Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Cobalt Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Oxeye Game Studio

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Xbox Game Studios

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Microsoft Hellas

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Cobalt
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://playcobalt.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 5

    ENTERNITY SCORE
*
Κάντε λίγο scroll, χαζέψτε τις εικόνες. Αναρωτηθείτε για λίγο τι μπορεί να συμβαίνει στο Cobalt. Συνειδητοποιήστε ότι δεν βγάζετε άκρη, δεχτείτε το και θα έχετε δεχτεί και τα προβλήματα που μαστίζουν τον τίτλο του Oxeye Game Studio, ο οποίος τίτλος, τυγχάνει να είναι και ο πρώτος που εκδίδει η Mojang του Minecraft, χωρίς να είναι ίδια παραγωγή. Σίγουρα πάντως χρειάζεται υπομονή ώστε, μέσα στο χαμό, να ξεχωρίσουν και οι αρετές του. Υπάρχουν κι αυτές. Στο Cobalt ελέγχουμε ένα ρομπότ που δεν έχει και πολλά να κάνει μέχρι που ανιχνεύει σήμα κινδύνου από μακρινό κόσμο, στον οποίο και μεταβαίνει προκειμένου να συμμαζέψει ό,τι μπορεί. Το story mode είναι ένα ερωτηματικό που συντίθεται από αναλυτικά και ταυτόχρονα ελλιπή tutorials στην αρχή, θαυμαστά bugs όπως ένα που εμποδίζει την ολοκλήρωσή του και ανούσια μπρος-πίσω, επαναλαμβάνοντας τις ίδιες ενέργειες, ξανά και ξανά, χωρίς να γίνεται ποτέ αντιληπτή η χρησιμότητα της έντονης αυτής επανάληψης πριν εμφανιστεί το επόμενο boss. Και το boss που εμφανίζεται, μοιάζει συνήθως τόσο με το προηγούμενο, που το ερωτηματικό πάνω από το κεφάλι μας δεν ξέρει τι να πρωτοκάνει: να πολλαπλασιαστεί ή να γιγαντωθεί; Όταν είδαμε τον τίτλο στην Gamescom 2015, η συμβουλή των δημιουργών ήταν να ξεκινήσουμε από το Arcade Mode πριν ασχοληθούμε με το Story Mode. Το review guide που λάβαμε για το παρόν κείμενο περιείχε ακριβώς την ίδια συμβουλή. Κι επειδή σίγουρα δεν είχε σκοπό να αφήσει το bug που αναφέραμε παραπάνω η ομάδα ανάπτυξης, κάτι άλλο πρέπει να επιβάλλει τη συμβουλή αυτή.



Αργά ή γρήγορα γίνεται ξεκάθαρο πως ό,τι ιδέα και αν είχε η τριάδα που ανάπτυξε τον τίτλο, κατέληξε όντως στην τελική έκδοση του παιχνιδιού. Η απαρίθμηση όλων όσων μπορεί να κάνει το ρομπότ που ελέγχει ένα παίκτης είναι ικανή να μετατρέψει οποιαδήποτε παράγραφο σε κωμικό διάλειμμα. Άλμα, διπλό άλμα, καβάλημα ζώων, εκτόξευση ζώων, επιθέσεις melee, χρήση λογής λογής όπλων και σωρεία άλλων δυνατοτήτων περιμένουν να βρουν θέση στη μνήμη του παίκτη και να αξιοποιηθούν αναλόγως. Ο χαμός αυτός υπογραμμίζεται και στην αισθητική που χαρακτηρίζει το παιχνίδι, με σχετικά απλές αλλά θορυβώδεις συνθέσεις και παλέτες, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και από οποιαδήποτε εικόνα του παιχνιδιού.
Η ταχύτητα, η βαρύτητα κ.λπ. είναι οι παράγοντες που καθορίζουν αν ο χαρακτήρας έχει ελπίδα να εκτελέσει άλμα από τη μια μεριά της οθόνης στην άλλη και, ακόμη περισσότερο, αν θα βρει το στόχο του ο αντικείμενο του πόθου στην απολαυστική και, εννοείται, χαοτική παραλλαγή του Capture The Flag.
Και στην πράξη ο χαμός που προκύπτει είναι αποπροσανατολιστικός και σίγουρα απαιτεί εξάσκηση και συνήθεια. Όταν έρθει η ώρα για το Challenge Mode, το Arcade Mode και, πάνω από όλα, το multiplayer mode, η εικόνα αλλάζει. Ειδικά στο multiplayer (local και online για έως και 8 παίκτες) μπορεί να εκτιμήσει στα αλήθεια ο παίκτης δύο από τους βασικότερους μηχανισμούς του παιχνιδιού: το bullet/focus time και η ουσιαστική αξιοποίηση της ορμής. Πιάνοντας τους μηχανισμούς από την…ανάποδη, η ορμή είναι κάτι που πρέπει να υπολογίζει πάντα ο παίκτης.


Αργά ή γρήγορα γίνεται ξεκάθαρο πως ό,τι ιδέα και αν είχε η τριάδα που ανάπτυξε τον τίτλο, κατέληξε όντως στην τελική έκδοση του παιχνιδιού.

Η ταχύτητα, η βαρύτητα κ.λπ. είναι οι παράγοντες που καθορίζουν αν ο χαρακτήρας έχει ελπίδα να εκτελέσει άλμα από τη μια μεριά της οθόνης στην άλλη και, ακόμη περισσότερο, αν θα βρει το στόχο του ο αντικείμενο του πόθου στην απολαυστική και, εννοείται, χαοτική παραλλαγή του Capture The Flag. Η τελευταία είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα συγκεντρώσει και διατηρήσει περισσότερο ενδιαφέρον από τα πιο προβλέψιμα Deathmatch κ.ά. Ο ρόλος της ορμής συμπληρώνεται από το focus time που ενεργοποιείται αυτόματα όταν ο παίκτης κοντεύει να έρθει “μούρη με μούρη” με κάποιο βλήμα και σίγουρα όταν ξεκινήσει roll για να αποφύγει κάποια επίθεση. Ο χρόνος κυλά πιο αργά γύρω από το χαρακτήρα, επηρεάζοντας κατά περίπτωση και τον κοντινότερο αντίπαλο, δεν αλλάζει τίποτα όμως για τους υπολοίπους χαρακτήρες επί της οθόνης. Πάνω στην επιβράδυνση λοιπόν ο παίκτης έχει την ευκαιρία να επιστρέψει τη φιλοφρόνηση, με γροθιά στο βλήμα, επιστρέφοντας “διακριτικά” το βλήμα στον προηγούμενο κάτοχό του.



Οι βασικές αυτές ιδέες, περισσότερο από πολλές άλλες που με κάποιο μαγικό τρόπο χώρεσαν στο Cobalt, δημιουργούν μοναδικό κλίμα στο multiplayer και δείχνουν ότι είναι η (μερική) σωτηρία της δημιουργία του Oxeye Game Studio. Χωρίς το Story Mode και την αναπόφευκτα κακή αρχική γνωριμία με τον παίκτη (ισχύει και αν ακούσετε τη συμβουλή της ομάδας αφού πολλοί μηχανισμοί υφίστανται αλλά ανακαλύπτονται στην τύχη, δεν εξηγούνται ποτέ, παρά τα turorials), το Cobalt θα άφηνε πολύ καλύτερη επίγευση. Η χρήση της φυσικής, η καλή ενσωμάτωση του bullet time, η δυνατότητα αναβαθμίσεων, η ποικιλία των όπλων, η συνεχής αγωνία για το loot που θα δώσει σε μια ομάδα ή μονάδα το πάνω χέρι κόντρα σε 7 άλλους παίκτες, οδηγούν σε συγκινήσεις με θετικό πρόσημο. Μετά από μακρύ δρόμο στρωμένο με μείον.


 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Παρανοϊκό μα απίθανο σε multiplayer
  • Πολύ καλή αξιοποίηση της φυσικής
  • Υλοποίηση bullet time
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Απογοητευτικό Story Mode
  • Πάρα πολλοί μηχανισμοί που νομίζουν ότι είναι collectibles
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*