Είναι τέτοιο το κόλλημά μου που ακόμα και στο God of War τόλμησα να επιλέξω υψηλότερο frame rate αντί για καλύτερα γραφικά (επιλογή που δίνει το PS4 Pro σε εμάς τους κοινούς θνητούς που δεν έχουμε τηλεόραση 4K), αλλά το γύρισα γρήγορα γιατί η περιστροφή της κάμερας έκανε κάποια σπασίματα που με ενόχλησαν άμεσα. Προς φρίκη του αγαπητού αρχισυντάκτη δοκίμασα και το motion plus της τηλεόρασής μου, το οποίο κάνει θαύματα στον τομέα εξομάλυνσης της κίνησης. Για λίγες ημέρες είχα τα καλά γραφικά του God of War (supersampling κανείς;) με την ομαλότητα των 60 καρέ (ή έστω την ψευδαίσθηση αυτής). Άντεξα όμως μόνο λίγες ημέρες, διότι το απειλητικό βλέμμα του αρχισυντάκτη, ο οποίος δεν ανέχεται το lag που προσθέτουν τέτοιου είδους τεχνολογίες, με ανάγκασε να επανέλθω στα φυσιολογικά.
Πέρα από την πλάκα, το θέμα frame rate με προβληματίζει πολύ συχνά. Κατανοώ τη δυσκολία του πράγματος. Αναλύσεις, ποιότητα γραφικών, εφέ κ.ο.κ. βαραίνουν και την καλύτερη μηχανή, οπότε τα 30 καρέ είναι η εύκολη ή μάλλον η ενδεδειγμένη λύση. Ακόμα και αυτά όμως πολλές φορές δεν είναι εφικτά.
Το Donkey Kong Country: Tropical Freeze, που είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα τίτλου με 60 fps, αποδεικνύει ότι ορισμένες φορές το υψηλό frame rate αποτελεί μονόδρομο. Η δυσκολία του τίτλου και οι απαιτήσεις για ακρίβεια κινήσεων και αλμάτων που προβάλλει καθιστούν το υψηλό frame rate υποχρέωση και όχι ευσεβή πόθο. Άλλωστε δεν πάει πολύς καιρός που έβριζα το προβληματικό frame rate (και την κάμερα) του Yooka-Laylee που εμπόδιζε το σωστό υπολογισμό του όποιου άλματος.
Για να πούμε και του στραβού το δίκιο, έχουμε μάλλον φτάσει σε σημείο η διαφορά μεταξύ 30 και 60 καρέ να αποτελεί «λεπτομέρεια». Πολλοί είναι αυτοί που δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά ή δεν τους νοιάζει και τόσο, αρκεί να μην υπάρχουν έντονα frame drops. Θυμάμαι ακόμη την Insomniac να λέει πριν από πολλά χρόνια ότι τα 60 καρέ δεν επηρεάζουν και τόσο την άποψη του κόσμου για έναν τίτλο και ότι θα σταματήσουν να το προσπαθούν. Ναι, η ποιότητα ενός παιχνιδιού δεν κρίνεται από τον ρυθμό των καρέ, αλλά η διαφορά σίγουρα είναι αισθητή.
Και όσο και αν δεν μου αρέσει, η ομάδα ανάπτυξης είχε δίκιο τότε. Είναι ανούσιο να θυσιάζεις πόρους για υψηλό frame rate, όταν μπορείς να προσφέρεις πιο πλούσια εικόνα και περιεχόμενο. Τουλάχιστον, θα ήθελα να φτάσουμε σε μια εποχή που το ομαλό και σταθερό frame rate, όσο και αν είναι αυτό -30, 60 ή και παραπάνω- θα αποτελεί δεδομένο και όχι απλώς στόχο.
Φαντάζει μακριά, αλλά θέλω να πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα γίνει.
Κι εγω φυσικα προτιμω τα 60 καρε απο τα 30, δεν τιθεται θεμα.
Ωστοσο τα 30 fps στις κονσολες ειναι πολυ πιο ομαλα απο τα 30 fps στο pc (εκτος κι αν χρησιμοποιηθει κατι σαν το Rivatuner Statistics Server). Kαι δεδομενης αυτης της ομαλοτητας μαλλον θα προτιμησω τα καλυτερα γραφικα στις -κονσολες παντα-.