To The Plucky Squire κατάφερε πολύ γρήγορα να ξεχωρίσει με την αισθητική του, παρουσιάζοντας μία δημιουργική οπτική γύρω από τον τρόπο απεικόνισης ενός βιντεοπαιχνιδιού. Είμαστε σίγουροι ότι η Devolver Digital δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να αναλάβει το publishing με το που είδε το υλικό που ετοίμαζε η All Possible Futures, γιατί πράγματι σε αρκετά στοιχεία ξεχωρίζει σαν κυκλοφορία. Είναι ένας τίτλος που προσπαθεί να κερδίσει τον χρήστη με το art style του, βομβαρδίζοντας συνεχώς με νέες οπτικοακουστικές εκπλήξεις και αυτό κάνει το σημερινό review αρκετά δύσκολο. Θα πρέπει να προσέξουμε τι μπορούμε να αποκαλύψουμε, όχι τόσο σχετικά με πληροφορίες γύρω από την ιστορία, αλλά πράγματα για το καλλιτεχνικό κομμάτι. Είναι ένα παιχνίδι που δεν ξεπερνάει τις δέκα ώρες συνολικής διάρκειας, οπότε αυτές οι 4-5 καλές στιγμές που θα εκπλήξουν ευχάριστα τον παίκτη είναι σημαντικές ως προς την τελική εμπειρία που θα αποκομίσει.
H ιστορία φαίνεται να διαδραματίζεται μέσα σ’ ένα παιδικό βιβλίο παραμυθιού, με τον κεντρικό ήρωα Jot να αποτελεί μία γνωστή και ηρωική φιγούρα στον κόσμο του The Plucky Squire, παραμένοντας όμως σιωπηλός και ιδιαίτερα ικανός με το σπαθί του. Οι fans των action adventures και της Nintendo σίγουρα σκεφτούν τον Link και τη σειρά The Legend of Zelda, χωρίς να υπονοούμε ότι ο τίτλος αποτελεί κάποιου είδους κόπια. Ίσα ίσα, που η περιήγηση στο ζωγραφιστό 2D περιβάλλον του δίνει έναν εξαίρετο και ιδιαίτερο χαρακτήρα, με τον ήρωα να ταξιδεύει από σελίδα σε σελίδα, πολεμώντας εχθρούς, λύνοντας γρίφους και ψάχνοντας για λάμπες και λιγοστά collectibles. Οι βασικές επιθέσεις του Jot δεν αναβαθμίζονται με ιδιαίτερους τρόπους, παραδίδουμε απλώς τους γλόμπους που μαζεύουμε κουρεύοντας γκαζόν ή σκοτώνοντας εχθρούς, στα shops και με αυτόν τον τρόπο αποκτούμε ισχυρότερες βασικές επιθέσεις ή νέου τύπου κινήσεις (π.χ. spinning attack).
Αν και το παιχνίδι προσφέρει ένα πολύ εύκολο mode δυσκολίας, το κανονικό επίπεδο δυσκολίας είναι αρκετά χαλαρό. Υπάρχουν αρκετοί εχθροί με διαφορετικά movesets, με τον παίκτη να στηρίζεται σε απλές επιθέσεις με το σπαθί, στην αποφυγή με μία δυναμική τούμπα και σε ranged επιθέσεις που κάνουν την διαφορά σε σημεία όπου υπάρχει συνωστισμός. Δεν χάσαμε ούτε μία φορά από mobs κατά την διάρκεια της απλής περιήγησης στον κόσμο του βιβλίου και σε αυτό το γεγονός συμβάλει το ότι οι καρδιές προσφέρονται απλόχερα στον παίκτη ώστε να γιατρέψει τον χαρακτήρα του. Αντίθετα, κάποια boss fights πρέπει να κερδηθούν μέσω εντελώς διαφορετικών mini games και σε αυτές τις μάχες, υπήρξαν πιο ζόρικες στιγμές. Μπορεί να είναι ένα είδος button mashing, ένα μουσικό boss fight όπου πρέπει να χτυπάμε τον αντίπαλο με το σωστό timing ή ένα είδος τοξοβολίας που απαιτεί γρήγορη αντίδραση, γενικότερα υπήρχε πλουραλισμός. Αυτή η επιλογή μας άρεσε αρκετά, γιατί δίνει στον τίτλο κάτι ξεχωριστό, ώστε να μην συγκρίνεται με άλλα παρόμοια action adventures. Βέβαια, επειδή το The Plucky Squire έχει σχεδιαστεί και για μικρότερες ηλικίες (αν και έχει έξυπνο χιούμορ και για μεγαλύτερους), υπάρχει η επιλογή να προσπεράσουμε το mini game σε περίπτωση που τα βρούμε σκούρα.
Το σενάριο από την άλλη έχει κάποια θεματάκια από άποψη ρυθμού, αφού σε κάποια σημεία υπάρχουν ανούσιοι διάλογοι, ενώ προς το τέλος νιώσαμε ότι το τράβηξαν λίγο από τα μαλλιά για να μεγαλώσουν την διάρκεια. Κάτι τέτοιο δεν χρειαζόταν κατά την άποψή μας, γιατί το παιχνίδι έχει διασκεδαστικούς χαρακτήρες, έναν πολύχρωμο κόσμο και θα μπορούσε να διαρκεί 1 και 2 ώρες λιγότερες, δεν θα το κατηγορούσε κανείς. Το The Plucky Squire δεν θα ενθουσιάσει τους παίκτες με την συμπαθητική ιστορία ή το καλούτσικο gameplay του, αλλά με τους μηχανισμούς απεικόνισης του κόσμου και με τον τρόπο που το συνδυάζει με τους περιβαλλοντολογικούς γρίφους. Από ένα σημείο και μετά, στα πρώτα κι όλας κεφάλαια, ο ήρωας σπάει τον τέταρτο τοίχο και μπορεί πλέον να κινείται εκτός βιβλίου, στον πραγματικό κόσμο. Με κάποιες μαγικές ιδιότητες που έχει, μπορεί να επηρεάσει το τι γίνεται στις σελίδες του βιβλίου όταν βρίσκεται απ’ έξω, να ταξιδέψει σε παλαιότερες σελίδες και να μεταφέρει πράγματα από τη μία σελίδα στην άλλη, λύνοντας με αυτόν τον τρόπο κάποιους έξυπνους γρίφους. Φανταστείτε ότι σε κάποια σημεία των σελίδων μπορεί να αναγράφονται κάποιες προτάσεις, από τις οποίες μπορούμε να ξεκολλήσουμε μία συγκεκριμένη λέξη και να την τοποθετήσουμε σε μία άλλη πρόταση που επηρεάζει πλήρως το τι γίνεται μέσα στον κόσμο. Παραδείγματος χάριν, σ’ ένα σημείο υπήρχε ένα μικρό νούφαρο και θυμηθήκαμε ότι κάπου είχαμε δει την λέξη “γιγάντιο”. Βγήκαμε από το βιβλίο, γυρίσαμε δυο σελίδες, πήραμε την λέξη “γιγάντιο” και την τοποθετήσαμε στην φράση που περιέγραφε το νούφαρο. Κάπως έτσι, το νούφαρο έγινε τεράστιο και μπορέσαμε να περάσουμε τον ποταμό και να συνεχίσουμε την πορεία μας.
Αυτό το παράδειγμα ήταν ένα δείγμα γύρω από τα πράγματα που συναντήσαμε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Πραγματικά υπήρχαν περιπτώσεις που μας είχε συνεπάρει το γεγονός ότι την μία στιγμή παίζαμε σ’ ένα ζωγραφιστό 2D περιβάλλον και σε δευτερόλεπτα μπορούσαμε να μεταφερθούμε σ’ένα γραφείο του πραγματικού κόσμο σε 3D περιβάλλον, αλλάζοντας πλήρως τον τρόπο της περιήγησης του ήρωα. Ο κόσμος είναι πανέμορφος, πολύχρωμος και τα πάντα πλαισιώνονται από χαρούμενες μουσικές που δένουν με το σύνολο αυτού του ιδιαίτερου παραμυθιού. Πραγματικά δυσκολευόμαστε να θυμηθούμε περιπτώσεις, όπου ένα παιδικό βιβλίο ζωντανεύει τόσο πετυχημένα από άποψη καλλιτεχνικής προσέγγισης. Voice overs υπάρχουν μόνο για τον αφηγητή των σελίδων, με τους χαρακτήρες εντός βιβλίου να αρκούνται σε διαλόγους που αναγράφονται στην οθόνη μας.
Βέβαια, πρέπει να πούμε ότι στο τεχνικό κομμάτι τα πράγματα αυτή τη στιγμή δεν είναι τέλεια στην έκδοση του PlayStation 5, αφού υπήρχαν κάποια εκνευριστικά bugs. Παρ’ ό,τι ο τίτλος έτρεχε απροβλημάτιστα χωρίς frame drops ή άλλα οπτικοακουστικά θέματα, υπήρχαν κολλήματα που μας ανάγκαζαν να ξεκινήσουμε ξανά το παιχνίδι. Για καλή μας τύχη υπάρχει το αυτόματο save, αλλά και πάλι αυτό δεν αποτελεί ιδανική λύση. Στο Chapter 5 υπήρχε ένα σημείο στον έξω κόσμο στο γραφείο, όπου με το που περνούσαμε με τον χαρακτήρα μας από εκεί, έκλεινε ακαριαία το game. Στην αρχή πιστεύαμε ότι ίσως φταίει το sequence, οπότε πήγαμε γύρω-γύρω, προχωρήσαμε την ιστορία και όταν έπρεπε να ξαναπεράσουμε από εκεί μετά από μισή περίπου ώρα, το παιχνίδι πάλι crashαρε. Αυτό και 1-2 άλλες περιπτώσεις που διορθώθηκαν εν τέλει με restart της κονσόλας είναι θέματα που καλό είναι να επιληφθεί η εταιρεία με patches, γιατί είναι κρίμα να χαλάει η όλη εμπειρία από τέτοια προβλήματα.
Εκεί που σκοντάφτει το The Plucky Squire από άποψη σχεδιασμού, ίσως λόγω απειρίας, ίσως λόγω μπάτζετ, είναι ότι οι παίκτες μπορεί να νιώσουν περιορισμένοι. Ενώ ουσιαστικά παίζουμε ένα παιχνίδι που σπάει την λογική και στηρίζεται στην δημιουργική σκέψη, νιώθαμε αρκετές φορές περιορισμένοι στο πώς θα λύσουμε έναν γρίφο ή για το μέχρι πού μπορούμε να κινηθούμε κάποιες στιγμές όπου έπρεπε να πάμε στον έξω κόσμο. Παραδείγματος χάριν, οι γρίφοι με τις λέξεις θα μπορούσαν να μας δίνουν πολλαπλούς τρόπους επίλυσης των σπαζοκεφαλιών, αλλά εάν προχωρήσουμε μόνοι μας σ’ ένα δημιουργικό πάντρεμα των λέξεων θα ξεκλειδώσουμε στην καλύτερη ένα achievement. Κρίνοντας από τις ιδέες που υπάρχουν αυτή την στιγμή, θεωρούμε ότι στο studio δουλεύουν άτομα με μεράκι, δημιουργική σκέψη και ένα αρκετά καλό πλάνο. Απλώς υπάρχουν ακόμα κάποια εμπόδια που κρατούν το The Plucky Squire πίσω, μη μπορώντας να βρεθεί μία καλύτερη ισορροπία είτε στην αφήγηση, είτε στους τρόπους με τους οποίους προχωράμε την ιστορία από άποψη γρίφων, περιήγησης κτλ.
Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορούμε να κρύψουμε τον ενθουσιασμό μας με την σκέψη για ένα ενδεχόμενο sequel του The Plucky Squire με μεγαλύτερες ελευθερίες και με μεγαλύτερο scale. Υπάρχουν στιγμές όπου οι άνθρωποι της All Possible Futures κεντάνε δημιουργικά και έφτιαξαν ένα παιχνίδι που θα το λατρέψουν τόσο τα παιδιά, όσο και οι γονείς που θα θέλουν να ασχοληθούν μαζί του. Είναι μία family friendly εμπειρία κυριολεκτικά για όλα τα μέλη της οικογένειας, ένα παραμύθι που ξεχωρίζει καλλιτεχνικά όσο λίγα παιχνίδια εκεί έξω. Αν υπήρχε ένα πιο ισορροπημένο και εντυπωσιακό αποτέλεσμα σε κάποιους καίριους τομείς και λιγότερα τεχνικά προβλήματα που μας χάλασαν την εμπειρία, θα μιλούσαμε εύκολα για μία κυκλοφορία που θα έμπαινε στη συζήτηση για τίτλο της χρονιάς.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity