Η αλήθεια είναι ότι μία gaming σεζόν χωρίς άλλη μία musou κυκλοφορία από την Koei Tecmo και την Omega Force μοιάζει κενή, σαν να της λείπει μία multiplatform υπερβολή made in Japan. Το Samurai Warriors 5 έρχεται ουσιαστικά να καλύψει αυτό το κενό, με την ομάδα που βρίσκεται από πίσω να ρίχνει στο ταμπλό όλα τα βαριά χαρτιά της σειράς: hack-n-slash αισθητική, η Sengoku εποχή, η ιστορία του θρυλικού Nobonaga και πάρα μα πάρα πολλοί εχθροί που ετοιμάζονται για over-the-top action. To ερώτημα που πλανάται γύρω από τέτοιου είδους κυκλοφορίες για τους θαμώνες των video games είναι το πόσο πολύ μπορεί να διαφοροποιηθεί η σειρά Warriors μετά από τόσα χρόνια. Ουσιαστικά μιλάμε για μία σειρά που τραβάει σχεδόν 25 χρόνια, με τα Samurai Warriors συγκεκριμένα να μετρούν ήδη δέκα κυκλοφορίες.
Σε αυτό το ερώτημα μπορεί να βρεθεί από νωρίς απάντηση, μιας και οι developers επέλεξαν να εστιάσουν στην πατροπαράδοτη συνταγή η οποία έχει τα καλά και τα κακά της. Aυτό που διόρθωσαν οι άνθρωποι της Omega Force ήταν η προσέγγιση στο σενάριο, κάτι που μας είχε προβληματίσει στο Samurai Warriors: Spirit of Sanada του 2017 όπου τα πράγματα ήταν πολύ μπερδεμένα και ακατανόητα για κάποιον που δεν έχει επαφή με τη σειρά. Με το Samurai Warriors 5 πραγματοποιείται ουσιαστικά ένα soft reboot της συγκεκριμένης σειράς. Οι παίκτες θα το νιώσουν αυτό το πράγμα από τον τρόπο που εξιστορείται το σενάριο του νεαρού Nobunaga Oda ο οποίος έχει βάλει σκοπό να ενώσει την Ιαπωνία τον 16ο αιώνα. Μπορεί οι βετεράνοι της σειράς να ξινίσουν με κάποια πράγματα που έχουν υπεραπλουστευτεί, αλλά αν συνυπολογίσουμε και το πιο μαζεμένο ρόστερ μαχητών, ο φετινός τίτλος είναι ίσως η καλύτερη περίπτωση για κάποιον που σκέφτεται να ασχοληθεί για πρώτη φορά μ’ έναν τίτλο της σειράς Warriors.
Μία άλλη επιλογή των developers που μας προκάλεσε έκπληξη ήταν το οπτικό κομμάτι του τίτλου, η cel shaded αισθητική. Το παιχνίδι παρουσιάζεται πιο χρωματιστό από ποτέ, με μία ιδιαίτερη αίσθηση παραδοσιακής ιαπωνικής ζωγραφιάς, χωρίς βέβαια να πέφτει σε μία εντελώς παραμυθένια προσέγγιση. Η αλλαγή συγκριτικά με τους προκατόχους του είναι αισθητή και σίγουρα καλοδεχούμενη. Στο Nintendo Switch τρέχει νεράκι, δεν συναντήσαμε προβλήματα με τα frames (ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο σε τέτοιου είδους παιχνίδια), αλλά αν το συγκρίνουμε με τις εκδόσεις των άλλων κονσολών υπάρχει διαφορά στον οπτικό τομέα. Οι λεπτομέρειες στα περιβάλλοντα, το draw distance αλλά και η ζωντάνια στα χρώματα υστερούν στην κονσόλα της Nintendo, κάτι που δε μας παραξένεψε δεδομένου του όγκου πληροφοριών και εχθρών που εμφανίζονται στην οθόνη συνολικά. Είναι σίγουρα ένα πάρα πολύ καλό port, ακόμα και σε portable mode η εμπειρία είναι απολαυστική και χωρίς stuttering, αλλά όσοι θέλουν το καλύτερο δυνατό οπτικό αποτέλεσμα θα πρέπει να κοιτάξουν προς τις άλλες κονσόλες.
Το gameplay από την άλλη παραμένει το ίδιο απολαυστικό. Το Samurai Warriors 5 προσθέτει ultimate skills και κάποια πραγματάκια σε ό,τι αφορά την οργάνωση και τα upgrades διάφορων στοιχείων των χαρακτήρων, αλλά αυτό που μετράει σε αυτή τη σειρά είναι ο χειρισμός και ο ρυθμός. Ο παίκτης καλείται να αντιμετωπίσει έναν γιγάντιο αριθμό εχθρών με ένα μόνο ήρωα και τα κουμπιά Χ και Υ παίρνουν φωτιά. Ανάλογα την πίστα μας δίνεται η δυνατότητα να χειριζόμαστε περισσότερους ήρωες μεταξύ των οποίων μπορούμε να πηδάμε από τον έναν στον άλλον με το πάτημα ενός κουμπιού. Όταν ελέγχουμε έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα μπορούμε να δώσουμε passive εντολές στον άλλον ήρωα να πάει σ’ ένα συγκεκριμένο σημείο του χάρτη. Ο ήρωες και οι κεντρικοί χαρακτήρες βασίζονται αρχικά σ’ ένα όπλο με το οποίο μπορούμε να κάνουμε διάφορα combo, χωρίς να πρόκειται για ιδιαίτερα απαιτητικούς συνδυασμούς ως προς την εκτέλεσή τους. Ο χαρακτήρας μπορεί να κάνει ένα ισχυρό charge πάνω σε μία αρμάδα από εχθρούς και όσο περισσότεροι αντιμετωπίζονται, τόσο περισσότερο ανεβαίνει η Musou μπάρα. Όταν γεμίσει, μας δίνεται η δυνατότητα να εξαπολύσουμε μία πολύ δυνατή κίνηση, η οποία διακρίνεται για την ισχύ της αλλά και την εμβέλειά της. Όλα αυτά μέσα στα πλαίσια ενός πολύ εντυπωσιακού οπτικοακουστικού αποτελέσματος το οποίο προφανώς και ταιριάζει με το υπόλοιπο υπερβολικό σκηνικό. Γενικότερα μιλάμε για ένα παιχνίδι που βασίζεται σε υπαρκτά πρόσωπα και γεγονότα της Ιαπωνικής ιστορίας, τα οποία όμως πολεμούν με κινήσεις και στυλ που δεν αποτελούν κομμάτι της ιστορίας, αλλά περισσότερο φέρουν σε δραστηριότητες και δράση που ξεπήδησε από κάποιο anime.
Bέβαια εκτός από τα Musou attacks υπάρχουν και τα Ultimate Skills που μπορούν να πλαισιώσουν και να σπάσουν τη μονοτονία των συνεχόμενων combo με light και heavy attacks. Σε κάθε χαρακτήρα μπορούμε να προσθέσουμε 4 skills τα οποία μπορούν να είναι buffs που ανεβάζουν π.χ. το Defense ή Attack rating του χαρακτήρα ή ειδικές κινήσεις που κάνουν μεγαλύτερο damage ή παραλύουν για λίγα δευτερόλεπτα τον αντίπαλο. Κάποια από αυτά τα skills που λειτουργούν με cooldown θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως mini-musou attacks τα οποία προφανώς και δεν έχουν μοναδικό σκοπό να σπάσουν τη μονοτονία. Αυτές οι κινήσεις κρίνονται απαραίτητες για παίκτες που κυνηγούν σκορ και battle ratings, γιατί όπως κάθε Warriors game που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το Samurai Warriors 5 στηρίζεται σε μία τελική βαθμολογία μετά την ολοκλήρωση της εκάστοτε πίστας-αρένα. Η βαθμολογία και τα δώρα που αποκομίζουν οι παίκτες εξαρτώνται φυσικά από την απόδοσή τους (απαιτούμενος χρόνος ολοκλήρωσης, combo, secret side missions κτλ.). Όσο ωραίος είναι ο ρυθμός πάντως του παιχνιδιού, τόσο προβληματικό συνεχίζει και είναι το Α.Ι. των εχθρών. Οι αντίπαλοι στρατιώτες δίνουν την αίσθηση σκιάχτρων που περιμένουν να τις φάνε από τους χαρακτήρες μας και σε πολλές περιπτώσεις ο χαρακτηρισμός «γλάστρα» θα ταίριαζε γάντι. Προφανώς και αυτό το φαινόμενο το έχουμε συνηθίσει στα musou games, αλλά όταν το παιχνίδι σου παρουσιάζει νέους εχθρούς με κοντάρια ή ασπίδες, για τους οποίους υποτίθεται ότι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε special κινήσεις για να σπάσουμε το μπλόκο, και τελικά μπορούμε απλώς να πηδήξουμε από πάνω τους, αυτό προκαλεί λίγο γέλιο (ή απόγνωση). Η κατάσταση είναι λίγο καλύτερη με τους officers και τα final bosses της εκάστοτε πίστας, αλλά ο υπόλοιπος στρατός έχει τον ρόλο του θεατή ακόμα και σε normal difficulty. Στο μοναδικό τομέα που είδαμε ξεκάθαρη πρόοδο ήταν στο μάζεμα του στρατού γύρω από εμάς. Οι αντίπαλοι συγκεντρώνονται πάνω στον χαρακτήρα που χειριζόμαστε με πολύ καλύτερο και άμεσο τρόπο συγκριτικά με παλαιότερους τίτλους. Αυτό μπορεί να μοιάζει περίεργο σε κάποιον νέο παίκτη ως παρατήρηση, αλλά οι θαμώνες αυτών των τίτλων θα θυμούνται σκηνικά απείρου κάλους, με τους παίκτες να ψάχνουν να βρουν 10-15 random στρατιώτες για να ολοκληρωθεί ένα εύκολο side mission.
To Samurai Warriors 5 έχει πλούσιο περιεχόμενο σε ότι αφορά τους χαρακτήρες και τα όπλα, προσφέροντας μία γεμάτη hack-n-slash εμπειρία. Εκεί που συνηθίσαμε το μεγάλο σπαθί του Nobunaga και τη πανίσχυρη λόγχη του Maeda, έρχεται η No και ο Ieyasu με τόξο και διπλά σπαθιά αλλάζοντας με αυτόν τον τρόπο το gameplay και φρεσκάροντας την όλη εμπειρία. Στο main menu μπορούμε μάλιστα να αναβαθμίσουμε τα όπλα με enchancements, να ανεβάσουμε το επίπεδο του χαρακτήρα και τις ικανότητές του με το εκάστοτε όπλο και να γεμίσουμε το εκάστοτε skill tree. Γι αυτές τις δουλειές είναι τo Dojo και ο Blacksmith τα κατάλληλα μενού, τα οποία επίσης μπορούν να αναβαθμιστούν με διάφορα materials και λεφτά που κερδίζουμε και μαζεύουμε από τις μάχες. Αν συνυπολογίσουμε και το Shop στο οποίο γίνονται αγοροπωλησίες όπλων και πρώτων υλών ή το Stable στο οποίο μπορούμε να αναβαθμίσουμε τα άλογα, το παιχνίδι προσφέρει πάμπολλους τρόπους για να ξοδέψουμε αυτά που μαζεύομε και κερδίζουμε μέσα από τις αποστολές. Με 40 ήρωες και μία αρμάδα από διαφορετικά όπλα, δε θα ήταν υπερβολικό να χαρακτηρίσουμε την όλη εμπειρία ως έναν παράδεισο για achievement hunters που αρέσκονται σε collectathlon και ψυχαναγκαστικών box-tickings.
Για κάποιους που δεν αρέσκονται σε τέτοιου είδους παιχνίδια, αυτή η προσέγγιση προφανώς και μπορεί να τους φανεί ανούσια. Η αλήθεια είναι ότι το Samurai Warriors 5 δε προσπαθεί να είναι κάτι άλλο από αυτό που ήταν οι προκάτοχοί του, παρά μόνο να διορθώσει ή να ανανεώσει κάποια πράγματα. Πάνω σε αυτό το concept θεωρούμε ότι το Citadel Mode είναι μία χαμένη ευκαιρία, αφού στην αρχή παρουσιάζεται ως μία σειρά αμυντικών αποστολών με κλιμακωτό βαθμό δυσκολίας, όπου οι δύο ήρωες της επιλογής μας θα πρέπει να υπερασπιστούν ένα κάστρο ή στρατόπεδο απέναντι σε κύματα εχθρών. Από εκεί και πέρα, αν εξαιρέσουμε τα πολύ πιο πιεσμένα χρονικά περιθώρια και ότι πρέπει όντως να παίζουμε λίγο πιο αμυντικά για να μη μας ρίξουν την πύλη, σαν gameplay και αίσθηση είναι σχεδόν το ίδιο με αυτά που κάνουμε στο campaign. Ναι, μπορούμε να καλέσουμε δικούς μας στρατιώτες στη θέση που βρισκόμαστε (τους οποίους μπορούμε μάλιστα να αναβαθμίσουμε), αλλά δεδομένου της ποιότητας της Α.Ι. το μόνο που προσφέρουν είναι να πάρουν τo aggro του αντίπαλου boss ή officer που μας έβαλε στο μάτι.
Ένα μικρό φάουλ που πρέπει να αναφερθεί σε αυτό το σημείο είναι ο τρόπος που μας σπρώχνουν οι developers να μπαίνουμε συχνά πυκνά στο Citadel Mode ο οποίος είναι λίγο άχαρος και forced. Μέσα από αυτές τις αποστολές κερδίζουμε μπόλικα υλικά τα οποία χρειάζονται ώστε αναβαθμίσουμε τα προαναφερθέντα υπομενού του My Castle Menu για να αναβαθμίσουμε όπλα, χαρακτήρες, στρατιώτες κτλ. Από την στιγμή που η εμπειρία του Citadel Mode δεν διαφοροποιείται και ιδιαίτερα από το βασικό Campaign, νιώσαμε ότι έπρεπε να μπούμε σε μία διαδικασία ανούσιου grinding ώστε να απολαύσουμε όλες τις πτυχές του τίτλου. Από την στιγμή που δεν υπάρχει ένα hub-world αλλά μόνο μενού και επιλογές, όλα αυτό στα μάτια μας μας έβγαλε μία ξύλινη προσέγγιση. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε το Co-Op Mode που είναι ωραίο και προσφέρει σίγουρα αρκετές διασκεδαστικές ώρες συνεργατικής εμπειρίας με φίλους και γνωστούς.
Με τα αρνητικά και τα θετικά του, το Samurai Warriors 5 είναι ένα τίμιο παιχνίδι. Όσοι αρέσκονται σε hack-n-slash και mysou εμπειρία θα βρουν εδώ τη γνωστή τους Ιθάκη. Όσοι από την άλλη δεν βρήκαν ποτέ τον λόγο για να ασχοληθούν με τον φρενήρη αλλά και λίγο μονότονο ρυθμό της σειράς Warriors, δύσκολα να πειστούν να αλλάξουν άποψη με την φετινή κυκλοφορία. Αν και στο τελευταίο αξίζει να προσθέσουμε έναν αστερίσκο, μιας και πρόκειται για ένα soft reboot που προσφέρει μία πράγματι ιδιαίτερα φιλική προσέγγιση για νέους παίκτες. Η βάση η οποία δημιουργήθηκε από τους developers και πάνω στην οποία έστησαν το Samurai Warriors 5 είναι στιβαρή αλλά και ιδιαίτερα προσβάσιμη για ένα κοινό που ενδεχομένως σνόμπαρε το franchise ή δεν ήξερε το τι εστί η εν λόγω σειρά. Αυτή η δομή και η σεναριακή προσέγγιση είναι ίσως και το χαρτί που μπορεί να κάνει τη διαφορά και να κερδίσει καινούργιους παίκτες μέσα στους επόμενους μήνες. Aυτό μας δίνει μία μικρή ελπίδα ότι ίσως να υπάρξουν περισσότερες κινήσεις φρεσκάδας και ανανέωσης από την Omega Force στα επόμενα επεισόδια της Ιαπωνικής gaming δυναστείας των Musou κυκλοφοριών.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity