Η παρουσίαση διήρκεσε 2,5 ώρες, δεν ήταν όλα τα καθίσματα γεμάτα, αλλά η διαδικασία είχε χαρακτήρα και αποκαλύψεις. Το format ήταν κάπως περίεργο. Ως άλλο talk show, το PC Gaming Show βρήκε τον οικοδεσπότη του στον Sean “Day 9” Plott. Στη σκηνή, που ήταν διακοσμημένη σε μοτίβο…chipset, βρισκόταν ένα τερατώδες PC, με εξαρτήματα της AMD φυσικά, αφού η ίδια και το PC Gamer ήταν οι βασικοί διοργανωτές της εκδήλωσης. Οι ομιλητές ήταν γνωστοί από πριν, τηρώντας έτσι την αίσθηση του PC ως ανοιχτή πλατφόρμα που απασχολείται λιγότερο, συγκριτικά, με το κρυφτό. Καθένας εμφανιζόταν, έπαιρνε τη θέση του στον καναπέ, καθώς ο Sean Plott βολευόταν στο γραφείο του και ετοίμαζε τις ερωτήσεις που είχαν μπει στο πρόγραμμα.
Σε πολλές περιπτώσεις οι δημιουργοί δεν εμφανίζονταν για να μοιράσουν ανακοινώσεις και αποκαλύψεις αλλά, πρωτίστως, για να μιλήσουν για το δημιούργημά τους, ενίοτε, ειδικά όταν πρόκειται για τίτλο που ετοιμάζεται και για κονσόλες, τι τον κάνει να διαφέρει στο PC. Βέβαια το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της όλης εκδήλωσης είναι εκείνο που δεν χωρά στο παρόν άρθρο και είναι καλύτερο να διαπιστώσετε παρακολουθώντας, έστω και με καθυστέρηση, το σύνολο της μακροσκελούς παρουσίασης. Ο Dean Hall προσπαθεί αν εξηγήσει τι είναι το ION λέγοντας τι ΔΕΝ είναι, ο Cliff Bleszinski μιλά για τις φάσεις από τις οποίες πέρασε και τι διαφορετικό βλέπει στην ανάπτυξη του Project Blue Streak, ενώ γίνεται λόγος για “Advanced Gore Engine” στο κλίμα που είναι απολύτως φυσιολογικό να γίνεται. Η απόδοσή όλων αυτών ισοδυναμεί με απομαγνητοφώνηση. Αντί αυτού, θα περιοριστούμε στα νέα που έφερε το πρώτο PC Gaming Show της E3.
American Truck Simulator
Μπορεί να ανακοινώθηκε το 2013, αλλά στο PC Gaming Show εμφανίστηκε για πρώτη φορά, θυμίζοντάς μας την προαιώνια απορία μας σχετικά με το τι ακριβώς διαχωρίζει τα αμερικανικά φορτηγά από τα ευρωπαϊκά. Ο τίτλος βασίζεται στα του Euro Truck Simulator 2 και κανείς δεν ξέρει πότε θα σταματήσει για να γεμίσει ντεπόζιτα.
DayZ
Η Bohemia Interactive εμφανίστηκε δύο φορές στη σκηνή. Τη μία για να πει ότι έρχεται η ώρα για να περάσει το DayZ σε beta, φεύγοντας, επιτέλους, από το στάδιο του Early Access. Ανακοινώθηκε επιπλέον ότι υπάρχουν σχέδια για offline solo play. Η μοναξιά θα είναι έντονη, δεν θα απαιτείται σύνδεση στο δίκτυο για τίποτα και, φανταζόμαστε, θα είναι πιο απλή υπόθεση η δοκιμή των mods, πριν τη μοιρασιά τους σε άλλους παίκτες.
ArmA III Tanoa
Η δεύτερη εμφάνιση της Bohemia Interactive έγινε για χάρη expansion στο ArmA III, το οποίο και ονομάζεται Tanoa. Παραμένει το νησιωτικό σκηνικό, φεύγει όμως από το νησί “είμαι Λήμνος αλλά όχι και τόσο” Altis για νέα τοπία, Ειρηνικού τύπου. Το expansion θα είναι έτοιμο το πρώτο μισό του 2016 και μαζί με νέα τοπία φέρνει νέες συνήθειες, συμπληρωματικό περιεχόμενο και προσεγγίσεις.
Rising Storm 2: Vietnam
Μιας και είμαστε σε ρεαλιστικό πολεμικό κλίμα, η Tripwire Interactive διάλεξε να ανακοινώσει την ύπαρξη του Rising Storm 2 κατά τη διάρκεια του PC Gaming Show. Δεν ήταν ακριβώς μυστικό, αλλά είδαμε για πρώτη φορά gameplay χάρη στο συνοδευτικό trailer.
Planet Coaster: Simulation Evolved
Ο David Braben της Frontier Developments (και του Elite: Dangerous, προφανώς) ανέβηκε στη σκηνή, όχι τόσο για το Elite, όσο για τον επόμενο τίτλο της ομάδας του. Τον προλόγισε λέγοντας ότι είναι πολύ καιρό στο μυαλό και, για τον ίδιο, ισοδυναμεί, τρόπον τινά, με αναβίωση ενός περίπου ξεχασμένου είδους. Και κάπως έτσι προέκυψε το Planet Coaster: Simulation Evolved, που είναι κατά βάση το ανάλογο του RollerCoaster Tycoon με έξτρα…αρμοδιότητες. Για να λέμε και του στραβού το δίκιο πάντως, το trailer είναι τόσο καλοφτιαγμένο που όλο και κάποια χορδή αγγίζει. Θα είναι έτοιμο το 2016.
Guild Wars 2: Heart Of Thorns
Ο Colin Johanson της ArenaNet ανέβηκε στη σκηνή όχι για να ανακοινώσει κάτι τελείως νέο, αλλά για να σταθεί στα επόμενα λογικά βήματα πριν έρθει η ώρα του Heart Of Thorns, του expansion του Guild Wars 2. Αποκαλύφθηκαν λοιπόν τα Guild Halls. Είναι ολόκληροι χάρτες που πρέπει να παλέψουν για να εξασφαλίσουν οι παίκτες. Άπαξ και το καταφέρουν λειτουργούν ως η “βάση” του Guild. Μπορούν να φτιαχτούν Guld Teams, να ανατεθούν αποστολές, ενώ οι δημιουργικοί μπορούν να διακοσμήσουν και το χώρο ανάλογα με το γούστο και τις ανάγκες τους.
Το Guild Wars 2: Heart Of Thorns είναι πλέον διαθέσιμο για προ-αγορά. Όσοι αγοράσουν από τώρα, εννοείται ότι θα έχουν πρόσβαση στα beta events που θα μεσολαβήσουν μέχρι το κανονικό λανσάρισμα.
Killer Instinct
Ο Phil Spencer της Microsoft δεν εμφανίστηκε άδικα στο PC Gaming Show. Εκεί ανακοίνωσε πως το Killer Instinct έρχεται στο PC και πως θα υποστηρίζει μάλιστα και cross platform play μεταξύ PC και Xbox One. Θεωρητικά λοιπόν το Killer Instinct θα προσφέρει ό,τι και το Street Fighter 5 μεταξύ PC και PS4. Άλλα παιχνίδι βέβαια αλλά…κουβέντα να γίνεται.
Gears Of War Ultimate Edition
Είχε και δεύτερη είδηση να μοιραστεί η Microsoft, αφού ανακοίνωσε έκδοση PC για το Gears Of War Ultimate Edition. Δεδομένου ότι το πρώτο Gears Of War είναι και το μοναδικό μέρος της σειράς που εμφανίστηκε ποτέ στο PC, η κίνηση δεν είναι καθόλου παράξενη. Ωστόσο, μία από τις “έτοιμες” ερωτήσεις του Sean Plott σχετιζόταν με το πόσο πιθανό είναι να δούμε περισσότερο Gears Of War στο PC. Σε αυτό το Phil Spencer απάντησε ότι δεν υπάρχει κάτι να ανακοινωθεί ακόμη. Ζυγίστε το υπονοούμενο ή τη λανθάνουσα γλώσσα όπως νομίζετε.
Pillars Of Eternity: The White March
Κάποια στιγμή ήρθε και η ώρα της Obsidian Entertainment, η οποία και ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει expansion για το Pillars Of Eternity. Προφανώς το εγχείρημα είναι μεγάλο, για αυτό και το expansion “σπάει” σε μέρη. Το The White March - Part 1 θα έρθει πρώτο και η πληροφορία συνοδεύτηκε από trailer. Οι δημιουργοί πάντως ανέφεραν ότι έχει γραφτεί περισσότερες σελίδες για το expansion παρά για το βασικό παιχνίδι που, εφόσον ισχύει, είναι και εντυπωσιακό ως γεγονός αλλά και σίγουρα χαρμόσυνο για τους δικαιολογημένα “ερωτευμένους” με το παιχνίδι.
Heroes Of The Storm: Eternal Conflict
Αν ένα όνομα από το χώρο του PC είναι σφραγίδα αναγνώρισης, αυτό δεν είναι άλλο την Blizzard Entertainment. Και αυτή είχε δύο ανακοινώσεις για την εκδήλωση και η πρώτη εξ αυτών ήταν ημερομηνία κυκλοφορίας για το Eternal Conflict, το πρώτο expansion το Heroes Of The Storm. Έρχεται λοιπόν στις 30 Ιουνίου και ανοίγει εξάμηνο αφιερωμένο στον κόσμο του Diablo όπως ανέφερε η Blizzard.
Έρχονται και δύο νέοι χαρακτήρες: ο King Leoric αλλά και ο Monk. Ο πρώτος έχει, φυσικά, τα δικά του Heroic Abilities: Entomb, που επιτρέπει στον παίκτη να περιβάλει με τείχη έναν αντίπαλο παγιδεύοντάς τον για κάποιο χρονικό διάστημα, και March Of The Black King, κίνηση με area of effect που δίνει ώθηση στο χαρακτήρα για να διαλύσει οτιδήποτε βρεθεί στο δρόμο, την ώρα που αναπληρώνεται και μέρος της ενέργειάς του.
Πάντως όταν ο Leoric πεθαίνει, δεν περιμένει απλά το respawn, αλλά μπορεί να μετατραπεί σε wraith και να εξακολουθεί να περιφέρεται στο πεδίο της μάχης μέχρι να έρθει η ώρα για το respawn. Σε αυτήν την κατάσταση δεν μπορεί να επιτεθεί, μπορεί όμως να επιδοθεί σε crowd control. Όταν το πετυχαίνει επιταχύνεται και το death timer.
Θα εμφανιστούν σύντομα και τα αγαπητά (;) Treasure Goblins, τα οποία και θα μπορούν να κυνηγούν οι παίκτες στην αρχή ενός match για να πάρουν επιπλέον χρυσό. Πέραν του ότι είναι γρήγορος και ευέλικτος, δεν αποκαλύφθηκε κάτι ιδιαίτερο για τον Monk. Πάντως στην αρχή ενός game θα επιτρέπει την επιλογή ενός Trait. Εξ ου και η ευελιξία.
StarCraft 2: Whispers Of Oblivion
Και μετά ήρθαν ευχάριστα νέα για το StarCraft 2. Ακόμη περιμένουμε το StarCraft 2: Legacy Of The Void, αλλά η Blizzard, τουλάχιστον, ετοιμάζει και κάτι συμπληρωματικό. Το Whispers Of Oblivion παρουσιάζεται ως mini campaign τριών αποστολών που συνδέει το Heart Of The Swarm με το Legacy Of The Void. Το καλύτερο όλων βέβαια είναι ότι θα διατεθεί δωρεάν σε όλους. Όσοι έχουν παραγγείλει ήδη το Legacy Of The Void θα έχουν πρόσβαση από νωρίτερα βέβαια αφού και αυτό το περιεχόμενο θα περάσει από beta testing.
No Man’s Sky
Για το τέλος έμεινε το No Man’s Sky. Όχι άδικα. Ο τίτλος της Hello Games κάνει εντύπωση στον οποιονδήποτε. Συνήθως όμως το κάνει επί σκηνής και για χάρη της Sony. Ο τίτλος ήταν πάντα γνωστό ότι ετοιμάζεται και για PC, αλλά η επίσημη θέση ήταν πως έρχεται πρώτα σε PS4 και μετά, κάποια στιγμή, θα πάρει σειρά και το PC. Ο Creative Director είπε πως στόχος ήταν ανακοινωθεί ημερομηνία κυκλοφορίας στην E3, αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατό για άγνωστους λόγους. Αυτό που αποδείχθηκε εφικτό όμως ήταν η ανακοίνωση πως ο τίτλος θα κυκλοφορήσει στο PC ακριβώς την ίδια μέρα που θα εμφανιστεί και στο PS4. Έτσι καταρρίπτεται η εντύπωση ότι το PS4 έχει κάποιου είδους προτεραιότητα και οι PC gamers δεν θα χρειαστεί να περιμένουν ούτε δευτερόλεπτο παραπάνω για να πάρουν το παιχνίδι στα χέρια τους.
Hardware
Παρότι η AMD ήταν χορηγός στο event που οργάνωσε μαζί με το PC Gamer, η εμπλοκή της στη “συζήτηση” ήταν αρκετά μηδαμινή. Έγινε αναφορά σε όσα είχε ανακοινώσει λίγες ώρες νωρίτερα, όπως τη σειρά Radeon 300 και Radeon Fury, με GPUs αρχιτεκτονικής Fiji. Το μόνο που άλλαξε είναι ότι εμφανίστηκε πρωτότυπο κάρτας με δύο Fiji GPUs, άρα είναι θέμα χρόνου να δούμε κανονική ανακοίνωση για κάποιο ανάλογο προϊόν.
Και τα λοιπά
Οι ανακοινώσεις καλύφθηκαν αλλά παραμένει λίγο υλικό παραπάνω που συνόδευε κυρίως απλή συζήτηση. Παραθέτουμε τα σχετικά video πριν έρθει η ώρα του απολογισμού του πρώτου PC Gaming Show.
Deus Ex: Mankind Divided
Total War: Warhammer
Dirty Bomb
Το εννοούσαν ότι είναι Show
Το PC Gaming Show θυμίζει πιθανό τίτλο τηλεοπτικής εκπομπής. Στην πράξη ακριβώς με αυτήν τη λογική στήθηκε η παρουσίαση, έτσι κύλησε, αν και κράτησε αρκετά ώστε να κουράσει κάπως ακόμη και τους δημοσιογράφους που έμεναν στις θέσεις τους. Παρόλα αυτά η ύπαρξή του ήταν δικαιολογημένη, όχι απλά κάποιου είδους publicity stunt. Είναι χαρακτηριστικό πως η AMD “έκλεψε” πολύ λίγο χρόνο από την διαδικασία, παρά το ρόλο της στη διοργάνωση, ενώ το ίδιο το PC Gamer αναφερόταν μόνο ονομαστικά. Η σκηνή ήταν όντως αφιερωμένη σε games και δημιουργούς.
Είναι σαφές ότι δεν υπήρχε τυπικό πλάνο για τη ροή των πραγμάτων. Δεν ξεκίνησε με τους “μικρούς” για να καταλήξει στους “μεγάλους”, δεν ήταν αυτοσκοπός οι αποκαλύψεις αλλά άλλο ένα μέρος της όλης διαδικασίας, ενώ ο οικοδεσπότης, παρότι στηριζόμενος σε κείμενο, ήταν το τελείως αντίθετο από τον εκάστοτε manager που τρέχει να ευλογήσει τα ίδια του τα γένια. Έτσι εκφράστηκε ουσιαστικά η απλή πραγματικότητα: η ελευθερία που προσφέρει συγκριτικά το PC, παρά τα προβλήματα που προκύπτουν μερικές φορές από την αχαλίνωτη πολυφωνία, είναι υπαρκτή και εκφράζεται πλέον και στην E3, δηλαδή στα πλαίσια μιας έκθεσης που, παραδοσιακά, αντιμετωπίζεται ως η πηγή του hype που στηρίζει τις κονσόλες.
Θέλουμε πιο καλά δεμένη και δομημένη παρουσίαση για την επόμενη φορά, θέλουμε όμως να επανέλθουν, ίσως λίγο πιο σωστά διαλεγμένες, αυτές οι σύντομες συζητήσεις που καμιά φορά αποκαλύπτουν πολύ ενδιαφέροντα παραλειπόμενα του game development.
Καλή αρχή στην εκπροσώπηση λοιπόν. Και του χρόνου!
Η σημασία της συνέντευξης τύπου είναι αυτονόητη, πρόκειται για ουσιαστική εξέλιξη και αναγνώριση της αγοραστικής δύναμης του PC καθώς και της επιρροής του στην αγορά σαν πλατφόρμα.
Συμφωνώ με το σχόλιο πως ο χαλαρός, ελαφρώς ανοργάνωτος και ελαφρά χύμα τρόπος που στήθηκε και εξελίχθηκε η συζήτηση ταιριάζει στο PC (γάντι θα προσέθετα) αλλά προσωπικά το προτιμώ πολύ περισσότερο από τις καλουπωμένες, αφόρητα βαρετές προσωπικά παρουσιάσεις Τύπου των υπόλοιπων εταιριών με τα PR πλάσματα που είναι confident, friendly and super excited. Αυτή η χαλαρή κουβέντα, σχεδόν επί προσωπικού, είναι κάτι που λείπει γενικά και σαν πρώτο βήμα έγινε, απ'όσο ξέρω, δεκτή με αρκετά θετικά σχόλια από το κοινό και τράβηξε αρκετά το ενδιαφέρον. Μόνο θετικά προβλέπω, δεν είδα κάτι που δομικά δε μου άρεσε.
Θα ήθελα να δω πάντως εκπροσώπους της modding σκηνής και των MOBA να εμφανίζονται. Εκεί που κάποτε τα MMO έσερναν το χορό, το PC gameplay των MOBA αντιγράφεται ακόμα και από το Halo 5. Θα ήθελα να δω τη Riot ή τη Valve, να τους τεθούν ερωτήματα για τη σχέση τους με το community, για το πού βλέπουν το είδος να πηγαίνει, να δω modders οπως το παληκάρι που έβγαλε το SweetFX που είναι πανεύκολο στη χρήση, πανέμορφο και αλλάζει αισθητά την εμφάνιση των παιχνιδιών προς το καλύτερο, θα ήθελα να δω τη CD Projekt να μιλάει για το GOG ή κάποιον εκπρόσωπο ή δημιουργό που αναδείχτηκε από το Kickstarter (μην ακούσω Shenmue 3 θα τσακωθούμε). Θα ήθελα πολύ να δω την ομάδα του XCOM 2 που είναι πια PC exclusive και το Occulus Rift.
Θα ήθελα να δω πολλά γενικά, που ανήκουν στο PC gaming, και ελπίζω να τα δω σε επόμενες χρονιές με κυρίαρχη τη modding community.
Καλή αρχή και σιδεροκέφαλοι!
Ωραιο show και οτι επρεπε για το pc gaming που επιτελους αρχιζει να "δειχνει" περισσοτερο, μπραβο στην amd για την αποφαση να στηρίξει ενα τετοιο show (gaben που εισαι?).
Ο παρουσιαστης ηταν μακραν ο καλυτερος απο ολες τις pressconf και παρολο που δεν υπηρχαν οι πολυ μεγαλες αποκαλυψεις ηταν πολυ ενδιαφερον show. Αυτο το στυλακι ηταν αυτο που παντα ηθελα απο την E3 (ισως οχι σαν late night show, αλλα με καναπεδες σιγουρα) και πολυ χαιρομαι που το ειδα επιτελους και μου αρεσε παρα πολυ. Πιο ελευθερο και πιο χαλαρο απο το να βγαινει ο καθε ceo κτλ και να μιλαει σαν το ρομποτακι (μονο τον phil spencer αντεχω).
Αν ηταν λιγο πιο περιεκτική και μαζευοταν σε διαρκεια θα ηταν πολυ καλυτερο το αποτελεσμα, ηταν οντως βαρετο σε καποια σημεια. Ελπιζω να γινει και του χρονου, σιγουρα θα ειναι βελτιωμενο αν γινει.
@tobajaras
Ναι αλλα θα χρειαζοταν να γινει 5ωρη παρουσιαση για ολα αυτα (και αλλα πολλα). :P
http://hexus.net/gaming/news/industry/83972-pc-games-sales-eclipse-value-console-games-sales-2016/
Το είχα βάλει και στο φόρουμ αλλα εδώ είναι καλό μέρος για να συζητηθεί. Όλη αυτή η προβολή δεν είναι τυχαία και οι μανατζαρέοι προσπαθουν να τα προυπολογίσουν όλα για να είναι μπροστά στις εξελιξεις.
@apollyon
Ποσο legit ειναι αυτο? Μιλαμε για single player games και σαν dlc τα microtransaction σε f2p κτλ? Λιγο υπερβολικα φαινονται τα νουμερα.
Βεβαια πιστευω πως το PC gaming καποια στιγμη θα επικρατήσει του console gaming, ειδικα που τωρα πια τα exclusives σπανιζουν στις κονσολες. Πιστευω ειναι αναποφευκτο αν οι κονσολες δεν αλλαξουν και δεν γινουν πιο ανοικτες. Τα steamboxes φαινονται "ανωριμα" και ακριβα για αρχη αλλα στο μελλον μπορει να καταφερουν να προσφερουν μια πληρη αντικατασταση στην εμπειρια της κονσολας με τα προτερήματα του pc gaming. Ειδικα οταν με τον καιρο το hadrware θα γινεται πιο προσιτο.
Btw τωρα στο summer sale του steam.
Games in this stats: 730
Total copies sold: 30,414,692
Total revenue: $222,101,564
Average price: $7.1
Average discount: 60.55%
Μεσα σε 10 μερες.
http://steamspy.com/sale/
Αυτήν τη στιγμή το PC gaming ΕΙΝΑΙ το console gaming. Αν εξαιρέσεις τα όποια first party exclusives, όλα τα υπόλοιπα είναι μία η άλλη.
Η διαφορά είναι στην επικοινωνία, την αντίληψη, τη φιλικότητα, το αρχικό κόστος κτήσης. Χωρίς αυτά οι κονσόλες είναι άλλο ένα micro PC.
@yaponezos
Τα μεγαλυτερα/δημοφιλεστερα PC games (και games γενικοτερα) ειναι pc exclusives, και γενικα περα τα multiplatform υπαρχει χειμαρος απο pc exclusives, κυριως indies βεβαια.
Το pc gaming ολα αυτα τα χρονια οχι μονο εχει κρατησει την ταυτοτητα του (adventures, mmos, sims,strategies ktl), αλλα εχει καταφερει να εχει πια και την πλειοψηφια της βιβλιοθηκης των κονσολών μιας και ολα ειναι multiplatform.
My point exactly.
Αρα φιλε Roronoa τι ρωτάς? Απάντησες ήδη μόνος σου (με την συνδομη του yaponvezos). Μιλάμε για πρόβλεψη πάντα με ότι αυτό συνεπάγεται. Αλλά δεν μιλάει για κάτι που πιστευουν οτι θα γίνει σε 10 χρόνια.
anyway οι τάσεις δείχνουν ότι η νουμερο ένα πλατφόρμα σύντομα θα είναι τα κινητα/ταμπλετ αλλα πιστεύω ότι τα PC συντομα θα αφήσουν πισω τους τις κονσόλες (οικονομικά μιλώντας πάντα, τεχνολογικά είναι μπροστά εδω και χρονια)
http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3adn6s/german_news_article_204_million_pc_games_have/
German news article: "20.4 million PC games have been sold in germany in 2014; more than all console sales combined"
https://translate.google.gr/translate?sl=de&tl=en&js=y&prev=_t&hl=el&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.spiegel.de%2Fnetzwelt%2Fgames%2Fcomputerspiele-auf-der-e3-der-pc-als-randerscheinung-a-1039445.html&edit-text=&act=url
ελεος πια με της διαφήμισης σε καθε βιντεο... ενα μετρο δν θα ηταν κακο, μας τα κανατε τσουρεκια
Ποιές ήταν οι σημαντικότερες ανακοινώσεις αυτού του PC gaming show? Οι εξομολογήσεις του Cliff λες και ήταν στην Ανίτα Πάνια, ή τα ports κονσολοπαίχνιδων (Killer Instinct, Gears of War, No Man's Sky)? Δεν είδα κάτι καινούριο, μόνο expansions ήδη υπαρχόντων PC παιχνιδιών. Όσο για την AMD, τις καινούριες κάρτες της τις ξέρουμε εδώ και μήνες από "διαρροές".
@Pirederas
Ε ναι δεν ειχε και πολλες αποκαλυψεις, οι εντελώς νεες αποκαλυψεις που ειχε ηταν αυτες :
Rising Storm 2: Vietnam
Planet Coaster: Simulation Evolved
Pillars Of Eternity: The White March
Απο εκει και περα υπηρχαν νεα στοιχεια, αποκαλυψεις, video κτλ για αλλα υπαρχοντα παιχνιδια (guild wars, american truck simulator, heroes of the storm, dayz κ.α).
Το no mans sky ξεραμε πως ερχεται για PC και δεν νομιζω να ειναι "port".
Οσο για τις καρτες δεν ξεραμε για την διπλη gpu.
Η διπλή GPU της AMD είχε ακουστεί ως φήμη τον τελευταίο μήνα.
@Pirederas
Η διπλή GPU της AMD ακούγεται ως φήμη από πιο παλιά. Ενώ είχε αναφερθεί επισήμως και σε ξεχωριστή παρουσίαση της AMD. Η διαφορά είναι ότι, για το τυπικό, εμφανίστηκε το board. Όχι τίποτα σημαντικό αλλά ήταν η μόνη εξέλιξη από AMD κατά το PC Gaming Show. Και όπως και οι λοιπές εξελίξεις, συμπεριλήφθηκε.
''Τα μεγαλυτερα/δημοφιλεστερα PC games (και games γενικοτερα) ειναι pc exclusives''
what?
@commenter
Ηρέμησε, δεν είναι για την Nintendo τέτοια specs με HBM. Και με το WiiU ονειρευόντουσαν πολλοί οπαδοί ότι θα έχει hardware εξωτικών επιδόσεων, μέχρι που προσγειώθηκαν ανώμαλα. Το ΝΧ ανάθεμα αν θα έχει μνήμη τύπου GDDR5, πόσο μάλλον τα νεότερα DDR4 ή HBM.
@hide
League of legends, dota 2, world of warcraft, civilization, guild wars, counter strike, team fortress 2, ακομα και το minecraft θα εβαζα μιας και ειναι πολυ διαφορετικο απο την εκδοση στις κονσολες.
Σε κονσολες μονο το call of duty ειναι τοσο δημοφιλεςκαι φυσικα υπαρχει και σε PC.
Roronoa
To καταλαβα διαφορετικα.
Αν ο κονσολας ομως θελει καποια απο αυτα, θα βρουν τροπο να βγουν στην κονσολα του.
Αδιαφορα btw για μενα παιχνιδια.
To κακο ειναι οτι το pc δεν μπορει να εχει ΑΑΑ exclusives παραγωγες πλεον. Kαποτε ,οταν το κοστος για development ηταν μικροτερο μπορουσε να σταθει εστω λιγο μπροστα στο AAA gaming των κονσολων. Τωρα ειναι απαραιτητο το kickstarter και αν. Για αυτο και διαφωνω καθετα στο οτι εγιναν κονσολες που διαβαζω παραπανω. Ισα ισα απομακρυνονται απο το βασικο ατου τους.
Aπο την αλλη κερδιζει αρκετα games που εβγαιναν σε 360 και ps3 μονο. Aυτο για μενα δεν ομως δεν αρκει.
Απο αυτα που ειδα και παλι δε με επεισαν. Αν και παραδεχομαι οτι ειναι σε ανοδο, η τολμη τους για παρουσιαση στην Ε3 φανερωσε το gap που υπαρχει. Τουλαχιστον για τις δικες μου αναγκες και φανταζομαι και των console gamers.
@hide
"Αδιαφορα btw για μενα παιχνιδια"
καθε φορα ομως που υπαρχει τετοιο θεμα θα υπαρχει αυτη η συγκεκριμενη απαντηση, every fucking time lol :P
Το Pc gaming εχει AAA exclusives παραγωγες. Στα γρηγορα μερικα μονο απο αυτα που ερχονται
Starcraft 2 legacy of the void
Overwatch
Star citizen
Fortnite
Total War Warhammer
Unreal Tournament
Xcom 2
''καθε φορα ομως που υπαρχει τετοιο θεμα θα υπαρχει αυτη η συγκεκριμενη απαντηση, every fucking time lol :P''
thats the point, ειναι αδιαφορα για τους κονσολαδες.:)
Tα unreal turnament ξερω οτι βγαινουν στις κονσολες, star citizen-->kickstarter, xcom μη παιρνεις ορκο, frontnite(ps3, 360),
Mενουν τα υπολοιπα αλλα και παλι δεν ειναι ΑΑΑ με την εννοια που εννοω, πχ το pc δεν μπορουσε να κρατησει τα HL και δεν εχει βγει καν HL3 (αυτο απο μονο του λεει πολλα για το point μου, αν οχι η valve ποιος?). Η κονσολα μπορει να κρατησει και GTA αν το ειχε αρχισει δικο της studio.
hide χθες ξεκίνησες να παίζεις games? τόσες παπαριές μαζεμένες δύσκολα διαβάζει κάποιος μαζεμένες.
βρες μου ένα console game που έχει επι 10 χρονια, 7++ εκατομμύρια κόσμου να σκάνε 13 ευρώ συνδρομή όπως το wow.
Το star citizen που λες υποτιμητικά kickstarter, έχει μαζέψει περισσότερο χρήμα απ όσα θα έβαζε η MS και η SONY μαζί για να φτιαχτεί και κάνει τα περισσότερα console exclusives να μοιάζουν φτωχοί συγγενείς.
το ότι εσένα δεν σου αρέσουν είναι παντελώς αδιάφορο. Οι τζίροι που γίνονται στο pc είναι απίστευτοι και μια χαρά ΑΑΑ τίτλοι κυκλοφορούν.
@hide
Το unreal tournament αυτην την στιγμη φτιαχνεται με βαση τους υπολογιστες και δεν τους ενδιαφερει για την ωρα η εκδοση για κονσολες.
Το star citizen εχει μαζεψει 85 εκατομμυρια δολλαρια, πιο ΑΑΑ πεθαινεις.
Xcom με οσα εχουν πει δεν νομιζω πως υπαρχει περιπτωση να βγει σε κονσολες, ψιλοπατωσε στις κονσολες και σχεδιαζεται με βαση mouse.keyboard και mods.
Το fortnite ειναι pc exclusive αλλα ποιος ξερει στο μελλον.
Τι εννοεις σαν ΑΑΑ, cinematic games? :P Ο ορος ΑΑΑ αναφερεται στο budget και ολα οσα ανεφερα ειναι ΑΑΑ games.
1. Φιλε μου δεν σε προσέβαλα, είπα ότι γράφεις παπαριές προερχόμενες μάλλον από άγνοια του αντικειμένου, κάτι που μπορεί να συμβεί σε όλους μας κατά διαστήματα.
2. ΟΚ αφού το λες εσύ.
3. Νομίζω έκανα κάποιες πολύ σχετικές ερωτήσεις.
ΟΚ...
Αν έχεις γεννηθεί μετά το 1990 σε παρακαλώ πες το για να μην συνεχιστεί άσκοπα η συζήτηση.
Τα εσβησα για να τα βαλω μαζεμενα σε ενα(μαλλον δεν ηταν καλη ιδεα)
apollyon
1ον φιλε μου εγω δεν σε προσεβαλα.
2ον εχω αρχισει πριν απο σενα το gaming
3on Τι ασχετα ειναι αυτα στα οποια απαντας, δεν απαντας σε τιποτα απο οτι ειπα στο μεγαλυτερο κομματι του ποστ σου..
''μια χαρά ΑΑΑ τίτλοι κυκλοφορούν.''
οχι
Roronoa
Ειναι υποθεσεις δλδ οτι δεν θα κυκλοφορησουν καποια απο αυτα και ενα παιχνιδι οπου χρειαστηκε kickstarter για να γινει ΑΑΑ:P
Δεν ειπα οτι δεν ειναι ΑΑΑ. Δεν επιασες τι ηθελα να πω ,αλλα τουλαχιστον εισαι ευγενικος.
H CDP δηλωσε οτι δεν μπορουσε να κρατησει το W3 exclusive και να γινει αυτο που ειναι(οpen word κ.α) χωρις . Το PC δεν μπορει να κρατησει τετοια παιχνιδια. Δεν ξερω αν τα ανομαζεις cinematic , εγω τα λεω ΑΑΑ.
Aπο ολα αυτα που ανεφερες το Star Citizen ειναι ο ορισμος του ΑΑΑ.
apollyon αρχες 80 ειμαι γεννημενος.
Αν σου φαινονται παπαριες ειναι προβλημα σου, οχι δικο μου.
Γνωριζω παρα πολυ καλα το αντικειμενο, θα μπορουσα να πω οτι εσυ δεν το γνωριζεις αλλα δεν το εκανα.
"To κακο ειναι οτι το pc δεν μπορει να εχει ΑΑΑ exclusives παραγωγες πλεον. Kαποτε ,οταν το κοστος για development ηταν μικροτερο μπορουσε να σταθει εστω λιγο μπροστα στο AAA gaming των κονσολων."
mmorpg σαν τα WoW και Guild Wars 2, τα Starcraft, Company of Heroes, Overwatch, Total War, Stalker, Αrma, Star Citizen κτλ τι ειναι;
Ούτε καν. Τα ποσά που τζιράρονται σε League of Legends, DOTA 2, Smite, World of Tanks (και για το ενδιαφέρον των κονσολών, θυμάστε τις τυμπανοκρουσίες στην παρουσίαση του One?) ξεπερνούν τα πάντα. Η συμμετοχή τους στην πίτα της βιομηχανίας είναι διαρκώς αυξανόμενη, για να μη βάλω τα ετήσια έσοδα ενός από τα παραπάνω δίπλα στα ετήσια έσοδα από πωλήσεις ενός ΑΑΑ τίτλου από οπουδήποτε.
Η επίδρασή τους στο gameplay είναι επίσης ολοφάνερη, αντιγράφεται όλο και περισσότερο. Παρεπιπτόντως και άσχετα, το Planetside 2 είναι πολύ υποτιμημένο παιχνίδι. Τα μοντέρνα FPS θα έπρεπε να πάρουν μαθήματα.
Αν προστεθούν τίτλοι από Κορέα και Κίνα, για τους οποίους δεν έχουμε καμία ιδέα και εμφανίζονται σαν ποσά σε έρευνες ή κανένα νέο, η διαφορά είναι συντριπτική.
Παρόλα αυτά η συζήτηση για "PC exclusives", ή exclusives σε οποιαδήποτε πλατφόρμα, είναι για μένα εντελώς αβάσιμη. Πολύ απλά δεν υπάρχουν πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις για τα μάτια του κόσμου. Τα πάντα είναι ή γίνονται multiplatform.
@BigBoss
''....τι ειναι;''
Αδιαφορα.:D
Περα απο το οτι οντως τα περισσοτερα απο αυτα μου ειναι αδιαφορα(που προφανως και δεν εχει σημασια για κανεναν) , δε μιλαγα για τετοια παιχνιδια που ουτως η αλλως στο pc θα ετρεχαν κατα βαση, για τους χ λογους.
Δεν ειναι οτι μιλαμε για first party παραγωγες που καποια εταιρια κανει τα παντα για να τα κρατησει η να τα δημιουργησει η ιδια στο pc για το pc , αλλα για μια σειρα περιορισμων των κονσολων που τα κανουν να ειναι pc exclusives
Απλα εκει βολευει να τα παιζεις, εκει τα παιζεις.
Aν μπορεσουν να τα μεταφερουν σωστα στις κονσολες με καποιο τροπο θα το κανουν.
Με το ''δεν μπορει να εχει ΑΑΑ exclusives παραγωγες πλεον'' εννοουσα οτι δεν θα μπορουσε ποτε να εχει το GTA, the last of us, uncharted, fallout ως exclusives(ενω παλια αυτο γινοταν σε μικρο βαθμο), ενω μια κονσολα θα μπορουσε αν η εταιρια πισω απο αυτη κρατουσε το ip.
Δεν μπορει να εχει τετοια exclusives το pc οταν ''παιζουμε'' επι ισοις οροις(οχι αναγκη για ποντικι κτλ κτλ). Παραδειγμα τα παλια fallout vs τα FP fallout.
Φυσικα και πουλανε τρελα τα παιχνιδια που αναφερεις , αφου μαζι με σενα(και οποιον παιζει ''απ'ολα'') υπαρχουν απειροι που παιζουν μονο αυτα( κοπελες, πιτσιρικια και αλλοι) που αν τους ρωτησεις για τα 5 καλυτερα παιχνιδια της καθε χρονιας θα σου πουν το ''LOL'' και δε θα γνωριζουν τα ΑΑΑ games που πανε για GOTY. Aυτο δε θα μειωσει βεβαια την επιτυχια τους. Απλα δεν μιλαγα για αυτα τα παιχνιδια.
Επειδη εγω φταιω που δεν το εξηγησα καλα, κανω τη παραπανω παρενθεση.
Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί ηλίθιοι που πιστέυουν ότι μπορούν να καταλάβουν τον κόσμο θέτοντας ως κέντρο άξονα τον εαυτό τους.Αν θες να καταλάβεις πως λειτουργεί ο κόσμος πρέπει να φορέσεις τις μπότες του άλλου και του άλλου και του άλλου και του άλλου ........ πρέπει να δεχτείς ότι τα γούστα σου δεν είναι η σωστή επιλογή γιατί απλούστατα δεν υπάρχει σωστή επιλογή ........ υπάρχει μόνο προσωπική επιλογή ....... και η προσωπική επιλογή είναι απολύτως απενεχοποιημένη ......... δεν υπάρχει σωστή και λάθος προτίμηση ........
Αν ο άλλος θέλει pc καλά κάνει, αν ο άλλος θέλει κονσόλα καλά κάνει, αν ο άλλος θέλει "οτιδήποτε" καλά κάνει.Η κουβέντα που κάνετε είναι παντελώς ανούσια γιατί απλά δεν υπάρχει σωστό και λάθος.
Κάντε τις επιλογές σας και ζήστε με αυτές και σταματήστε να προσπαθείτε να πείσετε τους άλλους ότι οι δικές σας είναι σωστές και των άλλων λάθος.
Οσο εσείς τρώτε τις σάρκες σας οι εταιρίες παραγωγής videogames χτυπάνε παλαμάκια και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.
Δεν περιγράφω άλλο ....
Έχει μια βάση αυτό που αναφέρει ο hide όμως.. το τι κάνει Exclusive ενα game δεν έχει σημασία.
Μπορεί να είναι κάποιο game exclusive λόγω πληρωμής (στο pc δεν γίνεται αφού είναι ελεύθερη αγορά), λόγω γραφικών, λόγω χειρισμού, λόγω κοινού. Το αποτέλσμα είναι ίδιο όμως φίλε μου. Είναι exclusive γιατί δεν μπορεί να βγει αλλού.
Αυτό που λες αν μπορέσουν να τα μεταφέρουν σωστά στις άλλες κονσόλες με κάποιο τρόπο θα το κάνουν, έχει τη βάση του αλλά προφανώς και δεν γίνεται.
Το GTA δε, κάλλιστα θα μπορούσε να βγει ΜΟΝΟ σε PC και να ήταν πολύ καλύτερο. Αν η Rockstar έβλεπε το κοινό της να γέρνει προς το PC θα το έβγαζε μονο εκεί, να είσαι σίγουρος.
Έχει πολλά προτερήματα μια κονσόλα αλλά ακόμη περισσότερους περιορισμούς. Manager ΔΕΝ μπορεί να βγει. Strategy Δεν μπορεί να βγει, Flight Simulator ΔΕΝ μπορεί να βγει. MMO RPG ΔΕΝ μπορεί να βγει.
Ο Console user χαίρεται αποκλειστικότητες που η μαμά εταιρία πληρώνει για να βγούν, αλλά χάνει ένα τεράστιο μέρος της πίτας κατα τη γνώμη μου. Και σοβαρής πίτας! Τα indie games που τόσο καίγονται οι "μεγάλοι," να φέρουν στο πιάτο τους, το PC τα χαίρεται αιώνες τώρα. Σε φανταστικά adventures με έξυπνες ιδέες και μικρές παραγωγές.
Επίσης τα MMO RPG (World of Warcraft), Tera, Aion, Starwars έχουν μια απίστευτη κοινότητα.
Δεν κατακρίνω την κονσόλα γιατί παιχνιδάρες όπως τα Last of Us, Metroid, Uncharted, Zelda Κλπ θα τα βρει κάποιος μονο εκεί.
Καθένας έχει τα exclusives του για τον όποιο Χ λογο παντως να ξέρεις οτι περισσότερα και μάλιστα σημαντικά είδη "χάνει" ο Console gamer.
#hide σου απάντησαν
μας ειναι αδιάφορο που σου ειναι αδιάφορα, αυτο δεν σημαινει πως δεν ειναι ΑΑΑ και καλά παιχνιδια
@BigBOSS
Mας ειναι αδιαφορο που σου ειναι αδιαφορο που μου ειναι αδιαφορα:P
@Volga
Θα σου απαντησω με βαση το ποστ του @zerocool7545 με το οποιο συμφωνω. Εξαρταται τι ζητας και τι εχεις αναγκη. Αυτα τα παιχνιδια ειναι οκ, αλλα δε θα τα δεις να φιγουραρουν ευκολα στο τοπ 5 βραβειων ξερω γω και ειδικα το να κερδισουν τιτλους goty ειναι ακομα πιο δυσκολο. Εχει σημασια αυτο αν σου αρεσουν? Οχι.
Απλα οταν οι κονσολες με καλυπτουν στο 95%, το υπολοιπο δεν θα κατσω να το πληρωσω πανακριβα. Αν ειχα μονο pc φυσικα και δε θα με καλυπτε. Μια καλη λυση για καποιους μπορει να ειναι pc+ps4 ή pc + wiiu κ.α.
Mια χαρα.