Ξεκινώντας από το ισόγειο, μπαίνοντας ξεχωρίζει άμεσα ένα τεράστιο άγαλμα του Geralt που τον δείχνει σε θέση μάχης και καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος της εισόδου. Το τεράστιο γραφείο υποδοχής με τις 3 θέσεις εργασίας περικλύεται ακόμη από μία πλειάδα βραβείων και εξωφύλλων που έχει «κερδίσει» η CD Projekt με τα διάφορα games που έχει δώσει στην κυκλοφορία μέχρι σήμερα. Αυτός ήταν και ο μόνος χώρος που μας επετράπη να φωτογραφίσουμε.
Στο πίσω ακριβώς μέρος του γραφείου υποδοχής βρίσκεται η κουζίνα και ο χώρος αναψυχής των υπαλλήλων και συνεργατών της CD Projekt και στον οποίο δεσπόζουν ένα επιτραπέζιο (ξύλινο) ποδοσφαιράκι, ένα μπιλιάρδο και μία σειρά από καναπέδες. Στον ίδιο χώρο γίνονται και τα διαλείμματα των εμπλεκομένων στα του development, ενώ υπάρχει και μια κουζίνα που σερβίρει κάθε μέρα έναν μεγάλο κατάλογο φαγητών. Αφού τελειώσαμε με τα του ισογείου και περάσαμε και 3 ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες συναντήσεων, διασχίσαμε ένα διάδρομο, στο τέλος του οποίου ήταν η είσοδος των γραφείων του GoG.com. Ανεβαίνοντας τις σκάλες για να φτάσουμε στον πρώτο όροφο, περάσαμε πρώτα από το τμήμα δημιουργίας των διαλόγων του Witcher 3.
Ο υπεύθυνος μάς εξήγησε το πόσα elements έχουν χρησιμοποιηθεί για το animation των χαρακτήρων, μας έδειξε τα διάφορα presets πάνω στα οποία δουλεύει το αρμόδιο τμήμα και τόνισε το πώς πάνω σε ένα τέτοιο σχέδιο εργάζεται η ομάδα του, έτσι ώστε να μπορέσει να ταιριάξει το διάλογο και το voice over σε κάθε NPC. Όπως μας ανακοινώθηκε, το Witcher 3 θα κυκλοφορήσει σε 7 γλώσσες, κάτι που κάνει και το όλο εγχείρημα αρκετά πιο δύσκολο. Ο λόγος βέβαια δεν είναι άλλος από το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο πρέπει να ολοκληρωθεί μία φράση σε κάθε γλώσσα, αλλά και κυρίως η διαφορά στα χρονικά διαστήματα κάθε μίας από αυτές. Πέραν αυτού, η έκφραση που θα πρέπει να συνοδεύει κάθε φράση σε κάθε γλώσσα, πρέπει να συνοδεύεται και από ένα ίδιας διάρκειας animation set, που κι αυτό αλλάζει ανά περίπτωση. Συνολικά πάντως, η ομάδα δουλεύει σε πάνω από μισό εκατομμύριο διαλόγους.
Ο επόμενος χώρος που περάσαμε ήταν αυτός του sound design, όπου ο υπεύθυνος βρίσκεται μαζί με την ομάδα του απομονωμένος σε τρία διαφορετικά δωμάτια και εργάζονται νυχθημερόν για όλες τις λεπτομέρειες του τομέα τους. Αμέσως μετά περάσαμε από το χώρο που βρίσκονται οι game testers, οι οποίοι είναι εξωτερικοί συνεργάτες (κατά κύριο λόγο) και αυτή τη στιγμή φτάνουν τους 150. Το πιο ενδιαφέρον δωμάτιο ήταν αυτό στο κέντρο του πρώτου ορόφου, όπου ο game producer παίζει σε καθημερινή βάση τον τίτλο για να εντοπίσει προβλήματα και σημεία που πρέπει να διορθωθούν. Για να διευκολυνθεί η μεταφορά της σχετικής πληροφορίας στα αρμόδια τμήματα, η εικόνα που βλέπει προβάλλεται και σε ειδικές οθόνες που είναι εγκατεστημένες σε όλους τους χώρους του studio. Με αυτό τον τρόπο μπορεί πχ. να καλέσει το τμήμα animation και να τους δείξει επιτόπου στην οθόνη ένα πρόβλημα που έχει εντοπίσει.
Επόμενη στάση μας ήταν αυτή στο quest design team, οι άνθρωποι του οποίου είναι υπεύθυνοι για να μην επαναλαμβάνεται η δράση και ο πυρήνας κάθε αποστολής να είναι διαφορετικός. Οι ομάδες του περιβάλλοντος και του σχεδιασμού βρίσκονταν στα δύο παραδίπλα δωμάτια και συνεργάζονταν άριστα μεταξύ τους για όλες τις παραμέτρους που πρέπει να φροντίσουν από κοινού. Η προ-τελευταία μας στάση έγινε στο δεύτερο όροφο του κτιρίου, σε ένα χώρο που δεν μας άφησαν να εισέλθουμε. Εκεί βρίσκεται η engine team, η οποία δουλεύει τόσο για το Witcher 3: Wild Hunt, όσο και για το Cyberpunk 2077. Στο χώρο εργάζονταν 25 engine programmers και 5 tech artists, όπως τουλάχιστον μας είπαν οι υπεύθυνοι αυτού του σύντομου studio tour. Τέλος, επισκεφθήκαμε το χώρο των environmental artists, οι οποίοι έχουν μόνιμα ανοιχτές 3 γιγαντοοθόνες στον τοίχο του γραφείου τους, με κάθε μία από αυτές να παρουσιάζει μία από τις διαθέσιμες εκδόσεις (PC, PS4 και Xbox One). Στόχος αυτής της λογικής είναι να μπορούν οι υπεύθυνοι να δουν τα ίδια σημεία του τίτλου και στις 3 εκδόσεις ταυτόχρονα και να κάνουν -αν απαιτείται- κάποιες σχετικές αλλαγές.
Φαίνεται να μεγαλώνει η βιομηχανία του gaming σε πολλά επίπεδα και σε χώρες που δεν θα το περιμέναμε. Προσωπικά ούτε που ήξερα ότι η εταιρία ήταν πολωνική.
Μακάρι κάποτε να δούμε και στην Ελλάδα κάτι ανάλογο (ίσως σε καμιά 50αρια χρόνια :-D)
Να πω ΕΠΟΣ;;; Θα είναι λίγο.... :)
Έχω ανατριχιάσει με τον ύμνο που παίζει από πίσω! CD Projekt respect!
Πολυ ωραιο βιντεο και κειμενο, μπραβο παιδια παντα τετοια!
ο δημητρης τον επαιζε μερα και ο παυλος τον επαιζε νυχτα
Να'ταν ολοι οι χωροι εργασιας ετσι.....
Ο ποιο πολυαναμενώμενος τίτλος για φέτος!