Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Eli Roth: "O Covid και το Zoom φταίνε για την αποτυχία της ταινίας Borderlands"

NEWS
  • 45 λεπτά πριν

Δεκαετές το πλάνο υποστήριξης του Diablo 4

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Το The Minecraft Movie είναι πλέον η δεύτερη εμπορικά πιο επιτυχημένη ταινία που βασίζεται σε videogame

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Xiaomi Buds 5 Pro WiFi Review

REVIEWS
  • 4 ώρες πριν

Προσοχή αν σας καλέσουν από αυτόν τον αριθμό!

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Η Nintendo προειδοποιήθηκε για σοκαριστικά επίπεδα δασμών στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 6 ώρες πριν

H Nike τιμά ένα θρυλικό παιχνίδι του Nintendo 64 στα νέα της sneakers (που είναι ήδη sold out)

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Fans της σειράς The Last of Us του HBO εντόπισαν ένα πολύ γλυκό Easter egg του παιχνιδιού στην πρεμιέρα της δεύτερης σεζόν

NEWS
  • 8 ώρες πριν

Η Bungie αποφεύγει να αποκαλύψει την τιμή του Marathon

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Age of Empires II: Definitive Edition στο PS5

NEWS
  • 14 ώρες πριν

Η τιμή του Nintendo Switch 2 αναμένεται να επηρεαστεί από τους δασμούς των Η.Π.Α.

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Indiana Jones and the Great Circle: Τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις στο PS5 Pro υπόσχεται η Machine Games

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Ανακοινώθηκε το single-player turn-based tactics game Star Wars Zero Company

NEWS
  • 17 ώρες πριν

Δωρεάν για τις επόμενες 48 ώρες θα είναι το Metro 2033 Redux (video)

VIDEO NEWS
  • 18 ώρες πριν

Φήμη: H Sony θα κυκλοφορήσει και φορητό PS6, με επιδόσεις κατώτερες του PS5

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Νέο μηχανισμό για τα boss fights θα εισάγει το Death Stranding 2: On the Beach

NEWS
  • 20 ώρες πριν

To Amazon μετατρέπει τη θρυλική ταινία «Τίγρης και Δράκος» σε σειρά!

NEWS
  • 21 ώρες πριν

Νέο trailer για τη δεύτερη σεζόν του The Last of Us στο HBO μας προετοιμάζει για τη συνέχεια

VIDEO NEWS
  • 22 ώρες πριν

Η Limited Run Games παρουσίασε συλλεκτική έκδοση των DOOM και το κουτί της μπορεί να «τρέξει» το πρώτο game!

NEWS
  • 23 ώρες πριν

Παρουσιάστηκε το Anbernic RG 557 με οθόνη AMOLED 5.5 ιντσών (video)

NEWS
  • 24 ώρες πριν

The Last of Us S02E01: Future Days Review

REVIEWS
  • 14/04

Η PS5 retail έκδοση του Indiana Jones and the Great Circle έρχεται σχεδόν με άδειο Blu-ray!

NEWS
  • 14/04
  • 1

Πάνω από 1000 κλασικά PC games σε τιμή «χώμα», το Deus Ex GOTY Edition κάτω από €1!

NEWS
  • 14/04

South of Midnight Review

REVIEWS
  • 14/04

Έτσι θα είναι το Nintendo Switch Online app στο Nintendo Switch 2 (εικόνες)

NEWS
  • 14/04

Με αυτήν την αλλαγή του Netflix θα μπορείς πάντα να βρίσκεις κάτι να δεις

NEWS
  • 14/04

H Sony ανακοίνωσε αύξηση τιμής του PS5 σε Ευρώπη, Αγγλία και Αυστραλία!

NEWS
  • 14/04

Ο Robert Pattinson βρίσκεται σε συζητήσεις για κεντρικό ρόλο στο Dune 3

NEWS
  • 14/04

Ανανεώθηκε για τρίτη σεζόν το Mayfair Witches μεταφέροντας τη μαγική έδρα του!

NEWS
  • 14/04

Η Viola Davis είναι πρόεδρος- κομάντο εναντίων τρομοκρατών στο G20 της Amazon-MGM (trailer)

VIDEO NEWS
  • 14/04

Σημαντική διαρροή για το φετινό Call of Duty: Black Ops 7 και το multiplayer του

NEWS
  • 13/04

Shawn Layden: Αύξηση στις τιμές των video games σε κάθε γενιά για να αντιμετωπιστεί ο πληθωρισμός (video)

VIDEO NEWS
  • 13/04

Νέα φήμη για GTA 6 trailer 2 και GTA 6 κυκλοφορία

NEWS
  • 13/04

Επιτέλους νέα για την ταινία The Matrix 5

NEWS
  • 13/04

Ο Christopher Meloni τα βάζει με διεθνή κυκλώματα στην 5η σεζόν του Law and Order: Organized Crime (trailer)

VIDEO NEWS
  • 13/04

Ένα πολύ συγκεκριμένο Pokémon ετοιμάζεται να αποκτήσει την πρώτη του επίσημη κάρτα Pokémon TCG μετά από 15 χρόνια

NEWS
  • 13/04

Η 4η σεζόν του Love, Death and Robots καταφτάνει σύντομα στο Netflix (trailer)

VIDEO NEWS
  • 13/04

Στις 8 Μαΐου η κυκλοφορία του Sonic Rumble (trailer)

VIDEO NEWS
  • 12/04

Marathon: Επίσημα αποκαλυπτήρια και ημερομηνία κυκλοφορίας για το νέο extraction shooter της Bungie (trailer)

VIDEO NEWS
  • 12/04

Έρευνα: To 58% των εσόδων του PC gaming για το 2024 προέρχεται από microtransactions

NEWS
  • 12/04

Rematch: Ορίστηκε η σέντρα για τον ποδοσφαιρικό τίτλο της δημιουργού του Sifu (trailer)

VIDEO NEWS
  • 12/04

Bloodstained: Ritual of the Night Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    ArtPlay

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    505 Games

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Bloodstained: Ritual of the Night
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://playbloodstained.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Δεν συμβαίνει συχνά να είναι κάποιος υπεύθυνος για το 50% ενός όρου που όποτε χρησιμοποιείται δεν υπάρχει αμφιβολία για το τι εννοούμε. Ο λόγος στην προκειμένη για τον όρο Metroidvania που κατά το μισό του γεννήθηκε μέσα από το Castlevania: Symphony Of the Night. Ο Koji Igarashi είναι υπεύθυνος για αυτό το 50% και αφού αποχώρησε από την Konami το 2014 δεν άντεξε και θέλησε να φτιάξει μακριά της τον άτυπο διάδοχο του Symphony Of the Night. Με λίγο πασπάλισμα από Kickstarter, μπόλικη δουλειά και μερικές καθυστερήσεις, γεννήθηκε ακριβώς αυτό. Και το όνομά του είναι Bloodstained: Ritual Of The Night.



Από τη στιγμή που θα δείτε για πρώτη φορά το κεντρικό μενού είναι εμφανές πως μιλάμε για τίτλο που έχει κάπως κάποια σύνδεση με τα παλιά Castlevania. Αυτήν τη φορά μπορεί να μην έχουμε να κάνουμε με καραμπινάτους δράκουλες, όμως η σύνδεση στο μυαλό του παίκτη θα γίνει άμεσα, έστω και ασυναίσθητα. Το Bloodstained προσπαθεί να πει μια λίγο πιο δραματική ιστορία σε σχέση με τα παλαιότερα Castlevania και, στο βαθμό που του επιτρέπουν οι περιστάσεις, το καταφέρνει. Δεν είναι όμως αυτό το κύριο μέρος του, παρόλο που συγκεκριμένες αναμετρήσεις αποκτούν άλλο βάρος ακριβώς εξαιτίας της. Το Bloodstained: Ritual Of The Night δεν είναι απλά πνευματικός διάδοχος του Castlevania: Symphony of the Night, αλλά ένα ολοκαίνουριο Symphony of the Night. Μπορεί να μην είναι τυχαία η τόσο όμοια ονομασία τους, αλλά το περιεχόμενό τους μοιάζει πάρα πολύ και αυτό σίγουρα δεν είναι τυχαίο. Και πάλι λοιπόν έχετε ένα απέραντο κάστρο να εξερευνήσετε με πάρα πολλά κρυφά και μη μονοπάτια, δωμάτια, μικρούς γρίφους κ.ο.κ. Είναι χωρισμένο σε πολλές μεγάλες περιοχές με διαφορετική θεματική (παγωμένα δωμάτια, άλλα με λάβα, βιβλιοθήκες, υπόγεια κάτεργα, ακόμα και τρένα) με πολύ μεγάλη ποικιλία αντιπάλων και η ευχάριστη εξερεύνηση είναι εξασφαλισμένη. Σχεδόν το μισό κάστρο θα μείνει ανεξερεύνητο αν δεν κάνετε παραπάνω κόπο για να αποκτήσετε πρόσβαση σε κρυφές περιοχές, κάτι απαραίτητο για να δείτε και το «πραγματικό» τέλος του. Μπορείτε περίπου στις 9 ώρες να φτάσετε σε έναν από τους 3 τερματισμούς, ο οποίος μοιάζει τόσο απότομος που πρακτικά δεν είναι καν τερματισμός. Χρειάζεται άνετα επένδυση άλλου τόσου χρόνου για να δείτε τον τίτλο στο σύνολό του και, αν δεν την κάνετε, χάνετε πάρα πολλά και σε υπόθεση και σε gameplay.



Στα κουμπάκια του χειριστηρίου σας βρίσκεται «αιχμάλωτη» η Miriam, μια από τους ελάχιστους επιζώντες ενός πειράματος που σιγά μην πήγαινε καλά. Αυτό το πείραμα της αφήνει κληρονομιά μερικές υπεράνθρωπες δυνάμεις και αυτές με τη σειρά τους τη βοηθούν να μείνει ζωντανή. H Miriam δεν χρησιμοποιεί μόνο ένα όπλο αλλά πολλά. Σπαθιά, δόρια, daggers, τσεκούρια, μαστίγιο, πιστόλια, ακόμα και την πανοπλία του Shovel Knight (ναι, ακόμα και εδώ κατάφερε να εμφανιστεί) είναι στο οπλοστάσιό της. Κάποια από αυτά θα τα βρει ως drops μετά από εξόντωση αντιπάλου, άλλα μπορεί να τα αγοράσει από το μοναδικό shop στο παιχνίδι. Τα πιο σημαντικά όμως έρχονται με τη μορφή των Shards, τεράστιων χρωματιστών κρυστάλλων που μπορεί να εμφανιστούν μετά την εξολόθρευση κάθε αντιπάλου. Όταν καρφώνουν την Miriam στην καρδιά (μη φοβάστε, είπαμε πως αντέχει) της χαρίζουν ξεχωριστές ιδιότητες κάθε είδους. Μαγικές επιθέσεις (με ή χωρίς χρήση MP), αύξηση στατιστικών, μόνιμη συνοδεία φιλικών αντιπάλων που πλέον είναι στο πλευρό σας για σημαντική βοήθεια, passive abilities κ.λπ. Αυτός ο μηχανισμός δίνει μεγάλο βάθος στο Bloodstained: Ritual Of The Night, κάνοντας το battle system ευέλικτο και ικανό να έρθει στα μέτρα που θέλει ο παίκτης. Δεν απαιτεί από αυτόν να παίξει με συγκεκριμένο τρόπο και του προσφέρει αρκετά διαφορετικά είδη επιθέσεων και ιδιοτήτων που προσπερνούν την, επιτηδευμένα, μικρή ταχύτητα κίνησης της Miriam, μετατρέποντάς την σε κάτι πολύ πιο γρήγορο και θεαματικό. Το δεύτερο σημαντικό είναι πως παίζει ρόλο στην εξερεύνηση το τι Shards θα βρείτε. Συγκεκριμένα βρίσκονται μόνο σε ένα σημείο του κάστρου και θα πρέπει να είστε αρκετά τυχεροί ώστε ο αντίπαλος να τα ρίξει για να τα συλλέξετε. Στην πράξη ποτέ δεν θα δυσκολευτείτε να πάρετε κάποιο από τα πολλές δεκάδες Shards. Με εξαίρεση ένα συγκεκριμένο που είναι από τα απαραίτητα για την πλήρη ολοκλήρωση του Bloodstained: Ritual Of The Night. Ο αντίπαλος που μπορεί να σας το προσφέρει δεν είναι προφανές πως έχει τόση σημασία για να επιμείνετε τόσο σε αυτόν. Και όσο και αν ο τίτλος σας δίνει tips κάθε τόσο για ωθήσει προς τη σωστή κατεύθυνση, μερικές τέτοιες καταστάσεις μπορούν να σας αφήσουν κολλημένους να αναρωτιέστε πού πρέπει να πάτε στη συνέχεια.



Το μέρος που δίδονται τα παραπάνω tips είναι κοντά στο πρώτο save point που θα συναντήσετε. Εκτός από tips θα βρείτε κατάστημα για αντικείμενα, accessories και πώληση Shards. Στο παραδίπλα δωμάτιο υπάρχει και σύμμαχος αλχημιστής που μπορεί να ενδυναμώσει Shards και να δημιουργήσει αντικείμενα και φαγητό, από υλικά και συνταγές που έχετε συλλέξει στο κάστρο, που λειτουργούν ως μικρά buffs. Η κατασκευή έστω και μιας συνταγής φαγητού είναι πιο δύσκολη απ’ ότι ακούγεται λόγω διαθεσιμότητας υλικών. Και όσο σημαντικές και αν είναι οι υπηρεσίες που προσφέρει ο αλχημιστής, στο κανονικό επίπεδο δυσκολίας δεν αποδεικνύεται όσο χρήσιμος θα ήθελε, κυρίως γιατί και χωρίς να ασχοληθείτε εκτενώς μαζί του θα μπορέσετε να ολοκληρώσετε τον τίτλο. Θα βρείτε κι άλλους χαρακτήρες με τους οποίους θα υπάρξει μια μικρή αλληλεπίδραση στον κόσμο του Bloodstained: Ritual Of The Night. Αν είχατε παίξει πέρυσι το Bloodstained: Curse Of The Moon, που λειτουργεί ως prequel, πολλοί χαρακτήρες και bosses θα βγάλουν άλλο νόημα και αποκτούν άλλη βαρύτητα. Και μιας και είπαμε για bosses, να ξέρετε πως σας περιμένουν αρκετά. Άλλα με πραγματικά δραματικές βλέψεις και όψεις και άλλα επειδή δεν επιστρέψατε βιβλίο στη δανειστική βιβλιοθήκη του κάστρου και πρέπει να πάρετε ένα μάθημα για αυτό. Όπως και η ποικιλία των απλών αντιπάλων έτσι και τα bosses δεν πέφτουν ποτέ στην παγίδα της επανάληψης, προσφέροντας πάντα μια μοναδική αναμέτρηση που θέλει και κότσια. Αυτό είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό σημείο, μετά το πραγματικά πολύ καλό level design, όπου το Bloodstained: Ritual Of The Night δείχνει πως και οπτικά δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από έναν τίτλο τέτοιου βεληνεκούς που θα είχε βγει υπό τη σκέπη της Konami. Τα ελάχιστα cut-scenes είναι μοναδική εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα, όμως ο τίτλος του Koji Igarashi δεν προδίδει πουθενά πως μιλάμε για ανεξάρτητη παραγωγή.



Ως προς το να παραμείνει ένας εξαιρετικός διάδοχος του παρελθόντος, το Bloodstained: Ritual Of The Night κάνει εξαιρετική δουλειά. Προσπαθεί να κάνει και μικρά βήματα εκσυγχρονισμού, όπως με τα shortcuts για τα διαφορετικά loadouts, όμως δεν κάνει κάτι παραπάνω από αυτό. Ο χάρτης εξακολουθεί να είναι δαιδαλώδης και στην έκδοση PS4 που δοκιμάσαμε η πλοήγηση σε αυτόν δεν ήταν και πολύ ευχάριστη. Για αρχή ο χάρτης δεν ανοίγει ποτέ στο σημείο όπου βρίσκεται ο παίκτης, αλλά ψάχνει να βρει το κεντρικό σημείο του τμήματος που έχετε ξεκλειδώσει. Με το touchpad δεδομένο σε κάθε DualShock 4, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για να προσφέρει πολύ καλύτερη πλοήγηση, ακόμα και να επιτρέπει στον παίκτη να αφήνει μικρές σημειώσεις. Ασφαλώς το Bloodstained: Ritual Of The Night δεν κυκλοφορεί μόνο σε PS4. Αν αναλογιστείτε όμως τις άλλες πλατφόρμες, που θα μπορούσε η κάθε μια με δικά της μέσα να προσφέρει ίδιες ευκολίες στην πλοήγηση του χάρτη, μόνο σε Xbox One θα χρειάζονταν περισσότερη σκέψη για το πως αυτό θα λυθεί. Ταυτόχρονα ο τίτλος έχει διαφορετικά δωμάτια για save και για fast travel. Ναι, κάθε ένα εξ αυτών έχει τοποθετηθεί στρατηγικά σε σημείο που να έχει σημασία. Όμως δεν υπάρχει πραγματικός λόγος save points και fast travel points να μην είναι στον ίδιο χώρο. Ειδικά όταν βλέπετε πως 2 τέτοια μέρη βρίσκονται κυριολεκτικά το ένα κάτω από το άλλο, αλλά είναι τέτοια η χάραξη του κάστρου σε εκείνο το σημείο που θέλετε 5 λεπτά backtracking για να πάτε από εδώ εκεί. Ναι, σε Metroidvania games το backtracking είναι κομμάτι της εμπειρίας. Αλλά όχι με τέτοιες προτεραιότητες.



Δύο είναι τα μεγαλύτερα ατού του Bloodstained: Ritual Of The Night. Από τη μια η συνολική ποιότητά του ως ανεξάρτητη παραγωγή που δεν επιτρέπει πολλά παράπονα μιας και έχει φτιαχτεί με πραγματική όρεξη και μεράκι. Από την άλλη μπορεί να μη σπάει καλούπια και να μη φέρνει επανάσταση (δεν θα ήταν ρεαλιστικό να το περιμένουμε από μια μικρή παραγωγή αυτό άλλωστε) όμως είναι πρακτικά ένα νεότερο Symphony Of The Night σε οικιακή κονσόλα, μετά τον αυθεντικό ομώνυμο τίτλο της Konami. Απολαύστε το για αυτό που είναι. Και ας μην έχει δράκο στο τέλος. Ή μάλλον Δράκουλα. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ό,τι πιο Symphony Of The Night μετά το Symphony Of The Night
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Χώραγε άνετα περισσότερος πειραματισμός για εκσυγχρονισμό στα σημεία
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
7 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
*
Loading...