Στο ψηφιακό event μας υποδέχθηκε ο Marcus Smith, Creative Director του Rift Apart αλλά και προηγουμένων επιτυχιών της Insomniac Games, όπως τα Sunset Overdrive και Resistance 3. Χωρίς πολλές φανφάρες και ανούσιες κουβέντες, σημάδι ανθρώπου που εστιάζει στην ουσία και λιγότερο στο κομμάτι του Marketing, ο Smith μας αφού μας καλωσόρισε μας εισήγαγε στο νέο gameplay του Rift Apart.
Το gameplay video ξεκινά με μια εισαγωγική σεκάνς που θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως πρώτο επίπεδο για το παιχνίδι, στην οποία ο Ratchet χρησιμοποιεί μια μίξη μηχανισμών από παλαιότερους τίτλους. Ακόμα και μέσω streaming, μας είναι δύσκολο να μην εντυπωσιαστούμε από την γραφική απεικόνιση του Rift Apart. Σαφώς θεωρούμε δεδομένο πως με την κυκλοφορία του να απέχει λιγότερο από μήνα, το build που είδαμε δεν θα διαφέρει και πολύ από το τελικό. Οι μεταβάσεις από video σε gameplay γίνονται χωρίς καμία διακοπή με την ποιότητα να προσεγγίζει κινηματογραφική παραγωγή τρισδιάστατου animation. Για την ιστορία, μπορείτε και εσείς να ρίξετε μια ματιά στο -αποσπασματικό προς αποφυγή spoilers- video που συνοδεύει το άρθρο.
Ακόμα κι αν μιλάμε για διαφορετικές διαστάσεις, η χαρακτηριστική φαντασία που διακατέχει τον σχεδιασμό των όπλων υπάρχει παντού στο Rift Apart. Φυσικά θα πρέπει να περιμένουμε το τελικό παιχνίδι για να απολαύσουμε οι ίδιοι τα νέα όπλα, όμως απολαύσαμε χαρακτηριστικά ένα κομμάτι του demo που ήταν περισσότερο εστιασμένο στη μάχη και φυσικά στους ποικίλους εχθρούς που αντιμετωπίζει η Rivet. Εδώ είδαμε και την πρώτη χρήση των rifts, τα οποία από ότι φαίνεται θα λειτουργούν τόσο για μεταφορά σε διαφορετικές τοποθεσίες εντός του ίδιου επιπέδου, μα και για την άμεση - δεν μπορούμε να τονίσουμε αρκετά το πόσο άμεση- μεταφορά του παίκτη σε διαφορετικά επίπεδα.
Μετά το gameplay video, ακολούθησαν τα Breakout Sessions. Αυτά χωρίστηκαν σε τρία μέρη στα οποία επιλεγμένοι developers μας ανέλυσαν διαφορετικές πτυχές του νέου Ratchet & Clank.
Την αρχή έκαναν ο Marcus Smith, η Lauren Mee και η Lindsay Thompson που μας μίλησαν για το σενάριο και τους χαρακτήρες του Rift Apart. Η ιστορία διαδραματίζεται πολλά χρόνια μετά το Into The Nexus, με τον Clank να χαρίζει στον Ratchet τον επιδιορθωμένο Dimensionator, προκειμένου να μεταβεί σε άλλες διαστάσεις και να εντοπίσει κι άλλους Lombax, αφού αποτελεί τον τελευταίο επιζήσαντα του είδους του στη διάστασή του παιχνιδιού. Το Rift Apart θα εστιάζει ακόμα περισσότερο στη σχέση μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών, πως εξελίσσονται μέσα από τις περιπέτειες τους αλλά και πως έχουν διαμορφωθεί οι προσωπικότητες τους. Σύμφωνα με την Lauren Mee, Senior Writer του Rift Apart, το παιχνίδι αναπτύχθηκε με γνώμονα να το κατανοήσουν εξίσου οι παλιοί φανς της σειράς μα και όσοι έχουν μόνο το προηγούμενο παιχνίδι στο ενεργητικό τους. Χρησιμοποιεί lore από τους προηγούμενους τίτλους, όμως εστιάζει στο να πει μια ιστορία διαχρονική, που θα μπορέσουν να απολαύσουν όλοι. Η Lauren Mee μας έκανε και μια αναλυτική παρουσίαση των χαρακτήρων που θα συναντήσουμε στο Rift Apart, όμως θα προτιμήσουμε να μην επεκταθούμε, για να μην δώσουμε πολλά spoilers για την ιστορία του καθενός στην διαφορετική διάσταση που θα επισκεφθούμε. Αξίζει όμως να σταθούμε στην Rivet, η οποία αποτελεί εντελώς ξεχωριστό χαρακτήρα, δημιουργημένο από το μηδέν για τις ανάγκες του Rift Apart. Δεν αποτελεί δηλαδή σε καμία περίπτωση έναν θηλυκό αντικατοπτρισμό του Ratchet. Η Lindsay Thompson, Senior Animator της Insomniac Games, εξήγησε πως η ιστορία της Rivet θα είναι αρκετά σκοτεινή, μιας και προέρχεται από το εναλλακτικό σύμπαν όπου ο Dr. Nefarious είναι ο απόλυτος μονάρχης και ο κόσμος που έχει γνωρίσει, πολύ πιο καταπιεστικός.
Ο Marcus Smith μας επιβεβαίωσε στη συνέχεια πως το Rift Apart θα κάνει πλήρη χρήση των χαρακτηριστικών του Dual Sense, με τα adaptive triggers να δίνουν διαφορετικές λειτουργίες στα όπλα και το haptic feedback να δίνει διαρκώς στους παίκτες διαφορετική αίσθηση, αναλόγως τον τύπο του όπλου. Φυσικά θα πρέπει να δοκιμάσουμε τον τίτλο για να επιβεβαιώσουμε ή όχι τα λεγόμενά του. Το επόμενο group στα breakout sessions ήταν σαφέστατα πιο τεχνικό. Για αυτό φρόντισαν οι Adam Noonchester που έχει θέση Lead Gameplay Programmer, Mike Daly που εκτελεί χρέη Game Director, και ο Core technology director Mike Fitzgerald, οπότε πήραμε μια γερή γεύση από την ανάπτυξη του νέου τίτλου Ratchet & Clank αποκλειστικά για την καινούργια κονσόλα της Sony, το PlayStation 5.
Την αρχή έκανε ο Adam Noonchester, ο οποίος μας ανέλυσε πως σκέφτεται η ομάδα ανάπτυξης των Ratchet & Clank όταν δουλεύει πάνω στα όπλα των παιχνιδιών. Και σημειώνει πως κινούνται γύρω από τρεις διαφορετικούς παράγοντες. Το πόσο θεαματικά είναι κατά τη λειτουργία τους, το πόση στρατηγική προσθέτουν στο gameplay του τίτλου, αλλά και κατά πόσο είναι μοναδικά και ευφάνταστα στο σχεδιασμό τους. Επιβεβαίωσε και τα λεγόμενα του Marcus Smith προηγουμένως, τονίζοντας πόσο πολύτιμη βοήθεια ήταν οι αυξημένες αναδράσεις του Dual Sense. Κατάφεραν για παράδειγμα, χαρακτηριστικά σε συγκεκριμένο όπλο να έχουν δύο λειτουργίες με την ίδια σκανδάλη, χρησιμοποιώντας την μεταβαλλόμενη αντίσταση των triggers του Dual Sense.
Ο Mike Daly αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο οι developers ενσωμάτωσαν τα Rifts στα διάφορα επίπεδα του Ratchet & Clank: Rift Apart. Από τον χαρακτηριστικό ήχο που έχουν (κάνοντας χρήση και του 3D spatial audio του PlayStation 5), μέχρι την ξεχωριστή ανάδραση στο DualSense. Η ωμή δύναμη του PlayStation 5, δήλωσε, επιτρέπει τον ταυτόχρονο σχεδιασμό ενός επιπέδου από διαφορετικά σημεία, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί. Προφανώς στην δύναμη που αναφέρεται ο Daly περιλαμβάνεται και η απίστευτη ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων του SSD.
Ο Mike Fitzgerald, αναφέρθηκε ακόμα πιο συγκεκριμένα στις δυνατότητες του PlayStation 5. Πέραν των σύντομων χρόνων φόρτωσης που προσφέρει ο SSD, η δυνατότητα του να κάνει streaming περιεχομένου επέτρεψε στους δημιουργούς να μεταφέρουν μεταξύ των επιπέδων αντικείμενα από ολόκληρο το παιχνίδι και να φορτώνουν ταυτόχρονα με το ίδιο το επίπεδο, με τον ίδιο τρόπο που θα φόρτωνε ένας τίτλος open world σαν το Spider-Man. Επιβεβαίωσε πως το Ratchet & Clank (πιθανότατα και άλλοι τίτλοι όπως το αντιλαμβανόμαστε εμείς) χρησιμοποιεί τον SSD για να φορτώνει ακριβώς ό,τι βλέπει η προοπτική του παίκτη, και τίποτα παραπάνω. Αναφερόμενος στην ωμή επεξεργαστική ισχύ του PlayStation 5, σημείωσε πως ο νέος επεξεργαστής και το μέγεθος της μνήμης τους έδωσε τη δυνατότητα να γεμίσουν όλους τους κόσμους με περισσότερο περιεχόμενο από ποτέ άλλοτε.
Την τιμητική του στα breakout sessions είχε και ο ήχος. Συγκεκριμένα πως η διαφορετική τεχνολογία του PlayStation 5 μπορεί σε σχέση με το παρελθόν να αποδώσει μια σωστή “κινηματογραφική” εμπειρία. Ο Daniel Birczynski, Audio Lead στην Insomniac Games, έχοντας πάνω από δέκα χρόνια προϋπηρεσία στην βιομηχανία των video games, μας ανέλυσε πως πλέον οι developers μπορούν να δώσουν όγκο στον ήχο αλλά και διαφορετικές αποχρώσεις στα ηχητικά εφέ, αναλόγως του υλικού. Διαφορετική κρούση θα έχει μια μεταλλική βόμβα όταν χτυπάει έναν εχθρό, σε σχέση με μια ακτίνα laser ή μια ριπή ηλεκτρισμού. Και εντελώς διαφορετική όταν η ίδια βόμβα χτυπάει το έδαφος. Ο ήχος στο Rift Apart θα χρησιμοποιείται επιπλέον για να κατευθύνει τους παίκτες προς συγκεκριμένες πορείες, ή collectibles.
Όσον αφορά το soundtrack, αυτό το έχει αναλάβει ο βετεράνος Mark Mothersbaugh, που έχει δουλέψει σε τεράστιες παραγωγές του Hollywood όπως τα 21 Jump Street, Thor: Ragnarok, ή ακόμα και στο πρόσφατο The Mitchells vs. The Machines του Netflix. Ο Mothersbaugh μας ανέλυσε τις διαφορές μεταξύ μιας κινηματογραφικής παραγωγής και ενός videogame, και πιο συγκεκριμένα πόσο πιο “ελεύθερος” δημιουργικά ένιωσε όταν έφτιαχνε μουσική για ένα παιχνίδι με τόσο ποικίλο περιεχόμενο όσο το Ratchet & Clank. Πόσο το κάθε επίπεδο, κάθε διαφορετικός πλανήτης του έβγαλε κάτι διαφορετικό σε ήχο, για παράδειγμα ένας πλανήτης που του ταιριάζει πολύ περισσότερο “ηλεκτρονικός” ήχος, σε σχέση με έναν άλλον που μπορεί να σηκώνει κάτι πιο “ορχηστρικό”.
Το Ratchet & Clank: Rift Apart είναι προγραμματισμένο για κυκλοφορία στις 11 Ιουνίου αποκλειστικά για το PlayStation 5.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity