Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Το trailer για τη δεύτερη σεζόν του The Sandman ανακοινώνει την ημερομηνία πρεμιέρας του στο Netflix

VIDEO NEWS
  • 2 ώρες πριν

Χωρίς cloud save οι τίτλοι Zelda στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Έρευνα: Οι αξονικοί τομογράφοι συνδέονται με το 5% των καρκίνων

NEWS
  • 8 ώρες πριν

Μερικοί χρήστες του Discord πρέπει να σαρώσουν το πρόσωπό τους ή τη ταυτότητά τους για να δουν "ευαίσθητο" περιεχόμενο

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Το Necrophosis του Αρη Δραγώνη κυκλοφορεί στις 25 Απριλίου (trailer)

VIDEO NEWS
  • 20 ώρες πριν

Η CD Projekt αφήνει αναπάντητο το ερώτημα αν δούμε το The Witcher 3: The Wild Hunt στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 21 ώρες πριν

Νέο trailer για το NINJA GAIDEN: Ragebound

VIDEO NEWS
  • 22 ώρες πριν

Fans του Nintendo Switch 2 αντιδρούν στις συγκρίσεις της νέας κονσόλας με το PlayStation 4

NEWS
  • 23 ώρες πριν
  • 2

Το Fallout 3 Remastered είναι υπό ανάπτυξη, αλλά απαιτεί χρόνο και θα αργήσει να αποκαλυφθεί

NEWS
  • 18/04

Η αγαπημένη οικογένεια της Marvel έρχεται στο The Fantastic Four: First Steps (trailer)

VIDEO NEWS
  • 18/04

Tsamba_Gamer: NBA 2K25, Skull and Bones και άλλα δωρεάν games

FREE GAMES
  • 18/04

Η Γη δονήθηκε για 9 μέρες στις 16 Σεπτεμβρίου του 2023 και η αιτία είναι αυτή

NEWS
  • 18/04

Σε νέες απολύσεις προχώρησε η Niantic

NEWS
  • 18/04

Phil Spencer: «Τα video games δεν απαιτούν Χολιγουντιανές διασκευές για να είναι επιτυχημένα»

NEWS
  • 18/04

Split Fiction: Εφικτό το GameShare του τίτλου μεταξύ Nintendo Switch και Nintendo Switch 2, υποστηρίζει η Hazelight

NEWS
  • 18/04

Η Nintendo αφαίρεσε από ιστοσελίδες του Switch 2 αναφορές στο VRR

NEWS
  • 18/04

Star Wars Outlaws: έρχεται στο Nintendo Switch 2, ανακοινώθηκε το DLC A Pirate’s Fortune (trailers)

NEWS
  • 18/04

Star Wars: Starfighter, ανακοινώθηκε νέα ταινία με τον Ryan Gosling (trailer)

NEWS
  • 18/04

Δωρεάν internet για όλους στις πτήσεις της American Airlines

NEWS
  • 18/04

Ο Phil Spencer επαναλαμβάνει τις προθέσεις του Xbox να στηρίξει το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 18/04

Νέες διαρροές για την οθόνη του φημολογούμενου iPhone Fold

NEWS
  • 18/04

The Elder Scrolls Online: Πωλούνται τμήματα από τον αρχικό server με αφορμή τα 10 χρόνια του τίτλου

NEWS
  • 17/04

H Ubisoft ετοιμάζει νέο battle royale στα χνάρια του Apex Legends

NEWS
  • 17/04

Το PS5 υποδέχεται το Forza Horizon 5 με ένα νέο μεγάλο mode (trailer)

NEWS
  • 17/04

Η COSMOTE TV φέρνει τη σειρά που περιμένουν όλοι!

NEWS
  • 17/04

Πόσο πληρώθηκε σε σημερινά χρήματα για την προδοσία του ο Ιούδας ο Ισκαριώτης

NEWS
  • 17/04

Cronos: The New Dawn, η Bloober Team δείχνει σε νέο gameplay trailer τους μηχανισμούς merge (video)

PC
  • 17/04

«Ιησούς από τη Ναζαρέτ» Η συγκλονιστική σκηνή από το φινάλε που κόπηκε από παντού (video)

NEWS
  • 17/04

Mario Kart World Direct: Νέες πίστες και αντικείμενα παρουσίασε η Nintendo (video)

VIDEO NEWS
  • 17/04

Assassin's Creed: Shadows – Υπόδειγμα για το PSSR του PS5 Pro

NEWS
  • 17/04
  • 1

«Εμφανείς οι βελτιώσεις στο Days Gone Remastered στο PS5», λέει η Sony

NEWS
  • 17/04

Τέλος εποχής για τη FreeNow και στην Ελλάδα

NEWS
  • 17/04

Το πολυαναμενόμενο Nintendo Switch 2 «αποκαλύπτεται» στο νέο επεισόδιο της εκπομπής «Game R1»

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 17/04

Η τιμή του PS Plus αυξάνεται σε μία ακόμη χώρα

NEWS
  • 17/04
  • 1

Gametech Playground Ep85: Παίξαμε στο Nintendo Switch 2!

GAMETECH PLAYGROUND
  • 17/04

Το Xbox support διέρρευσε την ημερομηνία κυκλοφορίας του The Elder Scrolls 4: Oblivion Remaster (εικόνες)

NEWS
  • 17/04

H CD Projekt RED προειδοποιεί πως οι προσκλήσεις για τη beta του The Witcher 4 είναι απάτη

NEWS
  • 17/04

Ανακοινώθηκαν controllers και console wrap με θέμα το Doom: The Dark Ages (video)

NEWS
  • 17/04

Ο Diego Luna προσφέρει συγκινητικό αποχαιρετισμό στο σύμπαν του Star Wars με τη δεύτερη σεζόν του Andor (video)

NEWS
  • 17/04

Skull and Bones: Στο Year 2 roadmap του τίτλου υπάρχουν αναβαθμίσεις για το gameplay και ολοκαίνουργιο περιεχόμενο (video)

VIDEO NEWS
  • 16/04

Η Google προσπαθεί να κατανοήσει τους διαλόγους των δελφινιών (video)

VIDEO NEWS
  • 16/04

Έρχεται και σε κονσόλες νέας γενιάς το Bendy and the Ink Machine (trailer)

VIDEO NEWS
  • 16/04

Η Bungie αποκάλυψε το Destiny 2: The Edge of Fate

NEWS
  • 16/04

System Shock Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nightdive Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Prime Matter

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η SHODAN επιστρέφει με ένα εξαιρετικό remake στο System Shock! Διαβάστε αναλυτικά στο review του Στέλιου Αναγνωστόπουλου.

 ‘No light, but rather darkness visible’
- John Milton, Paradise Lost


Τον 19ο αιώνα το κίνημα των Λουδιτών (luddites-η ετυμολογία προέρχεται από τον Ned Ludd ο οποίος το 1779 κατέστρεψε δύο μηχανοκίνητους αργαλειούς σε βιοτεχνία) εμφανίστηκε με τη χρήση των μηχανών στα εργοστάσια των Άγγλων βιομηχάνων. Υπάρχει μέχρι και σήμερα η -εσκεμμένη- παρανόηση ότι οι Λουδίτες -οι οποίοι προχωρούσαν σε δολιοφθορές παρεμποδίζοντας την εγκατάσταση μηχανών στους χώρους εργασίας που θα αντικαταστούσαν την εργατική δυνάμη- εχθρεύονταν την πρόοδο, κάτι που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα· υπερασπίζονταν τις θέσεις εργασίας αφού οι απολύσεις στην παραγωγή ήταν αναπόφευκτες με τη χρήση της νέας τεχνολογίας. Σήμερα αρκεί κανείς να παρακολουθήσει τις εξελίξεις σε όλα πλαίσια όπου οι συσχετισμοί στις εργασιακές σχέσεις προβλέπονται δυσοίωνοι. Ιδιαίτερα μετά την παρουσίαση του ChatGPT (Generative pre-trained transformer, ένα AI chatbox) τον Νοέμβριο του 2022, πολλές εταιρείες προχωρούν σε μείωση του προσωπικού καθώς υπηρεσίες που μέχρι πρόσφατα απασχολούσαν ανθρώπους θα αντικατασταθούν από την AI η οποία μπορεί να μιμηθεί αλγοριθμικά την ανθρώπινη συμπεριφορά σε διαλογικό επίπεδο. Βεβαία, υπάρχουν και αντίστοιχα AI για ποικίλες εφαρμογές όπως image generators, για παράδειγμα το DALL-E, για εκμάθηση ξένων γλωσσών, όπως το ELSA, αλλά και πιο εξειδικευμένα που έχουν ενσωματωθεί σε λογιστικά και νομικά προγράμματα και ιστοσελίδες, σε χρηματιστηριακές εταιρείες και σε τραπεζικά ιδρύματα. Το τίμημα θα είναι ακριβό.



Στην pop culture οι εμφανίσεις της AI είναι πολυποίκιλες και αξιομνημόνευτες· ο καταθλιπτικός Marvin από το Hitchhiker’s to the Galaxy (Douglas Adams), o AM από το I have no mouth and I must scream (Harlan Ellison),  ο HAL 9000 από το Space Odyssey (Arthur Clarke), Skynet από το The Terminator (James Cameron), o Data από το Star Trek: The Next Generation (Gene Roddenberry et al), o Agent Smith από το The Matrix (Wachowskis), Cortana από το Halo (Xbox Game Studios) και άλλα πολλά. Όπως με την μυθοπλασία των «τεράτων» -και πιο συγκεκριμένα με την παρουσία της ανθρώπινης υπόστασης ως «Άλλον», έτσι και με την AI η pop culture παρουσιάζει τις όποιες ανησυχίες καταλήγοντας εν πολλοίς στη δυσφορία της συνύπαρξης ανθρώπων και μηχανών.



Το παιχνίδι εκτυλίσσεται το 2072 στη New Atlanta των Η.Π.Α., όπου ένας έμπειρος hacker παραβιάζει το δίκτυο της εταιρείας Trioptimum προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση σε εμπιστευτικά αρχεία. Ωστόσο, οι ενέργειές του εντοπίζονται οδηγώντας στη σύλληψή του. Ο Edward Diego, Αντιπρόεδρος του Citadel Station και βασικό στέλεχος της TriOptimum Corporation, του προτείνει μια συμφωνία: σε αντάλλαγμα για την άρση των ηθικών περιορισμών της SHODAN (Sentient Hyper-Optimized Data Access Network), η AI η οποία ελέγχει το Citadel, ο hacker θα λάβει ως αντάλλαγμα ένα στρατιωτικής βαθμίδας Neural Interface -εμφύτευμα που επιτρέπει την παρακολούθηση της σωματικής κατάστασης, τη σύνδεση στον κυβερνοχώρο και τη λήψη δεδομένων από κυβερνητικές συσκευές. Συμφωνώντας με τους όρους του Diego, ο hacker εξαλείφει με επιτυχία τους ηθικούς περιορισμούς της SHODAN και θα βρεθεί σε τεχνικό κώμα θεραπείας διάρκειας έξι μηνών μετά την εγκατάσταση του πολυπόθητου εμφυτεύματος. Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του, η SHODAN θα αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο του Citadel· μεταμορφώνει και προσαρμόζει πολλούς εργαζόμενους σε cyborg ή μεταλλαγμένους και επιστρατεύει τη βοήθεια των ρομπότ του σταθμού επαναπροσδιορίζοντας τα μέρη τους για να δημιουργήσει το δικό της στρατό. Αφού επανέρχεται από το κώμα μισό χρόνο αργότερα, ο hacker ανακαλύπτει ότι η SHODAN είναι η απόλυτος κυρίαρχος του σταθμού.



Η κίνηση του χαρακτήρα πραγματοποιείται τόσο μέσω keyboard/mouse όσο και μέσω gamepad παραμένοντας ομαλή και στις δύο περιπτώσεις. Ο hacker της ιστορίας μας θα περιπλανηθεί αρχικά στα κατώτερα decks του Citadel όπου θα αντιμετωπίσει ανδροειδή, robots αλλά και το πλήρωμα του σταθμού το οποίο όμως έχει αφομοιωθεί από την SHODAN μετά από χειρουργικές παρεμβάσεις στα σώματά τους -ο ορισμός του body horror. Όλα τα παραπάνω θα σας επιτεθούν χωρίς ενδοιασμούς και ο καθένας απαιτεί διαφορετική οπλική ισχύ για αποτελεσματική εξουδετέρωση. Με την πάροδο του χρόνου ο ήρωάς μας θα προχωρήσει και στα επόμενα επίπεδα του Citadel αναζητώντας την SHODAN. Ένα στοιχείο που ασφαλώς θα προκαλέσει ιδιαίτερα τους νεότερους παίκτες είναι οι melee μάχες όπου, και όπως συμβαίνει και στην πρωτότυπη έκδοση του 1994, απαιτούνται ιδιαίτερα αντανακλαστικά καθώς θα πρέπει να υποχωρείτε αμέσως μετά την επίθεσή σας ώστε να αποφεύγετε τις αντίστοιχες του αντιπάλου. Όσον αφορά τον ranged οπλισμό, τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα με αναλώσιμα ammo και energy stacks. Tα πρώτα τα ανακτάτε κατά τη διαδρομή σας και τα δεύτερα είτε με τη χρήση item based batteries είτε σε ειδικούς σταθμούς όπου θα γίνεται αναπλήρωση της ενέργειας. Το οπλοστάσιό σας συνοπτικά περιλαμβάνει: melee weapons (lead pipe, monkey wrench laser rapier), firearms (Skorpion Machine Gun, Minipistol, SK-27 shotgun και άλλα), grenades (Frag grenade, EMP grenade, Gas Grenade και άλλες) και, τέλος, energy weapons (Plasma Rifle, SparQ Beam και άλλα). Υπάρχει ένα άτυπο stealth system είτε με crouch, εφόσον δεν βρίσκεστε στο οπτικό πεδίο του αντιπάλου, είτε καλυπτόμενοι από αντικείμενα και γωνίες ώστε να επιτίθεστε με μεγαλύτερη ασφάλεια.



Μέσω των wire και τα grid puzzles, ο παίκτης καλείται στην πρώτη περίπτωση να συνδέσει καλώδια με την κατάλληλη σειρά ώστε να ενεργοποιηθεί η παροχή ενέργειας και στη δεύτερη περίπτωση με το σωστό rotation των tiles να ολοκληρωθεί η ηλεκτρική ροή του συστήματος, ώστε να αποκτήσει πρόσβαση σε κλειδωμένα δωμάτια (είτε σε κοντινή είτε σε μακρινή απόσταση), να αναπτυχθούν γέφυρες που οδηγούν σε απομακρυσμένες πλατφόρμες και άλλα. Όλα τα αντικείμενα στο παιχνίδι μπορούν να αποσυντεθούν ώστε να αποκτήσετε scrap materials τα οποία ανακυκλώνετε σε ειδικές πλατφόρμες και -ανάλογα με την αξία τους- θα λάβετε credits, το in game monetary system, για να αγοράσετε ammo, patches και weapon upgrades στα διάσπαρτα vending machines. Η αναπλήρωση της ζωής σας -εκτός από τα αναλώσιμα που καταναλώνετε- γίνεται πλήρως στα Surgery Machines. Επίσης, υπάρχει και respawn system στα Restoration Bays απ’ όπου θα συνεχίσετε την περιπέτειά σας ακριβώς από το σημείο στο οποίο καταλήξατε. Το Cyberspace mechanism επιστρέφει και μέσα από τα terminals θα περιπλανηθείτε στον ψηφιακό κόσμο του Citadel απ’ όπου θα αντλήσετε επιπλέον πληροφορίες (εξελίσσοντας περαιτέρω το lore), θα αποκτήσετε πρόσβαση σε περιοχές του πραγματικού κόσμου και άλλα. Προφανώς θα αντιμετωπίσετε την λογισμική υπεροπλία της SHODAN (Cyberdogs, Cuberguards,Security Mines και άλλα) κάνοντας χρήση των κατάλληλων software tools που ανακτάτε στον περιβάλλοντα ψηφιακό χώρο.



Αναφορικά με το περιβάλλον του System Shock αυτό που ανυπομονούσε να επιβεβαιώσει ο γράφων είναι η ατμόσφαιρα. Το πρωτότυπο παιχνίδι διέθετε ένα εξαιρετικό αμάλγαμα sci fi-horror πρωτοφανές για τα δεδομένα του 1994. Η καταπιεστική ατμόσφαιρα επανεμφανίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο· η αισθητική αφθονία της SHODAN με όλα εκείνα τα στοιχεία που προκάλεσαν είναι  αναβαθμισμένα· τα κλειστοφοβικά δωμάτια, οι διάδρομοι με τα φώτα που τρεμοπαίζουν, η ambient μουσική και οι ηλεκτρονικοί ήχοι των ξεχαρβαλωμένων panel, οι ψίθυροι και οι κραυγές, η κακοφωνία και η παραφωνία των νεκροζώντανων ανδροειδών, splatter σκηνές, απρόβλεπτα δίπολα input-output, μηνύματα στους τοίχους γραμμένα με αίμα, δυσλειτουργικές ηλεκτρονικές συσκευές, απροσδόκητες εμφανίσεις εχθρών, τα logs των θαμώνων του Citadel και φυσικά, η προκλητική παρέμβαση της SHODAN μέσα από το εσωτερικό σύστημα τηλεπικοινωνιών του σταθμού. Ειδικά η τελευταία αποτελεί και το trademark της σειράς αφού μέσα από αυτή αντιλαμβάνεστε τους σκοπούς και την κοσμοθεωρία της συγκεκριμένης AI.



Κλασικό μοτίβο της SHODAN αποτελεί η φωνή της, την οποία υποδύεται για μια ακόμα φορά η Terri Brosius (System Shock, System Shock 2, Thief series, Dishonored series, Deus Ex: Invisible War και άλλα), και ιδιαίτερα η δυσλειτουργική και διακοπτόμενη πολλές φορές ομιλία της προκαλώντας ακόμα περισσότερο την ανησυχία στον παίκτη. Η εξερεύνηση στους διαδρόμους, τα δωμάτια, τους ορόφους, τις υπόγειες καταπακτές και τα μυστικά περάσματα εξάπτουν τη φαντασία, προκαλούν το παίκτη με τον τελευταίο να δημιουργεί αλλεπάλληλα save states για να εξορκίσει την ανασφάλεια. Ο χάρτης προσφέρει όλες εκείνες τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να κινηθείτε απρόσκοπτα στα σημεία ενδιαφέροντος διαθέτοντας τις απαραίτητες. Το inventory management αποτελεί στοιχείο εκ των ων ουκ άνευ της σειράς καθώς είναι περιορισμένο και θα πρέπει να αποφασίσετε ποια από τα αντικείμενα θα διατηρήσετε, θα ανακυκλώσετε ή απλά θα απορρίψετε. Σύντομα, βέβαια, θα έχετε στη διάθεσή σας και φωριαμούς ούτως ώστε να τα αποθηκεύετε κατά το δοκούν.



Το animation και τα εν γένει τεχνικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού είναι τα πλέον ιδανικά για τις περιστάσεις αποτυπώνοντας το διαμορφωμένο περιβάλλον μετά την κατάληψη του σταθμού από την SHODAN.  Υπάρχουν, δυστυχώς, κάποια θέματα με glitches όσον αφορά τα σώματα των πεσόντων αντιπάλων. Έτσι, αν επιστρέψετε σε μια περιοχή μετά από κάποια πολεμική αντιπαράθεση τα σώματά τους εμφανίζονται για δευτερόλεπτα να κινούνται ή/και να γίνεται loading στα textures τους. Επίσης, παρατηρούνται κάποια pixelated στοιχεία σε κοντινές αποστάσεις με αντικείμενα του χώρου, όπως panels, hangar doors, vending machines και άλλα πολλά. Διατίθενται τρία επίπεδα δυσκολίας με το τρίτο και πιο προκλητικό να περιλαμβάνει στοιχεία όπως περιορισμό του χρόνου σε πέντε ώρες για να απενεργοποιήσετε την Shodan, επερχόμενο θάνατο του hacker στον φυσικό κόσμο εφόσον αποτύχει στο cyberspace, πιο απαιτητικά puzzles και εχθρούς και άλλα.



Τα voice over των ηθοποιών που υποδύονται τους θαμώνες του Citadel είναι εξαιρετικά και μέσα από τα logs και τις επικοινωνίες πραγματικά σας μεταφέρουν την ματαιότητα, την απόγνωση, τις προσωπικές εξομολογήσεις, τις τραγικές ιστορίες και την κατάληξή τους. Οτιδήποτε αναφέρεται στα ηλεκτρονικά αυτά ημερολόγια αποτελεί εκφραστικό συμπλήρωμα της ζοφερής κατάστασης που επικρατεί στο σταθμό. Η αφωνία του hacker που ελέγχουμε αποτελεί στην πραγματικότητα ένα αντίβαρο σε έναν κυκεώνα παράδοξων για την λογική πληροφοριών· όλα όσα αντικρύζει και αφουγκράζεται προκαλούν δυσφορία δίχως ωστόσο να υπάρχει χρόνος για συγκινησιακή εκτόνωση. Πρόκειται πραγματικά για έναν αφηγηματικό θρίαμβο του πρώτου παιχνιδιού ο οποίος επαναλαμβάνεται και εδώ.



Το οικοσύστημα του remake του System Shock διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία με τα οποία καθιερώθηκε το πρωτότυπο παιχνίδι, επιβεβαιώνουν τον επαγγελματισμό της Nightdive Studios αλλά -και το πιο καίριο για την κοινότητα- προεξοφλούν, εφόσον γίνει αποδεκτό από την κοινότητα-αγορά, την επιστροφή της SHODAN σε ένα ενδεχόμενο System Shock 3. 

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εξαιρετική αφηγηματική τεχνική
  • Ανατριχιαστική ατμόσφαιρα
  • Ατμοσφαιρική ambient μουσική και στοιχειωμένα voice overs
  • Προκλητικό και διαβαθμισμένο επίπεδο δυσκολίας
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Glitches στα μοντέλα των αντιπάλων
  • Pixelation σε κοντινές αποστάσεις
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*
Loading...