Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

H Lexar παρουσίασε τη δική της κάρτα microSD Express 1TB για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Ανανεώθηκαν δημοφιλείς σειρές του ABC για την επόμενη τηλεοπτική σεζόν

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Καθυστερούν οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 και στον Καναδά

NEWS
  • 6 ώρες πριν

Ο CEO της Epic Games αρνείται πως το Fortnite θα αποκτήσει δική του ταινία

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Νέα πατέντα της Sony θα φοριέται σαν γάντι και θα προσομοιώνει την αίσθηση διαφόρων αντικειμένων ή θερμοκρασίας, μέσω απτικής ανάδρασης

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Το Hollow Knight: Silksong θα κυκλοφορήσει και στο original Nintendo Switch

NEWS
  • 8 ώρες πριν

Η Nintendo αποτρέπει τους χρήστες από το να… γλείφουν και να τρώνε τα Nintendo Switch 2 cartridges

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Οι δασμοί φέρνουν ξανά στο προσκήνιο τη σκέψη για απόκτηση iPhone με συνδρομή

NEWS
  • 10 ώρες πριν

Η Sony προχωράει σε ακυρώσεις και αλλαγές για το PlayStation The Concert

NEWS
  • 10 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Εταιρεία αναλύσεων αναθεωρεί τις προβλέψεις πωλήσεων λόγω των δασμών των Η.Π.Α.

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Hades 2: Console exclusive των Nintendo Switch 2 και Nintendo Switch κατά το λανσάρισμά του

NEWS
  • 12 ώρες πριν

Πλήκτρο του Nintendo Switch 2 θα λειτουργεί μόνο με συνδρομή Nintendo Switch Online!

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Φήμη: Κανένας publisher δεν ενδιαφέρεται να στηρίξει την επιστροφή του Deus Ex

NEWS
  • 14 ώρες πριν

Το eShop του Nintendo Switch 2 δεν θα έχει μουσική υπόκρουση, ούτε θα αποκτήσει στο μέλλον

VIDEO NEWS
  • 15 ώρες πριν

Χωρίς Hall Effects τα Joy-Cons του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 16 ώρες πριν
  • 2

Nintendo Switch 2: YouTuber θα στηθεί έξω από κατάστημα της Nintendo δύο μήνες νωρίτερα!

NEWS
  • 17 ώρες πριν

To νέο patch του Assassin's Creed Shadows βελτιώνει τα γραφικά στο PS5 Pro

NEWS
  • 18 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Θα αναβαθμίζει τα γραφικά όχι μόνο με το Nvidia DLSS

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Η ASUS παρουσιάζει τη σειρά Zenbook Signature Edition με ένα μοναδικό σχέδιο που καταπλήσσει

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 19 ώρες πριν

Στην Πορτογαλία για τα νέα Philips και AOC monitors

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • 19 ώρες πριν
  • 1

Nintendo Switch 2: Θα μπορείτε να δανείζετε και να πουλάτε τις Game-Key Cards σας, έτσι θα δουλεύουν οι κάρτες

NEWS
  • 20 ώρες πριν

Nintendo: Νέα διαρροή αποκαλύπτει ένα ακυκλοφόρητο παιχνίδι της Retro Studios και ένα μη ανακοινωμένο Ridge Racer game (video)

VIDEO NEWS
  • 21 ώρες πριν

Tαινία Death Stranding: Αυτός είναι ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος της!

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Αυτό θα κάνει η Apple για να αποφύγει την αύξηση τιμής των iPhone λόγω των δασμών του Τραμπ

NEWS
  • 23 ώρες πριν

«Η FromSoftware δεν απομακρύνεται από τα single player games με το The Duskbloods», δηλώνει ο Hidetaka Miyazaki

NEWS
  • 24 ώρες πριν

Νέα πλάνα από Donkey Kong Bonanza, Kirby, Mario Kart World και άλλα games του Nintendo Switch 2 (video)

VIDEO NEWS
  • 08/04

Μοναδική προσφορά της Cosmote: Απεριόριστα GB με μόλις €13!

NEWS
  • 08/04

Μια ανάρτηση της Square Enix ίσως είναι teaser για remake του Final Fantasy IX

NEWS
  • 08/04

Φήμη: Η Ubisoft δουλεύει σε ένα turn-based tactics Rainbow Six Siege στο στιλ του XCOM

NEWS
  • 07/04

Το site της Nintendo μαρτύρησε δύο σημαντικά μυστικά για τα Donkey Kong Bananza και Mario Kart World

NEWS
  • 07/04

Δεν θα έχει Achievements το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 07/04

H Nintendo υποστηρίζει την απόφασή της να πουλάει video games στα €90

NEWS
  • 07/04

Εμφανίστηκε και στο eBay το Nintendo Switch 2, με πολύ υψηλό "καπέλο"

NEWS
  • 07/04

Η Microsoft παρουσίασε ειδική έκδοση του Quake II που φτιάχτηκε με ΑΙ, οι fans αντιδρούν αρνητικά

NEWS
  • 07/04

Mission: Impossible - The Final Reckoning: Νέο trailer με τον Tom Cruise σε εναέριο stunt

VIDEO NEWS
  • 07/04

Στην Ιαπωνία, μπορούν ήδη κάποιοι να δουν από κοντά το Nintendo Switch 2 (εικόνα)

NEWS
  • 07/04

O Liam Neeson γίνεται ο αστυνόμος της καρδιάς μας στο The Naked Gun 4+1⁄4: Law of Toughness (trailer)

VIDEO NEWS
  • 07/04

Τα Nintendo Switch 2 Edition games θα είναι cartridges του original Switch με download code

NEWS
  • 07/04

Ταινία Minecraft: Άνοιγμα ρεκόρ για videogame adaptation στις ΗΠΑ

NEWS
  • 07/04

Πάσχα με προσφορές και προτάσεις σε προϊόντα τεχνολογίας από COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 07/04

Η Sony ρωτάει τους fans του PlayStation την άποψή τους για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 07/04

Αλλαγή σχεδίων: Η σειρά Horizon Zero Dawn γίνεται… ταινία

NEWS
  • 07/04

Το Nintendo Switch 2 φέρεται να πιάνει τις επιδόσεις ενός mid range PC

NEWS
  • 07/04

Poco F7 Pro Review

REVIEWS
  • 07/04

Επίσημο: στις 12 Απριλίου τα αποκαλυπτήρια του gameplay για το Marathon της Bungie (video)

NEWS
  • 07/04

Voice actor κάνει tease το remake του original Resident Evil

NEWS
  • 07/04

Δραματική μείωση των αποκλειστικών τίτλων του PS5 σε σχέση με προηγούμενες γενιές

NEWS
  • 07/04

Χιλιάδες συνταγές μαγειρικής στην οθόνη του κινητού σας, εύκολα και απλά

NEWS
  • 07/04

Helldivers 2: Ο CEO της Arrowhead μιλάει για την χειρότερη περίοδο του παιχνιδιού και πώς την αντιμετώπισαν

NEWS
  • 06/04

Η Nintendo δυσκολεύτηκε πολύ σε κάτι ιδιαίτερα σημαντικό μετά το Wii U

NEWS
  • 06/04

Με το Verdansk, το Call of Duty Warzone επέστρεψε στην κορυφή των streaming charts

FREE GAMES
  • 06/04

Τι είναι τελικά αυτές οι ρίγες που βλέπουμε σε όλες τις πετσέτες;

NEWS
  • 06/04

Λουκέτο στη Ubisoft Leamington

NEWS
  • 06/04

Παίκτης κρασάρει το Super Mario Bros 2 και πετυχαίνει το ταχύτερο 2D Mario speedrun! (video)

NEWS
  • 06/04

Η NASA εντόπισε ένα περίεργο φαινόμενο στον Άρη

NEWS
  • 06/04

Κι όμως η Ελλάδα έχει εφαρμογή τύπου Google Maps για τις χιλιομετρικές αποστάσεις!

NEWS
  • 06/04

Νέο cartridge με arcade games του Neo Geo και κονσόλα ετοιμάζει η δημιουργός του Evercade

NEWS
  • 06/04

Πλέον όλοι μπορούν να φτιάξουν εικόνες σε στυλ Studio Ghibli με το GhatGPT

NEWS
  • 06/04

Marvel’s Spider-Man Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Insomniac Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Καθώς η Marvel προσπαθεί να πάρει πίσω ό,τι δικαιώματα πούλησε ποτέ, η Sony κατάφερε να κρατηθεί σε ειδικό καθεστώς που της επιτρέπει να εκμεταλλεύεται τη σειρά Spider-Man και ό,τι σχετίζεται με αυτήν. Όποτε θέλει η Marvel, όπως στο Spider-Man: Homecoming, το αποτέλεσμα σχετίζεται με το Marvel Cinematic Universe και όποτε δεν θέλει, αδιαφορεί. Για την ώρα φαίνεται ότι ταινία με πρωταγωνιστή τον Spider-Man δεν μπορεί να ετοιμάσει ανενόχλητη και ανέμελη η Sony. Μπορεί όμως να κάνει ό,τι θέλει στο gaming. Και αυτό ακριβώς κάνει, με τη βοήθεια της Insomniac Games.



Η ιστορία που Marvel's Spider-Man δεν συνδέεται με το Marvel Cinematic Universe και αυτό βγαίνει σε καλό. Η πλοκή δεν απαιτεί μαντικές ικανότητες για να προβλεφθεί, το ίδιο ισχύει και για την κατάληξη της ιστορίας, ωστόσο οι χαρακτήρες ενός τόσο μη ρεαλιστικού, μα αληθοφανούς κόσμου προλαβαίνουν να αποκτήσουν υπόβαθρο και, κυρίως, να γίνουν, ο καθένας με τον τρόπο του η αλήθεια είναι, συμπαθείς προς τον Peter Parker και, κατ’ επέκταση, προς τον παίκτη. Μέχρι το τέλος κανείς δεν θα μείνει ασυγκίνητος και πάντα θα υπάρχει χώρος για ανάμεικτα συναισθήματα. Για τους πάντες. Κάτι που δεν μπορούμε να πούμε εύκολα για παραγωγές που εντάσσονται στο MCU. Βέβαια η προϊστορία των τίτλων Spider-Man δεν χτιζόταν ούτε κατέρρεε χάρη στο δραματουργικό πεδίο. Διότι είχαμε και σημαντικότερα προβλήματα, προβλήματα που φρόντισαν, μέχρι και σήμερα, το Spider-Man του 2000 να θεωρείται ο καλύτερος τίτλος Spider-Man που μπορούσε να βρει κανείς. Βλέπετε, είναι αδύνατο να επιχειρήσει κανείς να αναπτύξει τίτλο Spider-Man και να μη βασανιστεί για το χειρισμό και την πλοήγηση. Η Insomniac φαντάζει ιδανική επιλογή για τέτοιο εγχείρημα. Αν όχι για τίτλους που θυμούνται οι περισσότεροι με ένταση, σίγουρα για το υπερκινητικό Sunset Overdrive που προσέφερε συγγενικές, τρόπον τινά, προκλήσεις.



Και η πλοήγηση είναι απλά απίθανη στο Spider-Man. Πέραν αυτού έχει και βάση στη λογική. Ο Spider-Man μπορεί να πιαστεί μόνο όταν υπάρχει σημείο πάνω από τον ίδιο, ειδάλλως κάνει ελεύθερη πτώση μέχρι να βρεθεί η πρώτη ευκαιρία να στείλει κάπου τον ιστό του. Ο παίκτης μπορεί να δει την όλη διαδικασία ως αυτοματισμό, εξασφαλίζοντας όμως ότι θα αργεί περισσότερο σε κάθε διαδρομή, θα είναι εύκολο να κερδίσει ύψος, όχι όμως και ορμή. Για την τελευταία ο Spider-Man έχει μερικές επιλογές, από εκτόξευση ιστού προς τα πίσω για επιπλέον ώθηση, εκτόξευση ιστού προς το κοντινότερο ή βολικότερο σημείο αγκύρωσης για κέρδος χρόνου ενώ, αργότερα, το πρώτο ενισχύεται και μπαίνει στο παιχνίδι και ο χρονισμός των αλμάτων καθώς ο Spider-Man φτάνει σε σημείο αγκύρωσης. Του δίνουν ώθηση έτσι κι αλλιώς, αλλά με πρόοδο στο skill tree τον στέλνουν καρφωτό στο επόμενο οικοδομικό τετράγωνο, αν όχι παραπέρα. Δένοντας όλες τις δυνατότητες και πιθανές διαδρομές, το παιχνίδι απαιτεί συνεχή προσοχή από τον παίκτη για την πλοήγησή του στη Νέα Υόρκη. Είναι ο μόνος τρόπος να κερδίζει χρόνο και να αισθάνεται, τελικά Spider-Man. Αυτή είναι η μεγαλύτερη επιτυχία της Insomniac στην προκειμένη. Μόνο αρνητικό η συμπεριφορά του χαρακτήρα όταν βρίσκεται σε κάποιο πεζούλι, κάποια άκρη ή κινείται πάνω σε κτίριο όσο βρίσκεται σε περίεργη γωνία λήψης, και τα δυο σενάρια περισσότερο εξαίρεση παρά κανόνας εφόσον ο παίκτης κάνει αυτό που προφανώς περιμένει το παιχνίδι από τον ίδιο. Είναι τόσο καλό το αποτέλεσμα που χρειάζεται συχνά δεύτερη σκέψη πριν τη χρήση του fast travel, που, ευτυχώς, δεν αργεί να προστεθεί ως δυνατότητα, διότι η «κανονική» διαδρομή φτιάχνει το κέφι. Η πολλοστή φορά που θα κάνετε τρελή διαδρομή με φοβερή ταχύτητα και θα υπολογίσετε σωστά την κάθοδο προς το σημείο εκκίνησης quest, εξασφαλίζοντας προσγείωση με στιλ είναι το ίδιο απολαυστικό με την πρώτη.



Πάλι καλά δηλαδή διότι το μενού έχει πολλά, πάρα πολλά χιλιόμετρα. Υπάρχουν «πύργοι» a la Ubisoft Game™, κι ας είναι κεραίες έτοιμες για hack. Το αποτέλεσμα το ίδιο είναι. Σε αντίθεση όμως με τίτλο π.χ. Assassin’s Creed, όταν τελειώσουν τα hacks σε μια περιοχή του χάρτη, εμφανίζονται όλες οι κατά το παρόν διαθέσιμες δραστηριότητες, όχι όλες όσες μέλλει να λάβουν χώρα εκεί γύρω μέχρι να τελειώσει το παιχνίδι. Ο χάρτης καταλήγει να περιλαμβάνει πολλές παράπλευρες δραστηριότητες που στέκονται ξέχωρα από τα side quests που έχουν τη δική τους σήμανση και εμφανίζονται στο χάρτη ακόμη και χωρίς χακαρισμένες κεραίες. Οι διάφορες δραστηριότητες χωρίζονται σε ομάδες και εντός των ομάδων αυτών φαίνεται η προσπάθεια της Insomniac Games να εξασφαλίσει μια κάποια ποικιλία. Συχνά βγαίνει σε καλό. Πολλές φορές προσεγγίσαμε άλλη μια αποστολή θεωρώντας ότι είναι ώρα για την απόλυτη αγγαρεία και πέσαμε έξω. Πιο μέσα πέφταμε σε οτιδήποτε απαιτεί ανοιχτή μάχη, στο δρόμο, κατά την εμπλοκή του Spider-Man σε εγκλήματα που εμφανίζονται τυχαία, αλλά διαχωρίζονται από το ποια ή τι είδους οργάνωση είναι υπεύθυνη για αυτά και, από ένα σημείο κι έπειτα, το spawning τους «μαζεύεται», αφού το παιχνίδι περιμένει την αντιμετώπιση πέντε εγκλημάτων ανά ομάδα σε κάθε τμήμα του χάρτη. Με ελάχιστες εξαιρέσεις.



Για όσο κυνηγάμε αυτόν το στόχο ωφελεί λοιπόν να αποφεύγουμε το fast travel, για να δίνουμε στο σύστημα την ευκαιρία να κάνει spawn πριν προλάβουμε εμείς να αλλάξουμε περιοχή. Στην κλιμάκωση των πιο τυπικών δραστηριοτήτων πάντως, ειδικά σε περίπτωση εχθρικών βάσεων, τα πράγματα μετατρέπονται κάπως σε αγγαρεία, κυρίως επειδή το παιχνίδι απλά παρουσιάζει έναν τύπο εχθρού ακόμη και δίνει περισσότερη θωράκιση σε όλους. Οπότε δεν ανεβαίνει πραγματικά ο βαθμός δυσκολίας, όσο ο κόπος που απαιτείται για το ίδιο αποτέλεσμα. Δεδομένου πάντως πως κάποιοι τύποι αποστολών εμφανίζονται ύστερα από συγκεκριμένα στάδια του campaign, με fast travel ή χωρίς, είναι σίγουρες οι πολλαπλές τουρνέ του Spider-Man στην πόλη. Παραδόξως τα κανονικά side quests είναι πιο βαρετά από τις διάφορες δραστηριότητες που βρίσκονται διάσπαρτες στο χάρτη και σε κάποιες περιπτώσεις πείθουν περισσότερο ότι είναι side quests της προκοπής.
Όπως και να ‘χει η μάχη είναι κλασικό φαινόμενο στη ροή του παιχνιδιού. Εκεί η ευελιξία του Spider-Man και οι επιλογές της ομάδας ανάπτυξης σε θέματα πλοήγησης δίνουν χαρακτήρα στα πάντα και αφήνουν πάντα σχεδόν τον παίκτη να δοκιμάσει την ήσυχο οδό του stealth ή την ευθεία αλλά πάντα ακροβατική αντιπαράθεση. Λίγη συνήθεια αρκεί για φοβερό θέαμα, είτε βρεθεί ο παίκτης σε χώρο με συγκεκριμένα όρια είτε σε ένα πεδίο μάχης που στην πραγματικότητα συντίθεται από διαφορετικούς ορόφους και ταράτσες πανύψηλων κτιρίων. Μάχη ακούτε και Insomniac δεν βλέπετε όμως. Τι κάνει μια ομάδα με απίθανη παράδοση σε ποικιλία και πρωτοτυπία όπλων σε ένα παιχνίδι που δεν βάζει όπλο στο χέρι του πρωταγωνιστή; Το ρίχνει στις στολές και στα gadgets. Κάθε στολή συνοδεύεται και από συγκεκριμένη ικανότητα. Με την εξασφάλιση της στολής όμως αυτή η ικανότητα ή, καλύτερα, το mod μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιαδήποτε άλλη. Οπότε ο παίκτης μπορεί να κάνει όποιο συνδυασμό θέλει. Η όποια ικανότητα δεν χρησιμοποιείται οποτεδήποτε, πρέπει πρώτα να γεμίσει μπάρα εννοείται. Είναι όλες όμως αποτελεσματικές σε ποικίλα σενάρια και επιτρέπουν διαφορετικές προσεγγίσεις σε διαφορετικούς παίκτες. Μπορεί ένα να ξεκινά τυφώνα ιστού που ακινητοποιεί τους πάντες, προσωρινά ή και για τα καλά, ανάλογα με τη θέση τους στο χώρο. Άλλο κάνει τις γροθιές του ήρωα ηλεκτροφόρες κι έτσι μπορεί να ακινητοποιεί πολλαπλούς εχθρούς καθώς τους μετατρέπει σε αλυσίδα καλών αγωγών με τη ζημιά να μοιράζεται σχεδόν παντού. Οι επιλογές είναι πολλές. Τα gadgets πρέπει να τα κατασκευάσει πάντως και ύστερα μπορεί να τα αναβαθμίσει. Θέλετε bot που να ρίχνει στο ψαχνό; Υπάρχει. Αυτό και πολλά άλλα.



Κάθε κομμάτι εξοπλισμού όμως απαιτεί tokens και αυτά χωρίζονται σε πέντε είδη. Ουσιαστικά κάθε είδος συνδέεται με κάποιο είδος από τις δραστηριότητες του παιχνιδιού και όλες, μα όλες, αποδίδουν tokens. Διαφορετικά είδη σε διαφορετικές ποσότητες χρειάζονται για την εξασφάλιση όλων των κοστουμιών, gadgets και αναβαθμίσεών τους. Όσοι θέλουν να ξεκλειδώσουν τα πάντα όμως, να ξέρουν πως δεν αρκεί να ολοκληρώσουν απλά τις αποστολές αλλά, σε κάποιες από αυτές, τα tokens εξαρτώνται από την επίδοση. Συμβουλή μας, λοιπόν, να επενδύσετε στα κοστούμια για να τη συλλογή και σε δύο ή τρία από τα gadgets που ταιριάζουν περισσότερο στο στιλ σας. Διαφορετικά θα κοπιάσετε περισσότερο στο τέλος αν η πληρότητα των πάντων είναι στόχος. Στο τέλος βέβαια δεν χρειάζονται και πολλά πράγματα για να φτάσει κάποιος με το κεφάλι του ήσυχο.



Μπορεί να αφιερώσει σχεδόν 35 ώρες για τα πάντα, μπορεί να αφιερώσει περίπου 20 και να φτάσει στο τέλος της διαδρομής του Peter Parker και τα συναισθήματα θα είναι το ίδιο έντονα. Ο ρυθμός του campaign, αν αφήσουμε όλα τα άλλα στην άκρη, είναι πολύ καλός. Με αφήγηση, εναλλαγή προοπτικής σε αυτήν, αποστολές με δράση, σειρές από ευχάριστους αλλά όχι δύσκολους γρίφους, όλα μαζί δείχνουν ότι η Insomniac ξέρει πότε χρειάζεται περισσότερη ορμή και πότε η ανακοπή της. Κάτι σαν τον παίκτη που ξέρει τι κάνει καθώς κινείται στους αιθέρες της Νέας Υόρκης ως Spider-Man. Και όλα αυτά με πολύ καλό τεχνικό τομέα, στο δραματικό μέρος αλλά και στη δράση. Σε PS4 Pro τουλάχιστον η ποιότητα εικόνας είναι πολύ καλή και η απόδοση δεν σκοντάφτει ποτέ και πουθενά. Μερικά μόνο bugs βρήκαμε στην πορεία, κυρίως προς το τέλος, σε παράπλευρες αποστολές και, ευτυχώς, το κόστος τους ήταν ένα reload και μικρή απώλεια χρόνου.



Το Marvel’s Spider-Man της Insomniac Games πετυχαίνει πολλούς στόχους. Γίνεται ο καλύτερος τίτλος Spider-Man που έχει περάσει ποτέ από τα χέρια μας. Καιρός ήταν. 18 χρόνια περιμέναμε. Είναι επίσης ένα επιτυχημένο πείραμα σε ανοιχτό κόσμο από την ομάδα ανάπτυξης. Το καλό είναι πως όλα πάνε καλά γενικά και σίγουρα έγινε περισσότερη προσπάθεια, από το δυστυχή μέσο όρο του είδους, ώστε όλα αυτά τα σύμβολα στο χάρτη να μην είναι πάντα μία από τα ίδια. Άλλοτε βγαίνει, άλλοτε όχι, αλλά η προσπάθεια είναι έκδηλη. Πέραν αυτών το campaign του Spider-Man φωνάζει περισσότερο Sony Computer Entertainment παρά Marvel Studios. Πράγμα θετικό. Διότι κάπως έτσι χώρεσε και το γλυκό και το πικρό, στο μέτρο του δυνατού, σε κάτι με στάμπα Marvel. Τέλος, τώρα δεν θέλουμε μόνο περισσότερο και καλύτερο Spider-Man, θέλουμε να πάρει κι η Insomniac τη θέση που της αξίζει. Έχει καλή προϊστορία αλλά, περιέργως, όχι τη στήριξη που υπονοεί αυτή η προϊστορία. Η αραχνοαίσθησή μας λέει ότι καιρός είναι να αλλάξει κι αυτό.



Η μετάφραση

Βρήκαμε λάθη εδώ κι εκεί σε διαλόγους και μενού, κυρίως λάθη που φαίνεται ότι προέκυψαν λόγω απουσίας συμφραζομένων την ώρα της μετάφρασης, οπότε γίνονται κατανοητά και συγχωρούνται πιο εύκολα. Σε επίπεδο γλώσσας η συγκεκριμένη μετάφραση είναι καλό και ατυχές παράδειγμα συνάμα. Είναι σαφές ότι υπάρχει η απαραίτητη γνώση και το υπόβαθρο, όπως υπογραμμίζουν μερικές ύποπτες, με την καλή έννοια, επιλογές στην απόδοση. Το ατυχές της υπόθεσης προκύπτει στην απόδοση όρων από το lore του Spider-Man, είτε πρόκειται για ονομασίες αναγνωρίσιμων εχθρών είτε για ορολογία και περιγραφή εξοπλισμού. Και πάλι έγινε προσπάθεια σε όρους που όντως είναι δύσκολο να αποδοθούν. Αλλά κάποιες αστοχίες είναι ξεκάθαρα θέμα αισθητικής. Π.χ. το “webslinger”, που όντως δεν είναι όρος που εύχεται να μεταφράσει ποτέ κανένας, αποδίδεται ως «ιστοσφεντόνας». Είναι μια περίπτωση, όχι η μόνη, που απαιτούσε πιο ζωηρή φαντασία. Διότι αν δεν είναι εφικτό να αποδοθεί το “cool factor” του ξένου όρου, που το κατανοούμε να συμβαίνει, χίλιες φορές το χιούμορ, που το έχει και περίσσιο ο Peter Parker, παρά η πιο τυπική προσέγγιση. Χίλιες φορές «ιστολέρο» αφού δεν γλιτώνουμε τα χειρότερα, από το «ιστοσφεντόνας» επειδή, ναι, τεχνικώς, εκσφενδονίζει ιστό. Πάντως πρόκειται για καλύτερη δουλειά από εκείνη που είδαμε στο God Of War ενώ, λόγω ορολογίας, όχι όγκου, μπορεί να είναι και δυσκολότερη δουλειά από εκείνη του Detroit: Become HuMan. Για αυτό θα επιλέξουμε να δηλώνουμε ευχαριστημένοι. Ακόμη και όταν φανταζόμαστε σφεντόνες. 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πολύ καλός και στιβαρός τεχνικός τομέας
  • Καλύτερο campaign από αυτό που δικαιούται η Marvel
  • Ευέλικτη μάχη
  • Φοβερό σύστημα πλοήγησης
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τα side quests είναι κατώτερα των περιστάσεων αλλά και του ονόματός τους
  • Ubisoft Game™ ως προς λογική εξερεύνησης
  • Χρειαζόταν είτε ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία δραστηριοτήτων ή λιγότερες δραστηριότητες
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
11 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
*
Loading...