Η ίδια η θεματολογία του Warhammer 40k συνήθως επιτάσσει μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα – και όχι άδικα. Σκοτεινά περιβάλλοντα, ένας πόλεμος που έχει εξαπλωθεί σε ολόκληρο τον γαλαξία και δεν έχει τέλος, με κανέναν (μα κανέναν) να μην είναι ο «καλός» της όλης ιστορίας. Η Games Workshop μπορεί να έχει δώσει άδεια για χρήση των franchise της πάνω-κάτω σε όποιον της το ζητήσει, αλλά αν είναι ένα πράγμα που μπορεί κανείς να είναι σίγουρος, είναι ότι θέλει να έχει στενό έλεγχο πάνω στο τελικό αποτέλεσμα και κυρίως το γενικότερο image και πως αυτό αποτυπώνεται στην οθόνη. Γι’ αυτό και ήταν ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη η κυκλοφορία του Shootas: Blood & Teef, ενός side-scrolling shooter με πρωταγωνιστή του ένα Ork.
Ανάμεσα στις φυλές που απαρτίζουν το σύμπαν του Warhammer, τα Orks είναι από τα πλέον «απλά» πλάσματα, αφού το μόνο που θέλουν είναι να σκοτώσουν και να κατακτήσουν. Το ποιον και το γιατί είναι συνήθως λεπτομέρειες που θα τις εξετάσουν μετά, αλλά το σημαντικό είναι να προκαλέσουν χάος. Γλιτώνοντας lore και background που θα χρειαστούν σελίδες ολόκληρες, είναι ασφαλές να πούμε ότι τα Orks ζουν για τον... χαμό και τίποτα περισσότερο. Έτσι λοιπόν κι εμείς θα αναλάβουμε τον ρόλο ενός Ork που ορκίζεται να πάρει εκδίκηση από τον αρχηγό της φατρίας του, αφού του έκλεψε το καπέλο (?!) και τον άφησε για νεκρό εν τω μέσω μιας επίθεσης στους ανθρώπους. Το ταξίδι του κατά τα άλλα συμπαθέστατου Ork χωρίς όνομα θα τον φέρει αντιμέτωπο με ανθρώπους, genestealers αλλά και άλλα orks, όλα στο όνομα της εκδίκησης... και του καπέλου. Παραμένοντας πιστή στην παράδοση, η Rogueside έχει μείνει στην γνωστή της φόρμουλα και σε αυτήν την παραγωγή, με side-scrolling δράση και πολύ shooting. Αν κάποιος έχει ασχοληθεί με το Guns, Gore and Cannoli τότε θα βρεθεί σε πολύ οικεία μονοπάτια, αφού το μοτίβο του gameplay είναι πρακτικά το ίδιο. Κατά κανόνα η πρόοδος είναι από τα αριστερά προς τα δεξιά της οθόνης, με τα περιστασιακά μονοπάτια, μυστικά και ελάχιστο backtracking κάποιες φορές.
Ο σχεδιασμός δε διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας ή τεχνικής αρτιότητας, αλλά κάτι τέτοιο εν τέλει ίσως και δε θα ήταν απαραίτητο, αφού τα πράγματα είναι εξαιρετικά απλά, και φαίνεται πως αυτός ακριβώς πρέπει να ήταν και ο στόχος της ομάδας ανάπτυξης. Η έμφαση δίνεται κυρίως στο shooting και το γενικότερο πανδαιμόνιο που επικρατεί όταν υπάρχουν πολλοί εχθροί στην οθόνη, κάτι που γίνεται ιδιαίτερα εμφανές στο co-op multiplayer κομμάτι του τίτλου, όπου γίνεται πραγματικά ένας κακός χαμός. Από την άλλη βέβαια, δεν είναι ότι το παραπάνω λειτουργεί ιδιαίτερα αρνητικά, αφού κι αυτό είναι κομμάτι της εμπειρίας, για τις περίπου 4 ώρες που διαρκεί κατά μέσο όρο ένα playthrough. Κατά τα άλλα, προσφέρονται διαφορετικές εκδοχές για κάθε τύπο όπλου μετά τα αντίστοιχα updates, ο χαρακτήρας μπορεί να έχει μία από τις 4 διαφορετικές κλάσεις που αλλάζουν κάπως τον τρόπο που παίζουμε μέσα από διαφορετικές ικανότητες, ενώ το «παρών» δίνουν και τα boss fights, με τα αναμενόμενα bullet sponges που συνήθως χρειάζεται η εκμάθηση των μοτίβων τους για να γίνουν πολύ γρήγορα παρελθόν.
Η καλλιτεχνική διεύθυνση είναι αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα και μια ευχάριστη έκπληξη, αφού τα χρωματιστά σχέδια και η cartoon αισθητική δίνουν μια διαφορετική νότα στο κατά τα άλλα ζοφερό σύμπαν του Warhammer 40k. Εντυπωσιακό βέβαια είναι το γεγονός ότι παρά τη μικρή του διάρκεια και τις φαινομενικά μικρές απαιτήσεις σε υπολογιστική ισχύ, ο τίτλος υποφέρει από πληθώρα bugs και crashes, ενώ και το frame rate κάνει ανεξήγητες βουτιές, κάτι που δε δικαιολογείται, τουλάχιστον φαινομενικά. Από την άλλη, βέβαια, επειδή ακριβώς είναι ένα απόγευμα υπόθεση, λογικά ελάχιστα από τα τεχνικά του ατοπήματα θα προβληματίσουν ουσιαστικά τους παίκτες.
Και σε γενικές γραμμές αυτό ακριβώς είναι το Warhammer 40k Shootas: Blood & Teef. Μία γρήγορη και αρκετά διαφορετική «δόση» από Warhammer 40k. Η θεματολογία αυτή καθ’αυτή δεν πρόκειται να είναι ο πόλος έλξης για κάποιον που θέλει κάτι αντίστοιχο σε όρους gameplay, ενώ ακριβώς από πλευράς gameplay, υπάρχουν πολλές προτάσεις που θα καλύψουν σε πολύ μεγαλύτερη έκταση αυτές τις ανάγκες. Οι fans του Warhammer 40k θα βρουν κάτι που θα τους κάνει να γελάσουν, και ίσως εκτιμήσουν την διαφορετική προσέγγιση, γενικότερα. Η Rogueside έκανε μια αρκετά καλή προσπάθεια, αλλά θα χρειαστεί πολύ περισσότερη δουλειά και προσοχή για να μπορέσει να προσφέρει ένα αποτέλεσμα που θα σταθεί επάξια ανάμεσα στους πρωτοπόρους του είδους.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity