Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Η Google προσπαθεί να κατανοήσει τους διαλόγους των δελφινιών (video)

VIDEO NEWS
  • 56 λεπτά πριν

Έρχεται και σε κονσόλες νέας γενιάς το Bendy and the Ink Machine (trailer)

VIDEO NEWS
  • 2 ώρες πριν

Η Bungie αποκάλυψε το Destiny 2: The Edge of Fate

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Επιβεβαιώθηκε η διάρκεια του Mario Kart World Direct

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Αποκαλύφθηκαν σπάνιες κάρτες του νέου Pokémon Destined Rivals TCG set

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Καταργούνται τα χαρτονομίσματα των 50 ευρώ; Τι απαντά ισπανική τράπεζα

NEWS
  • 6 ώρες πριν

Δύο χρόνια φυλάκιση με αναστολή σε άντρα που πουλούσε τροποποιημένα Nintendo Switch

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Πρώην developer του Concord υπερασπίζεται τη Bungie και το Marathon

NEWS
  • 8 ώρες πριν

Το Metal Gear in Concert επιστρέφει στο Royal Albert Hall (trailer)

VIDEO NEWS
  • 9 ώρες πριν

Dune: Awakening – Καθυστερεί η έκδοση για PC

NEWS
  • 10 ώρες πριν

The Last of Us: Εξαιρετικά τα νούμερα της πρεμιέρας της δεύτερης σεζόν στο HBO

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Croc: Legend of the Gobbos Remastered Review

REVIEWS
  • 12 ώρες πριν

H τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της Ελληνικής Δικαιοσύνης

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Τέλος το Google.gr, η μεγαλύτερη αλλαγή στην αναζήτηση έρχεται

NEWS
  • 14 ώρες πριν

Επίσημη αποκάλυψη για τις καινούργιες κάρτες γραφικών RTX 5060 της Nvidia σε πολύ προσιτές τιμές

NEWS
  • 15 ώρες πριν

Tο HBO ανακοίνωσε τα πρώτα ονόματα για το cast της επερχόμενης σειράς "Harry Potter"

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Κι όμως, τα KFC παρουσίασαν ηλεκτρική οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα με γεύση κοτόπουλου και έγιναν ανάρπαστες!

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Αλλάζουν τα δεδομένα για τις επισκευές εξοπλισμού στα The Legend of Zelda: Breath of the Wild και The Legend of Zelda :Tears of the Kingdom του Switch 2

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Fan του Assassin’s Creed κατέγραψε όλο το timeline του franchise και είναι… τεράστιο

NEWS
  • 24 ώρες πριν

To Assassin’s Creed Shadows είναι ο δεύτερος τίτλος με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ

NEWS
  • 15/04

Για αυτόν τον λόγο το Marathon δεν θα είναι free-to-play

NEWS
  • 15/04

Το επερχόμενο φινάλε του Daredevil: Born Again γεμίζει με θεωρίες το διαδίκτυο για την τύχη του Foggy

NEWS
  • 15/04

Νέες φήμες για το φορητό PS6

NEWS
  • 15/04

Shuhei Yoshida: Η Nintendo χάνει την ταυτότητά της με το Switch 2

NEWS
  • 15/04

Με GTA V και Clair Obscur: Expedition 33 οι νέες προσθήκες στο Game Pass

FREE GAMES
  • 15/04

Αγνώριστος ο Τζόνι Ντεπ στη νέα του ταινία Day Drinker

NEWS
  • 15/04

Ίσως απέχουμε μια εβδομάδα από το remake του The Elder Scrolls IV: Oblivion (εικόνες)

NEWS
  • 15/04

Δώρο Πάσχα με απεριόριστα data από την COSMOTE για Whats’ Up, Cosmokarta και Frog

NEWS
  • 15/04

Eli Roth: "O Covid και το Zoom φταίνε για την αποτυχία της ταινίας Borderlands"

NEWS
  • 15/04

Δεκαετές το πλάνο υποστήριξης του Diablo 4

NEWS
  • 15/04

Το The Minecraft Movie είναι πλέον η δεύτερη εμπορικά πιο επιτυχημένη ταινία που βασίζεται σε videogame

NEWS
  • 15/04

Xiaomi Buds 5 Pro WiFi Review

REVIEWS
  • 15/04

Προσοχή αν σας καλέσουν από αυτόν τον αριθμό!

NEWS
  • 15/04

Η Nintendo προειδοποιήθηκε για σοκαριστικά επίπεδα δασμών στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 15/04

H Nike τιμά ένα θρυλικό παιχνίδι του Nintendo 64 στα νέα της sneakers (που είναι ήδη sold out)

NEWS
  • 15/04

Fans της σειράς The Last of Us του HBO εντόπισαν ένα πολύ γλυκό Easter egg του παιχνιδιού στην πρεμιέρα της δεύτερης σεζόν

NEWS
  • 15/04

Η Bungie αποφεύγει να αποκαλύψει την τιμή του Marathon

NEWS
  • 15/04

Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Age of Empires II: Definitive Edition στο PS5

NEWS
  • 15/04

Η τιμή του Nintendo Switch 2 αναμένεται να επηρεαστεί από τους δασμούς των Η.Π.Α.

NEWS
  • 14/04

Indiana Jones and the Great Circle: Τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις στο PS5 Pro υπόσχεται η Machine Games

NEWS
  • 14/04

Ανακοινώθηκε το single-player turn-based tactics game Star Wars Zero Company

NEWS
  • 14/04

Δωρεάν για τις επόμενες 48 ώρες θα είναι το Metro 2033 Redux (video)

VIDEO NEWS
  • 14/04

Φήμη: H Sony θα κυκλοφορήσει και φορητό PS6, με επιδόσεις κατώτερες του PS5

NEWS
  • 14/04

Νέο μηχανισμό για τα boss fights θα εισάγει το Death Stranding 2: On the Beach

NEWS
  • 14/04

To Amazon μετατρέπει τη θρυλική ταινία «Τίγρης και Δράκος» σε σειρά!

NEWS
  • 14/04

Νέο trailer για τη δεύτερη σεζόν του The Last of Us στο HBO μας προετοιμάζει για τη συνέχεια

VIDEO NEWS
  • 14/04

Η Limited Run Games παρουσίασε συλλεκτική έκδοση των DOOM και το κουτί της μπορεί να «τρέξει» το πρώτο game!

NEWS
  • 14/04

Παρουσιάστηκε το Anbernic RG 557 με οθόνη AMOLED 5.5 ιντσών (video)

NEWS
  • 14/04

The Last of Us S02E01: Future Days Review

REVIEWS
  • 14/04

Η PS5 retail έκδοση του Indiana Jones and the Great Circle έρχεται σχεδόν με άδειο Blu-ray!

NEWS
  • 14/04
  • 2

Πάνω από 1000 κλασικά PC games σε τιμή «χώμα», το Deus Ex GOTY Edition κάτω από €1!

NEWS
  • 14/04

South of Midnight Review

REVIEWS
  • 14/04

Έτσι θα είναι το Nintendo Switch Online app στο Nintendo Switch 2 (εικόνες)

NEWS
  • 14/04

Με αυτήν την αλλαγή του Netflix θα μπορείς πάντα να βρίσκεις κάτι να δεις

NEWS
  • 14/04

H Sony ανακοίνωσε αύξηση τιμής του PS5 σε Ευρώπη, Αγγλία και Αυστραλία!

NEWS
  • 14/04

Ο Robert Pattinson βρίσκεται σε συζητήσεις για κεντρικό ρόλο στο Dune 3

NEWS
  • 14/04

Ανανεώθηκε για τρίτη σεζόν το Mayfair Witches μεταφέροντας τη μαγική έδρα του!

NEWS
  • 14/04

Η Viola Davis είναι πρόεδρος- κομάντο εναντίων τρομοκρατών στο G20 της Amazon-MGM (trailer)

VIDEO NEWS
  • 14/04

Σκονισμένο Ράφι: S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl

*
Ένα εκπληκτικό επίτευγμα από μια μικρή ουκρανική εταιρεία, που πέρασε από 40 κύματα προτού φτάσει στα PC μας, βρίσκεται σήμερα κάτω από το μικροσκόπιο της στήλης "Σκονισμένο Ράφι". Το S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl είχε τεράστια προσωπικότητα, εντυπωσιακές τεχνολογίες και λάμβανε χώρα σε σκηνικό που δε συναντάμε πολύ συχνά. Ωστόσο, για πολλά χρόνια η σειρά αγνοούταν, μέχρι πρόσφατα…

Το 1986 ένα συνταρακτικό γεγονός συγκλόνισε τον κόσμο, όταν ο πυρηνικός αντιδραστήρας #4 εξερράγη. Οι συνέπειες ήταν καταστροφικές: το ραδιενεργό νέφος που δημιουργήθηκε από την έκρηξη ταξίδεψε από το Τσερνόμπιλ και το Πρίπιατ της Ουκρανίας -όπου βρισκόταν το εργοστάσιο- μέχρι τη Νορβηγία. Φυσικά, μεγάλες εκτάσεις σε όλη την Ευρώπη επηρεάστηκαν από την καταστροφή ενώ όσα κι αν ειπωθούν για τη ζημιά που υπέστη η Ουκρανία θα είναι λίγα καθώς ακόμη και σήμερα εκατομμύρια άνθρωποι που ζουν σε παραπλήσιες περιοχές παραμένουν εκτεθειμένοι ενάντια στη ραδιενέργεια που πλέον βρίσκεται οπουδήποτε, από τον αέρα έως τη γη και τη βλάστηση.


Αυτό αποτέλεσε το ιδανικό σκηνικό για το S.T.A.L.K.E.R: Oblivion Lost, το παιχνίδι που σχεδίαζε η ουκρανική GSC Game World από το 2001 και θα βασιζόταν στην X-Ray Engine που η εταιρεία επίσης ανέπτυσσε για το παιχνίδι. Σκοπός ήταν να δημιουργηθεί ένα shooter που δε θα έμοιαζε με οτιδήποτε στην αγορά, έχοντας ενδιαφέρον σκηνικό, έξυπνους μηχανισμούς, μια προηγμένης τεχνολογίας μηχανή γραφικών και έναν ανοιχτό προς εξερεύνηση κόσμο για να ανακαλύψουν οι παίκτες. Όμως τα πράγματα πήραν διαφορετική τροπή, αρκετά γρήγορα – τα φιλόδοξα πλάνα δεν πηγαίνουν πάντα κατ’ ευχήν.



Γνωρίζοντας τον κόσμο του Τσερνόμπιλ
Αρχικά, το Oblivion Lost υπολογιζόταν να λαμβάνει χώρα στο μακρινό μέλλον, όμως λεπτομέρειες της πλοκής δεν είναι γνωστές. Βάσει αρχείων που βρήκαν το δρόμο τους προς το διαδίκτυο, από την έκδοση “Build 1098” πάνω στην οποία δούλευαν οι δημιουργοί του παιχνιδιού, όλα έδειχναν πως θα επρόκειτο για ένα sci-fi παιχνίδι όπου οι S.T.A.L.K.E.R. θα ήταν διαστημικοί στρατιώτες κι είναι αβέβαιο αν θα είχε κάποια σχέση με την Ουκρανία, το δυστύχημα του Τσερνόμπιλ ή κάτι παρεμφερές. Αντιθέτως, η ύπαρξη ρομπότ και πυραμίδων των Αζτέκων μαρτυρούν μια εντελώς διαφορετική εκδοχή του παιχνιδιού. Ενδεχομένως να ήταν απλώς ένα tech demo, σχεδιασμένο να δείξει τις δυνατότητας της X-Ray Engine που παράλληλα δημιουργούσε η GSC Game World.

Δύσκολα θα τους κατηγορούσε κανείς, καθώς η X-Ray Engine θα ενσωμάτωνε ορισμένες πρωτοποριακές τεχνολογίες απόδοσης γραφικών, ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης ονόματι “ALife", δυναμική αλλαγή καιρού ανά περιοχή, ρεαλιστική συμπεριφορά πυρομαχικών και πολλά ακόμη. Ως εκ τούτου, η ημερομηνία κυκλοφορίας που είχε οριστεί για το καλοκαίρι του 2003 φαινόταν να απέχει, καθώς το όλο εγχείρημα ήταν αρκετά φιλόδοξο και πολύπλοκο, ειδικά για μια μικρή ομάδα.

Αφιερωμένη στο όραμά της, η GSC προωθούσε διαρκώς το παιχνίδι δημοσιεύοντας screenshots, βίντεο και μέσω ενεργειών όπως το να καλεί fans στα γραφεία της στο Κίεβο για μια επίδειξη πίσω από κλειστές πόρτες. Όμως, το καλοκαίρι του 2003 είχε φτάσει και το παιχνίδι ήταν άφαντο, με μια σειρά από καθυστερήσεις να σπρώχνει την ημερομηνία κυκλοφορίας αρκετά πίσω – μάλιστα, μια έκδοση του παιχνιδιού (“Build 1096”) διέρρευσε στο διαδίκτυο τον Δεκέμβριο του 2003. Η GSC Game World είχε «μουδιάσει», δεδομένου ότι δεν είχαν βιώσει ξανά κάτι παρόμοιο, όμως η γενική εικόνα όσων ασχολήθηκαν με την pre-alpha έκδοση ήταν πως το παιχνίδι ήταν πολλά υποσχόμενο.

Όμως η εκδότρια εταιρεία THQ έπρεπε να παρέμβει, έχοντας εξασφαλίσει τα δικαιώματα έκδοσης του τίτλου τον Μάιο της ίδιας χρονιάς. Βλέποντας πως η GSC ήταν υπερβολικά φιλόδοξη όμως το παιχνίδι ουδεμία σχέση είχε με ένα ολοκληρωμένο προϊόν, ο Dean Sharpe της THQ (που πλέον κατέχει τη θέση CEO της επίσης ουκρανικής 4A Games, εταιρείας πίσω από τη σειρά Metro) ανέλαβε την αποστολή να πιέσει καταστάσεις προκειμένου να ολοκληρωθεί και να κυκλοφορήσει το παιχνίδι. Από τις ακτές της Καλιφόρνια έφτασε στο Κίεβο, με σκοπό να γίνει «δυσάρεστος» στη GSC αλλά αποτελεσματικός για την THQ. Το παιχνίδι έπρεπε να κυκλοφορήσει ακόμη κι αν αυτός που θα πίεζε προς εκείνη την κατεύθυνση ήταν ο… «κακός» της υπόθεσης.



Εξερευνώντας τη «Ζώνη»
Έξω από το Τσερνόμπιλ, υπάρχει η «απαγορευμένη ζώνη», μια έκταση 30 χιλιομέτρων που απλώνεται γύρω από την πόλη. Το ανασχεδιασμένο S.T.A.L.K.E.R. θα λάμβανε χώρα εκεί αντί για το μέλλον και οι δημιουργοί του είχαν εμπνευστεί από το βιβλίο “Roadside Picnic” των Arkady και Boris Strugatsky, όπως και την ταινία “Stalker” του Andrei Tarkovsky. Κοινό στοιχείο ήταν εκείνοι που εισχωρούσαν στη «Ζώνη», την απαγορευμένη περιοχή όπου μπορούσαν να βρουν αμύθητους θησαυρούς που θα μεταπουλούσαν. Η νουβέλα και η ταινία αγγίζουν τη φιλοσοφική πλευρά του πράγματος, όμως το παιχνίδι απαιτούσε απτούς εχθρούς και προκλήσεις, οπότε η GSC ενσωμάτωσε μεταλλαγμένα τέρατα και φυσικές ανωμαλίες που προκύπτουν εξαιτίας της ραδιενέργειας – για παράδειγμα, σημεία του χάρτη όπου ηλεκτρισμός μπορεί να σκοτώσει τον παίκτη απλώς και μόνο επειδή πέρασε από εκεί ή σημεία όπου η βαρύτητα λειτουργεί διαφορετικά… όπως και ο χωροχρόνος.

Πριν την παρέμβαση του Sharpe, το παιχνίδι υπολογιζόταν να έχει οχήματα, να απαιτείται ύπνος και ξεκούραση, ενώ επίσης αφαιρέθηκε μια ζώνη, αρκετά τέρατα και παντελώς τα ζόμπι. Επιπλέον, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούσε η τεχνητή νοημοσύνη επίσης άλλαξε – όλα τα παραπάνω με κοινό στόχο τη μείωση των bugs προκειμένου το παιχνίδι να φτάσει σε ικανοποιητικό για κυκλοφορία επίπεδο. Συγκεκριμένα, ο Dean Sharpe δήλωσε πως δέχτηκε ακόμη και απειλές για τη ζωή του όταν αποφασίστηκε η αφαίρεση του μηχανισμού ξεκούρασης, παρότι για εκείνον ήταν εξαιρετικά εύκολη επιλογή, καθώς ήταν διαρκώς η αιτία ύπαρξης πολλών bugs στις σχετικές αναφορές.

Με σταθερή πορεία και πλάνο, το S.T.A.L.K.E.R. ετοιμαζόταν για κυκλοφορία εντός του 2006, όπως ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο του 2005 η THQ. Για ακόμη μια φορά, τα πλάνα άλλαξαν και το παιχνίδι δε θα κατέφθανε σε ράφια καταστημάτων πριν την άνοιξη του 2007, γεγονός που έριξε περισσότερο λάδι στη φωτιά που ήθελε το παιχνίδι να είναι vaporware. Όμως τον Μάρτιο του 2007, το παιχνίδι κυκλοφόρησε κι επίσημα σε Windows PC… μια ατυχής περίοδος να κυκλοφορήσει, θα έλεγε κανείς, καθώς τα Windows Vista δεν τα πήγαιναν τόσο καλά με το (ήδη προβληματικό σε σημεία) παιχνίδι και τα προβλήματα πολλαπλασιάζονταν.


 
Ωστόσο, ο κόσμος του gaming ήταν απασχολημένος με το τι προσέφερε το παιχνίδι επί της ουσίας και δεν ασχολήθηκε τόσο με τα bugs. Η πλοκή περιστρεφόταν γύρω από μια εναλλακτική ιστορία, όπου ένα δεύτερο (μυστηριώδες) δυστύχημα έφερε ξανά τον όλεθρο σε μια ήδη κατεστραμμένη περιοχή, μεταλλάσσοντας περαιτέρω οτιδήποτε ζωντανό και μη βρίσκεται εκεί και δημιουργώντας τα παραφυσικά φαινόμενα που έγιναν γνωστά ως φυσικές ανωμαλίες. Οι stalkers ήταν αυτοί που -για οποιοδήποτε λόγο- εισχωρούσαν στη ζώνη, αλλά το ακρωνύμιο S.T.A.L.K.E.R. λέγεται πως στέκεται αντί των λέξεων “Scavengers, Trespassers, Adventurers, Loners, Killers, Explorers, Robbers”, που πρακτικά περιγράφει όσους εισχωρούν στη ζώνη.

Μέσα στη ζώνη, τίποτα δεν είναι εύκολο. Η τεχνητή νοημοσύνη που προσφέρει η X-Ray Engine κάνει τα άγρια ζώα άκρως επικίνδυνα καθώς κινούνται σε αγέλες και αναζητούν φαγητό, συχνά πολεμώντας μεταξύ τους για να εξασφαλίσουν τροφή και η μηχανή κάνει εφικτή τη δημιουργία τέτοιων σεναρίων ακόμη κι όταν ο παίκτης δεν είναι παρών σε κάποιο γεγονός. Οι άνθρωποι που κατοικούσαν στη ζώνη είχαν δική τους καθημερινή ρουτίνα, που περιλαμβάνει εκπλήρωση αποστολών, συμμετοχή σε μάχες, σίτιση και ξεκούραση, όλα ανεξάρτητα από τον παίκτη έως ότου παρέμβει. Έτσι, εξερευνώντας τη ζώνη θα βρεθεί σίγουρα αντιμέτωπος με αγέλες που πολεμούν αναμεταξύ τους, με στρατιώτες που εξερευνούν για θησαυρό ή αμύνονται ενάντια στα ζώα και αντίπαλους στρατιώτες, αλλά και ευκαιρίες να ζήσει ιστορίες που ξεφεύγουν από την τυπική ροή της κεντρικής πλοκής.

Παρότι περιείχε στοιχεία role-playing, το S.T.A.L.K.E.R. δεν ακολουθούσε την πεπατημένη όπου τα levels καθόριζαν τις δεξιότητες του παίκτη και το μοναδικό που κέρδιζε κανείς όσο ανέβαινε σε level ήταν σταθερότερο σημάδι με τα όπλα. Τα στατιστικά του επηρεάζονταν από τα διάφορα artifacts που έβρισκε διάσπαρτα στη ζώνη ενώ υπήρχαν διάφορα όπλα που εξυπηρετούσαν διαφορετικούς σκοπούς, από αυτόματα πυροβόλα έως πιστόλια και καραμπίνες. Τα όπλα χρησιμοποιούσαν έκαστο το δικό του τύπο πυρομαχικών, συνεισφέροντας στο γενικότερο ρεαλισμό και τη διαχείριση πόρων που επιβαλλόταν στον παίκτη, ο οποίος μπορούσε επίσης να εξοπλιστεί με πανοπλίες και διάφορα αντικείμενα επιβίωσης, όπως επιδέσμους και φαγητό που ήταν απαραίτητα για να παραμείνει ζωντανός.



Για να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα που υπήρχαν στη ζώνη, ο παίκτης μπορούσε να δοκιμάζει με διάφορους τρόπους την ατμόσφαιρα προτού προχωρήσει, για παράδειγμα πετώντας βίδες για να δει αν υπάρχει κάποιο πεδίο που θα αντιδράσει με το μέταλλο. Τα μεταλλαγμένα ζώα που κυκλοφορούσαν ανενόχλητα στη ζώνη ήταν απίστευτα αιμοβόρα και ορισμένες φορές το τρέξιμο ήταν καλύτερη τακτική από κάθε μονομαχία, ενώ οι διάφορες ομάδες ανθρώπων που είχαν σχηματιστεί μέσα στη ζώνη είχαν δικά τους συμφέροντα και δύσκολα εμπιστεύονταν οποιονδήποτε ξένο ή αντίπαλο. Ο πρωταγωνιστής ήταν διαρκώς μοναχικός και μάθαινε μαζί με τον παίκτη, εξερευνώντας έναν αφιλόξενο κόσμο που είχε πολλά να δώσει.

Το πόνημα της GSC είχε ποιοτικό σκελετό, άρτιο σχεδιασμό και μια μηχανή γραφικών που υποσχόταν πολλά, κι αν δεν υπήρχε μια πλειάδα από bugs κάθε είδους τότε το παιχνίδι σίγουρα θα ξεχώριζε ακόμη περισσότερο κατά την κυκλοφορία του. Αυτό δε σημαίνει πως δεν αγαπήθηκε από το κοινό, έχοντας πουλήσει περίπου δύο εκατομμύρια αντίτυπα σε περίπου ένα χρόνο από την κυκλοφορία του. Παρότι πολλοί κριτικοί (και παίκτες) στάθηκαν στα τεχνικά προβλήματα, λίγοι δεν απόλαυσαν την πλοκή και το σκηνικό.


 
Καθαρός ουρανός πάνω από το Πρίπιατ
Το μυστήριο που καλλιεργήθηκε στα “Roadside Picnic” και “Stalker” μεταφέρθηκε σχεδόν αυτούσιο στο παιχνίδι, καθώς οι συνθήκες γύρω από το δεύτερο δυστύχημα παρέμειναν κρυφές για πολλή καιρό και η στάση της κυβέρνησης σε πολλά θέματα ήταν κάπως ύποπτη. Οι στρατιώτες και επιστήμονες της ζώνης μεταλλάχθηκαν και όσα μυστικά γνώριζαν, τα πήραν μαζί τους στον τάφο. Ο ανώνυμος πρωταγωνιστής φέρει ένα τατουάζ “S.T.A.L.K.E.R.” στο χέρι του και στο PDA του υπάρχει ένα και μόνο μήνυμα: “kill Strelok”. Ποιος είναι ο Strelok και γιατί πρέπει να πεθάνει; Το κουβάρι της πλοκής ξετυλίγεται σιγά-σιγά, σε διάφορα σημεία αγγίζοντας την ομορφιά των δύο πηγών που αποτέλεσαν την έμπνευση για το σενάριο και τα πράγματα παραμένουν κάπως μυστηριώδη μιας και υπάρχουν επτά διαφορετικά τέλη για να δει ο παίκτης.

Κάποιοι βρήκαν ομορφιά στο σενάριο, άλλοι στο μοντέλο βάσει του οποίου λειτουργούσαν τα όπλα, και μερικοί αγάπησαν τον μεταποκαλυπτικό κόσμο όπου λάμβανε χώρα το παιχνίδι. Το σίγουρο ήταν πως το παιχνίδι μπορούσε να θεωρηθεί επιτυχία και η GSC φρόντισε να εκμεταλλευτεί τη δυναμική όσο ήταν ακόμη νωρίς.

Τον Αύγουστο του 2008 κυκλοφόρησε το S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, ένα prequel που λάμβανε χώρα οκτώ μήνες πριν τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού με νέο πρωταγωνιστή, σε μια προσπάθεια να εξηγήσει καλύτερα τους παίκτες τα όσα συνέβησαν στο αρχικό παιχνίδι αλλά και στο ευρύτερο σύμπαν της σειράς. Το gameplay επίσης εξελίχθηκε, με τις διάφορες φατρίες να πολεμούν για κυριαρχία περιοχών και διάφορες αποστολές να «κρύβονται» πίσω από τις φιλίες με κάθε ομάδα, όμως το gameplay έγινε πιο γραμμικό – υπάρχει μόνο ένα τέλος, πιθανότατα διότι συνδέεται άμεσα με το Shadow of Chernobyl οπότε δεν υπήρχε πολλής χώρος για «μανούβρες».


 
Έπειτα, είχε σειρά το S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat που κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2009 (Φεβρουάριο του 2010 στις περισσότερες αγορές), ένα sequel του Shadow of Chernobyl (δηλαδή τρίτο χρονολογικά) που συνέχιζε την ιστορία, εξελίσσοντας παράλληλα το gameplay. Τα Faction Wars αφαιρέθηκαν, άλλοι μηχανισμοί όπως η επισκευή εξοπλισμού παρέμειναν, προστέθηκε η δυνατότητα ύπνου (που αρχικά είχε «αφαιρέσει» ο Dean Sharpe), ενώ άλλα συστήματα βελτιώθηκαν (όπως το AI των ανθρώπων, που πλέον εξερευνούσαν το πρωί και αναζητούσαν καταφύγιο τη νύχτα).

Μέσα σε μόλις τρία χρόνια, η GSC Game World κυκλοφόρησε τρία πλήρη παιχνίδια, ενώ η αρχική κυκλοφορία του S.T.A.L.K.E.R. χρειάστηκε περίπου 7 χρόνια προτού εμφανιστεί σε ράφια καταστημάτων και την παρέμβαση του Dean Sharpe. Για την ιστορία, ως CEO της 4A Games έπαιξε ρόλο στην κυκλοφορία της περίφημης τριλογίας Metro (Metro 2033, Metro Last Light, Metro Exodus) που επίσης βασίστηκε σε βιβλία ουκρανού συγγραφέα, αλλά και ανήκε στο ίδιο είδος (first-person survival horror action, ενδεχομένως και RPG αν συμπεριληφθεί η διαχείριση αντικειμένων).


 
Το κάλεσμα του Τσερνόμπιλ
Μετά το S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat… σιωπή. Από το 2010 κι έπειτα, επικράτησε άκρα του τάφου σιωπή γύρω από τη σειρά, παρότι ακόμη και σήμερα το πρώτο παιχνίδι θεωρείται ορόσημο για πολλούς λόγους – για το πώς χρησιμοποίησε ένα πραγματικό συμβάν για να δομήσει το σύμπαν του, για τους μηχανισμούς του, τη φιλοδοξία των δημιουργών, το επίτευγμα μιας μικρής και άπειρης ομάδας και πολλά ακόμη.

Όλα άλλαξαν όταν, μια δεκαετία αργότερα, ο κόσμος είδε τα πρώτα πλάνα ενός νέου τίτλου στη σειρά, από την ίδια εταιρεία ανάπτυξης. Δεν πρόκειται για λόγια και τεράστιες υποσχέσεις, αλλά για ένα παιχνίδι που έρχεται τον Απρίλιο του 2022 και μάλιστα σε κονσόλες. Το S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl αναμένεται να δώσει νέα πνοή στη σειρά και να ξαναφέρει τα πρώτα παιχνίδια στο προσκήνιο, αν μη τι άλλο ως μια αξιοπερίεργη τριλογία παιχνιδιών που πολλοί θα δοκιμάσουν με σκοπό να προετοιμαστούν για τον νέο τίτλο.

Με τον Dean Sharpe σε άλλο «στρατόπεδο», η GSC Game World πρέπει να χρησιμοποιήσει την πείρα μιας δεκαετίας και μιας τριλογίας για να δείξει τον καλύτερό της εαυτό με το επερχόμενο παιχνίδι. Κι αν όλα πάνε όπως τα φαντάζεται, τότε το είδος survival horror αποκτά επιπλέον ενδιαφέρον, με μια από τις πιο μοναδικές σειρές να επιστρέφει «από τους νεκρούς».

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
*
Loading...