Μετά την ξαφνική επιστροφή της σειράς Top Spin, ο ερχομός ενός ακόμη video game γύρω από το τένις, με την επωνυμία Tiebreak από τους δημιουργούς των δύο αρκετά καλών AO Tennis, αλλά και με την επίσημη άδεια της ATP και του WTA, των δύο επίσημων φορέων του σπορ, φάνηκε πως ξεκινάει μία αναπτέρωση των παιχνιδιών για το πιο δημοφιλές ατομικό άθλημα του κόσμου. Η αλήθεια είναι ότι αν λάβουμε υπόψιν τη δημοφιλία του αθλήματος και των αθλητών του, το δημιουργικό κενό που είχε καθιερωθεί στον κόσμο των video games ήταν αρκετά μεγάλο, με τίτλους που είτε ήταν απελπιστικά κακοί (όπως η αλήστου μνήμης σειρά Tennis World Tour), είτε δεν είχε ποτέ μία πλήρη εικόνα του αθλήματος. Κάπως έτσι και μόνο το γεγονός ότι το Tiebreak: The Official game of the ATP and WTA απέκτησε για πρώτη φορά τα πλήρη δικαιώματα των δύο μεγάλων ομοσπονδιών, δίνει την δυνατότητα στους δημιουργούς να προσθέσουν ένα πραγματικά ανεπανάληπτο ρόστερ 120+ πραγματικών παικτών, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται κι οι μεγάλοι Έλληνες τενίστες, Στέφανος Τσιτσιπάς και Μαρία Σάκκαρη, όπως επίσης κι όλα τα μεγάλα ονόματα του παρόντος (Τζόκοβιτς, Μεντβέντεφ, Σαμπαλένκα, Σβιόντεκ), αρκετούς θρύλους του παρελθόντος (Φέντερερ, Ναδάλ, Γκράφ) και τους αστέρες του μέλλοντος (Αλκαράθ, Σινέρ, Ριμπάκινα, Γκοφ).
Σαν να μην έφτανε αυτό, ο τίτλος διαθέτει την πλειοψηφία των μεγάλων τουρνουά της σεζόν, με εξαίρεση τα τρία από τα τέσσερα grand slams, τα οποία όμως εμφανίζονται κανονικά στο πλαίσιο του παιχνιδιού, απλά όχι με την επίσημη ονομασία τους. Σε κάθε περίπτωση, οι παίκτες θα μπορούν να παίξουν σε όλα τα μεγάλα γήπεδα του κόσμου, όπως το Hard Rock Stadium στο Μαϊάμι, το Foro Italico της Ρώμης, το Μπερσί του Παρισιού και σε κάθε άλλο γήπεδο που φιλοξενεί τους τελικούς των διοργανώσεων που απαρτίζουν κάθε σεζόν του τένις σε άνδρες και γυναίκες. Η εικόνα αυτή είναι όπως προείπαμε, μοναδική και προσφέρει πέρα από κάθε άλλη πρότερη εμπειρία, αυτό που έλειπε από την συντριπτική πλειοψηφία των τίτλων του παρελθόντος, ειδικά σε σύγκριση με τους τίτλους άλλων αντίστοιχων αθλημάτων. Περνώντας στο gameplay, εκεί το τελικό αποτέλεσμα χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης. Αρχικά, το αποτέλεσμα ίσως και να μην είναι τελικό. Το build του Tiebreak: Official game of the ATP and WTA που βγήκε στην αρχική κυκλοφορία του, ήταν σε κάθε περίπτωση άχρηστο, πρακτικά unplayable από τα πάρα πολλά bugs και καθιστούσε την δοκιμή του παιχνιδιού μία τεράστια ταλαιπωρία. Τα μισά και πλέον χτυπήματα κατέληγαν στο φιλέ, τα animations έσπαγαν πάρα πολύ δύσκολα, τα σερβίς ήταν ή πολύ αδύναμα ή υπερβολικά δυνατά και η ΑΙ άλλαζε απίστευτα από το ένα επίπεδο δυσκολίας στο επόμενο.
Στον καιρό που μεσολάβησε έκτοτε, έχουν διατεθεί μία σειρά από patches και η αίσθηση είναι αρκετά βελτιωμένη προς το καλύτερο, πετυχαίνοντας σε αρκετές περιπτώσεις (δηλαδή σε επιμέρους πόντους), μία φυσικότερη ροή και μία ταχύτητα που είναι αξιοπρόσεκτη σε κάθε περίπτωση. Φυσικά, όπως γίνεται αντιληπτό, το γεγονός ότι κάθε παίκτης έχει μία σειρά από παραμέτρους στο προφίλ του, τα οποία πρέπει να μεταφραστούν στην οθόνη, σημαίνει ότι αρκετά bugs υπάρχουν ακόμη στον τίτλο. Αρκετοί παίκτες είναι υπερβολικά καλοί, άλλοι παραμένουν σπασμένοι και με το ζόρι περνάνε την μπάλα, γενικότερα το κάθε παιχνίδι στην τωρινή τουλάχιστον εκδοχή, είναι μία λοταρία για ένα καλό ματς ή μία απάλευτη συνθήκη. Με την επένδυση, τόσο της εταιρείας, όσο και του τενιστικού κόσμου, να είναι μεγάλη πάνω στον τίτλο, φαίνεται πως η υποστήριξη κι η διόρθωση των κακώς κειμένων θα συνεχιστεί, κάτι που αναμφίβολα είναι καλό. Από την άλλη, η ξεκάθαρη βιασύνη και η άρον-άρον κυκλοφορία του τίτλου, σε μία εκδοχή που ήταν απαράδεκτη, δείχνει και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται κάποια πράγματα από ανθρώπους που μάλλον δεν θα έπρεπε να έχουν σχέση με τη βιομηχανία. Εάν αυτό έγινε εξαιτίας της απρόσμενης κυκλοφορίας του Top Spin 2K25, τότε μάλλον η βιασύνη αποτελεί μία πολύ λανθασμένη κατεύθυνση, καθώς όταν το gameplay αποφεύγει τα προβλήματα, σε συνδυασμό με την επισημότητα του τίτλου, το αποτέλεσμα είναι ανώτερο. Μόνο που αυτές οι συνθήκες ακόμη και τώρα δεν είναι συχνές, το κάθε άλλο.
Από εκεί και πέρα, ο τίτλος δίνει τις συνηθισμένες δυνατότητες παιχνιδιού στον παίκτη. Είτε αυτό είναι ένα ματς, είτε ένα τουρνουά, είτε φυσικά η διαχείριση της καριέρας είτε ήδη ενεργού παίκτη/ενεργής παίκτριας, είτε τη δημιουργία ενός δικού σου χαρακτήρα και την σμίλευσή του σε έναν από τους κορυφαίους όλων των εποχών. Εκεί δεν υπάρχει κάτι αξιοσημείωτο, καθώς μιλάμε για μία δοκιμασμένη συνταγή, με τον παίκτη να χρειάζεται να ισορροπήσει ανάμεσα στην βελτίωση των στατιστικών του, τα συνεχόμενα τουρνουά και την αποφυγή της κούρασης και των τραυματισμών. Γενικότερα, η συνταγή αυτή δεν αποτυγχάνει, όσο λειτουργεί το αποτέλεσμα όταν ξεκινάει η δράση, οπότε δεν είναι και δίκαιο να κριθεί, καθώς σίγουρα προσφέρει τουλάχιστον τα ίδια με τον ανταγωνισμό. Το έξτρα περιεχόμενο αφορά τον σπουδαίο Νόβακ Τζόκοβιτς. Σε ένα ιδανικό τάιμινγκ, καθώς ο Σέρβος υπεραθλητής κατέκτησε στους πρόσφατους Ολυμπιακούς Αγώνες το χρυσό μετάλλιο που ήταν και το μόνο που έλειπε από την συλλογή του, το Tiebreak: The Official game of the ATP and WTA προσφέρει την ευκαιρία στον παίκτη να επαναλάβει όλα τα μεγάλα κατορθώματα και τους σπουδαίους αγώνες που έχει δώσει ο Τζόκοβιτς κατά το παρελθόν. Σε αυτά τα Djokovic Challenges περιλαμβάνονται όλοι, ανεξαιρέτως, οι τίτλοι του σε Grand Slams, καθώς επίσης και ο πρόσφατος μεγάλος τελικός του Παρισιού με τον Κάρλος Αλκαράθ. Αυτό σίγουρα αποτελεί το highlight του παιχνιδιού, αρκεί να είσαι φαν του μεγάλου Σέρβου (ο γράφων δεν είναι ένας από αυτούς).
Σε γενικές γραμμές το Tiebreak: The Official game of the ATP and WTA είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση αθλητικού video game. Καταρχάς, πετυχαίνει κάτι που είναι σπάνιο σε αυτήν την κατηγορία και προσφέρει κάτι που δεν είχε εμφανιστεί σε άλλους τίτλους που ασχολούνται με το τένις. Παρότι κανένα άλλο σπορ, εν έτει 2024, θα εμφάνιζε ως πρώτο feature ότι έχει τα επίσημα δικαιώματα των αθλητών και των τουρνουά, σε αυτήν την περίπτωση μιλάμε για μία ριζοσπαστική κίνηση, που αλλάζει τα δεδομένα, καθώς το περιεχόμενο εκτοξεύεται σε σχέση με το παρελθόν. Το δυστυχές είναι ότι σε μία εποχή που η πληροφορία απορροφάται σε δευτερόλεπτα και η υπομονή είναι δυσεύρετο χαρακτηριστικό, το Tiebreak: The Official game of the ATP and WTA την απαιτεί σε πολλά επίπεδα και μέχρι στιγμής η αντίστοιχη ανταμοιβή δεν υπάρχει. Ίσως στο μέλλον το αποτέλεσμα να είναι πολύ καλύτερο και πραγματικά τόσο το τένις, όσο και τα αθλητικά video games να το χρειάζονται. Ας ελπίσουμε ότι εκτός από το κοινό, θα δείξουν υπομονή κι αυτοί που βιάστηκαν να δώσουν τον τίτλο σε κυκλοφορία.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity