Η Milestone δεν έχει μεγάλη παράδοση στο αυτοκίνητο, μιας και ειδικεύεται στις μηχανές, όσο αντιφατικά αποτελέσματα και αν παράγει. Ό,τι μας έχει δώσει σε τέσσερις τροχούς, όπως αρκετές εκδόσεις του WRC, δεν ήταν ό,τι καλύτερο, με πιο πρόσφατη προσπάθεια το μετριότατο Sébastien Loeb Rally Evo, παρόλα αυτά, ως κλασική Milestone, συνεχίζει. Εδώ δεν είχε άδικο όμως, μιας και καταφέρνει να δώσει κάποια πράγματα, με κορυφαίο κάτι που πολύ σπάνια πετυχαίνει: ένα διασκεδαστικό παιχνίδι. Όπως είπαμε η πρώτη εντύπωση ήταν κάκιστη. Τα πρώτα γραφικά που εμφανίστηκαν μπροστά μας, με την εκκίνηση σε μια αμμουδιά της Αλάσκα, ήταν σαν κάποιος να είχε πιάσει ξεθωριασμένες νερομπογιές και να είχε αποφασίσει να βάψει με αυτές γνωστά επώνυμα αυτοκίνητα ενώ παντού κυριαρχούσε μια θολούρα. Με την default κάμερα να είναι αυτή πίσω από το αυτοκίνητο (όχι η μακρινή), στην πρώτη στροφή που βούτηξαν 8 αυτοκίνητα το frame rate δεν έπεσε απλά, έπιασε ρυθμό ανανέωσης slo-mo. Όταν δε συνεχίζαμε εκστατικοί να δοκιμάζουμε άλλα πράγματα, στον πρώτο αγώνα σε στάδιο, στη στροφή (πάντα με την ίδια κάμερα) η οθόνη σχεδόν κοκάλωσε και η θολούρα έπεσε παντού. Κάπου εκεί έκλεισε η κονσόλα για να συνέλθουμε και είχε αρχίσει να σχηματίζεται στο μυαλό η εικόνα ενός review που θα είχε ως βαθμό το πολύ 3.
Και όμως, με κάποιο μαγικό τρόπο -αλλά και με μια ουσιαστική κίνηση- το κλίμα άλλαξε. Όταν δοκιμάσαμε την κάμερα είτε εντός του αυτοκινήτου, είτε αυτές του καπό και του προφυλακτήρα, το παιχνίδι μεταμορφώθηκε. Δεν υπήρχε πια τόσο μεγάλη πτώση στο frame rate, υπήρχε ροή, έφυγε η πολλή θολούρα, ως και τα χρώματα ζωντάνεψαν κάπως. Δεν είναι ότι έφυγε το πρόβλημα με το frame rate, απλά έγινε πολύ πιο ανεκτό, ακόμα και όταν αλλάξαμε κάμερα και δοκιμάσαμε όλες τις εκδοχές. Μιας και είμαστε στον τεχνικό τομέα, ας το κλείσουμε ως θέμα, με μια τεράστια απορία. Είναι καταπληκτικά παράξενο ότι σε καλό καιρό το frame rate πέφτει πολύ περισσότερο από ότι σε συνθήκες καταρρακτώδους βροχής, βροχής που μπορεί και να συναγωνίζεται σε ποιότητα απόδοσης αυτήν των πρόσφατων Forza. Τα γραφικά εν γένει δεν εντυπωσιάζουν, υπηρετούν τον arcade χαρακτήρα, ενώ το ίδιο κάνει και ο σχεδόν απαρατήρητος ήχος, κάτι όχι απαραίτητα κακό δεδομένων των κακών επιλογών που είχε κάνει στο παρελθόν η εταιρεία.
Σε επίπεδο gameplay η Milestone μετά από καιρό καταφέρνει επιτέλους να δώσει ένα διασκεδαστικό παιχνίδι. Αν αγνοήσετε, φυσικά, συνειδητά την ιστορία, κάτι για ένα κανάλι που ασχολείται με το off-road racing, φανταστικούς πρωταγωνιστές και την επιθυμία σας να γίνετε κυρίαρχος, έχετε στα χέρια σας ένα εξαιρετικό, απόλυτα arcade off-road racer, με πάρα πολύ περιεχόμενο, μεγάλη ποικιλία πιστών, ειδών αγώνων αλλά και -επώνυμων- αυτοκινήτων. Θα τρέξετε στην ύπαιθρο της Αλάσκα και της Ναμίμπια, θα νιώσετε κλειστοφοβία σε αγώνες σε λάσπη, ελάχιστη άσφαλτο και πλακόστρωτο σε στάδια, θα πατήσετε κάθε δυνατή επιφάνεια και όλα αυτά με ένα εξαιρετικό arcade μοντέλο οδήγησης που είναι αρκετά «αληθινό» ώστε να μην πιάνει επίπεδα επιστημονικής φαντασίας αλλά και αρκετά χαλαρό ώστε να μην έχετε να ανησυχείτε για λεπτές ρυθμίσεις στις στροφές. Εσείς απλά τρέχετε και ακόμα και όταν κάνετε λάθος, ο τίτλος προσφέρει απλόχερα το επιτέλους βελτιωμένο rewind- που σας αφήνει να διορθώσετε τυχόν λάθη σας.
Οι πίστες είναι αρκετά σύντομες ώστε να μη γίνονται κουραστικές, το ΑΙ είναι αρκετά αξιοπρεπές, δεν κλέβει σε κανένα σημείο, δεν είναι ελαστικό, αλλά δεν διεκδικεί κιόλας και κανένα βραβείο οδήγησης. Ναι σε κάποιες φάσεις γίνεται αδικαιολόγητα ίσως επιθετικό και μάλιστα μόνο εναντίον σας, αλλά θα το δείτε να κάνει λάθη σε κάθε επίπεδο δυσκολίας, κάτι που φέρνει μια ανάσα ανακούφισης σε σύγκριση με άλλους τίτλους της αγοράς που νομίζουν ότι το ΑΙ πρέπει πάντοτε να οδηγεί τέλεια.
Θα σταθούμε ξανά λίγο στην ποικιλία, μιας και το Gravel φροντίζει να «κλέψει», με όμορφο τρόπο και αρκετό σεβασμό, modes από όλα τα σοβαρά racing της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι σε κάποιες φάσεις θυμίζει το Forza Horizon 3, ειδικά στα cross country, ενώ το γεγονός ότι έχουν αποδοθεί καλύτερα εδώ οι αγώνες σε στάδιο σε σχέση με αυτούς με τις μηχανές δεν αποτελεί τιμή για το Gravel, αλλά κακό για το Supercross, μιας και πάλι αποτελούν αδυναμία, όντας οι χειρότεροι τεχνικά. Όσο πιο πολύ ανοίγει τον ορίζοντα το Gravel, τόσο καλύτερα γίνονται τα events, ενώ διαθέτει και ένα όπου πρέπει να σπάσετε κάποιες πινακίδες, το οποίο καταφέρνει να ξεπεράσει αναπάντεχα το μέτριο (ο γράφων θεωρεί, προσωπικά, λάθος την ύπαρξη events με κορύνες και κώνους σε τίτλους τύπου Forza και GT). Γενικά μιλώντας, το Gravel σε κάποιες φάσεις μπορεί να γίνει πολύ διασκεδαστικό, αν και υπάρχουν, κλασικά για την εταιρεία ανάπτυξης, πολλές αγκυλώσεις που δεν το βοηθούν να ανέβει πιο ψηλά.
Πρώτο και κύριο, μεγαλύτερη αμαρτία και πρόβλημα, οι χρόνοι φόρτωσης. Αν κάθε φορά που πρέπει να τρέξουμε αγώνα χρειάζονται συνολικά κάπου 2 λεπτά loading, αν για να φορτώσει το παιχνίδι πρώτη φορά και να φτάσουμε να τρέξουμε χρειάζονται περίπου 4 λεπτά, ε κάτι δεν πάει καλά και επιτέλους η Milestone πρέπει να κάνει κάτι για να το αντιμετωπίσει. Τα φτωχά και δύσχρηστα μενού είναι άλλο ένα κλασικό θέμα, η απουσία tutorials, το σχεδόν ανύπαρκτο online (λόγω συμμετοχής) είναι όλα επαναλαμβανόμενες, ίδιες και απαράλλαχτες, συμφορές που μαστίζουν τους τίτλους της Milestone.
Ναι λοιπόν, το Gravel μάς εξέπληξε ευχάριστα, όχι επειδή κάνει κάτι πρωτοποριακό και φοβερό, αλλά επειδή κατάφερε να μας κάνει να αναιρέσουμε την κάκιστη πρώτη μας εντύπωση. Ναι είναι ο καλύτερος τίτλος με αυτοκίνητα που έχει βγάλει η ιταλική εταιρεία, ναι είναι διασκεδαστικό και αρκετά μεγάλο, αλλά και πάλι έχει τις κλασικές αρρώστιες των τίτλων της Milestone που δεν το αφήνουν να απογειωθεί, μαζί με ένα σίγουρα προβληματικό τεχνικό τομέα, με την ημέρα που θα παίξουμε τίτλο της Milestone και δεν θα πέφτει το frame rate στις στροφές, να είναι μια πολύ όμορφη μέρα. Ως τότε η εταιρεία θα κινείται στους τίτλους της μεταξύ πλήρους ανεπάρκειας και συμπαθούς επάρκειας. Εδώ, έχουμε τη δεύτερη.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity