Όταν αναφέρουμε στην ίδια πρόταση τις λέξεις heist και first person shooter, το Payday είναι ο πρώτος τίτλος που μας έρχεται στο μυαλό. Το δεύτερο sequel άργησε, ελέω της εξαγοράς της Overkill από τη Starbreeze και των επακόλουθων ανακατατάξεων, όμως καταφθάνει σε λίγες μέρες και επαναφέρει στην ενεργό δράση το καθιερωμένο παρεάκι των Dallas, Chains, Wolf και Hoxton. Όπως οι προκάτοχοί του, το Payday 3 είναι ένα co-op game που απαιτεί καλή συνεννόηση με τους συμπαίκτες μας, ώστε να φέρουμε σε πέρας υψηλού επιπέδου ληστείες που πάντα περιλαμβάνουν έντονες αντιπαραθέσεις με τον νόμο.
Το Payday 3 είναι ένα ακόμα από τα παιχνίδια που δοκιμάσαμε στην Gamescom 2023, όμως ο χρόνος μας μαζί του ήταν πιο αγχωτικός σε σύγκριση με τα υπόλοιπα. Επί 30 λεπτά, παίξαμε το heist 99 Boxes μαζί με δύο δημοσιογράφους ξένων μέσων και με ένα άτομο από το development team. Η συνεργασία μας ήταν επιεικώς κακή και με τεχνικά προβλήματα – το headset του ανθρώπου της Starbreeze, που ήταν και ο αρχηγός του heist, δε λειτουργούσε σωστά, δημιουργώντας θέματα στην επικοινωνία όλων μας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Το ότι πολλές φορές χρειάστηκε να αυτοσχεδιάσουμε δεν ήταν και ότι καλύτερο. Κάθε ενδεχόμενο ρίσκο που παίρνουμε στο Payday 3 απαιτεί πολλή σκέψη, κι αυτό ισχύει στο δεκαπλάσιο αν το κάνουμε την πρώτη φορά που το δοκιμάζουμε. Τώρα, όλα τα παραπάνω μπορεί να ακούγονται τραγικά... αλλά στην πράξη δεν ήταν καθόλου άσχημα.
Ξεκινώντας με την αποστολή δεν είχαμε παρά να ακολουθούμε τον leader του heist, καθώς κάναμε μια αναγνωριστική βόλτα γύρω από την πελώρια αποθήκη που έπρεπε να ληστέψουμε, έξω από την οποία υπήρχαν άφθονα σταθμευμένα φορτηγά και κοντέινερ. Αφότου εντοπίσαμε τους πρώτους φύλακες σε περιπολία, αλλά και ορισμένες από τις κάμερες ασφαλείας, που προφανώς και πυροβολήσαμε (με τη χρήση σιγαστήρα), φορέσαμε τις μάσκες μας και ετοιμαστήκαμε για δράση. Η αρχή έγινε με μια υποτυπώδη προσπάθεια για stealth, κάτι που θέλαμε πολύ να δούμε, μια και το Payday 3 προσεγγίζει αυτό το κομμάτι με νέο τρόπο. Το είδαμε, στιγμιαία, προτού οι φύλακες αντιληφθούν την παρουσία μας και σημάνουν συναγερμό. Τότε, οι 4 μας φερθήκαμε σχεδόν όσο πιο ανώριμα μπορούσαμε, τρέχοντας προς τυχαίες κατευθύνσεις και πυροβολώντας ότι κινείται – ακόμα και τους συμπαίκτες μας που, ευτυχώς, δεν πάθαιναν ζημιά από friendly fire.
Μέσα στον πανικό, ένας από εμάς άρπαξε μια μεγάλη τσάντα γεμάτη με χρήματα, την οποία χρειάστηκε να την εναποθέσει στην οροφή κάποιου φορτηγού για να βοηθήσει στην απεμπλοκή συμπαίκτη από ενέδρα αστυνομικών. Γενικά, η αστυνομία έφτανε σε κύματα 8 – 15 ατόμων, από τα οποία, γύρω στα 3 – 5 έφεραν ασπίδες που έκαναν την αντιμετώπισή τους σημαντικά δυσκολότερη. Όποιοι και όσοι κι αν ήταν οι εχθροί μας κάθε φορά, το gunplay ήταν απόλαυση, κυρίως λόγω του πόσο καλή απόκριση φάνηκε να έχει ο χαρακτήρας μας στις εντολές που του δίνουμε. Οι μανούβρες ανάμεσα στα κοντέινερ και το κυνηγητό με την αστυνομία μας έδωσαν την ευκαιρία να αναδείξουμε τον parkour master που δήθεν κρύβουμε μέσα μας. Μπορεί στη μεταξύ μας συνεννόηση να χωλαίναμε, όμως το βέβαιο είναι πως περνούσαμε καλά.
Μετά από την… εκκαθάριση ενός από τα κύματα της αστυνομίας, ένας από εμάς έτρεξε με μάλλον ευδιάθετη βιασύνη προς το βαν όπου είχαν αφεθεί τα χρήματα, μαζί με μια κάμερα ασφαλείας σε λειτουργία. Η διασπορά της ομάδας μας λειτούργησε υπέρ της αστυνομίας, η οποία μας βρήκε εξ’ απροόπτου, ξεκινώντας το ξεστοκάρισμα σφαιρών. Σε αυτό το κομμάτι ξεκίνησαν τα last stands, το σημείο στο οποίο ένας παίκτης τραυματίζεται βαριά και σωριάζεται στο έδαφος, ευελπιστώντας ότι στα 20 δευτερόλεπτα που του απομένουν, θα εμφανιστεί ο σωτήριος συμπαίκτης να τον επαναφέρει. Αυτό, όλως παραδόξως, τις περισσότερες φορές συνέβαινε, αφού με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, βρίσκαμε τον δρόμο προς τον πεσμένο συμπαίκτη μας. Αυτό ήταν ξεκάθαρα πρόβλημα του AI. Πεσμένοι συμπαίκτες μας ήταν περικυκλωμένοι από αστυνομικούς και, παρόλα αυτά, εμείς καταφέρναμε και να τους σηκώσουμε, αλλά και να το βάλουμε στα πόδια. Ελπίζουμε στο τελικό build να έχει βελτιωθεί.
Τα 30 λεπτά που είχαμε στη διάθεσή μας για να δοκιμάσουμε το Payday 3 δεν μας άφησαν ικανοποιημένους από την απόδοση της ομάδας μας, όμως μείναμε με τη γλυκιά γεύση που μας άφησε η σχεδόν αγωνιώδης δράση του. Ακόμα και αν δεν είχαμε καλή συνεργασία, ήταν προφανές πως το διασκεδάσαμε, κάτι που λέει πολλά για το ενδεχόμενο να παίζουμε με την ιδανική ομάδα. Ο τίτλος δείχνει να πληροί τις προϋποθέσεις να είναι ένα από τα καλύτερα co-op first person shooters των τελευταίων ετών. Τουλάχιστον, αυτήν την εντύπωση μας έδωσε η εμπειρία μας με το demo του. Λίγες μέρες ακόμα και θα ξέρουμε αν θα τα καταφέρει. Η κυκλοφορία του είναι προγραμματισμένη για τις 21 Σεπτεμβρίου, για PlayStation 5, Xbox Series X, Xbox Series S και PC.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity