Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

The Last Worker Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Wolf & Wood Interactive

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Wired Productions

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • The Last Worker
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.thelastworker.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7.5

    ENTERNITY SCORE
*
Χιούμορ, πραγματικότητα, εκμετάλλευση μέσα από τα ψηφιακά μάτια του εργάτη Kurt για το The Last Worker videogame.

‘Don't scab out for your bosses
Don't listen to their lies
Us poor old folk ain't got a chance
Unless we organize’


-Florence Reece, ‘Which Side Are You On?’, 1931.

Ο ανθρωπολόγος και ακτιβιστής David Graeber στο βιβλίο του «Bullshit Jobs» (2008) αναφέρει ότι ο John Maynard Keynes, Άγγλος οικονομολόγος και φιλόσοφος, προέβλεψε κατά τη δεκαετία του 1930 ότι μέχρι το τέλος του αιώνα η τεχνολογία θα έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε χώρες όπως οι Η.Π.Α. και η Μεγάλη Βρετανία θα εφαρμόσουν τις 15 ώρες εργασίας την εβδομάδα καταλήγοντας ο πρώτος στο ότι πράγματι υπάρχουν οι τεχνολογικές βάσεις ωστόσο ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε.  Τουναντίον, η νέα τεχνολογία επιστρατεύτηκε ώστε ο άνθρωπος να εργάζεται περισσότερο. O Kurt είναι ο τελευταίος εργαζόμενος άνθρωπος στις αποθήκες του επιχειρηματία Josef Jungle καθώς το υπόλοιπο εργατικό δυναμικό έχει αντικατασταθεί από μηχανές. Η ζωή του Kurt είναι ο ορισμός της ρουτίνας· πρωινό ξύπνημα, εργασία μηχανικά, επιστροφή στο σπίτι. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτή ακριβώς είναι και η ζωή ενός automaton. Μόνος του συνοδοιπόρος αποτελεί το ρομπότ Skew το οποίο διαθέτει συνείδηση και τον συντροφεύει και εκτός εργασίας. Αυτό με το οποίο πραγματικά ασχολείται ο Kurt είναι η μεταφορά δεμάτων ανάλογα με την κατάστασή τους. Έτσι, αν κάποιο δέμα είναι κατεστραμμένο, ληγμένο ως εκτός εποχής ή με λάθος στοιχεία τότε το μεταφέρει στην αντίστοιχη πλατφόρμα της αποθήκης. Σε κάποια βάρδια εμφανίζεται ένα τηλεκατευθυνόμενο HoverBird, μικρό ιπτάμενο ρομπότ, μέσω του οποίου επικοινωνεί ένα μέλος της κολεκτίβας ακτιβιστών S.P.E.A.R. (Society Promoting End Automated Redundancy). Ο Kurt πληροφορείται για την πραγματική φύση του Jungle αλλά και για τα επικείμενα επιχειρηματικά του σχέδια τα οποία απειλούν ήδη τη Δημοκρατία και τον δημόσιο χώρο. Αν και διστακτικός στην αρχή, στην πορεία αντιλαμβάνεται ότι πραγματικά κάτι περίεργο συμβαίνει και δέχεται να συνεργαστεί με τον άνθρωπο πίσω από το HoverBird ώστε να σαμποτάρουν την επιχείρηση του Jungle. Συνελόντι ειπείν, ο Kurt θα βρεθεί αντιμέτωπός με το παρελθόν του πράγμα το οποίο θα αποτελέσει καταλύτη για τις μετέπειτα ενέργειές του.



Το gameplay είναι ιδιαίτερα απλό· ο ήρωάς μας είναι εξοπλισμένος με το gravity gun και το anti-gravity pod, με το πρώτο ουσιαστικά να μεταφέρει και να προσθέτει τις διάφορες ετικέτες επάνω στα δέματα και με το δεύτερο να μετακινείται στο χώρο εργασίας. Το anti-gravity pod διαθέτει τους κατάλληλους αισθητήρες ώστε να υπολογίζει το βάρος των δεμάτων πράγμα απαραίτητο για την αποδοχή ή απόρριψή τους, πίνακα με την πρόοδο εργασίας του Kurt σε πραγματικό χρόνο σε κλίμακα από το F, που είναι το χειρότερο, μέχρι το J το οποίο χαρακτηρίζει το «άριστα». Αν η βαθμολογία παραμείνει στο F τότε πολύ απλά ο Kurt θα απολυθεί. Αντιθέτως, με οτιδήποτε υπερβαίνει την κατώτατη βαθμολογία θα διατηρήσει την θέση εργασίας του. Βέβαια, όσο εξελίσσεται το παιχνίδι τα δεδομένα διαμορφώνονται ανάλογα με τις απαιτήσεις του.. Jungle οπότε πρέπει να προσαρμοστείτε σε αυτές. Για να εντοπίσετε το δέμα αλλά και σε ποια πλατφόρμα πρέπει να το τοποθετήσετε, αφού φυσικά το χαρακτηρίσετε αναλόγως, θα έχετε στη διάθεσή σας όλες εκείνες τις σημάνσεις οι οποίες χαράσσουν την πορεία σας στους διαδρόμους. Όλα τα παραπάνω πραγματοποιούνται μέσα στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα της βάρδιας και μπορείτε να το ελέγξετε στους αναρτημένους στον χώρο ψηφιακούς πίνακες. Στη συνέχεια προστίθενται και άλλες δυνατότητες όπως hacking, attack και mini games. Αν πρέπει να σταθούμε οπωσδήποτε σε ένα χαρακτηριστικό του παιχνιδιού αυτό είναι το stealth mechanism βάσει του οποίου θα κινηθείτε στις αποθήκες αλλά και στα υπόλοιπα τμήματα από τη μέση του παιχνιδιού και ύστερα. Έτσι, θα απαιτηθεί να αποφύγετε ρομπότ που διαθέτουν αισθητήρες κίνησης παρακολουθώντας το μοτίβο των ενεργειών τους, να αναρριχηθείτε μέσα από τον εξαερισμό, να τους αποσπάσετε την προσοχή και άλλα πολλά. Έτσι, ο Kurt θα προσπαθήσει να φτάσει στον πυρήνα της εταιρείας του Jungle όπου θα πρέπει να τον καταστρέψει προκειμένου να τεθεί εκτός λειτουργίας η παραγωγική μονάδα του εργοστασίου.



Στον οπτικοακουστικό τομέα οι συνθήκες είναι τυπικές με κάποιες εξαιρέσεις. Κυριαρχεί προφανώς η industrial και η corporate αισθητική· άτονη και επαναλαμβανόμενη μεν αλλά όχι κουραστική καθώς αντικατοπτρίζει πλήρως το concept της εργασιακής.. γαλέρας. Στον ηχητικό τομέα η electronica συνοδεύει τον Kurt στις αποστολές του ιδιαίτερα επιτυχημένα, με τα voice overs να αποτελούν το καλύτερο σημείο του παιχνιδιού. Τον Kurt υποδύεται ο Ólafur Darri Ólafsson (Severance), τον Skew o «πολύς» Jason Isaacs (Star Trek: Discovery, The OA, Castlevania) και την Emma, μία από τους συνιδρυτές των S.P.E.A.R, η Zelda Williams. Σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού τα σκωπτικά και πικρόχολα μηνύματα τόσο για τις εργασιακές συνθήκες όσο και για την επέλαση του νεοφιλελευθερισμού ως ρυθμιστή ακόμα και της προσωπικής ζωής των εργαζομένων είναι παραπάνω από εύστοχα. Λογύδρια του Jungle τα οποία περιλαμβάνουν κλασικά εργοδοτικά κλισέ όπως «Εδώ είμαστε μια οικογένεια», «Όλοι έχουμε προβλήματα» και άλλα πολλά θα προσφέρουν ένα μειδίαμα στους περισσότερους.



Ο γράφων δεν αντιλαμβάνεται πώς είναι δυνατόν να χαρακτηρίζεται ένα παιχνίδι από κριτικούς και παίχτες ως προπαγάνδα woke (πράγμα το οποίο δεν προσεγγίζει καν τον όρο αλλά αυτό είναι μια άλλη θλιβερή ιστορία) με μοναδικό σκοπό τον.. στιγματισμό όσων αναφέρονται στην εργοδοτική αυθαιρεσία και την αποξένωση του εργάτη από τον ίδιο του τον εαυτό. Τέλος, ο γράφων δεν αντιλαμβάνεται γιατί πρέπει να νομιμοποιείται ορθολογιστικά (sic) και νομοτελειακά η μαζική απόλυση εργαζομένων από κατά φαντασίαν, ματαιόδοξους, χυδαίους entrepreneurs αλλά όταν γίνεται λόγος για τα κακώς κείμενα στους χώρους εργασίας ξαφνικά το ζήτημα πολιτικοποιείται δολίως και χαρακτηρίζεται ως λαϊκισμός ή άγνοια (sic) για την.. πραγματική οικονομία. Το The Last worker δεν απαιτεί ακαδημαϊκή ανάλυση ούτε νοηματική απόδοση κατά το ιδεολογικό δοκούν του παίχτη· οι συνθήκες εργασίας, η ανάπτυξη με κάθε κόστος (περιβάλλον, ανθρώπινα δικαιώματα), η απανθρωποποίηση και εργαλειοποίηση του εργαζόμενου αφορούν την πλειονότητα των ανθρώπων παγκοσμίως. Τα αναφερόμενα μηνύματα μέσα από τους διαλόγους, τον εσωτερικό μονόλογο του Kurt, τον προσωπικό χώρο του τελευταίου αλλά και τη δομή και τη ροή εργασιών στο εργοστάσιο προσμαρτυρούν αδιάψευστα τις επιδιώξεις των δημιουργών.



Στα αρνητικά του παιχνιδιού σίγουρα περιλαμβάνεται η απουσία εξέλιξης των χαρακτήρων πράγμα ιδιαίτερα απογοητευτικό αφού υπάρχει και η κειμενική διάθεση αλλά και το πρωτογενές φωνητικό υλικό με εξαιρετικές υποκριτικές ικανότητες. Όσον αφορά το gameplay, είναι αλήθεια ότι το επαναλαμβανόμενο fetching στις αποθήκες και το stealth δεν αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση με αποτέλεσμα ο παίχτης να βιάζεται ή πιο εύστοχα να προσπαθεί να τα αποφύγει όσο πιο γρήγορα δύναται ώστε να παρακολουθήσει την εξέλιξη της ιστορίας. Πραγματικά είναι κρίμα να χάνονται τέτοιες ευκαιρίες. Ίσως πάλι ο σκοπός των δημιουργών να μην αποτελούσε η σύνταξη ενός digital αλλά η ρίψη τρικακίων.



Το The Last worker είναι υπερβολικά βραχύ σε διάρκεια και σίγουρα δεν θα απασχολήσει εκ νέου τον παίχτη μετά την ολοκλήρωσή του. Όπως και να ‘χει, το μήνυμά του είναι ξεκάθαρο και σίγουρα συγκαταλέγεται στον αφηγηματικό σκληρό πυρήνα τίτλων όπως Disco Elysium, Norco, Citizen Sleeper, Fallout. 

7.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εξαιρετικά εύστοχη κοινωνική τοποθέτηση
  • Επαγγελματικά voice over
  • Μαύρο και πικρόχολο χιούμορ
  • Άρτιο οπτικοακουστικά και αισθητικά
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Οι χαρακτήρες απαιτούν περισσότερη ανάπτυξη
  • Επαναλαμβανόμενο gameplay
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*