Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Nintendo @ E3 2015: Η διεκπεραίωση του Wii U

Το Digital Event της Nintendo για την E3 2015 κράτησε περίπου μία ώρα και θα το βρείτε στο τέλος του παρόντος άρθρου. Σε γενικές γραμμές όμως αποδείχθηκε “ήσυχο” με το βάρος να πέφτει σε τίτλους που έρχονται το 2015 αλλά και ειδικότερα σε τίτλους για το Nintendo 3DS. Η Nintendo είναι η μόνη εκ των τριών συνήθων υπόπτων που εστίασε τόσο σε κυκλοφορίες του 2015, αλλά, ταυτόχρονα, ήταν και η μόνη που ουσιαστικά δεν είχε άλλη επιλογή. Δεν ήταν τυχαίο που έγινε λόγος για τη μεταμόρφωση της εταιρείας. Ο όρος “μεταμόρφωση” ήταν η εξωραϊσμένη θεώρηση της άχαρης κατάστασης στην οποία βρίσκεται η Nintendo. Αλλά θα επανέλθουμε και σε αυτό. Η ίδια η Nintendo έκανε χώρο για τρεις νέους τίτλους στο Wii U, με το StarFox να είναι αυτός που ξεχωρίζει αλλά και εκείνος που ήταν κάθε άλλο παρά μυστικό.

StarFox 0

Το StarFox 0 δεν είναι απλά νέος τίτλος στη σειρά, αλλά και συνειδητή προσπάθεια να αξιοποιηθεί επαρκώς το Wii U GamePad. Η δράση “τρέχει” στη μεγάλη οθόνη, αλλά σε σημεία το γυροσκόπιο του GamePad επιτρέπει στον παίκτη να σημαδεύει πιο άνετα και άμεσα. Σε αυτά τα σημεία η δράση προχωρά μόνη της όσο ο παίκτης αναλαμβάνει χρέη πυροβολητή. Είδαμε τα σκάφη να παίρνουν διάφορες μορφές, ανάλογα με την περίσταση, αλλά μείναμε σε δυο πληροφορίες που μοιράστηκε ο Shigeru Miyamoto.



Το “0” μπήκε στον τίτλο επειδή του άρεσε ο αντίστοιχος χαρακτήρας kanji, το τελείωμα του οποίου εκτείνεται σε ουρά αλεπούς. Όσο για την έμπνευση που οδήγησε στο ίδιο το franchise; Ο Miyamoto παρατήσετε ότι όταν ο κόσμος βλέπει πύλες, επιλέγει υποσυνείδητα να περάσει μέσα από αυτές.  Ο τίτλος αναμένεται την εορταστική περίοδο του 2015.

Animal Crossing Amiibo Festival
Το Animal Crossing: Amiibo Festival παρουσιάστηκε χωρίς πολλά-πολλά και πρόκειται ουσιαστικά για party game. Όχι μόνο αυτό αλλά απαιτείται η χρήση amiibo για να παίξει κανείς.



Ο τίτλος αναμένεται την εορταστική περίοδο του 2015.

Mario Tennis Ultra Smash
Ανάλογα έγινε και η αποκάλυψη του Mario Tennis Ultra Smash. Απλά με το trailer που ακολουθεί, στο οποίο γιγάντιοι χαρακτήρες και πολλά φάλτσα ταλαιπωρούν κίτρινες μπάλες.



Ο τίτλος αναμένεται την εορταστική περίοδο του 2015. Από εκεί και πέρα είχαμε μερικά νέα trailers για γνωστούς τίτλους που περιμένουμε. Πέρα από την αλλαγή ονομασίας σε Super Mario Maker, αποκαλύφθηκε πως το παιχνίδι κυκλοφορεί παγκοσμίως στις 11 Σεπτεμβρίου. Επιπλέον ετοιμάζεται “πιξελιασμένος” amiibo Mario, μεγάλου μεγέθους κιόλας, με τον Mario να μεγαλώνει αντίστοιχα in-game. Υποστηρίζονται και άλλα amiibo όμως. Ο παίκτης μπορεί να συγχρονίσει κάποια φιγούρα και ο Mario θα πάρει την ανάλογη μορφή όταν βρει Mystery Mushroom.



Νέο trailer για το ομολογουμένως πολύ ενδιαφέρον crossover Shin Megami Tensei x Fire Emblem (Genei Ibun Roku FE) υπογράμμισε την τυπική αναφορά στον τίτλο, ο οποίος έρχεται στα μέρη μας μέσα στο 2016.



Το Yoshi’s Woolly World κυκλοφορεί στο τέλος του μήνα στην Ευρώπη, το Enternity το έχει στα χέρια του εδώ και μέρες, οπότε ξέρουμε τι μας περιμένει. Ωστόσο ο τίτλος πήρε χρόνο από την παρουσίαση της Nintendo για να ανακοινωθεί η αμερικανική ημερομηνία που πάει για…Οκτώβριο.



Όσον αφορά στο Xenoblade Chronicles X και εδώ τα νέα ήταν το trailer, η αμερικανική κυκλοφορία που ορίστηκε για 4 Δεκεμβρίου 2015, ενώ η Ευρώπη, κατά την Nintendo, θα έχει τον τίτλο μέσα στον ίδιο μήνα.



Το Skylanders SuperChargers ήταν η μοναδική περίπτωση τίτλου από τρίτη εταιρεία παραγωγή που εμφανίστηκε στην παρουσίαση, κι αυτό λόγω ειδικής συνεργασίας με την Nintendo. Ο νέος τίτλος υποστηρίζει φυσικά φιγούρες αλλά και οχήματα Skylanders. Ωστόσο προστίθενται χαρακτήρες Nintendo (π.χ. Hammerslam Bowser και Turbo Charged Donkey Kong) με τα οχήματά τους (Barrel Blaster, Crown Cruiser). Η πιο ενδιαφέρουσα αποκάλυψη, κυρίως για πρακτικούς λόγους είναι η διττή φύση των σχετικών φιγούρων. Λειτουργούν ως φιγούρες Skylanders αλλά με απλή περιστροφή της βάσης τους λειτουργούν ως amiibo.



Ο τίτλος κυκλοφορεί στις 25 Σεπτεμβρίου από την Activision. Το Nintendo 3DS είχε πολύ καλύτερη μοίρα σε σχέση με το Wii U, αφού ανακοινώθηκαν τίτλοι που εντάσσονται σε πιο ουσιώδη franchises. Πάντως δεν έλειψαν και εδώ κάποια ερωτηματικά.

The Legend Of Zelda: TriForce Heroes
Νέο τίτλος Zelda είχε το μενού λοιπόν και συγκεκριμένα το The Legend of Zelda: TriForce Heroes. Εκ πρώτη όψεως θυμίζει Four Swords αλλά ταυτόχρονα…διαφέρει κάπως. Υποστηρίζεται solo play αλλά και συνεργασία μεταξύ 3 παικτών, σε local αλλά και online multiplayer (ευτυχώς). Σε αντίθεση με το Four Swords, το TriForce Heroes είναι σχεδιασμένο για συνεργασία, όχι τόσο για ανταγωνισμό. Οι τρεις Link μπορούν να σχηματίσουν “τοτέμ” για να φτάσουν ψηλότερα, να βοηθήσουν άλλον παίκτη κ.ά.



Στο βασίλειο το παιχνιδιού ο ρουχισμός, άρα η μόδα, παίζει σημαντικό ρόλο που εκτείνεται και στο gameplay. Διάφορα ρούχα και εμφανίσεις επηρεάζουν τις δυνατότητες των παικτών οπότε…ετοιμαστείτε για σύνθεση γκαρνταρόμπας. Κυκλοφορεί το ερχόμενο φθινόπωρο.

Hyrule Warriors Legends
Το φημολογούμενο Hyrule Warriors του 3DS έπαψε να είναι φημολογούμενο με την ανακοίνωση του Hyrule Warriors Legends. Πρόκειται για προσαρμογή του τίτλου του Wii U στα μέτρα του 3DS, όχι για απολύτως πιστή μεταφορά.



Εμφανίζονται όμως όλοι οι DLC characters από την κανονική έκδοση, ενώ θα προστεθούν επίπεδα και χαρακτήρες από το Wind Waker. Η έκδοση του 3DS λοιπόν θα είναι έτοιμη το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Metroid Prime Federation Force
Παρουσιάστηκε νέο Metroid αλλά για το 3DS, όχι για το Wii U. Το Metroid Prime Federation είναι σχεδιασμένο για 4-player co-op με τους παίκτες να αναλάβουν την διεκπεραίωση αποστολών. Υποστηρίζεται τόσο local όσο και online co-op.



Επιπλέον έως και έξι παίκτες, σε ομάδες των τριών, μπορούν να αγωνιστούν στο Blast Ball, στο οποίο ο καθένας προσπαθεί να βάλει goal…πυροβολώντας την μπάλα. Έρχεται το 2016.
Mario & Luigi: Paper Jam
Το νέο Mario & Luigi φέρει τον υπότιτλο Paper Jam. Σε αυτό οι επίπεδες, δισδιάστατες εκδόσεις των γνωστών ηρώων βρίσκουν τους τρισδιάστατους εαυτούς τους και…μπέρδεμα. Και αυτό θα είναι έτοιμο την άνοιξη του 2016.



Το Fire Emblem IF γίνεται Fire Emblem Fates για τις δυτικές αγορές, στις οποίες και θα προσγειωθεί το 2016. Δείτε το trailer. Τώρα με περισσότερα…αγγλικά.



Εν τω μεταξύ αποκαλύφθηκε και η ημερομηνία κυκλοφορίας του Animal Crossing: Happy Home Designer, το οποίο θα φτάσει στην ευρωπαϊκή αγορά στις 2 Οκτωβρίου. Ορίστε και το σχετικό trailer.



Το Yo-Kai Watch είναι τίτλος της Level–5. Από την άλλη βέβαια η Nintendo είναι εκείνη που αναλαμβάνει τη μεταγλώττιση, μετάφραση και διάθεση των δυτικών εκδόσεων, άρα ο τίτλος ξεκινά ως τρίτη παραγωγή για να αντιμετωπιστεί, εμπορικά, ως υπόθεση Nintendo. Σε αντίθεση με τους περισσότερους τίτλους 3DS που αναφέρονται στο παρόν, μας έρχεται προς την εορταστική περίοδο του 2015.



Υπήρξαν τίτλοι που έμειναν εκτός παρουσίασης, ασχέτως της βαρύτητάς τους, αλλά εμφανίστηκαν κατόπιν εορτής με νέα trailer. Τόσο indie games όσο και περιπτώσεις σαν το νέο Project Zero έμειναν στα κατάστιχα του YouTube.

SteamWorld Heist (3DS)


Chibi-Robo! Zip Lash (3DS)


FAST Racing Neo
(WiiU)


Mario & Sonic At The Rio 2016 Olympic Games
(WiiU)


Earthbound Beginnings
(WiiU)


Fatal Frame: Maiden of Black Water
(WiiU)


Επίλογος
Τελικά η Nintendo τι έκανε στην E3; Απλά παρεβρέθηκε. Η εταιρεία, παραδοσιακά, απέχει από την Gamescom και μοιράζει την προσοχή της κυρίως σε E3 και Nintendo Direct στις χρονικές στιγμές που θεωρεί ότι την εξυπηρετούν. Οι fans της εταιρείας σίγουρα δηλώνουν απογοητευμένοι, αλλά, κακά τα ψέματα, κορόιδευαν τους εαυτούς τους αν θεωρούσαν πιθανό να δούμε πραγματικά σημαντικά πράγματα από την Nintendo στη φετινή έκθεση. Ο Reggie Fils-Aime έλεγε όλο νόημα στην αρχή του Digital Event ότι η εταιρεία είναι στο στάδιο τη μεταμόρφωσης. Μόνο που δεν έκλεισε το μάτι για να περάσει το μήνυμα. Η εταιρεία ετοιμάζει το Nintendo NX, το οποίο θα παρουσιάσει του χρόνου τέτοια εποχή. Οι εσωτερικές της ομάδες, αυτονόητα, έχουν το βάρος της παραγωγής νέων τίτλων για το επόμενο σύστημα της Nintendo, άρα η ταυτόχρονη ενασχόληση με το Wii U, πέρα από τα απολύτως απαραίτητα, θα ήταν παράλογη και ζημιογόνος για το NX. 
Η Nintendo πιέστηκε πολύ το 2014 και το 2015 με αποτέλεσμα πολλούς ποιοτικούς τίτλους για το Wii U.
Κατά διαστήματα άφησε κάπως στην άκρη το Nintendo 3DS, που την στηρίζει οικονομικά πέρα από καθετί άλλο, για να κάνει ό,τι μπορεί με το Wii U. Αυτό αλλάζει σύντομα. Οι περισσότεροι νέοι και σίγουρα οι πιο ενδιαφέροντες νεοανακοινωθέντες τίτλοι της παρουσίασης έρχονται το 2016 αλλά για το 3DS. Για το Wii U τα πράγματα είναι ηπιότερα και περιορίζονται περισσότερο στο 2015. Από επιλογή, αφού ο ανταγωνισμός εξακολουθεί να έχει λιγοστές προτάσεις για τους επόμενους μήνες, αλλά και από αναγκαιότητα για τους λόγους που αναφέρθηκαν προηγουμένως.
Τόσες έγνοιες έχει η Nintendo των ημερών που το New 3DS ήταν σαν να μην υπήρξε ποτέ. Δεν αναφέρθηκε καν αλλά δεν είδαμε ούτε υποψία τίτλου που, ως αποκλειστικότητα του New 3DS, θα έκανε παρέα στο απόλυτα μόνο Xenoblade Chronicles 3D.
Ναι, η κατάσταση είναι άχαρη. Ναι, η Nintendo φαίνεται σχετικά αδιάφορη, διότι αναγκαστικά έχει αλλού την προσοχή της. Καιρός είναι. Ταυτόχρονα δεν έχει κανένα νόημα να προσπαθήσει κανείς να χαρακτηρίσει την παρουσία της στη E3 2015 ως μέτρια, επιτυχημένη ή απογοητευτική. Πρώτον, δεν έχει νόημα, δεύτερον, ήταν για να είναι. Όποιος αναζητήσει συγκινήσεις υπό αυτές τις συνθήκες, βρίσκεται εκτός πραγματικότητας. Περισσότερη άπνοια στο video της παρουσίασης που ακολουθεί.



 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
36 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • kokouman
    • Ο,τι ακριβως λεει το κειμενο. Οποιος περιμενε να δει κατι σημαντικο φετος απο την Nintendo απλα κοροιδευε τον εαυτο του.Δεν πειραζει που η παρουσιαση ηταν οπως ηταν, επειδη οντως δεν υπαρχει κανενα νοημα στο να την κρινουμε και να κατσουμε να την αναλυσουμε.Περιμενουμε E3-φωτια του χρονου που θα αποδειξει οτι η Nintendo ειναι καθε αλλο παρα υποδεεστερη των ανταγωνιστων της.

    • lovesfool
    • Κρίμα.

      Ζωή σε λόγου μας. Δύο παιχνίδια μας έμειναν (Χ και πιθανόν Zelda) και ολοκληρώσαμε με την κονσόλα, μέσα σε μόλις 2 και κάτι χρόνια ζωής.

    • G3n3raL86
    • Τι να πω, τα Direct πιο πολλες εκπληξεις κρυβουν τελικα. Κριμα γιατι περσυ το NDE ηταν κλασσεις ανωτερο. Μονο το ΣταρΦοξ και το νεο multi Zelda, απο εκει κ μετα...

    • Harkyn
    • Να ζήσουμε να το θυμόμαστε.Μην κάνουν όμως πάλι τα ίδια λάθη και με το Nx...Πιστεύω το πήρανε το μάθημα τους.Οποίο και αν ήταν αυτό.

    • Ada23
    • Δηλαδη εγω που αγορασα τωρα την κονσολα wiiu,για τα exclusives που συνηθως κυκλοφορει η Nintendo,βιαστηκα?Επρεπε να περιμενω να βγει η Nx?
      Στο ιντερνετ οι αποψεις διιστανται.Αλλοι λενε οτι ακομα και νεκρη,ειναι καλο να εχεις και την wiiu κονσολα και αλλοι λενε οτι τελειωσε.

    • lovesfool
    • commenter, από πότε έχεις να δεις σούπερ ντούπερ παιχνίδι που να σπάει τα ταμεία στο Wii U; Έσπασε ταμεία το Splatoon και δεν το ξέρω; Εκτός αν το θεωρούμε ΑΑΑ. Ομοίως, το ίδιο ισχύει και για την συμπαθέστατη Bayonetta. Μην σου πω ότι το ίδιο ισχύει και για το Smash κι έτσι όπως τα έχει καταφέρει η Ninty με το ζόρι θα θεωρούσα ΑΑΑ ακόμα και το Kart για τη συγκεκριμένη κονσόλα. Το ΑΑΑ δεν είναι στη λογική "στους τυφλούς κυριαρχεί ο μονόφθαλμος", αλλά στη λογική σπάσανε τα κοντέρ στις πωλήσεις, όπως π.χ. έκανε πρόσφατα το Witcher 3.

      Θα με πείτε εμπαθή, αλλά πάλι θα τα βάλω με τον Iwata. Που είναι οι 1st party ομάδες ανάπτυξης της Nintendo; Που είναι τα studio που σπάγανε ταμεία με τις παραγωγές τους, γεμίζανε τα top 10 με τίτλους κι είχαν φρενήρη πρόγραμμα κυκλοφοριών. Που είναι οι ομάδες που ξερνούσαν το ένα ΑΑΑ υπερπαίχνιδο μετά το άλλο ταυτόχρονα σε Nintendo DS και Wii; Όταν στέρεψε το Wii από το 2011 και μετά, λέγαμε ότι αφοσιώνονται στο Nintendo 3DS και τον διάδοχο της οικιακής κονσόλας. Όταν ξεκίνησε νωχελικά με το πρόγραμμα κυκλοφοριών το Nintendo 3DS, λέγαμε ότι μάλλον εργάζονται για το Wii U. Όταν, μετά ένα πραγματικά εντυπωσιακό μπαφ και παλμαρέ με τεράστιες κυκλοφορίες σε μικρό χρονικό διάστημα, ξαναστέρεψε το Nintendo 3DS εδώ και περίπου 1μιση - 2 χρόνια, είπαμε ότι μάλλον αφοσιώνονται σε περιεχόμενο για το Wii U και την ανάκαμψή του. Τώρα λέμε ότι δουλεύουν στο NX;

      Κάποτε η Ninty ήταν μακράν ο πιο δραστήριος 1st party, με ποιότητα και ταυτόχρονα ΠΟΣΟΤΗΤΑ περιεχομένου για τις πλατφόρμες της εταιρίας. Κάποτε κόντραρε στα ίσα και στα δύο επίπεδα τους 3rd party Κολοσσούς όπως η EA ή η Ubi. Αυτή ήταν η δύναμη της Nintendo εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Όχι το hardware της, αλλά το software της. Είχε την ποιότητα και την ποσότητα παιχνιδιών να συντηρήσει οποιαδήποτε κονσόλα μόνη της. Ακόμα και τις αποτυχημένες. Σε τι σκατά εργάζονται όλοι αυτοί οι developers από το 2011 και μετά; Για παράδειγμα, η Retro έδωσε δύο Metroid Prime στο αποτυχημένο GameCube κι ένα τρίτο στο Wii σε διάστημα λίγων ετών. Από τότε τι κάνει; Remake 2D platform, νέο Donkey πάνω στη μηχανή του remake και βοηθά με assets σε παιχνίδια όπως το MK7; Η ομάδα του Aonuma έδωσε τρία πολύ όμορφα Zelda στο DS και ενάμιση (μισό μετράω το Twilight) στο Wii U. Τώρα πήξαμε στα remake στο Nintendo 3DS κι ακόμα περιμένουμε να αξιοποιήσουν το πείραμα μαθητείας που κάνανε με το επίσης remake του Wii U να αποδώσει κάποια στιγμή σε Zelda για το Wii U.

      Είμαστε σοβαροί;

      Ούτε για αυτό φταίει ο Iwata; Αν κάτι διαφοροποιούσε την εταιρία από τον ανταγωνισμό της ήταν ο ρυθμός, η ποιότητα κι η εμπορικότητα των 1st party τίτλων της, αλλά ήδη από τα τέλη της προηγούμενης γενιάς, με μία ηχηρή αλλά συγκεκριμένη παρένθεση στο Nintendo 3DS, το έχει απολέσει κι αυτό.

      Αν είναι να ασχολείται σοβαρά μόνο με το hardware κομμάτι από εδώ και πέρα και να κάνει licensing τα IP της αριστερά και δεξιά για να φτιάχνουν άλλοι περιεχόμενο, τότε θα πρέπει να αλλάξει εντελώς τη λογική με την οποία φτιάχνει κονσόλες.

    • iankysyrath
    • ηταν απογοητευτικο και καλαν κανουμε και κραζουμε ολοι. Στο δια ταυτα, μεχρι το wiiU να ψοφίσει, εχει να δώσει κάποιους ακόμα τίτλους.το fatal frame, devils third, to starfox (που εγω το βρηκα απαραδεκτο), το zeldaU, το yoshi, το shin megami είναι καλοι τίτλοι, συν πολλά indie είναι μπροστά για τον κάθε χρήστη. Καταλαβαίνω ότι δεν έχεις καιρο που το πήρες, αλλά εγώ που το χω πάρει από το launch μεχρι το 2017 που θα πάρω ΝΧ, το φχαριστηθηκα. Άπλά η 5ετία χωρίς υποστήριξη 3d party φαντάζει λίγη

    • powerslave34
    • Χτες στην E3 2015 έπεσε τρελό θάψιμο για το Wii U. ¨Όσο αναφορά το Metroid Prime Federation για το 3DS δεν πρέπει να το κυκλοφορήσουνε αυτό το αίσχος ούτε για αστείο γιατί έτσι θα αμαυρώσουν την ιστορία και τα sequels του Metroid Prime 1,2, & 3. Ούτε ένα Xenoblade & το StarFox είναι ικανά να σηκώσουν τις πωλήσεις του Wii U.
      Lovesfool το Gamecube δεν απέτυχε όπως περίτρανα αναφέρεις απλά οι στενόμυαλοι third parties για την εποχή εκείνη δεν έσπευσαν τεχνολογικά με την τεχνολογία των mini dvds disks. Μην ξεχνάς ότι είχε κορυφαία παιχνίδια για την εποχή του όπως Metroid Prime – Resident evil 4 και άλλα πολλά. To GameCube πούλησε 20 εκατομμύρια κομμάτια για την τότε εποχή. Είχε καινοτομήσει όσο καμιά κονσόλα ποτέ άλλοτε. To Wii u μέχρι τώρα είναι ζήτημα αν έχει πουλήσει 10 εκατομμύρια μέχρι στιγμής. Μόνο στην Ιαπωνία μέχρι στιγμής έχει πουλήσει 2 εκατομμύρια…… Στην υπόλοιπη υφήλιο;;;;;
      Το Hyrule Warriors & το Mario kart 8 ήταν καλά πουλήσανε αρκετά αλλά μετά από αυτά δεν είδα ούτε Metroid Prime 4 Resurrection γιατί είχανε βγάλει demo στο gamepad του Wii U αλλά μετά το ακύρωσε η αγαπητή Nintendo. Ούτε καινούριο Zelda βγάλανε γιατί σκέφτονται να βγάλουνε λεφτά με cross port platform όπως στο Twilight Princess. Ούτε ένα remake του Twilight Princess δεν βλέπουμε για να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του Wii U. Θέλω να δω τα ρεζιλίκια τους το 2016 που το Metroid κλείνει 30 χρόνια ένδοξη ιστορίας & πωλήσεων.
      Και το NX να κυκλοφορήσει αν δεν βγάλει και δεν έχει καλό δυνατό hardware (μνήμη – δίσκο - GPU) και δυνατά franchise αλλά «μαμά» για να παίξει μπάλα και να ανοίξει την όρεξη στο κοινό πάλι άκλαφτη θα πάει στις πωλήσεις και στην συνείδηση του κοινού. Θα συμφωνήσω ότι τα παιχνίδια για το Wii U δεν είναι διαμάντια ΑΑΑ αλλά δεν το έχουν κουράσει με τα remake όπως το PS4 & Xbox One.
      Ας ξεκλειδώσουν το region lock που είχανε δηλώσει ας επενδύσουνε χρήμα & τεχνολογία στην επόμενη κονσόλα NX ή όπως αλλιώς θέλουνε γιατί φτωχή δεν είναι η Nintendo (ας είναι καλά τα amibo & το 3DS) αλλιώς θα είχε κλείσει ρολά από νωρίς,
      iankysyrath αυτοί οι τίτλοι που αναφέρεις δεν είναι ικανοί για να σηκώσουν τις πωλήσεις του Wii U ούτε είναι τίτλοι διαμάντια ΑΑΑ όπως το Metroid Prime ή το Super Mario Galaxy ή Mario 64 για να απογειώσουν την κονσόλα που είναι στα τελειώματα. Ήταν απλά franchise με αρχιτεκτονική 3d και με platform action 2D. Εγώ την έχω ένα χρόνο και έχω 23 τίτλους αλλά κανείς δεν με άφησε άφωνο απλά για τους περισσότερους όπως και για μένα δεν έπιασε τόπο όπως οι προηγούμενες κονσόλες.

    • Tobajaras
    • Αν είχε βγει ο Iwata με καμιά μπανάνα πάλι τώρα δε θα μιλάγατε.

      Ο άνθρωπος πάντως παραδέχτηκε πως η συνέντευξη τύπου "did not meet expectations".

    • lovesfool
    • Αυτό ακριβώς που λες στην τελευταία σου πρόταση νιώθω κι εγώ, powerslave34. Κι εγώ έχω την κονσόλα από όταν βγήκε, έχω καμιά 20αριά τίτλους, αλλά με κανένα δεν έχω μείνει άφωνος (μέχρι στιγμής αγαπημένος μου είναι το ZombiU). Άσχετα με τους λόγους που πούλησε ή δεν πούλησε το GameCube, είχε πολλαπλάσιο 1st party support, τόσο σε εύρος όσο και σε βάθος, σε αντίθεση με το Wii U. Αυτό σχολιάζω. Πόσο μάλλον που τεχνικά έχει απίστευτες ανεκμετάλλευτες δυνατότητες, ειδικά λόγω δεύτερης οθόνης και ειδικά στον τομέα του gameplay.

      Θεωρώ ότι η ζημιά που κάνει το Wii U είναι τεράστια και μακροχρόνια για την εταιρία. Καίει γέφυρες. Τα τελευταία 2 χρόνια άφηνε το Wii να είναι ζόμπι, χωρίς παιχνίδια και χωρίς περιεχόμενο. Σαν αποτέλεσμα, το Wii U είχε πολύ χαμηλή δυναμική να μετακομίσει μαζικά την εγκατεστημένη βάση του Wii. Έτσι, δε, όπως έχουν χειριστεί το Wii U, όχι μόνο δεν υπάρχει καμία απολύτως δυναμική να μετακομίσει εγκατεστημένη βάση σε επόμενη κονσόλα, αφού η εγκατεστημένη είναι ελάχιστη, αλλά υπάρχει και πολύ, πάρα πολύ κακή πλέον φήμη για τον τρόπο που διαχειρίζεται πλέον τις οικιακές της κονσόλες σε άποψη περιεχομένου.

      Πρακτικά, η όποια επόμενη οικιακή κονσόλα ξεκινά από το μηδέν, έχει χύσει σχεδόν όλη την καρδάρα με το γάλα που γέμιζε τόσα χρόνια με τις οικιακές της κονσόλες και με πολύ αρνητική προδιάθεση από τους καταναλωτές.

      Όπως διάβασα σε κάποιο πολύ εύστοχο σχόλιο, δεν θυμάμαι αν ήταν εδώ ή σε άλλο site, η εταιρία έχει πλέον εξελιχθεί σε γεροκομείο ιδεών. Επιμένω ότι εκτός από ότι άλλο κάνει με το όποιο NX, θα πρέπει να υπάρξουν πιο ηχηρές αλλαγές. Θα πρέπει να υπάρξει συνολική κι ολική ανανέωση και σε άτομα και πρόσωπα, ξεκινώντας μεν από τον Iwata αλλά συνεχίζοντας παντού. Δεν υπάρχουν "ιερά τέρατα" ή "ιερές αγελάδες". Έτσι όπως καταλήξαμε, υπάρχουν μόνο κάτι παππούδες που θυμούνται περασμένα μεγαλεία, στειρότητα ιδεών κι απραξία. Λεφτά έχει. Κανείς δεν το αμφισβητεί. Από λεφτά να φαν κι οι κότες, οπότε δεν υπάρχει κίνδυνος να κλείσει. Ιδέες δεν έχει. Προϊόν δεν έχει. Δυναμική δεν έχει. Ας κάτσει να μετράει τα λεφτά της, λοιπόν, αφού φαίνεται ότι δεν μπορεί να τα κάνει να αβγατίζουν, ή ας το γυρίσει σε παραδοσιακά παιχνίδια, αφού όντως τα amiibo είναι ότι εμπορικότερο (μάλλον το μόνο εμπορικό) έχει να επιδείξει σε επίπεδο έμπνευσης και σύλληψης (που το είχε σκεφτεί πρώτη η Activision χρόνια πριν). Γεροντίαση, όπως έγραψε κάποιος αλλού εξαιρετικά εύστοχα.

      Τα τελευταία 3-4 χρόνια, από Ε3 σε Direct κι από Direct σε Ε3 έχω τη σταθερή απορία πώς θα "γυρίσει" την κατάσταση και θα βγει από τον λάκκο που σκάβει ολοένα και πιο βαθιά μόνη της η εταιρία. Και κάθε φορά, πάει όλο και πιο βαθιά. Μετά ΚΑΙ από αυτή την Ε3, πώς θα πείσει κόσμο να αγοράσει την επόμενη οικιακή της κονσόλα αν δεν αλλάξει κάτι δραστικά; Πώς θα πείσει για το επόμενο φορητό, αν δεν αλλάξει κάτι δραστικά; Πώς;

      Δεν είναι στραβά ο γιαλός, πάντως.

    • GooDShiveR
    • Με καλύπτουν τα σχόλια που έχουν γίνει, αλλά έχω μία απορία.

      Για τα 30 χρόνια του Mario, ίσως του πιο σημαντικού, επιτυχημένου, αναγνωρίσιμου, αγαπητού και και και... (δεν τελειώνει η λίστα) χαρακτήρα που έχει ποτέ δημιουργηθεί στα video games, έχουν να δείξουν μόνο το Mario Maker???

      Ούτε καν μία συλλεκτική με όλους τους τίτλους σε HD??

      (Για να μην παρεξηγηθώ, όσον αφορά το Maker, με εντυπωσίασε στο Nintendo Championship. Δείχνει πολύ καλό)

    • Volga
    • Έχουν στερέψει από ιδέες αλλά γνώμη μου είναι οτι δεν έχουν και την κατάλληλη τεχνογνωσία.

      Είναι απολύτως απαράδεκτο ΠΛΕΟΝ ο τρόπος που διαχειρίζεται τα franchises της.

      Πρέπει να αλλάξει σε διοικητικό επίπεδο το κομμάτι της οργάνωσης γιατί αυτό κυρίως λείπει.
      Απο κει ξεκινούν τα πάντα.

      Πρέπει να συνεννοηθούν ΟΛΟΙ αυτοί μαζί για το πως πρέπει να είναι ένα hardware.

      Κυρίως αυτό. Τα άλλα θα ακολουθήσουν.

    • powerslave34
    • Φίλε Tobajaras δυστυχώς δεν βγήκε με μπανάνες αλλά βγήκε με πατάτες και ούτε κολοτούμπες έκανε για να μας πείσει με τίτλους που αξίζουν να τραβήξουν την προσοχή του κοινού. Μην προσπαθήσεις να τον δικαιολογήσεις με πειθώ που δεν υπάρχει σε πρακτικά επίπεδα. Αντί να πηγαίνει μπροστά με τα την Gamecube εποχή οπισθοδρομεί και εμμένει σε απαρχαιωμένες τακτικές και αντιλήψεις.
      lovesfool σου εξήγησα γιατί το GameCube δεν πούλησε. Για εσένα και κάποιους τύπους στο global market gaming μπορεί να μην πούλησε αλλά όσοι τυχεροί από τους παλιούς gamers έχουν την κονσόλα απολαμβάνουν ακόμα την πλειάδα της καινοτομίας και της φρεσκάδας ιδεών της τότε περιόδου. Με το Wii που αναφέρεις πιο πολύ ο χειρισμός την βοήθησε παρά τα γραφικά σε τίτλους.
      Όσο γιατί το Wii U απέτυχε είναι πασιφανές γιατί απλά η Nintendo έβγαλε μια κόπια του Wii λίγο πιο δυνατή δεν είχε καμία ουσιαστική διαφορά στα γραφικά και στην δυναμικότητα όσο αναφορά στο να μπορεί να σηκώνει παιχνίδια νέας γενιάς όπως το ps4 & xbox one. Από τους next gen third parties τίτλους είναι ζήτημα αν σηκώνει 50 τίτλους και πολλούς λέω και να ανταποκρίνεται ισάξια με τις άλλες αντίστοιχες εκδόσεις χωρίς προβλήματα. Το gamepad του Wii U πιο πολύ κοστίζει αν χαλάσει παρά η κονσόλα. Άσε που είναι και άβολη μετά από 2 ώρες.
      Είχανε γυρίσει κάποια ανεγκέφαλα στελέχη της Nintendo όπως ο Tagashaki & Miyamoto και είχανε πει ότι το Metroid Prime δεν έχει να προσφέρει κάτι το ουσιαστικό & καινούριο & καινοτόμο και κάτι άλλες βλακείες. ¨Ότι οι περισσότεροι από την Retro Studios οι μισοί είχανε πεθάνει οι άλλοι μισοί είχανε συνταξιοδοτηθεί & αποσυρθεί & ότι κάποιοι άλλοι είχανε πάει στην MS (κάποιοι όντως είχανε πάει για αυτό το Halo 4 είχε πάρει πολλά στοιχεία από το Metroid Prime πχ Phendrana Drifts). Από εκεί και ύστερα πως θα τους πάρει σοβαρά ο κόσμος όταν οι ίδιοι βγαίνουνε και κάνουνε τέτοιες δηλώσεις;;;;
      Η εταιρεία χρειάζεται νέα μυαλά και φρέσκες ιδέες και ανθρώπους ανοιχτόμυαλους και όχι οπισθοδρομικούς. Να μπορούνε να εκτιμάνε και τα παλιά πετυχημένα franchise ώστε να μπορούνε να εμπνέονται και να οραματίζονται κάτι καινούριο βασισμένο πάνω σε αυτά. Αυτήν την στιγμή τα περισσότερα amibo δεν αξιοποιούνται - χρησιμοποιούνται στα περισσότερα παιχνίδια απλά μετά από λίγο καιρό παραμένουν διακοσμητικά αντικείμενα σε ένα δωμάτιο.
      Στις 2 τελευταίες E Conference δεν είδα καμία σημαντική & ουσιαστική ανακοίνωση από την Nintendo ώστε να τραβήξει το ενδιαφέρον τόσο του hardcorde fan κοινού της τόσο και όσο των επενδυτών από άλλες εταιρείες για την ανάπτυξη νέων τίτλων.
      Για να κλείσω συνοψίζοντας που είναι τα γραφικά που θα μας έδειχνε το Wii U όταν είχε κυκλοφορήσει γιατί τότε λέγανε φιμολογώντας πάντα ότι θα ξεπέρναγε κατά πολύ τις τότε κονσόλες Xbox 360 & PS3 που πότε δεν επιτεύχθηκε ούτε κατά διάνοια (γιατί έχει συνολικά 50-100 τίτλους το πολύ όταν οι προηγούμενες κονσόλες έχουν 800 με 1000 τίτλους;;;;; ακόμα και οι τωρινές ps4 & xbox one έχουν πάνω από 100 τίτλους!!!! ) https://www.youtube.com/watch?v=y9uYCU

    • powerslave34
    • Που είναι αυτά τα γραφικά;;;; Ακόμα τα περιμένουμε να τα δούμε!!!!!!!! Αγαπητή Nintendo…… Πάλι καλά που είδαμε κάτι τις προκοπής στο αξιομνημόνευτο GameCube………!!!!!!

    • ShrinkShady
    • Kαλά, η αποθέωση της υπερβολής σε όλο της το μεγαλείο για πολλοστή φορά Lovesfool...
      Για την Nintendo μιλάμε όχι για την Νορτεκ, έτσι για να είμαστε ξεκάθαροι...

      1)Μιλάς για AAA παραγωγές που δεν πούλησαν εκατομμύρια?Σε ποια βάση χρηστών?Στους μετά βίας δέκα εκ. χρήστες?Και για τα δεδομένα της Ιαπωνίας το Splatoon πούλησε και πουλάει μια χαρά...

      2)Οι υπερπαιχνιδάρες που λες βγαίναν στο wii μια SD κονσόλα και στο ds, με γραφικά N64 και όχι τώρα που πρέπει να βγάλουν σε hd αναλύσεις και τα ρέστα...Κάκιστος προγραμματισμός και προετοιμασία για την μετάβαση στην hd εποχή, αλλά μέχρι εκεί...Δεν νομίζω να ξέχασες τις τρύπες και στο wii όπου επίσημα ελληνικά χείλη ήθελαν να μας πείσουν για το πόσο μαμάτο είναι το Metroid Prime collection...

      3)Μιλάς για ποιότητα στο wiiu?Για ρίξε μια ματιά στο metascore πλείστων παιχνιδιών αυτής της γενιάς...μόνο τα Galaxy στέκονται πάνω από αυτή τη γενιά...

      Ναι αυτό το Direct ήταν χάλια, σε επίπεδο ροής, δομής και περιεχομένου...αλλά μάλλον ξεχνάμε με ευκολία τι τίτλους είχε και έχει μέσα στο 15...εκεί που οι άλλοι δύο ξεσκίζονται σε remaster και ports προηγούμενης γενιάς...
      Για το 16 θα δούμε τι θα γίνει, αλλά όλες αυτές οι πλερέζες που κρεμάστηκαν χθες είναι ενδεικτικές της παράνοιας και της υπερβολής που επικρατούν στο διαδίκτυο...

      Και για τον Iwata,δεν ξέρω αν λιμπίζεσαι την θέση του, αλλά ξαναγύρισε την εταιρεία σε κερδοφορία και για μία κονσόλα που πεθαίνει, κυκλοφορεί τίτλους ποιοτικότατους, ασχέτως του τι λες εσύ και εγώ φυσικά.....Φαντάσου να είχε επιλέξει πορεία ανάλογη με αυτή που σχεδιάζουν χρόνια τώρα για το Vita, οι ιθύνοντες της Sony..

    • Dural
    • Νομίζω ότι αναλωνόμαστε σε διάφορα ανούσια πράγματα και δαιμονοποιούμε το Wii U και την Nintendo και πάμε σε υπερβολές. Το να μην λογίζονται ως ΑΑΑ τίτλοι Smash Bros και Mario Kart 8 το θεωρώ αρκετά μεγάλη υπερβολή, γιατί μιλάμε για το peak των δύο σειρών. Ειδικά το SUper Smash Bros είναι το πιο ποιοτικό, ολοκληρωμένο Smash που εχει βγει ποτέ και ΣΙΓΟΥΡΑ καλύτερο από το προβληματικό version του Wii. Το πόσα πουλάει, αν πουλάει, δεν εχει καμία σχέση με το αν είναι ΑΑΑ ή όχι. Νομίζω ότι μπερδεύουμε λίγο τις ορολογίες.

      Δεύτερον, αν φταίει ο ρυθμός των first party studio της Nintendo, τι πρέπει να πούμε για την κατάσταση που επικρατει σε Xbox και Sony? Η Sony μας έχει αφήσει με 1 (!!!!!) AAA τίτλο για ένα ΟΛΟΚΛΗΡΟ έτος, τα παιχνίδια της πάνε από την μία καθυστέρηση στην άλλη και αν εξαιρέσουμε το Bloodborne, τα υπόλοιπα first party με το ζόρι ισοφαρίζουν την ποιότητα ενός... Pikmin. H Microsoft που και χρήμα έχει, και καλύτερη ροή, έχει μείνει από τον Νοέμβριο του 2014 μέχρι το Φθινόπωρο του 15 με το ORI & THE BLIND FOREST, δηλαδή με κανένα ΑΑΑ τίτλο, απόλυτη νέκρα και σιγή στα first parties.

      Όπως βλέπουμε λοιπόν, όλες οι εταιρίες έχουν τρομακτικό πρόβλημα στην έκδοση των τίτλων τους, με εξαίρεση ΕΑ, Ubisoft που βγάζουν συνεχώς πράγμα.

      Το πρόβλημα του Wii U ξεκινάει από το γεγονός ότι η κονσόλα σαν κονσόλα, σαν προϊόν, έχει αποτύχει ως mainstream προϊόν αλλά και ως εργαλείο για την Nintendo η οποία δεν μπορεί να το αξιοποιήσει (gamepad). Το τραίνο για το Wii U, έχει χαθεί εδώ και καιρό. Όχι το Metroid Prime 4, ούτε το Metroid Prime 666 δεν μπορεί να σηκώσει το Wii U από τον βάλτο. Για τους καταναλωτές, το μεγάλο κοινό, το pop-corn-gaming κοινό, η κονσόλα έχει τελειώσει από τότε που βγήκαν τα reviews του Verge και του κάθε Verge.

      Σίγουρα βοήθησε και η αργή αντίδραση της Nintendo, ή κάκιστη επικοινωνιακή πολιτική μέσω του Nintendo Direct που (δυστυχώς) απέτυχε πλήρως, αλλά από την στιγμή που η κονσόλα δεν αναστήθηκε με ΑΑΑ παιχνίδια που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον του gaming κοινού με την ποιότητά τους (3D World, Bayonetta, Mario Kart 8, Smash Bros), δεν θα γινόταν ποτέ στο μέλλον και με κανέναν τίτλο. Και ανέφερα μία τυχαία first party τετράδα που σκέφτηκα στα γρήγορα και δεν υπάρχει σε καμία άλλη πλατφόρμα.

      Στο Wii U έχουν γυρίσει την πλάτη τους κοινό και developers από το πρώτο εξάμηνο, γιατί πολύ απλά, σαν προϊόν τεχνολογίας απέτυχε (εμπορικά).

    • dawnstar
    • Κονσολα χωρις call of duty,fifa,pro,nba 2k battlefield και πολλα αλλα ειναι καταδικασμενη σε αποτυχια τοσο απλα τα πραματα.η νιντεντο πρεπει να τα βρει με τους 3rd.( to splatoon γ.....)

    • alex4444
    • Ευκολα η χειροτερη e3 που θυμαμαι τη Νιντεντο. Μεγαλυτερη απογοητευση το Starfox, που δεν αμφιβαλλω οτι θα εχει παρει μαγεια απο το ραβδακι του Μιγιαμοτο, αλλα ο τεχνικος τομεας του μετα απο οσα εχουμε δει οτι μπορει να κανει η Νιντυ σε τρολλαρει στα μουτρα.

      Επισης οντως αυτο που πανε να βγαλουν ως Μετροιντ στο 3ds πιο πολυ για indie του eshop φαινεται.

      Δε θα ψαξω να βρω τι φταιει και τι δε φταιει, το WiiU απετυχε τοσο πολυ που η Νιντεντο το κοβει στον 4ο χρονο του. Δεν ειναι και κατι τραγικο απο την αλλη. Θα συνεβαινε καποια στιγμη μετις παθογενειες που κουβαλαει η εταιρεια, σημασια εχει απο εδω και περα τι γινεται.

      Ελπιζω το ΝΧ να εχει τα σωστα specs για να προσελκυσει 3rd parties καταρχας, για αυτες τις περιοδους λειψυδριας. Ελπιζω οταν το κυκλοφορησουν να εχουν καβατζα 2-3 μεγαλους τιτλους, οπως ειχε συμβει με το launch στο Wii.

      Αν τηρηθουν αυτα, θα εχουμε σοβαρη τριαδα, δεδομενου οτι Xbox One και PS4 θα κρατησουν σιγουρα πολλα χρονια ακομη.

    • Alias
    • Κακα τα ψεμματα δε σωζεται το WiiU, ειναι αργα. Το μονο που μπορουν να κανουν ειναι να βγαλουν το ΝΧ εφαμιλλο και καλυτερο του ανταγωνισμου (απο τεχνικης αποψης) και να κυκλοφορουν σε αυτο ΟΛΑ τα 3rd parties που βγαινουν στις αλλες κονσολες. Να κυκλοφορησει παλι μια κονσολα που να σε βγαζει μια γενια χωρις να χρειαζεσαι να αγορασεις και 2η απο τους ανταγωνιστες αν θες να παιξεις πανω απο 2 τιτλους το χρονο. Το παραμυθακι με τους casuals τελειωσε, δεν μπορουν να στηριξουν αυτοι σε βαθος χρονου. Να εστιασει στο παραδοσιακο κοινο της επιτελους.
      Οσο για την παρουσιαση, αισθανθηκα αυτο που αισθανομαι σε καθε Ε3 απο εποχης του πρωτου Wii: Δεν απευθυνεται σε μενα

    • vonzuchter
    • το gamecube και το πρωτο xbox σε καμια περιπτωση δεν απετυχαν... απλα το ps2 ειχε κυριαρχισει τοσο απολυτα που αναγκαστικα κριθηκαν αποτυχημενες οι κονσολες αυτες. Προσωπικα ο κυβος παραμενει η αγαπημενη μου κονσολα ολων των εποχων. Οσο για το WiiU εχει αποτυχει οσο και αν καποιοι δε θελουν να το παραδεχτουν. Η κονσολα μου αρεσει οπως και αρκετα παιχνιδια της αλλα σε καμια περιπτωση δεν ειναι ο κυβος οσον αφορα τη ποσοτητα ποιοτικων τιτλων. Και φυσικα και πωλησεων

    • AndrewZN
    • Εγώ απογοητεύτηκα εντελώς...Κρίμα γιατί για το wii u μου περίμενε πως και πως κάποιο pokemon της προκοπής.Το starfox δεν μ άρεσε καθόλου και ούτε και το fire emblem.Από κει και πέρα θα ήθελα να ανακοινώσουν κάποιο mario party με online mode να γουστάρουμε ή έστω να ενσωματώσουν το online στο ήδη υπάρχων mario party 10.
      Θα επαναλάβω ότι η μεγάλη μου καψούρα είναι ένα pokemon RPG.Δεν θέλω να χάσω την πίστη μου στη nintendo και περιμένω σε κάποιο nintendo direct να ανακοινώσουν κάτι από όλα αυτά που περιμένω.
      Προσωπικά έχω wii u όχι για να παίξω τίτλους bayonetta Xenoblades etc.Θέλω Zelda Pokemon Mario Splatoon κλπ κλπ. δηλαδή 100% αποκλειστικότητες.Τα 3rd parties δεν με ενδιαφέρουν.

    • AndrewZN
    • Διόρθωση
      Και το bayonetta και το Xenoblade είναι αποκλειστικότητες απλά το ύφος δεν μ αρέσει γιατί τέτοια παιχνίδια "παρόμοια" μπορώ να βρώ και στο ps4 και στο pc

    • lovesfool
    • @ shrinkshady + commenter. Νομίζω ότι είμαι ξεκάθαρος σχετικά με το πρίσμα υπό το οποίο μιλάω για ΑΑΑ. Τις εποχές του 2007-2010 η Nintendo ήταν ανάμεσα στην τριάδα πωλήσεων ως publisher, παρότι είναι 1st party. Είχε και ποσότητα, αλλά και εμπορικότητα στους τίτλους της. Είχε και system sellers και killer apps. Ποιο είναι το system seller του Wii U. Ποιο παιχνίδι έχει βγάλει τόσα χρόνια η ίδια για να πείσει το κοινό να την πάρει; Ποιο είναι το παιχνίδι που έπαιξε αυτό το ρόλο πέρσι, π.χ. ή που καλείται να τον παίξει φέτος. Εδώ, όχι killer app δεν έχει, φτάσαμε να μην έχουμε τίποτα να αγοράσουμε για μήνες. Και η MS και η Sony έχουν χάλια ξεκίνημα κι απαράδεκτη βιβλιοθήκη, αλλά σε αυτούς, τουλάχιστον, υπάρχει υποστήριξη από τους 3rd parties και κάπως διορθώνει η κατάσταση. Που είναι τα studio παραγωγής που έφτιαξαν τόσους εμπορικούς και μερακλίδικους τίτλους τόσα χρόνια; Που είναι οι 1st parties; Του έχει κι αυτούς σε διαθεσιμότητα μέχρι να βγάλει άλλη κονσόλα;

      @ shrinkshady + commenter + alias. Όσο για την εγκατεστημένη βάση, είναι η κότα και το αβγό. ΠΟΤΕ δεν έχει σημασία ποιος έχει το πιο δυνατό μηχάνημα. ΠΟΤΕ. Το μόνο που έχει πραγματικά σημασία είναι το περιεχόμενο. Το περιεχόμενο πουλάει κονσόλες. Για αυτό και μέχρι στιγμής η νέα γενιά οδεύει το πολύ στο 1/3 της εγκατεστημένης βάσης της προηγούμενης συνολικά. Δεν υπάρχει περιεχόμενο. Δεν υπάρχει κάτι που να πείσει τον κόσμο να αγοράσει μαζικά, πέρα από έναν πολύ σφιχτό πυρήνα hardcore gamers. Δεν έβγαζε εμπορικά παιχνίδια το 2009 η Nintendo επειδή είχε εγκατεστημένη βάση, είχε εγκατεστημένη βάση επειδή είχε εμπορικά παιχνίδια. Ανάποδα πάει. Το Wii Sports πούλησε Wii, όχι αντίστροφα. Το Super Mario Galaxy πούλησε Wii, όχι αντίστροφα. Όπως, με την ίδια λογική, το Brain Training και τα Pokemon πούλησαν Nintendo DS ή το Monster Hunter (σε κάποιες αγορές) ή η ομοβροντία με Fire Emblem, Bravely Default, Ocarina, MonHun, Luigi's Mansion, MK7 κι ένα κάρο άλλα παιχνίδια που βγήκαν μέσα σε διάστημα 1μιση χρόνου πούλησαν, κάποτε Nintendo 3DS.

      @ shrinkshady. Πέρα από τις οικονομικές απολαβές του, δεν νομίζω ότι θα ήθελα να ήμουν στα παπούτσια του Iwata αυτή τη στιγμή. Η κατάσταση είναι κακή, το πρόβλημα ριζικό κι ο ίδιος έχει τη βασική ευθύνη για αυτό που δημιούργησε. Είναι στην κεφαλή για πάνω από δεκαετία. Δεν γίνεται να φταίει ο γιαλός και όχι ο καπετάνιος. Το brandname Nintendo οδεύει ραγδαία προς το να γίνει μουσιακό και η κατάσταση είναι μάλλον μη αναστρέψιμη. Γεροκομείο ιδεών...

      Υ.Γ. Δεν μου απαντά κανείς. Τελικά η Retro σε τι δουλεύει και μας έκανε και tweet πριν την Ε3 για να μας hypάρει;

    • ratchetd
    • 1on to ar8ro exeis upokeimenika stoixeia enw upoti8etai oti parousiazei tin e3 mias etairias to vriskw entelws lathos alla anyway to parakampto...diavasa pio panw 8elei cod/pro kai olo to mainstream katalogo oti taxa dn petugxenei konsola xwris auta oxi file auto einai sto elladistan p pernoune mia konsola kai agorazoun kai ena pro kai tpt alo. Twra to event tis nintendo nai dn htan kai tromero h alitheia...alla 8a kanw mia sugkrish me tous allous 2 p ta pleista games p parousiasan htan gia to 2016 kai an kai pera apo auto egw auto p vlepw oti exoun metatrapei se mia holywoodianei katastash p anti na pezeis kitas cinematics p stin nintendo auto dn to exw dei pote.Parakatw 80% twn games p hda egw einai shooters third person/first person kai ekton opoiwn ola einai megala names p ta ri3an stin skhnh gt apla poulane(ff7 ghm ghm *xwris na 8elw na to kra3w to game alla auto htan h parousiasei tis sony kai ena Uncharted).Oso gia to wii u einai polu orea konsola me to kako oti exei apotuxei kai to exei katalavei kai h idia etairia kai oti megalo titlo proorizotan gi auth metaferetai sto Nx me skopo na exei dunato launch line up kai kala kaloun kata tin apopsh m auto legetai epixirimatikotita eidika twra p 8a vgoun sto mobile 8a travi3oun koino apo ekei kai 8a to feroun sto oikiako gaming. Twra an h etairia katastrefetai h paei gia louketo dn to sxoliazei tosa 3erete tosa lete anyway. Twra oso gia to metroid legetai Spin-off an 3eroume ti ennoia etsi....! Fetos tin kltrh e3 tin hxe h Microsoft gia mena se polu megalo fa8mo pio mprosta apo tous allous 2.....Kai kati akoma kai sto gaming uparxoun tupoi paixnidiwn kai analoga ta gousta s agorazeis kai paizeis gt kapioi m dinoun tin entupwsh pws apla agorazoun oti einai hit.... Sorry gia ta greeklish an uparxei kapoios kanonismos.

    • lovesfool
    • Πάντως, ούτε haters ούτε Sony και MS fanboys είναι αυτοί που ξεκίνησαν το petition για την ακύρωση του Metroid Prime Federation Force ή όπως αλλιώς λέγεται. Ούτε trolls. Πρόκειται για fans της Nintendo. Πρόκειται για κόσμο που τρέφει πολύ δυνατά συναισθήματα για την εταιρία και τα IP της.

      Παρότι διαφωνώ κάθετα με το εν λόγω petition, είναι πραγματικά επιτυχία να φτάνεις την επομένη μίας παρουσίασης σε Ε3, μίας παρουσίασης που υποτίθεται είναι βασικό εργαλείο marketing, δυνατό εργαλείο PR κι ευκαιρία να μιλήσεις σε αφτιά που είναι θετικά διακείμενα να σε ακούσουν και να έχεις σαν αποτέλεσμα τέτοια αντίδραση. Δεν είναι κι εύκολο να φτάνεις σε σημείο να υπάρχει μερίδα των καταναλωτών σου, ειδικά σε μία γενιά που έχεις τόση εσωστρέφεια όσο στην εγκατεστημένη βάση του Wii U, να υπάρχει μερίδα καταναλωτών σου που να σου λέει να ακυρώσεις ένα παιχνίδι που μόλις έδειξες. Δεν συνέβη σε μία στιγμή. Υπάρχουν πολλές κινήσεις σε βάθος χρόνου που έχουν φτάσει την κατάσταση εδώ. Αλλά, σε κάθε περίπτωση, εγώ δεν θυμάμαι να έχω ξανακούσει κάτι παρόμοιο.

      Προφανώς και δεν λέω ότι πρέπει να ακούει η Nintendo τυφλά ότι της λέει το "κοινό" της. Κάθε άλλο. Αλίμονο αν οι εταιρίες μας έδιναν μόνο ότι ζητάμε. Για αυτό είναι οι developers, για να βάλουν την έμπνευση, την τεχνογνωσία και το ταλέντο που εμείς δεν έχουμε. Εδώ, όμως, έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο. Δεν ξύπνησαν ένα πρωί πέντε trolls και είπαν να αντιδράσουν έτσι. Υπάρχει λόγος που έφτασαν ως εδώ και που έχει την όποια απήχηση έχει η όλη κίνηση. Τουλάχιστον, η ΕΑ μπορεί να βγήκε απανωτά η πιο μισητή εταιρία στην Αμερική, αλλά τουλάχιστον πούλαγε παράλληλα. Και κερατάς και γδαρμένος είναι ένα θέμα, πόσο μάλλον όταν είναι η πολλοστή φορά που σου συμβαίνει μετά από Ε3, που πας για μαλλί και βγαίνεις για μία ακόμα φορά κουρεμένος.

    • ratchetd
    • @ lovesfool δεν εχεις αδικο σε αυτο που λες σε σχεση με το metroid. Τουλαχιστον στο 3ds επρεπε να παρουσιασει ενα 3d h 2,5d με co-op πακετο και οχι μονο co-op αλλα και του τυπου (team)deathmatch.Παντως το game δεν εχει βγει ακομα και ειναι σε development και πολλα μπορει να αλλαξουν...anyway. Και μια κινιση που επρεπε να κανει η nintendo ειναι ενα price cut επιτελους στο wii u κατα αποψη μου. Και λαθοι εχει κανει πολλα δεν διαφωνω αλλα οχι οτι δεν εχει κανει και καλα τα τελευταια χρονια...οπως και οι αλλοι 2 απλως η διαφορα με τους αλλους 2 ειναι οτι εχουν το 3rd party support οπως ανεφεραι καποιος πιο πανω.

    • dawnstar
    • @RAtcetd δεν ειναι μονο τα cod κλπ ειναι tο mass effect dragon age witcher final fantasy tomb raider residen evil mortal kombat tekken darksouls destiny και αλλα παρα μα παρα πολλα παιχνιδια χωρις τους 3rd δεν μπορει να σταθει κονσολα πλεον οποιος λεει το αντιθετο εθελοτυφλει.

    • yaponvezos
    • Καλά, ειδικά ο στόχος του δισεκατομμυρίου δεν πρόκειται να πιαστεί. Σίγουρα όχι σε αυτή τη γενιά. Ούτε με σφαίρες. Θα παραμείνουμε τραγική μειοψηφία μέχρι να σταματήσουν να υπάρχουν στρατόπεδα και να ανοίξει η πρόσβαση στο περιεχόμενο.

    • ratchetd
    • @dawnstar εγω ξερω οτι σε καποια απο αυτα εκανε προσπαθεια οπως tekken etc και οι πωλησεις ηταν 0 πως να βγαλει μετα αλλο game....και εσυ αναφερες μεγαλα names στην αγορα οχι τα παιχνιδια τα οποια βγενουν καθε χρονο του cod/pro/fifa γι αυτα αναφεροταν το συγκεκριμενο ατομο... δεν εχεις αδικο παντως δεν εχει κανει και μεγαλη προσπαθεια αλλα σε αυτη που παρειχε δεν ειδε και αποτελεσματα... και οχι μονο εδω π.χ zombi u που ειναι και exclusive 3rd party to support δεν εγινε....μην τα λεμε και οπως θελουμε.....

    • GooDShiveR
    • Παρότι έχω πίστη ακόμα στη Nintendο (και πάντα θα έχω), θεωρώ ότι το λάθος δεν ήταν το WiiU σαν κομμάτι hardware ούτε ο γενικός τομέας marketing.

      Προσπαθώντας να καταλάβω/δικαιολογήσω το σκεπτικό γύρω από τις κινήσεις της εταιρίας το τελευταίο διάστημα, έπιασα τον εαυτό μου να σκέφτεται ένα -ίσως- πιθανό σενάριο.

      Χωρίς να ξέρω, από αυτα που γίνονται ευρέως γνωστά και από όσα λέτε και αρκετοί πιο ειδικοί απο εμένα, καταλαβαίνω ότι η Nintendo είναι μία υγιής επιχείρηση.

      Αποφάσισαν για οποιοδήποτε λόγο, να κάνουν αναδιοργάνωση της εταιρίας. Σε περιόδους αναδιοργάνωσης είτε πρόκειται για εταιρία είτε ,π.χ. , για ομάδα ποδοσφαίρου κρατάς χαμηλούς τόνους. Κάνεις λίγες κινήσεις, και συγκεντρώνεις τις περισσότερες δυνάμεις σου στον σκοπό αυτό.

      Αν όντως αυτή είναι η αλήθεια (quote Reggie E3 '15 "transformation"), ίσως το WiiU να μην ήταν καν ρίσκο. Ίσως να μην ήταν καν αποτυχία. Ίσως να ήταν μία κυκλοφορία ώστε να μείνει στο προσκήνιο η εταιρία μέχρι να κλείσει το κεφάλαιο της "μεταμόρφωσης".

      Όπως, λπν, μία ομάδα ποδοσφαίρου θα κάνει μία μεταγραφή "αεροδρομίου" ώστε να χαϊδέψει τα αυτιά των οπαδών και των στελεχών της, ίσως κάτι παρόμοιο να ήταν το WiiU. Το οποίο μας δείχνει καλό ποδόσφαιρο αλλά μέσα μας όλοι ξέρουμε ότι δεν πάει για πρωτάθλημα.

      Από αυτή την άποψη, το WiiU έχει πετύχει τον σκοπό του, και κρίνω σωστή κίνηση του Iwata, που τον έχετε γλωσσοφάει, την κυκλοφορία και την πολιτική που ακολούθησε. Και πολλά έκανε αν όντως ισχύουν αυτά που γράφω.

      Και η αλήθεια είναι, ότι όντως, συγκριτικά με SONY & MS, εάν υπήρχε η υποστήριξη των 3rd party έστω στο 70-80% αναλογικά, νομίζω ότι θα κράζαμε μόνο τις προαναφερθείσες. Με το εάν όμως, δεν νίκησε κανείς.

      Ελπίζω αυτή η γενιά να ολοκληρώσει τον σκοπό της για την Nintendo και αυτή την "ηρεμία" να την διαδεχτεί "μπόρα".

    • gamelover
    • Nα προσεγγίσει ξανά τους 3rd parties θέλει και να πάψει να είναι τόσο κολλημένη με κάποιες εμμονές που έχει.
      Να φτιάξει μια κονσόλα που να είναι ΔΥΝΑΤΗ τεχνολογικά,να έχει χαρακτηριστικά της τωρινής γενιάς όπως λέμε και να μπορούν εύκολα οι 3rd να κάνουν port τα παιχνίδια τους.
      Να αφήσει τουλάχιστον για μία φορά τους πειραματισμούς με τα χειριστήρια και γενικά να αφήσει για λίγο καιρό την ανάγκη να διαφοροποιείται απο τους άλλους(Αν και εδώ πρέπει να ομολο΄γησω ότι η διαφορετικότητα ήταν αυτή που έκανε την νιντεντο να φτιάξει το 3ds και να παίζω κάθε παιχνίδι σε 3D!!.Οι εποχές όμως αλλάζουν και για να επιβιώνεις πρέπει να προσαρμόζεσαι στις εκάστοτε συνθήκες.Οι επιχειρήσεις έιναι σαν τα ζώαόπως εκείνα σε κάθε περιβάλλον δημιουργείται η βιολογική ανάγκη προσαρμογής απο γενιά σε γενιά στο περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνουν έτσι πρέπει να κάνουν και οι επιχειρήσεις.Αυτό ονομάζεται ΕΞΕΛΙΞΗ.Αυτό χρειάζεται και η νιντυ.Πρέπει να γυρίσει το τιμόνι του καραβιού γιατί αλλίως θα πέσει στα βράχια
      Δλδ παλιά που το snes ήταν δυνατή κονσόλα και όταν έπαιζες το donkey kong σου πέφταν τα σαγόνια κάτω τι κακό υπήρχε;Δεν είπαμε να πουλάει μόνο εικόνα και εφέ αλλά μπορεί με τους ποιοτικούς τίτλους που έχει να το συνδυάσει και πολύ καλά μάλιστα....

    • mysterious
    • Θα συμφωνησω απολυτα με τον gamelover.Δεν ειναι αναγκη η Ninty να ψαχνει ενα τροπο ντε και καλα να διαφοροποιηθει σε καθε γενια απο τον ανταγωνισμο.ΗΔΗ το κανει και μαλιστα διαχρονικα με το απιστευτο οπλοστασιο των first party games.Αυτο που λειπει ειναι μια δυνατη τεχνολογικα κονσολα και καλυτερο marketing που θα προσελκυσουν την στρατια των 3rd parties.

      Φανταστειστε ενα υποθετικο σεναριο οπου οι 3 μεγαλοι εχουν ισαξιες σε δυναμη κονσολες και την ιδια αντιμετωπιση απο τους 3rd parties.Δεν θα εκανε παρτυ μετα η Nintendo;δεν θα ηταν η προφανης επιλογη;το tekken οπως αναφερθηκε προηγουμενως και το καθε tekken δεν πουλησε επειδη το κοινο του ειναι στις Sony/MS.Και για να παει αυτο το κοινο στη Ninty ζηταει το αυτονοητο,να μην χασει την ευκαιρια να παιζει τις δεκαδες επι δεκαδων των σημαντικων κυκλοφοριων που απολαμβανει τοσα χρονια.

      Πραγματικα δε μπορω να καταλαβω γιατι να μην βγει το NX δυνατο,γιατι να μην ξεκολλησουν με το κατωτερο hardware.Λες και PS4/XB1 εχουν κανενα εξωπραγματικο συστημα,θα μας διαβαζουν οι της pc master race και θα γελανε. :P

      Πραγματικα εχω μεγαλη περιεργεια τι δυναμη θα εχει η νεα κονσολα και κυριως τι στηριξη θα εχει και πως θα την επικοινωνησουν.

    • PetrifieD-
    • Για το StarFox ελπίζω μόνο λόγω των συγκεκριμένων devs ότι θα είναι καλό. Κατά τα άλλα αδιάφορη παρυσίαση. Πάντως το Wii U αν και αποτυχημένο έχει πολλά ωραία (underestimated) παιχνίδια όπως π.χ. το zombie U ή το lego city undercover. Έχει και καλά παιχνίδια όπως το bayonetta ή το smash bros. Και θα βγάλει καλά παιχνίδια όπως το xenonblade chronicles x και το νέο zelda (ελπίζω να βγει όντως για wii u όπως είπαν κ όχι για κανενα NX). Άρα υπάρχουν τίτλοι που μπορεί να παίξει κανείς κ να ευχαριστηθεί. Τώρα δεν είναι κάτι τραγικό που δεν υπάρχουν call of duty και pro/fifa. Αυτός είναι βέβαια ο λόγος που απέτυχε το wii u. Δεν είχε τέτοιους τίτλους. Πολλοί παίρνουν ps π.χ για να παίξουν pro άντε και 1-2 άλλα παιχνίδια. Τo wii u προσέφερε κάτι διαφορετικό ως συνήθως αλλά το κοινό έδειξε για μία ακόμη φορά ότι δεν εκτιμάει το διαφορετικό. Θέλουν να παίζουν όλο τα ίδια και τα ίδια. Στο PS 30 θα παίζουν call of duty black ops 35/modern warfare 35 fifa /pro2030. Όλο τα ίδια και τα ίδια. Οπότε εμένα δε μου κάνει εντύπωση που το wii u δεν πέτυχε και ούτε θα μου κάνει εντύπωση αν δεν πετύχει ούτε το NX (εκτώς και αν καταφέρει να έχει παιχνίδια όπως cod κτλ., πράγμα απίθανο).

      Προσωπικά δεν με ενοχλεί η αποτυχία. Θεωρώ τo wii u ιδανικό filler για το pc ή ακόμα και για κάποιον που έχει ps4/x1. Απλά δεν θέλω να σταματήσουν να είναι διαφορετικοί στην nintendo. Σίγουρα πρεπει να προσπαθήσουν να προσελκύσουν 3rd parties (κάνοντας την κονσόλα λίγο πιο mainstream) για να αυξήσουν τις πωλήσεις αλλά ως εκεί. Δεν πρέπει η ninty να χάσει την ταυτότητά της, αλλιώς θα έχουμε 3 παρόμοιες κονσόλες στην επόμενη γενιά. Άρα ότι και να αγοράσεις δεν θα έχει νόημα και θα εξαρτάται μόνο απο τις αποκλειστηκότητες. Η ninty τόλμησε με το wii u και τη 2η οθόνη και καλά έκανε. Μακάρι να ξανατολμίσει και με κάτι άλλο ώστε να βλέπουμε και κάτι διαφορετικό. Έχει αποδειχτεί περίτρανα πολλές φορές ότι τα γραφικά δεν είναι το παν.

*