Πολλοί από εσάς -ίσως- έχετε βρεθεί μπροστά σε μια τουλάχιστον συζήτηση με επίκεντρο τους αρχαίους πολιτισμούς και τα τεχνολογικά επιτεύγματα που πραγματοποιήθηκαν με τα μέσα της εκάστοτε περιόδου. Από τον μύθο για την εξαφάνιση της Ατλαντίδας, το υψηλό επίπεδο τεχνολογικής κατάρτισης του αρχαίου πολιτισμού ακόμη και τις απόκρυφες ιαματικές μεθόδους. Οι εν λόγω ιστορίες -όσες αληθεύουν- αποτελούσαν πάντα αντικείμενο προβληματισμού με αποτέλεσμα να επηρεάσουν έντονα τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία, τα κόμικς και ως φυσικό επακόλουθο τα video games.
Τον 21ο αιώνα - σε ένα πολιτισμό που υπήρχε παράλληλα με τον δικό μας – άνθρωποι με υπερφυσικές δυνάμεις θεράπευαν ασθένειες, παρέτειναν τη διάρκεια της ζωής και μπορούσαν να χειραγωγούν τη συνείδηση των υπολοίπων. Αν και ο πολιτισμός αυτός βρισκόταν στο απόγειο της δόξας του, κατάφερε να νικηθεί από τον ένα και μοναδικό του εχθρό, τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης. Με το πέρας της καταστροφής, συγκεντρώθηκε μια ομάδα εννέα ατόμων και δημιούργησε τα “Βιβλία της Πηγής” με σκοπό να διαφυλάξει όλη αυτή τη γνώση και να τη μεταλαμπαδεύσει στις επόμενες γενιές. Αρκετούς αιώνες αργότερα, στη δική μας πλευρά της πραγματικότητας και συγκεκριμένα το 2020 κατά τη διάρκεια του Opening Night Live της Gamescom, η Reflector Entertainment ανακοίνωσε το Unknown 9: Awakening, τίτλος που θα ερχότανε στα χέρια μας ένα χρόνο μετά αλλά τελικά δεν τα κατάφερε.
Εμφανώς επηρεασμένη από την τριλογία “Genesis” του Αμερικανού συγγραφέα Layton Green, η εταιρεία ανάπτυξης εμπνεύστηκε από το συγκεκριμένο σύμπαν και αποφάσισε να διηγηθεί το πνευματικό ταξίδι της Haroona, η οποία έχει την ικανότητα να εισέρχεται σε μια μυστηριώδης διάσταση (The Fold) και μέσω αυτής να αποκτά υπερφυσικές δυνάμεις και να τις μεταφέρει στον δικό της κόσμο. Η ηρωίδα μας δεν θα αργήσει να γίνει στόχος των Ascendants, μιας μυστικής οργάνωσης που θέλει να καταχραστεί αυτές τις δυνάμεις για δικό της όφελος. Όπως μπορεί να έχετε καταλάβει, ο όγκος των πληροφοριών για το lore του παιχνιδιού είναι τεράστιος με αποτέλεσμα οι σημειώσεις που προστίθενται στο ημερολόγιο της Haroona να μην έχουν τελειωμό, καθώς και η ίδια προσπαθεί να συγκρατήσει τα πάντα, λες και είναι πρωτοετής στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό τμήμα κάποιου πανεπιστημίου.
Όπως αναφέραμε και λίγο παραπάνω, η ηρωίδα μας αποκτά μια μεγάλη γκάμα επιθέσεων -που προέρχονται από μια εναλλακτική διάσταση- και με τον τρόπο αυτό καταφέρνει να ανταπεξέλθει έναντι των Ascendants. Η αλήθεια είναι πως η Haroona δεν δυσκολεύεται ιδιαίτερα να τους κατατροπώσει μιας και οι κινήσεις τους είναι περιορισμένες και η μόνη δυσκολία αντιμετώπισης έγκειται στον τύπο του όπλου που κρατά ο καθένας, από τα taser, τα sniper μέχρι και τις γροθιές. Χρησιμοποιώντας την όραση υπό το πρίσμα της άλλης διάστασης – σαν night vision- μπορείτε να ελέγξετε την περιοχή και τις απειλές που παραμονεύουν. Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το stealth και να κινηθείτε αθόρυβα, να “μπείτε” στο σώμα του εχθρού σας (stepping) και να τον στρέψετε έναντι των υπολοίπων. Μεταξύ αυτών μπορείτε να γίνετε αόρατοι και να αιφνιδιάσετε ακόμη και να ακουμπήσετε τον ώμο του αντιπάλου σας από απόσταση με ένα “αόρατο άγγιγμα” ώστε να πλησιάσει στο μέρος σας.
Εάν παρόλα αυτά δεν έχετε και τόση υπομονή, υπάρχει η επιλογή των melee επιθέσεων με γροθιές που είναι αρκετά περιορισμένες και το εύρος της κάθε μιας είναι ελάχιστο, κάτι που σημαίνει πως θα πρέπει να είστε αρκετά κοντά στον αντίπαλό σας, ειδικά στα heavy attacks που συνιστώνται αν θέλετε να διαπεράσετε την άμυνα του αντιπάλου σας. Το αξιοπρόσεκτο είναι πως πέρα από μια μπάρα ζωής που βρίσκεται πάνω από το κεφάλι των εχθρών, υπάρχει μια περίεργη λευκή σκιά που καλύπτει το περίγραμμά τους και το αξιοσημείωτο είναι πως το πλαίσιο μετατοπίζεται εάν στραφείτε σε κάποιον άλλο εχθρό και αυτό προκαλεί σύγχυση στις περιπτώσεις που έρχεστε σε επαφή με περισσότερους από δύο, με αποτέλεσμα η επιλογή αντιπάλου να μην είναι και τόσο ξεκάθαρη. Στη συνέχεια, με το Am bar μπορείτε να ανακτήσετε μέρος της υγείας σας ενώ επιτίθεστε, ακόμη και με την αποφυγή χτυπημάτων την τελευταία στιγμή (perfect dodge).
Τα skill trees χωρίζονται σε τρεις μόνο κατηγορίες (Umblic, Combat και Stealth Abilities) και το κάθε upgrade εξυπηρετεί συγκεκριμένο σκοπό ενώ δεν υπάρχει ούτε μια επιλογή που θα μπορούσατε να παραβλέψετε. Για να αποκτήσετε skill points θα πρέπει να βρείτε τα Anomalies, τα οποία σας δίνουν Gnosis points και ίσως πρόκειται για το μοναδικό στοιχείο του παιχνιδιού που προσφέρει κίνητρο για εξερεύνηση καθώς από την αρχή κιόλας γίνεται αντιληπτό πως το Unknown 9 δεν έχει πρόθεση να σας ωθήσει στην εξερεύνηση της κάθε περιοχής. Παρά την κάθε φιλότιμη προσπάθεια, πέρα από κάποιες εισβολές σε εχθρικές βάσεις και την αναρρίχηση που θα χρειαστεί να κάνετε - χωρίς κανένα φόβο μήπως κάτι πάει λάθος- για να φτάσετε στα σημεία ενδιαφέροντος, το παιχνίδι δεν έχει αρκετό περιεχόμενο καθώς θα δείτε να επαναλαμβάνονται τα ίδια συνεχώς.
Ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια έρχεται με την απόδοση του παιχνιδιού στα 30fps που – για να μην παρεξηγηθούμε- δεν είναι κάτι κακό αν η απόδοσή είναι σταθερή αλλά σε αυτή την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα “οπτικό” rollercoaster - ή με τρενάκι του τρόμου καλύτερα – καθώς οι κινήσεις της κάμερας ακόμη και χωρίς motion blur προκαλούν ναυτία. Το γλυκό έρχεται να δέσει με τα γραφικά και συγκεκριμένα με τις υφές στο περιβάλλον του παιχνιδιού, με τη χρωματική παλέτα να προσφέρει θολές αποχρώσεις, από την αναπαράσταση της ερήμου, του γρασιδιού ακόμη και των κτηρίων. Με την ίδια ακριβώς λογική, τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι τελείως άψυχα με πλήρη απουσία εκφράσεων - ανοιγοκλείνοντας απλά τα σαγόνια τους- ενώ τα voice overs βρίσκονται σε αρκετά καλό επίπεδο. Συγκεκριμένα, οι συζητήσεις των περαστικών μέσα στα σοκάκια της πόλης μέχρι και το τιτίβισμα των πουλιών που ξεχωρίζει στις πιο ήσυχες περιοχές είναι άξια αναφοράς.
Πέρα από κάποιες ενδιαφέρουσες επιλογές στην προσέγγιση της μάχης και τη σταδιακή ανάπτυξη αυτής, το Unknown 9: Awakening δεν καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και είναι κρίμα καθώς η πρώτη ύλη πάνω στην οποία χτίστηκε η βάση της πλοκής προκαλεί αρκετό ενδιαφέρον, δυστυχώς όμως η εξέλιξη της ιστορίας που διαρκεί γύρω στις οκτώ ώρες δεν θα σας κρατήσει και πολύ το ενδιαφέρον. Όσο και να προσπαθήσει κανείς να επικεντρωθεί σε άλλα στοιχεία θα πέσει πάνω στην επαναληψιμότητα του gameplay και τους αδιάφορους χαρακτήρες που πλαισιώνουν το κάδρο της αφήγησης. Ως κερασάκι στην τούρτα έρχεται η απόδοση στον τεχνικό τομέα που όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στα βασικά αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που “βγάζει” μάτι. Ας ελπίσουμε πως στο μέλλον να κυκλοφορήσει τίτλος που να αποδίδει επάξια το lore του συγκεκριμένου σύμπαντος.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity