Τα live-action cinematics, στα οποία βλέπουμε κυρίως τον Alan, ενσωματώνονται σαν cutscenes ανάμεσα σε σκηνές και αφήνουν γερό αντίκτυπο σε κάθε κομμάτι της ιστορίας. Κάθε χαρακτηριστικό, κάθε παράμετρος και κάθε μικρή (μα και σημαντική) λεπτομέρεια δείχνουν να είναι τοποθετημένα με τεράστια προσοχή, κάνοντας τα πάντα να δείχνουν πιο πιστευτά, πιο ζωντανά και πιο… φυσικά. Όσο η ιστορία κλιμακώνεται, η ένταση αυξάνεται εκθετικά και μαζί της, οι δύο κόσμοι (Dark Place / Bright Falls) επηρεάζονται και μεταμορφώνονται, σαν να είναι μπολιασμένοι με ιό που εξαπλώνεται και διαβρώνει τα πάντα στον διάβα του. Με την κατάληξη να δίνει πάσα για τη συνέχεια - η οποία ξέραμε έτσι κι αλλιώς πως θα έρθει με τουλάχιστον δύο DLCs - δίνεται το γλυκόπικρο αίσθημα της πληρότητας, αλλά και της ανάγκης για περισσότερο ταυτόχρονα.



Το σπουδαιότερο έργο της Remedy… μέχρι σήμερα
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το φιλανδικό στούντιο θα συνεχίσει για καιρό να στηρίζει το Alan Wake 2. Έχουν ήδη ειπωθεί πράγματα για free, αλλά και για paid DLCs. Αυτό που μας αφορά όμως στην προκειμένη, έχει να κάνει με ορισμένα πολύ αναγκαία updates και patches που πρέπει να προστεθούν και μάλιστα σύντομα. Υπάρχουν πολλά τεχνικά προβλήματα που μπορούν να στοιχίσουν πολύ από την εμπειρία μας με το παιχνίδι. Framedrops υπάρχουν συχνά (τουλάχιστον για παιχνίδι των 15 ωρών), ενώ τα bugs πλησιάζουν στο να είναι τρομακτικότερα από το ακαταμάχητα ελκυστικό σκοτάδι του τίτλου. Σε μερικές περιπτώσεις βρεθήκαμε εκτός χάρτη και πιο συγκεκριμένα… από κάτω του, οπότε και αναγκαστήκαμε να κάνουμε reboot ευχόμενοι να μη βρεθούμε ώρες πίσω. Σε άλλες δεν εμφανίζονταν τα prompts που χρειάζονταν για να συνεχίσουμε, κάτι που δεν άλλαξε έως ότου κάνουμε μια βαρβάτη βόλτα σε άσχετες περιοχές και επιστρέψουμε στο σημείο όπου βρισκόμασταν. Στην τωρινή κατάσταση του παιχνιδιού, τα soft locks είναι ένα σοβαρό ενδεχόμενο που πρέπει οπωσδήποτε να εξαλειφθεί άμεσα. Από εκεί και πέρα, προβλήματα υπάρχουν και στα voice overs κατά τη διάρκεια του gameplay, με τους υπότιτλους να τρέχουν μόνοι τους, δίχως φωνή. Η αλήθεια είναι πως όταν έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικά εξαιρετικό παιχνίδι, τυχόν τεχνικά προβλήματα είμαστε διατεθειμένοι να τα παραβλέψουμε (όχι να τα αγνοήσουμε τελείως), όμως στην προκειμένη μας δημιουργήθηκε ανασφάλεια σχετικά με την ικανότητά μας να το ολοκληρώσουμε προτού πάθει ζημιά το save file μας.



Με τα τεχνικά προβλήματα στην άκρη, το Alan Wake 2 είναι σίγουρα η καλύτερη κυκλοφορία της Remedy Entertainment, αλλά και το καλύτερο horror game των τελευταίων ετών. Είναι ένα σεναριακό αριστούργημα, δίχως να αφήνει το gameplay σε δεύτερη μοίρα, σαν ένα ακόμα “κινηματογραφικό” videogame. Είναι επίσης μια κυκλοφορία ενός sequel σε ένα παιχνίδι που αγαπήθηκε πολύ, κάνοντάς το να φαίνεται ξεπερασμένο, αφού αναβαθμίζει κάθε έναν τομέα του και προσθέτει καινούργια χαρακτηριστικά που το απογειώνουν. 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Καταπληκτικό σενάριο και εξαιρετική σκηνοθεσία
  • Gameplay με φιλοσοφία less is more, αναβαθμισμένο συγκριτικά με το πρώτο και με puzzling που διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον
  • Δύο playable χαρακτήρες με ξεχωριστά hubs για τη συλλογή στοιχείων υποθέσεων, με την προσθήκη του χαρακτηριστικού του ντεντέκτιβ
  • Μεθυστική ατμόσφαιρα, πανέμορφα γραφικά και υπέροχο soundtrack
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Σοβαρά τεχνικά προβλήματα
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*