Το μοναδικό ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο Gollum, ή Smeagol όπως ήταν το αρχικό του όνομα. Για εμάς, είναι η πλέον τραγική και ηρωική μορφή του κόσμου που δημιούργησε ο J.R.R. Tolkien. Σαγηνευμένος από κάτι, το One Ring, που είναι δημιουργημένο για να κάνει τον εκάστοτε κάτοχό του να μην μπορεί να το αποχωριστεί, καταλήγει μια τραγική φιγούρα, από πολλούς μη υπολογίσιμος, παρεξηγημένος και κανείς δεν μπορεί να συλλάβει από την αρχή πόσο σημαντικός θα είναι ο ρόλος του για τη σωτηρία της Middle-earth. Ο Gollum είναι το ζωντανό παράδειγμα του πόσο χαμηλά μπορεί να πέσει ο οποιοσδήποτε που έχει τυφλωθεί από ένα πάθος. Είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε δεκάδες δεκαετίες στο χρονολόγιο της Middle-earth και παρόλο που η δεύτερη προσωπικότητά του, αυτή του Smeagol, μάχεται να δείξει ότι ο πρωταγωνιστής έχει και ένα "καλό" πρόσωπο, η ανάγκη για επιβίωση και οι κακουχίες που έχει περάσει, δίνουν πάντοτε τον πρώτο λόγο στον Gollum. Στο παιχνίδι, έχει γίνει μια προσπάθεια να υλοποιηθεί ένα σύστημα επιλογών, με αποφάσεις που βασίζονται είτε στη μία είτε στην άλλη προσωπικότητα, όμως και αυτό πνίγεται στον βούρκο του κάκιστου συνόλου.
Τα γεγονότα τοποθετούνται ανάμεσα σε εκείνα του The Lord of The Rings. Ο Peter Jackson ήθελε στις ταινίες ο Frodo να είναι ένας ήρωας με νεανική όψη. Όμως, όσοι έχουν διαβάσει το βιβλίο γνωρίζουν ότι, από τη στιγμή που ο Bilbo εγκαταλείπει το Shire μέχρι να ξεκινήσει το ταξίδι του για το Rivendell ο Frodo, έχουν περάσει είκοσι χρόνια. Στο μεσοδιάστημα έχουν συμβεί πολλά. Ο Gollum δεν έχει εγκαταλείψει την προσπάθεια να κάνει πάλι δικό του το One Ring, όμως συλλαμβάνεται από ένα Nazgul και οδηγείται στη Moria, όπου φυλακίζεται και βασανίζεται. Εκεί, θα βγουν από το στόμα του οι λέξεις, Shire, Baggins και ο Sauron θα στείλει τους υποτακτικούς του να του φέρουν πίσω το One Ring. O Gollum βρίσκει τρόπο να ξεφύγει από τη Moria, όμως δεν αργεί να καταλήξει φυλακισμένος των Elves. Στην αρχή του παιχνιδιού, ο Gandalf τον ανακρίνει, σε μια προσπάθεια να μάθει όλα όσα μπορεί για το δαχτυλίδι που δημιούργησε ο σκοτεινός άρχοντας, με σκοπό να γίνει ο κυρίαρχος του σύμπαντος. Εκεί ξεκινάει η δράση (πολλά γέλια) και ουσιαστικά η αφήγηση πραγματοποιείται μέσω αναδρομών στο παρελθόν.
Η προσπάθεια της Daedalic Entertainment δεν μπορεί καν να χαρακτηριστεί ως ερασιτεχνική. Ο ερασιτέχνης βάζει ένα μεράκι στη δουλειά του. Εδώ μιλάμε για ένα "τελικό" αποτέλεσμα που πνίγεται μέσα στην προχειρότητα. Και βάζουμε εισαγωγικά στη λέξη τελικό γιατί ακόμα και άσχετος να είναι κάποιος, καταλαβαίνει πως είναι λες και σου έχουν σερβίρει πίτσα μισοψημένη, νομίζοντας ότι θα τη φας απλά και μόνο επειδή το κατάστημα την ονομάζει πίτσα. Κάκιστος σχεδιασμός, τόσο των μοντέλων, όσο και του περιβάλλοντος. Είχαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με το "παιχνίδι" τόσο στο PS5 όσο και στο PS4. Ειδικά για τη δεύτερη έκδοση, δεν χρειάστηκαν παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα για να πειστούμε ότι, πριν 30 χρόνια, σε μια Amiga 500 θα βλέπαμε κάτι πολύ πιο ποιοτικό, τουλάχιστον στο οπτικό τομέα. Το gameplay, επαναλαμβανόμενο και βαρετό όσο δεν πάει.
Οι μηχανισμοί του horizontal και του vertical platforming σε πολλές περιπτώσεις θα σας σπάσουν τα νεύρα. Το άλμα αν και καλά υπολογισμένο έφερε το Gollum στο κενό, δηλαδή στον θάνατο, η camera σε στενά σημεία δεν γνωρίζει κανείς πως θα συμπεριφερθεί, οι οπτικές ενδείξεις για το που θα πρέπει να μεταβεί στη συνέχεια ο χαρακτήρας δεν αποκλείεται να οδηγήσουν στη λάθος, αντίθετη κατεύθυνση και στη μέση η μη ομαλή κίνηση, η ετεροχρονισμένη απόκριση στις εντολές χειρισμού, που όλοι γνωρίζουν καλά τις αρνητικές τους συνέπειες. Ο τραγικός κατήφορος ή το αστείο, ανάλογα από ποια οπτική γωνία θέλει να το δει κανείς, συνεχίζεται με τους λεγόμενους μηχανισμούς stealth. Άπειρες φορές θα ρίξετε μια πέτρα για αντιπερισπασμό, όμως τα Orcs απλά θα παραμείνουν στη θέση τους, έχοντας μόνο και μόνο, για λίγα δευτερόλεπτα, την απορία για το τι ήταν αυτό που ακούστηκε. Ναι, πότε πότε, σπάει η μονοτονία της μη ατμοσφαιρικής μουσικής υπόκρουσης. Οι voice actors προσπαθούν οι έρμοι να σηκώσουν στις φωνητικές τους χορδές ένα κομμάτι από το βάρος του ηχητικού τομέα, λυγίζουν όμως υπό το βάρος της υπό του μηδενός γενικής ποιότητας.
Αποδείχτηκε ότι, για τη Daedalic Entertainment, το The Lord of the Rings Gollum ήταν μια καυτή πατάτα, που την τσουρούφλισε. Δεν μπορεί να μην βρέθηκε ένας να τους πει, "που πάτε με αυτό το πράμα;". Εκτός αν κάποιοι μίλαγαν τη γλώσσα των ανθρώπων, κάποιοι των orks, κάποιοι των elves και κατέληξε η διαδικασία ανάπτυξης μια δαιδαλώδης Βαβυλωνία.
* Τελικά, ούτε το review μπόρεσε να ξεφύγει από το χάλι
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity