Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nintendo

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.zelda.com/tears-of-the-kingdom/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

    10

    ENTERNITY SCORE
*
Το The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ανήκει σε εκείνη την κατηγορία παιχνιδιών, που μπορεί να έχουν περάσει πάνω από 70 ώρες χωρίς να το έχεις συνειδητοποιήσει και μετά να πεις, άντε, ώρα να ασχοληθούμε και λίγο με το σενάριο. Ή να πρέπει να γράψεις review, οπότε πολύ πιθανό να αναρωτηθείς, τώρα που αρχίζω και που τελειώνω; Αν έχετε την εντύπωση ότι παρακάτω θα διαβάσετε ανάλυση του σεναρίου, τότε βρισκόσαστε σε λάθος μέρος. Το μόνο που θα σας πούμε είναι ότι ο Link πρέπει να ψάξει να βρει τη Zelda. Σε έναν χάρτη που έχει αλλάξει ριζικά από άποψη μορφολογίας, σε σχέση με το The Legend of Zelda: Breath of the Wild, μετά από ένα φαινόμενο που ονομάστηκε Upheaval. Άλλες περιοχές, όπως το κάστρο της Hyrule βρίσκονται υψηλότερα σε σύγκριση με το παρελθόν, άλλες έχουν βυθιστεί και τεράστιες νησίδες έχουν εμφανιστεί στον ουρανό. Η περιπέτεια θα διαδραματιστεί στο έδαφος, πάνω και κάτω από αυτό, σε τεράστιες εκτάσεις, γεμάτες δραστηριότητες. Όσοι βιάστηκαν να μιλήσουν περί DLC, απλά βιάστηκαν όπως πάντα.



Κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος, ο σχεδιασμός του τίτλου είναι βασισμένος σε αυτόν του προκατόχου του, αλλά με πολλές και σημαντικές προσθήκες, που δεν αποκλείεται να προκαλέσουν έκπληξη σε όσους δεν είχαν ως τώρα καμία επαφή μαζί του, ούτε καν μέσω εικόνων. Για να τονιστεί η σημασία που έχουν οι νησίδες στον ουρανό, αυτό είναι το σημείο από το οποίο ξεκινάει το "ταξίδι". Για μια ακόμα φορά, ο Link βρίσκεται σε έναν τόπο που δεν γνωρίζει και το κυριότερο δεν ξέρει τι να κάνει. Για καλή του τύχη, το avatar του... (αυτό θα το ανακαλύψετε μόνοι σας) θα του εξηγήσει τι έχει προηγηθεί και θα τον καθοδηγήσει στα πρώτα του βήματα. Για μια ακόμα φορά, πρώτος προορισμός είναι το Temple of Time (καθόλου τυχαίο) και για μια ακόμα φορά ο πρωταγωνιστής θα πρέπει να επισκεφτεί shrines για να αποκτήσει δυνάμεις και να προσθέσει μια ακόμα καρδιά δίπλα στις τρεις που αρχικά έχει και όπως πάντα εμφανίζονται στο πάνω αριστερό άκρο της οθόνης. Αυτή είναι μόνο η εισαγωγή και αν θελήσετε να εξερευνήσετε από άκρη σε άκρη την αρχική περιοχή, θα χρειαστείτε περισσότερες από δέκα ώρες.



Όσοι έχουν ασχοληθεί με το Breath of the Wild θα νιώσουν μια οικειότητα, οι υπόλοιποι θα καταλάβουν άμεσα πως τίποτα δεν τους εμποδίζει να απολαύσουν το παιχνίδι, ακόμα και αν είναι η πρώτη φορά που βυθίζονται στον κόσμο του The Legend of Zelda. Υπάρχουν τόσες αναδρομές στο παρελθόν, με διάφορους τροπους, που όλοι θα κατανοήσουν την ιστορία. Χαρακτήρες που κάποτε διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο θα σπεύσουν ξανά στο πλευρό του Link, ή ο Link θα σπεύσει σε αυτούς προς βοήθεια και ο κάθε ένας από αυτούς καταχωρείται στο tablet που θα κουβαλάτε μαζί σας από την αρχή ως το τέλος, έχοντας πάντοτε άμεσα την πληροφορία για το παρόν και το παρελθόν του. Το πιο σημαντικό όλων όμως είναι ότι από το ξεκίνημα του παιχνιδιού, ο Link θα έρθει σε άμεση επαφή με την τεχνολογία των Zonai. Το τι είχε δημιουργήσει αυτός ο αρχαίος πολιτισμός είναι εκπληκτικό και άγνωστο στους σημερινούς κατοίκους της Hyrule. Θυμίζει περιπτώσεις που μιλάμε για την τεχνολογία που είχαν αναπτύξει οι αρχαίοι Έλληνες και είναι παντελώς μη οικεία σε όσους κατοικούν σήμερα στον Ελλαδικό χώρο. Με λίγη προσπάθεια θα δημιουργήσετε μηχανές που κινούνται σε γη, νερό και αέρα και μάλιστα συνδυάζοντας διαφορετικά μεταξύ τους υλικά. Τα πάντα ακολουθούν απλούς κανόνες. Για παράδειγμα, ένα αερόστατο απαιτεί ένα καλάθι, ένα μπαλόνι και φωτιά για να το φουσκώνει και να το ωθεί προς τα πάνω. Ένα βαγονέτο για να κινηθεί σε ράγες απαιτεί κάτι σαν τουρμπίνα για να το ωθεί με τη δύναμη του αέρα. Μια σχεδία που θα κατασκευάσετε από κορμούς ξύλων, ένα πανί για κινείται εκμεταλλευόμενη τον άνεμο. Το ταβάνι των επιλογών για το τι θα μπορέσετε να δημιουργήσετε είναι μόνο η φαντασία σας. Σίγουρα θα πειραματιστείτε, σίγουρα θα αποτύχετε, όμως αν μάθετε να χρησιμοποιείτε σωστά την τεχνολογία των Zonai, όχι μόνο θα αλλάξει ο τρόπος των μετακινήσεών σας, αλλά θα διευκολυνθεί κατά πολύ. Η ικανότητα Ultrahand που θα αποκτήσετε από τις πρώτες κιόλας ώρες, θα σας βοηθήσει όχι μόνο να μετακινήσετε πρακτικά οποιοδήποτε αντικείμενο, αλλά και να τα συναρμολογήσετε/ αποσυναρμολογήσετε.



Δεν λείπουν ασφαλώς οι παραδοσιακοί τρόποι μετακίνησης, όπως με τα πόδια ή καβάλα στο άλογο. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Στο Tears of the Kingdom υπάρχουν περισσότερες από δύο λύσεις για το ίδιο πρόβλημα. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι με την τεχνολογία των Zonai και τις παντός είδους βοήθειες από τους άλλους χαρακτήρες, μειώθηκε κατά πολύ ο χρόνος που είχαμε αφιερώσει στις μετακινήσεις με άλογο και η ανάγκη για επέκταση του δείκτη του stamina για την αναρρίχηση σε υψηλότερα επίπεδα. Στο τελευταίο θα βοηθήσει η επίσης νέα ικανότητα Ascend, με τον Link να μετακινείται κάθετα προς τα πάνω, περνώντας λες και είναι φάντασμα μέσα από χοντρά ντουβάρια. Προσοχή, η ικανότητα αυτή δεν είναι πασπαρτού, δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί για να φτάσετε σε οποιοδήποτε ύψος, παρόλα αυτά θα φανεί πολύ χρήσιμη και θα σας γλιτώσει όχι μόνο από κόπο, αλλά και από δυσάρεστες καταστάσεις. Το fast travel παραμένει όπως το γνωρίζατε. Αν όχι, υπάρχουν τα Shrines αλλά και τα Skyview Towers, που λειτουργούν ως fast travel points. Τα Skyview Towers (πρώην Sheikah Towers) έχουν αλλάξει τελείως μορφή, όχι όμως και λειτουργικότητα. Ενεργοποιώντας τα και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο αυτή τη φορά, θα αποκαλύψετε σιγά σιγά όλο τον χάρτη του παιχνιδιού. Σε ορισμένες περιπτώσεις κάτι μπορεί να λείπει από την εξίσωση, το βέβαιο είναι ότι βάζοντας το μυαλό σας να δουλέψει, κάνοντας μια αναδρομή στις πληροφορίες που ήδη έχετε, θα μπορέσετε να φτάσετε στο ποθητό αποτέλεσμα.



Τα shrines θα τα εντοπίζετε πιο εύκολα και τα χρώματά τους είναι αυτά που τα κάνουν να ξεχωρίζουν. Η λογική τους δεν έχει αλλάξει. Άλλοτε θα κληθείτε να λύσετε περιβαλλοντικούς γρίφους και άλλοτε να αποδείξετε τις δυνάμεις και ικανότητές σας. Στην πρώτη περίπτωση θα έρθετε συχνά πυκνά αντιμέτωποι με "προβλήματα" που θα δοκιμάσουν τη λογική και την αφαιρετική σκέψη σας. Η φράση, "Κοίτα να δεις τελικά η λύση ήταν μπροστά στα μάτια μου κι εγώ δεν την έβλεπα", θα κάνει τακτικά το δρομολόγιο από το μυαλό στα χείλη σας. Απλά αδειάστε το κεφάλι σας από οτιδήποτε άλλο, πειραματιστείτε, παρατηρήστε με προσοχή το περιβάλλον και επικεντρωθείτε στο ζητούμενο. Εννοείται ότι οι νέες ικανότητες του Link και η τεχνολογία των Zonai δεν λείπουν από σχεδόν κάθε shrine και ενώ είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι σε μερικά θα κολλήσετε για αρκετή ώρα, η επιτυχία που αργά ή γρήγορα θα έρθει, θα γεμίσει στο στήθος σας με περηφάνια. Πολύ χρήσιμη στα shrines αλλά και εκτός αυτών θα φανεί η ικανότητα Recall, που αλλάζει την πορεία αντικειμένων, κάνοντάς τα, προσωρινά, να κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Ακόμα, υπάρχουν και αντιγραφές από το Breath of the Wild, όπως η επίδειξη ικανοτήτων σε μάχες εναντίον ισχυρών αντιπάλων, όμως αυτό δεν είναι παρά η σταγόνα στον ωκεανό.  Πετύχαμε και μια περίπτωση όπου με ένα αυτοσχέδιο όχημα μπορούσαμε να διαλύσουμε οποιονδήποτε εχθρό βρέθηκε στο διάβα μας και εννοείται ότι την εκμεταλλευτήκαμε για να βγάλουμε το άχτι μας.



Η επιβίωση είναι εξασφαλισμένη μέσω μίας και μόνο οδού. Αυτής που ονομάζεται προετοιμασία. Το πως θα προετοιμαστεί κάποιος, είναι και πάλι μια εξίσωση με πολλαπλές λύσεις. Αντιμετώπιση των φυσικών φαινομένων με την κατάλληλη ενδυμασία; (Ευτυχώς αυτή τη φορά δεν θα ταλαιπωρηθείτε ψάχνοντας). Με το κατάλληλο πιάτο φαγητού που προσφέρει αντοχή σε συνθήκες υπερβολικής ζέστης και ψύχους; Με ελιξίρια; Με πρώτες ύλες; Η λογική του παιχνιδιού είναι μάζευε και ας είναι ρώγες. Ποτέ δεν ξέρεις, αυτό το νέο, άγνωστο μέχρι πριν υλικό που μάζεψες τι ιδιότητες έχει και που μπορεί να φανεί χρήσιμο. Τα αγαθά της φύσης της Hyrule, σε οποιοδήποτε υψόμετρο, είναι πλούσια. Βότανα, μανιτάρια, φρούτα, κρέας από κυνήγι, γάλα, ρύζι, αυγά και πολλά άλλα, θα αποτελέσουν τη βάση για την παρασκευή πιάτων που όχι μόνο αναπληρώνουν την ενέργεια, αλλά ενισχύουν και τις δυνάμεις του Link. Η Nintendo, φρόντισε να προσθέσει έναν τσελεμεντέ στις πληροφορίες που έχετε ανά πάσα στιγμή διαθέσιμες και η συνταγή κάθε νέου πιάτου που μαγειρεύεται αποθηκεύεται εκεί. Χρήσιμο καθώς έχετε ένα και μοναδικό σημείο να ανατρέξετε όταν θέλετε ένα φαγητό με συγκεκριμένες ιδιότητες. Στον αντίποδα υπάρχουν τα ελιξίρια. Μην αγνοείτε ποτέ ότι μένει στο έδαφος μετά από μια μάχη με τέρατα, μην προσπερνάτε ποτέ τον βάτραχο ή τη σαύρα που κουνάει την ουρά της μερικά μέτρα μακριά. Κι αν κάτι σας λείπει, όλο και κάποιος πλανόδιος έμπορος θα βρεθεί στον δρόμο σας, που θα σας πουλήσει πρώτες ύλες, ή θα σας βοηθήσει να κάνετε χώρο (στις άνευ ορίου) τσέπες σας, πληρώνοντάς σας το προβλεπόμενο αντίτιμο. Τα ελιξίρια απαιτούν περισσότερο πειραματισμό, είναι όμως ένα πολύ καλό παράδειγμα και περνάνε το μήνυμα, του πως υλικά που θεωρούμε ότι δεν έχουν χρησιμότητα μπορούν να μετατραπούν σε κάτι ωφέλιμο.



Η φράση άλλα όπλα ταιριάζει απόλυτα στο παιχνίδι. Η λειτουργία Fuse που υπήρχε στο Hyrule Warriors μεταφέρθηκε και στο Tears of the Kingdom. Όχι μόνο σε επίπεδο λειτουργικότητας αλλά και ως εικόνα. Από απλά υλικά όπως ένα κλαδί δέντρου και μια πέτρα είναι δυνατή η δημιουργία πολύ ισχυρών όπλων. Οι συνδυασμοί των αντικειμένων είναι άπειροι και να για μην παιδεύεστε, για το καθένα αναφέρεται το fuse power, δηλαδή την ισχύ που θα προσθέσει στο όπλο με το οποίο θα συνδυαστεί. Με τον τρόπο αυτό προκύπτουν όπλα πολύ πιο ανθεκτικά σε σχέση με το παρελθόν, ενώ είναι δεδομένο για μια ακόμα φορά πως τίποτα δεν αντέχει για πάντα, με τη φθορά λόγω χρήσης να είναι ένας βασικό εχθρός. Γίνεται άμεσα κατανοητό, ότι οι μάχες αποκτούν νέα διάσταση και είτε το θέλει κανείς, είτε όχι, αναπόφευκτα τοποθετούνται στο, ασφυκτικά γεμάτο, επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Ευτυχώς, στον κόσμο της Hyrule περιφέρονται χιλιάδες πλάσματα, υπηρέτες του κακού, γνώριμοι και νέοι, οπότε δεν θα στερέψει ποτέ μια βασική πηγή απόκτησης οπλισμού. Κάθε φορά που υπάρχει Blood Moon αυτά επανέρχονται στη ζωή, άρα δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας ότι το οπλοστάσιό σας θα ορφανέψει. Παρόμοια η κατάσταση με τις ασπίδες και από το τίποτα είναι δυνατό να αποκτήσετε ισχυρή άμυνα που δεν την διαπερνάνε ακόμα και τα πιο δυνατά όπλα των εχθρών, οι οποίοι σας αντιλαμβάνονται από απόσταση και ποτέ δεν αστειεύονται. Το μόνο παράπονο αν μπορεί να το πει κανείς έτσι είναι πως το Fuse (μια ακόμα από τις νέες δυνάμεις του Link) είναι δυνατό μόνο ανάμεσα στο όπλο ή την ασπίδα που έχετε τη στιγμή εκείνη στα χέρια σας και ένα αντικείμενο που υπάρχει ή έχετε ρίξει στο έδαφος. Διαδικαστικό, αλλά ένας τομέας που θα μπορούσε να έχει δουλευτεί περισσότερο, με σκοπό τη βελτίωση της εμπειρίας των παικτών. Δεν ξεχνάμε τα βέλη. Ο πρωταγωνιστής είναι κάτι παραπάνω από ικανός στη χρήση του τόξου. Πλέον δεν υπάρχει η ανάγκη να αγοράζει κανείς fire arrows, explosive arrows, ice arrows και ό,τι άλλο υπήρχε στο Breath of the Wild. Την ώρα που είστε έτοιμοι να εξαπολύσετε ένα βέλος, απλά και μόνο με το πάτημα ενός πλήκτρου, μπορείτε να προσαρμόσετε σε αυτό οποιοιδήποτε από τα υλικά που κουβαλάτε, προκαλώντας εκρήξεις, ηλεκτροσόκ, φωτιά και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε, προσφέροντας ακόμα πιο μεγάλο πόνο σε οτιδήποτε θέλει να σας σταθεί εμπόδιο και παράλληλα, ανοίγοντας νέους δρόμους ή ανακαλύπτοντας νέες περιοχές.



Η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και τους NPCs βρίσκεται σε τέτοιο επίπεδο που άμεσα θα νιώσετε πως βρίσκεστε σε έναν κόσμο που ζει και αναπνέει μαζί σας. Ο τρόπος που ο πρωταγωνιστής ελκύει τους κεραυνούς όταν κρατάει μεταλλικά αντικείμενα, η αδυναμία να σκαρφαλώσει (εκτός αν...) σε παγωμένες επιφάνειες, ο αργός θάνατος αν δεν έχει τα απαραίτητα εφόδια σε περιβάλλον υπερβολικού ψύχους ή ζέστης, το όπλο που πέφτει στο έδαφος αν υποστεί ηλεκτροσόκ, η εξημέρωση ενός αλόγου, η πτώση ή το λαχάνιασμα όταν ξεμείνει από αντοχή και πολλά άλλα, είναι μερικά από τα στοιχεία ενός κόσμου όπου η δράση και η αντίδραση έχουν ξεχωριστή θέση. Οι NPCs είναι δεκάδες. Είτε θα σας προσφέρουν πληροφορίες, είτε θα θελήσουν να σας εξυπηρετήσουν, είτε στις περισσότερες περιπτώσεις θα ζητήσουν να κάνετε κάποιο θέλημα, στο πλαίσιο της κύρια ιστορίας ή των side quests. Σχεδόν πάντοτε όμως θα σας έχουν μια ανταμοιβή, εκτός αν πέσετε σε κάποιο μεταμφιεσμένο μέλος της Yiga Clan. Κι αν έχετε την απορία αν θα συναντήσετε Koroks, η απάντηση είναι θετική. Μάλιστα, κάποια έχουν ξεστρατίσει από τους φίλους τους και θα σας παρακαλέσουν να τα φέρετε ξανά κοντά στην παρέα τους.



Ο χάρτης είναι τεράστιος και η περιπέτεια θα σας φέρει σε όλα τα σημεία του, οριζοντίως και καθέτως. Η διαθέσιμη προς εξερεύνηση περιοχή είναι πολύ μεγαλύτερη σε σύγκριση με το Breath of the Wild, με πολλές ευκαιρίες και θησαυρούς για όσους θελήσουν να ξεψαχνίσουν τα πάντα. Όπως αργά ή γρήγορα θα μάθετε, υπάρχουν σχεδόν 60 πηγάδια στη Hyrule, αμέτρητες σπηλιές και άλλα μέρη που δεν γίνονται άμεσα αντιληπτά με την πρώτη ματιά. Αν έχετε χρόνο, καλό θα είναι να μην αφήσετε τίποτα ανεξερεύνητο. Η μετάβαση από ένα σημείο σε ένα άλλο με τα πόδια είναι χρονοβόρα μεν όμως δίνει πολλές περισσότερες δυνατότητες παρατήρησης του τοπίου, συλλογής πρώτων υλών αλλά και για κυνήγι. Τα Skyview Towers χρησιμεύουν, συν τα άλλα, ως σημάδια προσανατολισμού, αν δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το tablet, όμως όσο κοντά και αν φαίνεται πως είναι, άλλο τόσο μακριά βρίσκονται στην πραγματικότητα. Μεγάλες αποστάσεις θα διανύσετε και με το paraglider, ειδικά όταν θέλετε να φτάσετε σε μέρη που είτε είναι θεωρητικά δύσβατα με άλλον τρόπο, είτε δεν έχετε τα εφόδια για να ξεπεράσετε κάποια εμπόδια. Αν μάλιστα μάθετε να διαχειρίζεστε σωστά το stamina σας τη στιγμή που βρίσκεστε στον αέρα, ο στρατηγός άνεμος θα διευκολύνει ακόμα περισσότερο και θα κάνει πιο ωφέλιμη τη χρήση του εργαλείου.



Ακόμα ένα πράγμα είναι βέβαιο και μάλιστα βάζουμε το χέρι μας στη φωτιά. Ο τίτλος έχει περάσει από εξονυχιστικούς ελέγχους και δοκιμές. Δεν υπάρχει κάποιος μηχανισμός που θα σας προβληματίσει. Κι εδώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι όλη η τεχνολογία των Zonai που έχει προστεθεί θα πρέπει (κάτι που γίνεται), να ακούει πιστά τους κανόνες της μηχανικής. Σίγουρα η ομάδα ανάπτυξης έριξε πολύ μελέτη σε αυτόν τον τομέα. Δεν είναι τυχαίο το πως ανταποκρίνεται το καθετί στα στοιχεία και τα φαινόμενα της φύσης. Εντάξει, ίσως δείτε κάποια τεράστια, κουρελιασμένη σημαία να κυματίζει λες και τα frames κοντεύουν να πέσουν στο μηδέν, το pop in είναι σε τέτοιο βαθμό που εκεί που περπατάτε ξαφνικά θα δείτε μπροστά σας δυο τάρανδους (ευκαιρία για κυνήγι και πρώτης ποιότητας κρέας), όμως δεν είναι στοιχεία ικανά να χαλάσουν την όλη εμπειρία. Αν το ψάξετε ακόμα περισσότερο θα δείτε ότι σε σχέση με το παρελθόν, τα ζώα είναι πιο πιθανό να τρομάξουν και να φύγουν αν ρίξετε ένα βέλος πέντε μέτρα μακριά τους, παρά αν χτυπήσετε ένα άλλο ζώο που είναι ακριβώς δίπλα τους, αλλά και πάλι, λεπτομέρειες που διορθώνονται με κάποιο update.



To The Legend of Zelda Tears of the Kingdom είναι ο ορισμός της περιπέτειας που ο καθένας μπορεί να ζήσει με τον δικό του τρόπο. Θέλετε πρώτα να "ανοίξετε" όλο τον χάρτη; Θέλετε να βρείτε όλα τα shrines; Θέλετε να προχωρήσετε με το κυρίως σενάριο και για τα υπόλοιπα όπως τα φέρουν οι καταστάσεις; Θέλετε να κάνετε ένα μίγμα των παραπάνω; Ό,τι έχετε στο μυαλό σας μπορείτε να το πραγματοποιήσετε. Περιορισμός δεν υπάρχει, η λέξη γραμμικότητα έχει καταργηθεί από το λεξιλόγιο. Ίσως και να μην την έμαθαν ποτέ οι Hylians. Όμως τίποτα δεν χαρίζεται. Το παιχνίδι θα σας ταλαιπωρήσει όσο δεν πάει αν εσείς του το επιτρέψετε. Αυτό που θα εκπλήξει όσους έχουν ασχοληθεί με το προηγούμενο παιχνίδι είναι το πως η ομάδα ανάπτυξης εμπλούτισε με ακόμα περισσότερη δημιουργικότητα και φαντασία έναν κόσμο που ήδη έσφυζε τέτοια στοιχεία.



Κομμάτια του σύγχρονου κόσμου, όπως η δημοσιογραφική έρευνα εμπλέκονται με αριστοτεχνικό τρόπο στο gameplay. Δεν είναι μόνο ο Link που ψάχνει τη Zelda, υπάρχουν πολλοί ακόμα και ορισμένοι αναζητούν μέσω αυτής τα 15 λεπτά δημοσιότητας που τους αντιστοιχούν. Τα μηνύματα για τη δύναμη της φιλίας, τη συνεργασίας και της επιμονής στον τελικό στόχο πολλά. Αναφορές στην ιαπωνική κουλτούρα, όπως η ανθισμένη κερασιά, δεν λείπουν, θα πρέπει όμως να σκαρφαλώσετε πολύ ψηλά για να βρείτε κάποιο δέντρο. Ακόμα και μπηχτές προς τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες υπάρχουν, το πως θα σας αφήσουμε να το ανακαλύψετε μόνοι σας.



Ολοκληρώνοντας, αν μπορεί να είναι ποτέ ολοκληρωμένη η αναφορά σε ένα παιχνίδι όπως αυτό, που δεν έχεις την πολυτέλεια να ασχοληθείς μαζί του τουλάχιστον τρεις μήνες για να εκφράσεις άποψη, θα θέλαμε να πούμε ότι, μπορεί να μην ξέρουμε αν πρόκειται για τον κύκνειο άσμα του Nintendo Switch, είναι όμως ο ιδανικός τρόπος για να κλείσει μια άκρως επιτυχημένη πορεία.

Υ.Γ. Μιας και καλά τα καταφέραμε και δεν μπορέσαμε να χωρέσουμε κάπου τον ήχο και τα γραφικά, ας μας δοθεί για μια και μοναδική φορά η ευκαιρία ενός υστερόγραφου. Ακόμα και σε hardware μιας κάποιας ηλικίας, η Nintendo συνεχίζει να μεγαλουργεί. Που να είχαν οι προγραμματιστές της ένα Xbox Series S, να μην αναφέρουμε καν το PS5. Η λεπτομέρεια και ο βαθμός της ποιότητας του οπτικού τομέα βρίσκονται ακριβώς στο επίπεδο που πρέπει για να συνοδεύσουν το εξαιρετικό σενάριο και gameplay. Η μουσική, επική για μια ακόμα φορά. Οι ερμηνείες των voice actors μοναδικές, αλλά βρε Nintendo, γιατί ο ίδιος χαρακτήρας, αλλού "έχει φωνή" και αλλού όχι; Άντε να στο συγχωρήσουμε και αυτό. 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

10

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Λογικά διαβάσατε το κείμενο, αν όχι αφιερώστε του λίγο από τον χρόνο σας
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τίποτα δεν θα σας εμποδίσει να απολαύσετε μια ανεπανάληπτη περιπέτεια
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • bahamut zero
    • Παίζω από την Παρασκευή που κυκλοφόρησε αλλά νιώθω ότι ακόμα γρατσουνάω την επιφάνεια (no pun intended) του παιχνιδιού.
      - O τίτλος ξεχειλίζει από περιεχόμενο και προσφέρει την γνώριμη (για όσους έπαιξαν botw) αίσθηση που προσπαθείς να πας από το Α στο Β και κάνεις αρκετά ενδιάμεσα detours γιατί κάτι άλλο σου τραβάει την προσοχή, αλλά πλέον ενισχυμένη καθώς έχουν αυξηθεί τα distractions σημαντικά. Πολύ βελτιωμένα τα side quests σε σχέση με τον πρώτο τίτλο και από ότι διαβάζω περισσότερα.
      - Το ultrahand είναι πραγματικά OP. Με φόβισε στα trailers μιας και δεν το έχω με το crafting αλλά εδώ δεν αντιμετώπισα καμία δυσκολία. Οι πλέον ευφάνταστοι μπορούν πραγματικά να κάνουν απίστευτα πράγματα με το building.
      - Το fusion βελτιώνει σημαντικά το weapon-breaking μηχανισμό του τίτλου. Τα όπλα είναι περισσότερο durable, μπορείς να κάνεις viable ακόμα και trash όπλα και έχεις πλέον ουσιαστικό κίνητρο να μαζεύεις monster parts και items. Πλέον είναι όλα χρήσιμα.
      - Μόνο minor μειονέκτημα είναι το ίδιο το hardware του switch πλέον. 6 χρόνια μετά το botw και έχοντας συνηθίσει πλέον σε ps5 gaming, απλά σκέφτεσαι πόσο πιο ωραίος θα ήταν ο εικαστικός τομέας αν έτρεχε σε 4k, 60 fps και με μηδενικά loading times. Θα ήθελα πολύ προσωπικά να δω τον τίτλο σε remaster στην επόμενη κονσόλα της nintendo.
      10/10 από μένα. 'Ολα δείχνουν ότι θα ασχολούμαστε με τον τίτλο για αρκετούς μήνες!

    • Neoptolemus
    • Φοβερό ότι έχει πάρει τόσα δεκαριά. Το botw μου ήταν πολύ μεγάλο σαν χάρτης χωρίς λόγο. Θα προτιμούσα μικρότερο χάρτη με το ίδιο περιεχόμενο ώστε να μην έχει τόσο αχρείαστο ψάξιμο

*