Όχι, το συγκεκριμένο συναίσθημα δεν καλλιεργείται από τα frame drops σε περιοχές με πολύ κόσμο ή όταν χτυπούμε από ψηλά ένα μεγάλο moblin, ούτε από το μικρότερο βάθος ή τις λιγότερες λεπτομέρειες συγκριτικά με την έκδοση του Nintendo Switch. Ως κάτοχος του Wii U που έχει εδώ και καιρό μία σωστά καλιμπραρισμένη τηλεόραση ώστε να απολαμβάνει τους αγαπημένους του τίτλους στον καναπέ του, μόνο θετικά πράγματα μπορούν να ειπωθούν για το τελικό αποτέλεσμα του Breath of the Wild στο Wii U. Μιλάμε για έναν πανέμορφο τίτλο, ένα παιχνίδι-τέρας από άποψη μεγέθους, με μηδενικά loading times με εξαίρεση το fast travel και με μοναδική παραφωνία το transition από το παιχνίδι στο home menu και πίσω. Εκεί παρατηρείται μία μικρή καθυστέρηση με το παιχνίδι να χρειάζεται έξτρα δευτερόλεπτα ώστε να φορτώσει ξανά ύστερα από πάτημα του home button και την αυτονόητη συνοδευτική παύση.
Η μοναδική ουσιαστική παραφωνία συναντάται στην υλοποίηση των έξτρα λειτουργιών του Wii U GamePad η οποία είναι…ανύπαρκτη. Μια κενή οθόνη μ’ ένα ξερό μήνυμα («Tap here to play on the Wii U GamePad Only») υποδέχονται το χρήστη, με όλα τα αγαπημένα features των προηγούμενων Zelda στο Wii U να έχουν πάει περίπατο. Η δυνατότητα να κοιτάμε το χάρτη στην οθόνη του GamePad ή να αλλάζουμε τον εξοπλισμό με το touch pad δεν υπάρχουν πλέον, προφανώς εξαιτίας της μεταφοράς του τίτλου στο Nintendo Switch. Οι προτεραιότητες του development άλλαξαν, τα deadlines έπρεπε να κρατηθούν και προφανώς έπρεπε να κρατηθεί και η υπόσχεση της ταυτόχρονης κυκλοφορίας των δύο εκδόσεων. Μία ενδεχόμενη δίμηνη καθυστέρηση ώστε να υλοποιηθούν οι επιπλέον λειτουργίες θα καλλιεργούσε ένα περίεργο κλίμα, διάφορα σκοτεινά σενάρια και οι hardcore κάτοχοι του Wii U θα μαζευόντουσαν με δαυλούς έξω από τα γραφεία της Nintendo. Από την άλλη, υπάρχουν και συνεντεύξεις που λένε ότι επρόκειτο για μία συνειδητή επιλογή. Κάτι που δίνει τροφή για σκέψη για μία διαχρονική συζήτηση γύρω από την βασική φιλοσοφία του GamePad: οταν οι developers των studios της Nintendo παρατάνε τις δυνατότητες του GamePad, όπως αυτές που υπήρχαν στις πρώιμες εκδόσεις του Breath of the Wild, πως να πιστέψουν οι third party developers στο γενικότερο concept του Wii U; Μάλλον δεν ήταν απλώς «κακοί» οι developers που δεν μπορούσαν/ήθελαν να εμβαθύνουν στα εξτραδάκια του GamePad τα προηγούμενα χρόνια.
Παρά αυτά, το set up «Pro Controller-τηλεόραση-χάρτης στο GamePad» που είχε γίνει λατρεία για αρκετό κόσμο στο remaster του Wind Waker πήγε περίπατο και μαζί με αυτό ένα feature που θα μπορούσε να δώσει στην έκδοση του Wii U το κάτι παραπάνω. Ένα όμορφο φινάλε για την οθόνη του GamePad που πήγε δυστυχώς «άκλαυτη», με ελάχιστα παιχνίδια να μπορούν να πάρουν το 100% από εκείνην (με εξαίρεση φυσικά το Off TV mode). Βέβαια, πέρα από την ρομαντική πλευρά των πραγμάτων ή την ευκολία του να έχουμε το χάρτη μπροστά μας, υπήρξε και ένα λειτουργικό θέμα για εκείνους που αποφάσισαν να παίξουν τον τίτλο μονάχα με το Pro controller.
Μετά από αρκετές ώρες ενασχόλησης με το παιχνίδι, ο γράφων προφανώς και σταμάτησε να ασχολείται με την φόρτιση του GamePad, ακριβώς επειδή απολάμβανε το Zelda: Breath of The Wild με το εξαιρετικό Wii U Pro Controller. Έρχεται όμως η στιγμή των Shrines που απαιτούν (κυριολεκτικά) το γυροσκόπιο του GamePad. Και από τη στιγμή που δεν γίνεται να απενεργοποιηθεί όπως στον τομέα της στόχευσης, φανταστείτε τι ωραία κατάσταση δημιουργείται για το χρήστη που πρέπει να αλλάξει controller και ενδεχομένως να συνδέσει πρίζα-φορτιστή-GamePad για να περάσει ένα ούτως η άλλος ενοχλητικό σημείο του παιχνιδιού. Ήταν που ήταν ψιλοανούσια η χρήση του γυροσκοπίου, στο Wii U μπορεί να αποτελέσει και «buzz-killer» λόγω της απόφασης της ίδιας της Nintendo να «σκοτώσει» τις έξτρα λειτουργίες του GamePad (και μαζί το ίδιο το GamePad) σ’ ότι αφορά το νέο τίτλο της σειράς Zelda.
Μπορούν όλα τα παραπάνω να «σκοτώσουν» τον τίτλο σαν παιχνίδι; Φυσικά και όχι, απλά του κλέβουν το «κερασάκι» από την τούρτα, χωρίς φυσικά να το χρειάζεται το παιχνίδι γιατί πρόκειται κυριολεκτικά για ένα αριστούργημα. Είτε το παίξετε στο Wii U, είτε στο Nintendo Switch, η βασική εμπειρία είναι κατά 95% η ίδια. Οι κάτοχοι του Wii U ενδεχομένως να εκτιμήσουν ακόμη περισσότερο το Zelda: Breath Of The Wild, γιατί γράφει έναν πανέμορφο επίλογο για μια κονσόλα που δεν μπόρεσε να απογειωθεί για διάφορους λόγους στην αγορά, αλλά προσέφερε εξαιρετικές στιγμές σε όσους την «πίστεψαν» με τους αποκλειστικούς τίτλους της. Και καλώς ή κακώς, παίζοντας το συγκεκριμένο τίτλο με παραδοσιακό τρόπο, χωρίς GamePad gimmicks, στο σαλόνι, μπροστά από την τηλεόραση, δεν γίνεται να μην αισθανθούμε δέος γι΄ αυτό που βλέπουμε μπροστά μας, σε hardware του 2012, και με συγκεκριμένες δυνατότητες. Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερο κύκνειο άσμα για την εν λόγω κονσόλα.
Ωραίο άρθρο. Συμφωνώ σε όλα εκτός από 1.
Αυτό με τους Developers και τη χρήση του Gamepad. Δεν ήταν σε καμία περίπτωση απαραίτητη η χρήση του gamepad. Όποιος ήθελε μπορούσε να φτιάξει απλά το παιχνίδι του και η μόνη λειτουργικότητα που να προσθέσει να είναι η προβολή του παιχνιδιού είτε στο gamepad είτε στην TV.
Οι λόγοι μη υποστήριξης του WiiU είναι οι παρακάτω.
Από τη μεριά της Nintendo:
1. Κακή υλοποίηση των εργαλείων δημιουργίας Software
2. Ελάχιστο ή μηδενικό documentation προς τους developers (εκτός αν ζεις στην Ιαπωνία)
Από τη μεριά των developers
1. Έλλειψη φιλοδοξίας. -- Απόλυτα λογικό γιατί το να ζητάς από έναν προγραμματιστή να κάτσει να υλοποιήσει κάτι ξεπερασμένο εξ αρχής είναι κάτι που δεν τον ενδιαφέρει (εκτός αν έχει ανάγκη από λεφτά).
Όσο και αν σας φαίνεται παράξενο, αν ένας προγραμματιστής είναι να επιλέξει ανάμεσα σε 2 δουλειές οπου στη μια θα ασχοληθεί με κάτι που που θα του αφήσει γνώση και πλούσιο βιογραφικό για την επόμενη δουλειά, ενώ στην άλλη απλά θα κάνει αγγαρεία σε κάτι που ήδη ξέρει και που πλέον δεν το ζητάει κανείς, θα διαλέξει με 2 χέρια την πρώτη περίπτωση.
2. Κόστος υλοποίησης σε σχέση με το κέρδος. Προφανώς σε μια μικρή αγορά υπάρχει λιγότερη υποστήριξη.
Γιατι ο προγραμματιστής δεν "πουλά" τη δουλειά του με το αν το παιχνίδι είναι καλό ή όχι. Πουλά τη δουλεία του όταν ο επόμενος εργοδότης δει ένα φρέσκο τίτλο με νέες τεχνικές φωτισμού κλπ και εκεί αναρωτηθεί "ωπ! πως το έκαναν αυτό; Ας δούμε ποιος ανέλαβε τους φωτισμούς σε αυτό τον Χ τίτλο."
Πολύ ωραίο ο κείμενο σου Έκτωρα.Νομίζω τίμησε το κοινό της η Νιντέντο κρατώντας την υπόσχεση της και δίνοντας στο κοινό του Wii u το Breath of the Wild.Αν δεν το έδινε θα ήταν η πρώτη κονσόλα της Νιντέντο χωρίς Zelda.Ελπίζω το Wii u να γίνει ένα καλό μάθημα προς την εταιρεία καθώς και προς τους αγοραστές που αρκετοί το υποτιμήσανε,δεν λέω ότι ήταν η απίστευτη κονσόλα και ότι κακός που δεν την αγόρασαν όλοι.Ελπίζω να τα δώσει όλα η Νιντέντο με την νέα της κονσόλα και να έχουμε μεγάλο ανταγωνισμό,με κέρδος εμάς φυσικά,για ένα μέλλον με πολλά και καλά παιχνίδια.