To Palworld μπήκε απότομα στις ζωές των gamers, σπάζοντας πολλά ρεκόρ και δημιουργώντας μία viral κατάσταση στο Steam τις τελευταίες ημέρες. Η επιτυχία αυτή σίγουρα αποτελεί την πρώτη μεγάλη έκπληξη του 2024, μιας και δύσκολα θα μπορούσαμε να προβλέψουμε αυτόν τον χαμό πριν από κάτι μήνες. H πρώτη αίσθηση που μας είχαν αφήσει τα reveal trailers ήταν ότι πρόκειται για έναν χιουμοριστικό κλώνο των παιχνιδιών Pokemon, με τερατάκια που κρατάνε όπλα στα χέρια. Όταν αποφασίσαμε όμως να ασχοληθούμε με το εν λόγω παιχνίδι καταλάβαμε ότι μία τόσο απλοϊκή ανάλυση θα ήταν λανθασμένη, χωρίς βέβαια να αναιρεί το γεγονός ότι έχει επηρεαστεί σε τεράστιο βαθμό από τα παιχνίδια Pokemon (και όχι μόνο).
Πριν αναλύσουμε περισσότερο το Palworld, πρέπει να τονίσουμε δύο σημαντικά πράγματα για την έκδοση του Xbox. Το παιχνίδι διατίθεται σε preview έκδοση για τις κονσόλες της Microsoft, ενώ υπολείπεται κάποιων στοιχείων και features της έκδοσης για το PC. To παιχνίδι διατίθεται στο gamepass, αλλά ακριβώς επειδή πρόκειται για preview version, θα πρέπει να έχετε γερό στομάχι σε ό,τι αφορά τα bugs και τα κολλήματα. Pop ins, frame drops, αργό φόρτωμα κάποιων assets και γενικότερα προβλήματα στον τεχνικό τομέα υπάρχουν αρκετά, χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ότι είναι unplayable ή ότι δεν θα το ευχαριστηθείτε στο Xbox Series X. Ο οπτικοακουστικός τομέας θέλει ακόμη δουλειά, το νιώσαμε αρκετά συχνά ότι πρόκειται για preview έκδοση, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ΑΙ και κάποια κολλήματα που μας ανάγκασαν να κάνουμε restart το παιχνίδι 2-3 φορές. Έχουν αναφερθεί και crashes από αρκετό κόσμο στη κοινότητα, αλλά εμείς μετά από σχεδόν 30 ώρες δεν βιώσαμε τέτοιου είδους θέματα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ξεκάθαρα η ΑΙ των φιλικών μας πλασμάτων που μας κρέμασε ουκ λίγες φορές.
Πριν αναφερθούμε σε αυτά τα προβλήματα, αξίζει να περιγράψουμε λίγο το τι είναι το Palworld. Πρόκειται για ένα open world action-adventure και survival παιχνίδι από την Ιαπωνική εταιρεία Pocket Pair και φυσικά ο τίτλος εστιάζει πάρα πολύ στη συλλογή τεράτων. O παίκτης ελέγχει έναν χαρακτήρα με τον οποίο μπορεί να επιτεθεί, να πιάσει τέρατα, να μαγειρέψει, να δημιουργήσει items, να χτίσει ολόκληρη βάση, γενικότερα μπορεί να κάνει όλα αυτά τα πράγματα που θα θέλαμε από έναν ήρωα σ’ ένα survival game. Τα τερατάκια που μαζεύουμε μπορούμε να τα έχουμε μαζί μας ως ομάδα και να τα πετάμε σε εχθρούς ώστε να επιτεθούν ή μπορούμε να τα βάλουμε να δουλέψουν και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της βάσης μας. Στο κεντρικό hub μπορούμε να δούμε τι ικανότητες έχει το κάθε Pal μας, πέρα από τις επιθέσεις και τα stats τους, όπως π.χ. να ποτίσουν, να χτίσουν, να μεταφέρουν πρώτες ύλες και πολλά άλλα. Οι developers πάντρεψαν πάρα πολύ ωραία τα στοιχεία της φύσης των Pals με τις εργασίες που μπορούν να ολοκληρώσουν. Για παράδειγμα κάποια στιγμή φτιάξαμε ένα είδος φούρνου για να λιώνουμε τις πέτρες που μαζέψαμε και να τις μετατρέψουνε σε ράβδους και καταλάβαμε άμεσα ότι θα έπρεπε να βρούμε fire Pals για να μπορούν να φέρουν εκ πέρας αυτή την “πύρινη” εργασία.
Σε όλο αυτό το σκηνικό φοβόμασταν πάρα πολύ το πώς θα λειτουργήσει η πείνα και το τάισμα των Pals, αφού κάτι τέτοιο μπορεί πολύ εύκολα να εξελιχθεί σε μία αγχωτική αγγαρεία. Οι developers όμως το έκαναν πολύ εύκολο, μιας και με 2-3 φυτείες μούρων μπορέσαμε να βγάλουμε πολύ άνετα τις πρώτες ώρες, εστιάζοντας έτσι με περισσότερη άνεση στην εξερεύνηση του κόσμου. Η αλήθεια είναι ότι η ατέλειωτη εξερεύνηση σε συνδυασμό με τα πάμπολλα σχέδια και πράγματα που μπορούμε να χτίσουμε είναι ο νούμερο ένας λόγος για να αφεθούμε για ώρες στον κόσμο του παιχνιδιού. Δυστυχώς, το μοναδικό εμπόδιο σε όλα αυτά τα concepts είναι η ΑΙ των χαρακτήρων, αφού δεν ήταν λίγες οι φορές όπου τα Pals έμειναν κάπου κολλημένα, μη μπορώντας να πάνε να φάνε, με αποτέλεσμα να λιποθυμήσουν, η δουλειά να μένει πίσω και εμείς να αναγκαζόμαστε να επιστρέψουμε πίσω για να διορθώσουμε το λάθος. Μία πολύ μικρή αστοχία στο χτίσιμο και στην τοποθέτηση κομματιών της βάσης μας μπορούν να δυσκολέψουν σε υπερβολικό βαθμό το route που θα ακολουθήσει το εκάστοτε Pal, με αποτέλεσμα να μένουν πάλι διάφορες εργασίες στη μέση. Θεωρούμε ότι απ’ όλα τα πράγματα στα οποία πρέπει να διορθωθούν στο Palworld, το νούμερο ένα είναι η AI και το πώς λειτουργούν οι αυτοματοποιημένες εντολές, για να μην χαλάει το fun factor με τέτοιου είδους προβλήματα.
Παρόμοια θέματα υπάρχουν φυσικά και στις μάχες, με την αντίπαλη ΑΙ να κολλάει σε απίθανα σημεία ή να τους χτυπάμε και αυτοί απλά να μας κοιτούν. Αυτά ειδικά συμβαίνουν πολύ συχνά με τους εχθρούς με ανθρώπινη μορφή, ενώ σε αρκετά (boss) fights υπήρχαν στιγμές όπου ένα συγκεκριμένο Pal της ομάδας μας κολλούσε και δεν έκανε τίποτα, με αποτέλεσμα να χάνουμε τη μάχη. Εννοείται ότι πάρα πολλά από αυτά τα προβλήματα είναι αναμενόμενα όταν μιλάμε για early access ή preview εκδόσεις, απλά είναι σημαντικό να επισημαίνονται τέτοιου είδους θέματα για τον κόσμο που θέλει να ασχοληθεί, ώστε να μη βρεθεί προ εκπλήξεως με αυτό που θα αντιμετωπίσει. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι παρόμοια προβλήματα υπάρχουν και στην έκδοση του Xbox One X, όπου εκεί το σύστημα παλεύει με ακόμη περισσότερα τεχνικά θέματα στον οπτικοακουστικό τομέα. Αυτό που μας έκανε εντύπωση και στις δύο εκδόσεις είναι το πόσο γρήγορα φορτώνουν τα πάντα, με το Xbox One X να μας εκπλήσσει σε ιδιαίτερα θετικό βαθμό με την ταχύτητά του στα loading screens.
Παρ’ όλα αυτά, το Palworld έχει πάρα πολλά στοιχεία που κρατούν τον παίκτη κοντά του, παρ’ όλα τα τεχνικά θέματα που αντιμετωπίζει. Υπάρχει τόσο πολύ υλικό για να φτιάξουμε και να δημιουργήσουμε, που όταν αυτό συνδυάζεται με την συλλογή τεράτων, δημιουργείται ένας είδους εθισμός που έχουμε καιρό να νιώσουμε σε τέτοιου είδους παιχνίδια. Το μυστικό σε αυτό θεωρούμε ότι βρίσκεται και στο θέμα ισορροπίας, με τους developers να έχουν πετύχει σχεδόν άριστα το πόσο δύσκολο πρέπει να’ ναι στην αρχή το παιχνίδι. Τα περισσότερα αντίπαλα τέρατα δεν επιτίθενται έτσι απλά χωρίς να τα ενοχλήσουμε, οπότε ακόμα και όταν πεθάνουμε και προσπαθήσουμε να επιστρέψουμε στο σημείο που χάσαμε για να πάρουμε το χαμένο μας gear, δεν θα δυσκολευτούμε περισσότερο απ’ ότι πρέπει. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι βάσεις μας μπορούν να δεχθούν επιθέσεις από εχθρικές ομάδες, οι οποίες κινούνται επίσης σε δίκαιους ρυθμούς, εκτός από ένα βράδυ όπου μας επιτέθηκαν τέρατα με υψηλότερο level και τα οποία πετούσαν φλόγες, με αποτέλεσμα η δεύτερη ξύλινη βάση που είχαμε φτιάξει μισή ώρα πριν, να γίνεται “καλοκαιρινή” στο άψε σβήσε. Είναι ξεκάθαρο ότι η εταιρεία στοχεύει σε mainstream κοινό, που αν εξαιρέσουμε τα βαριά όπλα που μπορούν να κρατήσουν τα τερατάκια, το όλο πλαίσιο είναι cartooney και έχει έναν χαρακτήρα που φωνάζει “Fortnite” σαν εμφάνιση. Σε γενικότερα πλαίσια δεν μπορούμε βέβαια να πούμε ότι πρόκειται για μία εντελώς kid-friendly εικόνα του να πυροβολούμε ένα γλυκό πιγκουινάκι μ’ ένα ούζι ή να κυνηγάμε για να γδάρουμε ένα προβατάκι μ’ έναν μπαλτά. Οι ιθύνοντες έχουν προσθέσει διάφορες χιουμοριστικές ατάκες σε κάποιες πιο shocking προσεγγίσεις του τίτλου σ’ ό,τι αφορά την αισθητική του Palworld, το οποίο σίγουρα θα εκτιμήσουν οι χρήστες που αρέσκονται σε πιο άγαρμπα έως και κάφρικα κωμικά στοιχεία.
Μπαίνοντας στον τομέα των συγκρίσεων, φυσικά και θα αναφερθούμε στον ελέφαντα στο δωμάτιο, που δεν είναι άλλος από τις ομοιότητες με τα Pokemon. Εννοείται ότι υπάρχουν αρκετές ομοιότητες, ξεκινώντας από το παρουσιαστικό κάποιων τεράτων, φτάνοντας μέχρι το γεγονός ότι πρέπει να ρίξουμε τα HP των αντιπάλων, ώστε να τους πετάξουμε μία κρυστάλλινη μπάλα που θα τα πιάσει, αφού κάνει τρεις χαρακτηριστικούς ήχους-ενδείξεις. Θα λέγαμε ότι το roaming και ο τρόπος που προσεγγίζουμε τα τέρατα μοιάζει περισσότερο με το Pokemon Arceus, αν και λείπει μία πιο ώριμη προσέγγιση κάποιων στοιχείων όπως π.χ. με το crouch. Παρ’ όλα αυτά, είναι απορίας άξιο πώς η Pocket Pair εξέλιξε σε καλύτερο βαθμό κάποια assets του προπέρσινου τίτλου της Nintendo απ’ ότι η ίδια η Gamefreak με τα περσινά Scarlet & Violett. Οι developers πάντρεψαν στοιχεία των παιχνιδιών Pokemon με την ιδέα του survival game με πανέξυπνους τρόπους, δημιουργώντας μία βάση που στα μάτια μας αυτή τη στιγμή μοιάζει πιο διασκεδαστική συγκριτικά με την - παλιακή σε κάποια σημεία - φόρμουλα του περσινού Pokemon. Κάποτε τα Pokemon είχαν περισσότερες χρήσεις πέρα των μαχών, εξαιτίας των παλιών HM επιθέσεων όπως το cut, surf κτλ. Όλα αυτά ξεχάστηκαν από την GameFreak προφανώς για να γίνουν κάποια πράγματα πιο εύκολα και να επικεντρωθεί ο κόσμος στις μάχες και στη συλλογή, παράλληλα όμως καταλάβαμε με το Palworld ότι μας είχε λείψει μία τέτοιου είδους προσέγγιση. Μία προσέγγιση που δίνει έξτρα ρόλους και στα πιο “άχρηστα” Pals, τα οποία μπορεί να μην είναι καλά στη μάχη, αλλά έχουν πολλά ταλέντα για τις δουλειές στις βάσεις μας. Βέβαια να πούμε σε αυτό το σημείο, ότι το combat system του Palworld δεν συγκρίνεται με εκείνο των παιχνιδιών όπως τα Pokemon, αφού για την ώρα δύσκολα θα ικανοποιήσει το απαιτητικό κοινό των PvP gamers απ’ όλες τις απόψεις. Δεν υπάρχει τρόπος για την ώρα να επιλεχθούν μ’ έναν παρόμοιο χειροκίνητο τρόπο οι επιθέσεις των Pals, ακολουθείται μία αυτοματοποιημένη διαδικασία την οποία μπορούμε να επηρεάσουμε ως έναν βαθμό μέσω κάποιων commands. Αυτό κάνει αυτομάτως την όλη διαδικασία πιο εύκολη και διασκεδαστική για παίκτες που θέλουν λίγο mindless fun, την ίδια στιγμή όμως υπάρχει και μία κούραση μετά από αλλεπάλληλες μάχες μιας και ο τομέας της στρατηγικής βρίσκεται σε αρκετά πρώιμο στάδιο.
Μετά το ΑΙ, θα λέγαμε ότι ο επόμενος μεγάλος στόχος για την εταιρεία θα πρέπει να είναι η εξέλιξη του combat system σε κάτι ανώτερο και πιο πλούσιο. Τα Pals δεν μπορούν καν να εξελιχθούν σε κάτι άλλο, οπότε αν και έχει προστεθεί σύστημα breeding στο παιχνίδι, υπάρχει ακόμα αρκετός χώρος εξέλιξης του όλου συστήματος. Αναφερόμαστε καθαρά στις μάχες των τεράτων, αφού ο βασικός μας χαρακτήρας μπορεί ανά πάσα στιγμή να αλλάξει όπλα, επιθέσεις κ.α. Αν και εκ πρώτης όψεως φαίνεται “περίεργη” η εικόνα κανονικών όπλων και πλασμάτων τύπου Pokemon, το πάντρεμα αυτών των στοιχείων έχει μέλλον, όσο σουρεάλ και αν φαντάζει. Υπάρχουν ωραίες συνδυαστικές ιδέες, όπως π.χ. ότι κάποια μικρά Pals μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν πυρομαχικό ενός μπαζούκα για να προξενήσουμε “τρελό” damage, ή να επιλέξουμε τις επιθέσεις των Pals που μπορούμε να καβαλήσουμε. Το θέμα είναι πώς θα συνδυαστούν αυτά τα στοιχεία ακόμη περισσότερο και μ’ ένα πιο βαθύ σύστημα μάχης, ώστε να μπορεί να κοντράρει πιο ώριμα combat systems, δίνοντας νέα πνοή στις μάχες που μετά από 20 ώρες εξασθενούν σ’ ό,τι αφορά την διασκέδαση.
Ο νέος αυτός τίτλος έχει πάρει κάποια στοιχεία και από άλλα projects, όπως μεταξύ άλλων την αισθητική του Zelda: Breath of the Wild, ειδικά τις στιγμές όπου μπαίνουμε σε νέες περιοχές ή ανοίγουμε τα fast travel points, με τον ήχο που ακούγεται σε αυτές τις συνθήκες να μας θυμίζει τον τίτλο της Nintendo ακόμη περισσότερο. Παρ’ όλα αυτά, το παιχνίδι έχει έναν χαρακτήρα, αν και σε αυτό το σημείο πρέπει να πούμε ότι επιδέχεται αρκετής δουλειάς ώστε να φτάσει σε υψηλά επίπεδα. Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο αληθεύει ο ισχυρισμός ότι κάποια πλάσματα έχουν σχεδιαστεί με ΑΙ, αλλά υπάρχει μία ανισορροπία στο πόσο πετυχημένο είναι το art-style γενικότερα. Ένα πλάσμα μοιάζει κυριολεκτικά με μία απλή κότα, κάποια άλλα έχουν ένα αρκετά generic look, ενώ κάποια τέρατα προκαλούν όντως έναν ενθουσιασμό με το παρουσιαστικό τους. Σε πρώιμο στάδιο βρίσκεται και ο ηχητικός τομέας, όχι μόνο εξαιτίας των bugs που κάνουν την εμφάνισή τους, αλλά κυρίως επειδή λείπει ξεκάθαρα ένα soundtrack ή κομμάτια που θα σου μείνουν στο μυαλό.
Γενικότερα το Palworld βρίσκεται ακόμα σε μία αρκετά άγουρη κατάσταση και η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Δεν είναι ούτε το καλύτερο παιχνίδι του κόσμου που τρίβει στα μούτρα της “κακής” Pokemon Company την επιτυχία του, ούτε όμως πρόκειται για μία βαρετή και ξεδιάντροπη αντιγραφή των παιχνιδιών Pokemon. Το Palworld κάνει σίγουρα κάποια πράγματα πολύ καλά, γι αυτό και άλλωστε βρεθήκαμε αρκετές φορές να μη θέλουμε να σταματήσουμε να παίζουμε, ενώ βρίσκεται σε μία άκρως ανέτοιμη και μέτρια κατάσταση. Όταν ένα βιντεοπαιχνίδι καταφέρνει να κρατήσει τον κόσμο κοντά του, ενώ αντιμετωπίζει πάρα πολλά σοβαρά θέματα με την ΑΙ, τεχνικά προβλήματα και δεν έχει και ένα ολοκληρωμένο ή απροβλημάτιστο gameplay, προφανώς κάτι κάνει σωστά στον πυρήνα του. Βέβαια αυτή η επιτυχία θα έπρεπε να ανοίξει τα μάτια και στις εταιρείες που είναι ενεργές στα monster taming ή survival games εδώ και χρόνια, γιατί προφανώς τούτη η ακαριαία επιτυχία αποκάλυψε μία ανάγκη της αγοράς για ένα τα τέτοιο concept, η οποία ανάγκη όμως ήταν γνωστή εδώ και αρκετό καιρό. Το σημαντικό για την Pocket Pair είναι να διορθώσει τα βαριά προβλήματα με την ΑΙ και να αναπτύξει το multiplayer κομμάτι του τίτλου, ώστε να δώσει το απαραίτητο βάθος. Κακά τα ψέματα, όσο ωραίο και αν είναι να βλέπεις κάτι σ’ ένα παιχνίδι που πάντα ήθελες αλλά δεν έλαβες ποτέ σ’ ένα άλλο αγαπημένο game, δεν αλλάζει το γεγονός ότι ο πρώιμος ενθουσιασμός μπορεί εύκολα να εξασθενήσει, εφόσον δεν υπάρξει μία ποιοτική εξέλιξη των βασικών μηχανισμών και του metagame γενικότερα. Οι άνθρωποι πάντως που έτρεξαν να κλείσουν το Palworld στο Gamepass της Microsoft είδαν το potential του όλου εγχειρήματος και ο κόσμος φαίνεται να συμφωνεί μαζί τους. Το Palworld έκανε την εμφάνισή του σαν τσουνάμι, μένει να δούμε αν οι developers είναι έτοιμοι να διαχειριστούν αυτή την επιτυχία και να το οδηγήσουν στο επόμενο, ολοκληρωμένο επίπεδο.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity