Η beta, λοιπόν, προσέφερε 2 χάρτες και 2 modes. Το κλασικό Conquest και το Grand Operations, μια εξέλιξη του αντίστοιχου mode του Battlefield 1. Το Conquest δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις αφού δίνει το «παρών» σε κάθε τίτλο της σειράς, ενώ το Grand Operations χωρίζεται σε in-game μέρες μάχης, με την κάθε μέρα να έχει διαφορετικά objectives για επιτιθέμενους και αμυνόμενους. Μια πολύ χρήσιμη προσθήκη είναι η δυνατότητα επιλογής του εκάστοτε sub-mode, δίνοντας ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο την ευκαιρία στους παίκτες να μπουν σε ένα παιχνίδι με τη μεριά που θέλουν, στη «μέρα» που θέλουν. Οι δύο χάρτες ήταν το Rotterdam και το Narvik, με την επιλογή τους να προκαλεί κάποια ερωτηματικά, αφού δεν θέλει και πολλή ώρα ενασχόλησης για να καταλάβει κανείς ότι η DICE μπορεί και πολύ καλύτερα. Ιδίως αν λάβει κανείς υπόψιν του το γεγονός ότι η beta αποτελεί πρακτικά ένα demo του τίτλου, θα μπορούσε να έχει γίνει μια σαφώς πιο ενδιαφέρουσα επιλογή, δεδομένου ότι μιλάμε για διαφήμιση και δη την καλύτερη και πιο άμεση διαφήμιση του προϊόντος.
Όχι ότι οι δύο χάρτες είναι «κακοί». Όλα τα «κουτάκια» είναι τσεκαρισμένα, σίγουρα, αλλά λείπει αυτό που κάνει ένα χάρτη της σειράς ξεχωριστό. Το Rotterdam είναι, όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, αστικό περιβάλλον με τα οχήματα να μην έχουν εύκολη, αν όχι καθόλου, πρόσβαση στα περισσότερα σημεία και το σκηνικό των περισσότερων αναμετρήσεων να χαρακτηρίζεται από κατεστραμμένα κτίρια και στενούς διαδρόμους, με πολλές ευκαιρίες για ενέδρες και killzones. To Narvik από την άλλη είναι σαφώς πιο ανοιχτό, με πολύ χώρο για άρματα μάχης αλλά και runs των αεροπλάνων και φιλοξενεί με επιτυχία τη δράση του Grand Operations. Οι snipers θα βρουν άπλετο χώρο για να «διαλέξουν» τους στόχους τους, αλλά όσοι σκέφτονται από τώρα sessions που θυμίζουν…κατασκήνωση, μάλλον πρέπει να αλλάξουν τα σχέδιά τους. Αυτό γιατί το Battlefield V υιοθετεί μια διαφορετική προσέγγιση ως προς την αυτονομία του κάθε στρατιώτη στο πεδίο της μάχης. Τι σημαίνει αυτό; Ότι κάθε παίκτης ξεκινάει με γεμάτο όπλο, ένα γεμιστήρα και…αυτό είναι όλο. Ο ανεφοδιασμός με πυρομαχικά γίνεται είτε μέσω των θυμάτων, είτε με επιστροφή στη βάση. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα στο χάρτη και γίνεται πολύ δύσκολο να δημιουργηθούν camps. Σίγουρα, υπάρχει class που μοιράζει πυρομαχικά, αλλά δεδομένης της γενικότερης συμπεριφοράς που παρατηρήθηκε καθόλη τη διάρκεια της beta, μάλλον δεν θα πρέπει να βασιζόμαστε ιδιαίτερα σε αυτό.
Το ίδιο ισχύει και για το revival. Ο καθένας μπορεί να κάνει revive τους συμπαίκτες τους, με τον Medic να το κάνει σχεδόν στιγμιαία (σε αντίθεση με τα άλλα classes), αλλά αν υπάρχει squad με συμπαίκτες που έχουν μια κάποια επικοινωνία, τότε οι εκκλήσεις του παίκτη μάλλον θα αγνοηθούν. Το healing ακολουθεί την ίδια γραμμή, με την ενέργεια να αναπληρώνεται μέχρι ενός σημείου (ανάλογα με το πόση ζημιά έχει δεχθεί ο χαρακτήρας συνολικά), αλλά για πλήρες heal πρέπει να βρεθεί medpack, το οποίο -σωστά μαντέψατε- είναι στη βάση/capture point. Μέχρι στιγμής η DICE φαίνεται πως έχει διαλέξει έναν έξυπνο τρόπο να αλλάξει τη φόρμουλα και να δώσει περισσότερη ταχύτητα στη δράση, ενώ φαίνεται πως απουσιάζουν τα «στημένα» σκηνικά του παρελθόντος, όπως τα Levolution events του Battlefield 4 και τα Behemoths του Battlefield 1. Καθόλου άσχημα, αφού η δράση μεταφέρεται 100% στους παίκτες, δίνοντάς τους τα εργαλεία και την ελευθερία να δημιουργήσουν οι ίδιοι τα δικά τους highlights, όπως συνέβαινε και στους παλιότερους τίτλους.
Αυτό που προβληματίζει όμως είναι η επιλογή της DICE να ενσωματώσει ένα από τα χαρακτηριστικά του Star Wars Battlefront 2 που προκάλεσαν αντιδράσεις (και όχι, δεν μιλάμε για τα loot boxes). Η κάθε κλάση έχει όπως γνωρίζουμε τα δικά της όπλα, και το κάθε όπλο μπορεί να παραμετροποιηθεί, με τη χρήση company credits, τα οποία κερδίζονται στη μάχη. Όλα καλά μέχρι εδώ. Το κακό είναι ότι η παραμετροποίηση αφορά αποκλειστικά και μόνο την εμφάνιση. Για το κάθε όπλο υπάρχουν αναβαθμίσεις, οι οποίες αποκτώνται με την δαπάνη CC, και αποτελούν μόνιμα bonuses στις επιδόσεις. Από γρηγορότερη στόχευση μέχρι μικρότερο spread και λιγότερο recoil, οι παίκτες μπορούν να έχουν μόνιμες αναβαθμίσεις στα όπλα τους, χωρίς να χρειάζεται να προβούν σε επιλογές που έχουν αλληλοαποκλειόμενα οφέλη/μειονεκτήματα.
Σίγουρα, με την κυκλοφορία του τίτλου να είναι δύο μήνες μακριά πολλά από αυτά που είδαμε στην beta μπορεί να μην είναι στο τελικό προϊόν με την ίδια μορφή, ή και καθόλου, αλλά δεν παύει να προβληματίζει αυτή η επιλογή της ομάδας ανάπτυξης όσον αφορά στο σύστημα αναβάθμισης των όπλων. Κατά τα άλλα, η DICE είναι μάλλον στο σωστό δρόμο όσον αφορά την αύξηση της ταχύτητας αλλά όχι εις βάρος χαρακτηριστικών που έχουμε συνηθίσει (αρκεί κανείς, για παράδειγμα, να δει το bullet drop που απλά δεν συγχωρεί τίποτα και κανέναν). Εν πάση περιπτώσει, το Battlefield V σίγουρα δείχνει ένας δυνατός διάδοχος της σειράς και αν μη τι άλλο αλλαγμένος σε σχέση με τον προκάτοχό του. Για καλό ή για κακό, θα ξέρουμε σίγουρα σε περίπου δύο μήνες.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity