Το έτος είναι 2006. Η Aspyr Media κυκλοφορεί το Φεβρούαριο το Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse, ένα παιχνίδι από την ομάδα ανάπτυξης Wideload Games, στην Ευρώπη για Xbox. Λίγους μήνες αργότερα έγινε διαθέσιμο για PC, ενώ το 2007 προστέθηκε και στο Steam. Μετά από λίγο καιρό, για αδιευκρίνιστους λόγους, το παιχνίδι αποσύρθηκε από την πλατφόρμα της Valve. Για δεκαπέντε χρόνια δεν υπήρχε κανένα νέο ή καμία ενημέρωση ως προς την τύχη του. Ξαφνικά, εν έτη 2021, η Aspyr Media κυκλοφόρησε ένα trailer στο οποίο ανακοίνωσε το Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse για PlayStation 4, Xbox One και Nintendo Switch, ενώ ταυτόχρονα γνωστοποίησε η επανακυκλοφορία του τίτλου για PC μέσω Steam, η οποία δυστυχώς έμελλε να είναι ελαφρώς απογοητευτική.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Με cutscenes που θυμίζουν ταινία δεκαετίας του '60, το παιχνίδι μας μεταφέρει στην Punchbowl, μια τεχνολογικά υπερανεπτυγμένη πόλη με δικά της hovercars, laser weapons και robots. Θεωρείται η πόλη του μέλλοντος από τον ιδρυτή της Andrew Monday, ενώ στην δημιουργία της συνέβαλε και η επιστημονική ομάδα του ναζιστή Dr. Hermann Wye. Μια ηλιόλουστη ημέρα και καθώς ένα ζευγάρι κάθεται στο πάρκο, αιφνιδιαστικά ξεπροβάλλει από το έδαφος ο Stubbs με όρεξη να καταβροχθίσει μυαλά. Καθ' όλη την διάρκεια του παιχνιδιού μαθαίνουμε τα μυστικά της πόλης αλλά και το background story του πρωταγωνιστή. Όλα διηγούνται με κωμικό τρόπο, αφού δεν λείπουν από τους διαλόγους αστεία και λογοπαίγνια, ενώ μερικές κινήσεις των NPCs είναι το λιγότερο αστείες. Όπως προαναφέραμε, o Stubbs τρέφεται από τα μυαλά των τριγύρω του. Όσους "τρώει", μετατρέπονται σε zombies που τον βοηθούν, αφού αυτά με την σειρά τους επιτίθενται σε ότι ζωντανό βρουν μπροστά τους. Κάποια άτομα μπορούν να μετατραπούν με σχετική ευκολία, ενώ άλλοι προσπαθούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους με πιστόλια, lasers, καραμπίνες, ακόμα και αλυσοπρίονα. Ο Stubbs, πέρα από τα basic hits όπως γροθιές και κλωτσιές, κατέχει και τέσσερα abilities, που το καθένα έχει τα δικά του effects που ακινητοποιούν, καταλαμβάνουν ή και σκοτώνουν τον εχθρό. Εκ πρώτης όψεως, το gameplay φαίνεται φιλόδοξο, δυστυχώς όμως γρήγορα γίνεται κουραστικό και επαναλαμβανόμενο. Το σύστημα μάχης είναι κακό, αφού το AI συμμάχων και εχθρών ταυτόχρονα είναι χαμηλής ποιότητας. Σε αρκετές περιπτώσεις ο εχθρός δεν ξέρει πως να συμπεριφερθεί, ενώ αν και μερικές φορές δείχνει ότι φοβάται και απομακρύνεται, ξαφνικά κάνει στροφή 180 μοιρών και αρχίζει να πυροβολεί τον πρωταγωνιστή. Τα συμμαχικά zombies, που ο πρωταγωνιστής μπορεί να φωνάξει προς το μέρος του, σπάνια υπακούνε και λίγα είναι αυτά που ακολουθούν.
Από την άλλη, την όλη μονοτονία του gameplay σπάνε τα boss fights, που δυστυχώς είναι ελάχιστα. Το κάθε 'boss' αντιμετωπίζεται με δικό του, μοναδικό και διασκεδαστικό τρόπο. Για παράδειγμα, εκεί που περιμένετε να γίνει πανικός και το δωμάτιο να γεμίζει από zombies και αστυνομικούς, μπορεί να εμφανιστεί ξαφνικά ο διοικητής αστυνομίας και να σας προσκαλέσει σε ένα dance battle. Όσον αφορά τα textures και τα μοντέλα των NPCs, μην περιμένετε πολλά από ένα παιχνίδι που αναπτύχθηκε το 2005. Η τεχνολογία εκείνης της εποχής δεν επέτρεπε την αποτύπωση λεπτομερειών και περίπλοκων textures σε κτήρια, οχήματα και διάφορα άλλα αντικείμενα. Μόνο στα μοντέλα των zombies, εκεί έχει δοθεί λίγη παραπάνω βαρύτητα.
Η επανακυκλοφορία, αν και σύμφωνα με την εταιρία έλυσε πολλά bugs, δεν έλυσε το πιο σημαντικό θέμα, την απόδοση του παιχνιδιού σε πιο σύγχρονα μηχανήματα. Σε ορισμένες χρονικές στιγμές το παιχνίδι πάγωνε και έκλεινε. Σε διάστημα 3 ωρών, ήρθαμε αντιμέτωποι με αυτό το πρόβλημα πάνω από είκοσι φορές συνολικά. Το ένα crash διαδεχόταν το άλλο σε διάστημα λίγων λεπτών, ενώ σε πολλές περιπτώσεις η πρόοδος χανόταν και έπρεπε να ξεκινήσουμε το ίδιο level από την αρχή, που κατέληγε εκνευριστικό και παράλληλα εξοντωτικό. Οι διακοπές αυτές, από όσο καταλάβαμε, σταματούσαν όταν δεν έτρεχε κάποιο άλλο process στο παρασκήνιο (όπως κάποιο browser ή ένα άλλο, ακόμη και όχι απαιτητικό, πρόγραμμα).
Το Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse είναι αρκετά διασκεδαστικό ως προς την ιστορία του και μπορεί να προσφέρει αρκετό γέλιο στο παίκτη. Όμως δεν παύει να είναι ένα παιχνίδι του 2005. Η Aspyr μετά από τόσα χρόνια θα μπορούσε να είχε διορθώσει μερικά πολύ σοβαρά τεχνικά προβλήματα αλλά και να το ανανεώσει, για παράδειγμα, με enhanced textures. H επανακυκλοφορία του μας οδηγεί σε ένα μόνο συμπέρασμα. Καλύτερα μερικά πράγματα να μένουν στο παρελθόν ως γλυκές αναμνήσεις.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity