Οκτώ χρόνια έχουν περάσει από την ανακοίνωση του Cyberpunk 2077 και τη δημοσιοποίηση της συμφωνίας με το δημιουργό του επιτραπέζιου, Mike Pondsmith. H CD Projekt RED μετά την ολοκλήρωση του expansion για το Witcher 3, Blood & Wine, ξεκίνησε την προ-παραγωγή του τίτλου, φτάνοντας μάλιστα μέσα σε τέσσερα χρόνια να ανοίξει ένα νέο στούντιο και να συγκεντρώσει μια ομάδα μεγαλύτερη -εν τέλει- από αυτή του Witcher 3 για να φέρει εις πέρας την ανάπτυξη.
Στην πορεία, η μετεωρική άνοδος της εταιρείας άρχισε να δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα στη διαχείριση αυτής της ανάπτυξης, καθώς η πίεση των μετόχων και η απειρία του Προέδρου και co-CEO, Adam Kicinski, σε συνδυασμό με τη σταδιακή οπισθοχώρηση από την καθημερινή διοίκηση του έτερου CEO, Marcin Iwinski, δημιούργησαν ένα χάος ανάπτυξης και παραγωγής στην εταιρεία που προκάλεσαν τρεις φορές την καθυστέρηση του Cyberpunk 2077 και, πλέον, ένα λανσάρισμα με πολλά προβλήματα.
Αν και βασικά bugs έχουν ήδη διορθωθεί στις εκδόσεις νέας γενιάς και στο PC (με αποτέλεσμα να τρέχουν ιδιαίτερα ικανοποιητικά πλέον), οι εκδόσεις των βασικών μηχανημάτων υποφέρουν από την κακή ανάπτυξη της CD Projekt RED αλλά και από την αδυναμία τους ως μηχανήματα. Η απόφαση της εταιρείας να συνδυάσει ουσιαστικά δύο γενιές αποδείχθηκε τραγική, αφού οι εκδόσεις του PS4 και του Xbox One (αυτές του PS4 Pro και Xbox One X είναι ελαφρώς καλύτερες) είναι σε μεγάλο βαθμό μη λειτουργικές λόγω πολύ σοβαρών bugs και κάκιστης απόδοσης.
Όσοι τις έχετε αγοράσει θα σας πρότεινα να κάνετε υπομονή μέχρι την κυκλοφορία των patches ή, πολύ απλά, να επιστρέψετε τον τίτλο και να ζητήσετε επιστροφή των χρημάτων σας σε περίπτωση που δεν σας ικανοποιεί το αποτέλεσμα.
Ενώ όμως ο συνδυασμός δύο διαφορετικών γενεών έχει ξαναγίνει, γιατί σε αυτή την περίπτωση έχει δημιουργήσει τόσα προβλήματα; Δεν είναι, φυσικά, το μόνο πρόβλημα η κακή παραγωγή του τίτλου αλλά και το ότι, με τη δύναμη της νέας γενιάς, η CD Projekt RED επιχειρεί ορισμένα πράγματα που δεν τα έχουμε ξαναδεί με αυτό τον τρόπο και είναι απλά αδύνατο να...«σηκωθούν» από τους επεξεργαστές της γενιάς που φεύγει.
Από το συνδυασμό των side quests με το main quest που αλλάζει δυναμικά το μέγεθος της ιστορίας, μέχρι και το lip sync σε διαφορετικές γλώσσες ή το procedural generation σε NPCs, το Cyberpunk 2077 πηγαίνει την κατηγορία των RPGs -επιτέλους- σε ένα καινούριο δρόμο.
Παράλληλα δίνει τροφή για συζήτηση στα λεγόμενα identity politics και αναδεικνύει ένα σημαντικό πρόβλημα που έχει εμφανιστεί με την κριτική μεγάλων sites του εξωτερικού που έχουν ξεκινήσει, πλέον σε μεγάλο βαθμό, να καταδικάζουν τίτλους βασισμένα σε μια ιδεολογία υπερβολής, που όχι μόνο δεν έχει σκοπό να προστατέψει κοινωνικές ομάδες όπως, π.χ., αυτή των τρανσέξουαλ, αλλά στοχεύει στο να διαλύσει υπολήψεις και εταιρείες με αφορμή τον πυρήνα κάποιας ανισόρροπης κοινωνικής επανάστασης.
Σε όλα αυτά και πολλά άλλα που θέλω να αναλύσω με βοηθάει ο Νίκος Παπακωνσταντίνου, ένας από τους πιο έμπειρους κριτικούς που έχουμε στο χώρο των RPGs, το review του οποίου για το Cyberpunk 2077 μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Να είστε καλά και μη ξεχνάτε: η ισορροπία είναι το πιο δύσκολο πράγμα να επιτευχθεί.
Αν θέλετε να μας στηρίξτε αφήστε μια αξιολόγηση στο podcast και γίνετε συνδρομητές. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο σπόνσορά μας, Sky Telecom.
GameUp (Apple)
GameUp (Spotify)
Ωραίο το ποντ παιδιά....το χάρηκα....και χάρηκα που ακριβώς είπατε ολα τα προβλήματα με μερικά σαιτς που έχουν ξεφύγει σε ανούσια και λανθασμένη κριτική σεξουαλισμου κτλ..... κάτι άσχετο,, το review του venturebeat το έβαλε πλ χαμηλά και αν και δεν μου κάνει ο βαθμός το κείμενο και τα θέματα που τονίζει τα βρήκα πλ πιο πλούσια σε κριτική και περιεχόμενο απο το review tou enternity ...να το δείτε.
Ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά. Είμαι σίγουρος ότι θα το κοιτάξει ο Νίκος, πάντα ψάχνουμε τρόπους να βελτιωθούμε.
Δε θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτερο με την τελευταια παραγραφο...το αστειο ειναι οτι το κινημα αυτο υποτιθεται οτι διψα για δημοκρατικα δικαιωματα ενω στην πραξη εχει την πλεον φασιζουσα συμπεριφορα.Τι;δε συμφωνεις μαζι μας;δεν κανεις αυτα που σου λεμε;τοτε εισαι εχθρος μας και θα σε σκισουμε με καθε πιθανο και απιθανο τροπο.Δυστυχως στη σημερινη εποχη οποιος ευαγγελιζεται τη δημοκρατια ειναι η επιτομη του φασιστα.Μπραβο στη CD Project Red που απλα τους εγραψε και δημιουργει παιχνιδια για τον κοσμο,οχι για δημοσιες σχεσεις.
Είναι δυστυχώς ένα πρόβλημα που φαίνεται ότι μεγαλώνει. Δεν είναι αυτή η υπερβολή ο σωστός τρόπος να λύσουμε τα πρόβλήματα που έχουμε ως βιομηχανία.
Aκριβως ετσι και θα προσθεσω και ως κοινωνια γενικοτερα.