Ένας ολόκληρος πλανήτης αποτελεί παρελθόν. Οι Norg ήταν αδυσώπητοι και, μέσω της αποτρόπαια αυτής πράξης, κήρυξαν πόλεμο στον γαλαξία. Αμέτρητοι είναι εκείνοι που πλέον ζουν σε διαστημόπλοια, αφού ο πλανήτης τους καταστράφηκε. Ανάμεσα σε αυτούς βρίσκεται κι ο χαρακτήρας που θα επιλέξει ο παίκτης, ξεκινώντας μια παρτίδα στο This Means Warp. Πρόκειται για ένα μίγμα roguelike και strategy με κατακόρυφη προοπτική, όπου ο παίκτης χειρίζεται έναν χαρακτήρα μέσα στο διαστημόπλοιο. Ξεκινώντας το παιχνίδι, μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε τέσσερις χαρακτήρες (δύο ανθρώπους, έναν κροκόδειλο κι ένα πουλί) κι ο χαρακτήρας θα τον συνοδεύει μέχρι το τέλος της παρτίδας. Κάθε χαρακτήρας έχει έφεση σε κάτι διαφορετικό – ο φτερωτός Nobnob κάνει υψηλή ζημιά και έχει μέτρια ταχύτητα όμως δεν κάνει γρήγορα επισκευές στο σκάφος, ενώ ο κροκόδειλος Pants είναι φοβερός στις επισκευές όμως δεν είναι τόσο ισχυρός στις μάχες.
Οπότε ο παίκτης πρέπει να διαλέξει χαρακτήρα με προσοχή, έχοντας κατά νου όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο παίζει, αλλά και τις δυνάμεις/αδυναμίες των συμπαικτών του. Μπορεί να παίξει με τρία ακόμη άτομα, online ή τοπικά, κάτι ιδιαίτερα σπάνιο στις μέρες μας. Ακόμη κι αν δεν έχει φίλους με τους οποίους μπορεί να φτιάξει ομάδα άμεσα, μπορεί να μπει σε rooms άλλων παικτών ή αντίστροφα να φτιάξει δικό του, τα οποία rooms εμφανίζονται σε έναν κατάλογο για εύκολη αναζήτηση. Φυσικά, μπορεί να παίξει και μόνος του, με την ΑΙ να γεμίζει τα τρία κενά σταδιακά – στη διάρκεια των αποστολών, ο παίκτης μπορεί να στρατολογήσει συμμάχους για το σκάφος του. Μια ομάδα πρέπει να είναι ισορροπημένη και τα καθήκοντα μοιρασμένα, ειδάλλως το πλοίο δεν θα ζήσει για πολύ. Στα καθήκοντα περιλαμβάνεται ο χειρισμός όπλων, η αναπλήρωση πυρομαχικών για κάθε όπλο, η επιδιόρθωση ζημιών, ο χειρισμός των ασπίδων και η απομάκρυνση βομβών που βρέθηκαν μέσα στο πλοίο. Γενικά, δεν είναι λίγα αυτά που έχει να κάνει ο καθένας, παρότι αρχικά φαίνονται πολύ απλά τα πράγματα. Στην εισαγωγική αποστολή, ο παίκτης είναι μόνος του και έχει μόνο να κουμαντάρει τα όπλα, να τα γεμίζει και να κάνει επιδιορθώσεις. Λίγο-λίγο προστίθενται τα παραπάνω κι ακόμη περισσότερα.
Η πολυπλοκότητα έρχεται στις διάφορες πτυχές που έχουν τα παραπάνω. Για παράδειγμα, μια βολή των αντιπάλων στο περίβλημα του σκάφους μπορεί να κάνει ζημιά λίγο-λίγο, όμως υπάρχει περίπτωση να διαλύσει απευθείας ένα τοίχωμα και να χαθεί αέρας, στερώντας το οξυγόνο από όλους και παράλληλα ρουφώντας στο κενό του διαστήματος όσους ήταν κοντά τη στιγμή της έκρηξης. Αντίστοιχα, τα όπλα δεν ρίχνουν ασταμάτητα, κατά βούληση. Για κάθε βολή, απαιτείται ένα βλήμα, με την τροφοδοσία να βρίσκεται λίγα μέτρα μακριά κι έτσι κάποιος πρέπει να φροντίζει να φέρνει ένα βλήμα μετά από κάθε βολή. Θα είναι ο ίδιος που πυροβολεί; Θα είναι άλλος, π.χ. εκείνος που φροντίζει για τις ζημιές; Θα είναι μήπως κάποιο ρομποτάκι που κάνει αυτόματα μεν, αλλά πιο αργά, τη διαδικασία; Καθώς το παιχνίδι στηρίζεται στη συνεργασία, είναι προφανές πως όταν μια τετράδα ανθρώπων -ακόμη και αγνώστων μεταξύ τους- συμμετέχουν σε μια ομάδα το αποτέλεσμα θα είναι καλύτερο από ότι με την AI. Δεν είναι πως τα πηγαίνουν άσχημα σε γενικές γραμμές οι… φανταστικοί φίλοι του παίκτη, ωστόσο εντοπίζονται κάποια κενά λογικής σε ορισμένες στιγμές, τα οποία μπορούν να αποβούν μοιραία. Για παράδειγμα, να περιμένει ο παίκτης ένα βλήμα να βγει από την γεννήτρια και όταν βγει, να το «κλέβει» η AI.
Μπορούν να δοθούν οδηγίες για κάθε έναν ψηφιακό συμπαίκτη, το οποίο βοηθάει πολύ εξαιρώντας τις παραπάνω στιγμές. Για παράδειγμα, μπορεί να οριστεί πως ο Pants (που ειδικεύεται στις επισκευές) θα ασχολείται μόνο με τις επισκευές, ίσως και την απομάκρυνση βομβών ή χειρισμό ασπίδων. Η Xin μπορεί να φροντίζει να είναι πάντα γεμάτα τα όπλα, όμως να μην τα χρησιμοποιεί η ίδια, ώστε ο Nobnob που ειδικεύεται στη μάχη, να μπορεί να πηγαίνει από όπλο σε όπλο για να χτυπάει διαρκώς τον αντίπαλο. Αυτές οι οδηγίες δίνονται μια φορά (και φυσικά, αλλάζουν κατά βούληση) μέσω ενός εύχρηστου μενού, οπότε στη διάρκεια μιας μάχης ή -ιδανικά- ανάμεσα στις μάχες, γίνονται εύκολα αλλαγές για να προσαρμόζεται η ομάδα καλύτερα. Όλα αυτά ίσως φαίνονται κάπως χαοτικά, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ο παίκτης, βλέποντας το σκάφος από πάνω προς τα κάτω, έχει πλήρη εικόνα όσων συμβαίνουν και το ίδιο συμβαίνει για το αντίπαλο σκάφος ή σκάφη. Είναι όλα πολύ οργανωμένα, αλλά κάπως στατικά. Δηλαδή, τα σκάφη δεν κινούνται στον χώρο και μένουν αντικρυστά για όλη τη διάρκεια μιας μάχης, κάτι που ίσως κουράσει μετά από πολλές ώρες που ο παίκτης θα έχει δει «τα πάντα».
Στον διαστημικό χάρτη, το πλοίο κινείται από κουτάκι σε κουτάκι, με στόχο να φτάσει στο τελευταίο όπου υπάρχει ένα boss που πρέπει να νικηθεί προτού γίνει μετάβαση στην επόμενη πίστα. Το μονοπάτι δεν είναι γραμμικό, έχοντας διαφορετικά μονοπάτια και διακλαδώσεις που κρύβουν διάφορα – ίσως έναν θησαυρό, ίσως έναν υποψήφιο σύμμαχο ή μια μάχη με πολύτιμα λάφυρα για τον νικητή. Οι παίκτες έχουν και επιλογές σε ορισμένους διαλόγους – να βοηθήσουν τους πειρατές ή τους εμπόρους, όταν κατά τύχη βρίσκονται μπλεγμένοι ανάμεσά τους; Η γραφή είναι ιδιαίτερα χιουμοριστική και με πολλές αναφορές σε διάσημα έργα επιστημονικής φαντασίας, κάνοντας την όλη περιπέτεια ανάλαφρη κι ευχάριστη, αν όχι λίγο απλή. Υπάρχουν καλές βάσεις εδώ και σίγουρα θα ωφελούσε αν η ιστορία ήταν λίγο πλουσιότερη και μεγαλύτερη, σε διάρκεια, έκταση κλπ. Συχνά, η έκβαση των γεγονότων εξαρτάται από τις επιλογές του παίκτη. Μια βροχή από αστεροειδείς βρίσκεται μπροστά: ρισκάρει να τη διασχίσει για να κερδίσει λίγο XP (ίσως και λάφυρα) με κόστος την όποια ζημιά στο σκάφος ή προσπερνάει; Είναι πολύ σημαντικό το XP, καθώς δίνει την ευκαιρία να εξισορροπηθεί κάθε χαρακτήρας. Με κάθε level που κατακτά ο παίκτης, κερδίζει έναν πόντο που μπορεί να προσθέσει στα τρία στατιστικά, είτε με στόχο να βοηθήσει τα αδύναμα σημεία ενός χαρακτήρα είτε να φτάσει στο τέρμα τα δυνατά του.
Ανάμεσα στις πίστες, ο παίκτης επισκέπτεται το Shop, όπου βάσει των χρημάτων που συγκέντρωσε από μάχες κλπ, μπορεί να αγοράσει διάφορα upgrades. Αλλαγές στα στατιστικά του σκάφους, ένα νέο όπλο, ένα ρομποτάκι που αναλαμβάνει διάφορες δουλειές – υπάρχουν αρκετές επιλογές. Ένα playthrough διαρκεί περίπου δύο ώρες και βγαίνοντας από το παιχνίδι, η πρόοδος σώζεται αυτόματα ώστε να συνεχίζεται από το συγκεκριμένο σημείο (εκτός μάχης). Καθώς σε κάθε playthrough όλα δημιουργούνται τυχαία (τα περιεχόμενα του Shop, οι πίστες, οι μάχες κλπ) η διάρκεια είναι ιδανική για να πειραματίζεται κανείς με συνδυασμούς πληρωμάτων, όπλων και τακτικών, χωρίς να αφιερώνει πάρα πολύ χρόνο και, από μια λάθος κίνηση, να εξανεμιστεί όλη η δουλειά του. Κι αυτή η λάθος κίνηση είναι εύκολο να γίνει, τουλάχιστον στα πρώτα playthroughs.
Αν μια ζημιά δεν επισκευαστεί άμεσα, τότε ένα κομμάτι του συνολικού HP χάνεται για πάντα. Μπορεί αρχικά να φαίνεται μικρή η ζημιά, αλλά ακόμη και 2HP να χάνονται μόνιμα ανά μάχη, όταν το σκάφος έχει π.χ. 40HP, τότε εύκολα μπορεί να μειωθεί στα 30HP μέσα σε δύο πίστες. Και τότε τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα: πρέπει κάθε βολή του παίκτη να στοχεύει στον αφοπλισμό του εχθρού, κάθε ασπίδα να τοποθετείται στο σωστό σημείο για να αποκρούσει τα πάντα, κάθε βλάβη να επισκευάζεται άμεσα. Ακούγεται πιεστικό, όμως είναι πολύ διασκεδαστικό, να ρισκάρονται τα πάντα και η νίκη να κρίνεται από μια βολή. Το παιχνίδι δοκιμάστηκε σε PC, ωστόσο κυκλοφορεί και για κονσόλες, οπότε ο χειρισμός είναι πολύ απλός και επιπλέον, υποστηρίζεται χειριστήριο στον υπολογιστή. Τα κουμπιά που χρειάζονται για κάθε ενέργεια είναι λίγα ενώ το ποντίκι πρακτικά χρειάζεται μόνο για τη στόχευση με τα όπλα. Παίζοντας και με χειριστήριο και με πληκτρολόγιο/ποντίκι, η εμπειρία ήταν άψογη οπότε τα ίδια ισχύουν και για τις κονσόλες. Δοκιμάζοντας το παιχνίδι σε gaming laptop με Intel Core i7-8750H, 32GB DDR4 RAM και NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB, στις ανώτατες ρυθμίσεις γραφικών με ανάλυση 1080p, τα καρέ ήταν κλειδωμένα στα 60fps και δεν παρατηρήθηκε ουδεμία πτώση. Ακόμη και πιο αδύναμοι υπολογιστές, θα μπορούν να «τρέξουν» το παιχνίδι απροβλημάτιστα, κρίνοντας από τα παραπάνω.
Εικαστικά, το παιχνίδι υιοθετεί ένα ύφος καρτούν, κάτι που φυσικά ταιριάζει άψογα με το ύφος της γραφής και παράλληλα, η πλούσια χρωματική παλέτα επιτρέπει σε όλα τα μέρη του σκάφους να διακρίνονται εύκολα. Ένα βλήμα που βρίσκεται στο πάτωμα, για παράδειγμα, δεν χάνεται ανάμεσα στα άλλα κομμάτια του σκηνικού.
Συνολικά, το This Means Warp είναι μια ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική προσπάθεια από την Outlier Games και θα προσφέρει αρκετές παρτίδες προτού αρχίσει να επαναλαμβάνεται. Ακόμη και τότε, η συνεργασία μεταξύ παικτών πάντοτε θα κρατάει τα πράγματα φρέσκα, αφού υπάρχουν πολλά να κάνει ένα πλήρωμα, οπότε οι ρόλοι και η στρατηγική μπορεί να αλλάζει διαρκώς. Τα παράπονα έχουν να κάνουν με ορισμένα «φάουλ» της AI, τις σχετικά στατικές μάχες και την ιστορία που, παρά τις καλές βάσεις, είναι κάπως περιορισμένη.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity