Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Κενό βλέμμα

*
Αφορμή για τη σημερινή στήλη είναι το Mass Effect: Andromeda. Ή μάλλον η γκρίνια που υπάρχει γύρω από τα facial animations του παιχνιδιού. Να ξεκαθαρίσω εδώ ότι δεν με ενδιαφέρει τόσο ο συγκεκριμένος τίτλος, άλλωστε δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με τη σειρά (πέραν του ότι έχω παίξει κάποιες ώρες το πρώτο μέρος της), αλλά το πρόβλημα των facial animations εν γένει. Ακόμα και στις μέρες μας, με μηχανήματα αρκετά ισχυρά και τεχνολογίες σίγουρα πολύ εξελιγμένες, η σχεδίαση των ανθρώπινων χαρακτήρων στα videogames πάσχει. Οι ομάδες ανάπτυξης έχουν καταφέρει να προσθέσουν απίστευτες λεπτομέρειες στην εικόνα ενός χαρακτήρα, αλλά στην κίνηση έχουν ακόμη θέματα. Τόσο στις εκφράσεις του προσώπου όσο και στις κινήσεις του σώματος. Μάλιστα, παίζοντας το demo του Mafia III (αμάν αυτή η κίνηση των χεριών) στο PS4, συνειδητοποίησα ότι το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο πίστευα.

Και δεν ξέρω το γιατί. Τίτλοι σαν το Uncharted 4 αποδεικνύουν ότι η τεχνολογία έχει κάνει πολλά βήματα προς μια πιο ρεαλιστική απόδοση των χαρακτήρων. Και παρόλα αυτά, οι εταιρείες κυκλοφορούν ακόμα παιχνίδια όπου οι χαρακτήρες μοιάζουν με άψυχα ρομπότ, βγαλμένα από τίτλους προηγούμενων γενιών. Ας πάρουμε για παράδειγμα τους μεγάλους αθλητικούς τίτλους. Πανέμορφοι, εθιστικοί όσον αφορά στο gameplay, αλλά στο πρώτο replay μιας φάσης τα πάντα καταρρέουν. Οι καρικατούρες-αθλητές κινούνται απαίσια, έχουν “νεκρά” πρόσωπα, καταστρέφουν την ατμόσφαιρα. Θα μου πείτε, στους συγκεκριμένους τίτλους δεν έχει και τόση σημασία. Και ναι δεν έχετε άδικο. Αλλά αφού γίνεται, γιατί δεν προσπαθούν να βελτιώσουν και αυτό το κομμάτι, για να μην χαλάει η όποια ατμόσφαιρα;


Για να μη μιλήσω για τίτλους open world ή RPG που καταναλώνουν άπειρους πόρους στο μέγεθος του χάρτη, στην ομορφιά του γενικότερου κόσμου, στο gameplay (όταν και αν), στους επιμέρους μηχανισμούς και όταν έρθει η ώρα για ένα διάλογο τετ-α-τετ, τα πάντα επιστρέφουν στα στενά πλαίσια των videogames. Το demo του Mafia III ήταν σοκαριστικό σε αυτό το πλαίσιο, όπως και τα δείγματα του Mass Effect που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο. Πίστευα ότι όσο περνάει ο καιρός και με την εξέλιξη των μηχανημάτων και των εργαλείων, τέτοιου είδους “λεπτομέρειες” θα εξαλείφονταν σιγά σιγά. Σίγουρα τα πράγματα έχουν βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν, όμως η βελτίωση δεν είναι ανάλογη της ισχύος των παιχνιδομηχανών και του PC. Και είναι κρίμα γιατί τέτοιες λεπτομέρειες χαλάνε την εικόνα ακόμα και των πιο σπουδαίων τίτλων καθώς φαίνονται ως προχειροδουλειά σε ένα κατά τ’ άλλα προσεγμένο σύνολο.

Ναι είναι δύσκολο να αποδώσει κανείς έναν ανθρώπινο χαρακτήρα, ειδικά το βλέμμα και τα μάτια (τον καθρέφτη της ψυχής), αλλά οι περιστασιακές εξαιρέσεις αποδεικνύουν ότι με αρκετή προσπάθεια το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να είναι αρκετά πιστευτό. Αλλά όπως φαίνεται, αυτή η προσπάθεια μετατρέπεται σε λεπτομέρεια όταν τα χρονοδιαγράμματα είναι σφιχτά ή όταν οι προτεραιότητες -καλώς ή κακώς- είναι άλλες. Ναι τα ουσιαστικά έχουν μεγαλύτερη σημασία, αλλά εμένα εξακολουθούν να με χαλάνε τέτοιου είδους “λεπτομέρειες”. 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
4 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Altair
    • Μιας και το ανέφερες Λεωνίδα,στο Uncharted 4 έβλεπα τι κάνανε και σκεφτόμουν ότι είναι πιο εκφραστικά τα πρόσωπα και οι εκφράσεις των χαρακτήρων κι από live action ηθοποιούς.Καταπληκτική δουλειά.
      Βέβαια θεωρώ πως κάτι τέτοιο ίσως να μην είναι ακόμα εφικτό χωρίς να δαπανηθούν μεγάλα ποσά,οπότε ίσως στην επόμενη γενιά αν έχει μειωθεί το κόστος,να βλέπουμε κάτι τέτοιο πιο συχνά.

    • Alias
    • Δεν υπηρχαν τετοια θεματα στα Mass Effect, ακομη και στο πρωτο που βγηκε 10 χρονια πριν. Εφυγε πολυς κοσμος απο την Bioware μετα το 3 και οι χαρτογιακαδες που τους αντικατεστησαν αποφασισαν να αναθεσουν σε 3ους το animation των προσωπων που ειναι ισως το πιο σημαντικο κομματι σε παιχνιδι της σειρας. Γιατι αυτη η λεπτομερεια σε βγαζει τελειως εκτος, καταστρεφει την αισθηση οτι εισαι εκει και σου θυμιζει οτι ειναι απλα παιχνιδι. Δε γινεται να βλεπεις πειστικα προσωπα και εκφρασεις σε παιχνιδι 10ετιας και στο σημερινο του sequel να γινονται τετοια πραγματα.
      Παντως πανω στο θεμα, ειναι πολυ πιο ευκολο να φτιαξεις εναν τεραστιο λεπτομερη κοσμο παρα super ρεαλιστικους χαρακτηρες και εκφρασεις προσωπων. Ειναι πολυ πιο ακριβο, μην ξεχναμε την εταιρια που ανεπτυξε το παιχνιδι με τα καλυτερα facial animations που εχει βγει ποτε ,το LA Noire, και την μοιρα της (χρεωκοπησαν).

    • TechPriestXS
    • Αν (το τονίζω) ΑΝ δεν κάνω λάθος νομίζω ότι το Andromeda δεν αναπτύχθηκε από την ίδια ομάδα με τα προηγούμενα. Αφήστε που έγινε και χαμός με μια κοπέλα που έφαγε όλο το blame για τα animations. Ότι έγραψα με "αλατάκι" που λέμε οκ? :)

    • Alias
    • H ιδια ομαδα ηταν ονομαστικα απλα εφυγαν πολλοι, απο τα ιδρυτικα στελεχη της Bioware μεχρι τον project director της τριλογιας και απο σεναριογραφους μεχρι artists, animators κα.. Οσο για τα animations και αυτο που εγινε ποτε δεν μπορει να φταιει μονο ενα ατομο οταν μιλαμε για τετοιου μεγεθους παραγωγες. Η διοικηση της Bioware αποφασισε να τα αναθεσει σε θυγατρικες της ΕΑ οι οποιες επαναπαυτηκαν σε τεχνικες scanning προσωπων που ειναι μεν βολικες αλλα δεν αρκουν απο μονες τους. Ετσι ειχαμε αυτο το... υπεροχο αποτελεσμα. Μαλιστα ακουσα οτι animators της Bioware προσφερθηκαν να βοηθησουν με τα προσωπα και τους εγραψε το management. Magic touch of EA

*