Ένα από τα πρώτα μεγάλα VR games της ILMxLAB που κυκλοφόρησε το 2020 για το Oculus Quest, έρχεται αναβαθμισμένο στο τεχνολογικά ανώτερο PS VR2, πακετάκι με το DLC που ακολούθησε έναν χρόνο μετά το ντεμπούτο του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όταν λέμε “μεγάλο” δεν αναφερόμαστε στη διάρκειά του, αλλά στη σημασία του για το hardware που το φιλοξενεί, αφού το στούντιο της Lucasfilm έπαιξε αρκετά με τα motion controls και με τα haptics του headset και των χειριστηρίων του, με αποτέλεσμα μια από τις πιο φυσικές εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας που έχουμε στη διάθεσή μας σήμερα.
Η Enhanced Edition του Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge περιλαμβάνει τη βασική ιστορία του παιχνιδιού, που διαρκεί γύρω στις 5 ώρες, μαζί με το DLC Last Call. Εμείς παίζουμε ως τεχνικός επιδιόρθωσης droids, καθώς εξερευνάμε τον πλανήτη Batuu που αποτελείται από ζούγκλες, αρχαία πετρώματα και ωκεανούς, αντιμετωπίζοντας μέλη της Guavian Death Gang και τις βάσεις τους. Οι πίστες είναι γραμμικές, με την ίδια συνταγή από την αρχή μέχρι το τέλος, καλώντας μας να διασχίσουμε συγκεκριμένες διαδρομές, να πολεμήσουμε έναν σταθερό αριθμό εχθρών και να φτάσουμε σε ένα προκαθορισμένο σημείο που αποτελεί και τον στόχο της εκάστοτε αποστολής. Στο ενδιάμεσο βρίσκουμε loot και χρήματα, τα οποία χρησιμοποιούμε για να αναβαθμίσουμε τον εξοπλισμό μας στην καντίνα του Seezelslok, τον Azumel barman που παίζει και τον ρόλο του διακριτικού αφηγητή της ιστορίας.
Η ιστορία παίζει δεύτερο ρόλο έως ότου φτάσουμε στο περιεχόμενο του Last Call, όπου ο Seezelslok βοηθά στη διεύρυνση του lore του παιχνιδιού με αφηγήσεις που βιώνουμε σε πρώτο πρόσωπο και με συνολική διάρκεια μεγαλύτερη από του βασικού campaign. Ο τίτλος όμως θέλει τον χρόνο του, κάτι που φαίνεται από την αρχή κιόλας, όταν αντιλαμβανόμαστε πως οι πρώτες δύο ώρες με το παιχνίδι είναι το tutorial. Και η αλήθεια είναι πως οι μηχανισμοί του gameplay δεν παρουσιάζονται με τον καλύτερο τρόπο, οπότε η εισαγωγή του μπορεί να κουράσει σε μεγάλο βαθμό. Όμως, μόλις ξεκινήσει η δράση και, ιδιαίτερα στην περίπτωση του Last Call, το Tales from the Galaxy’s Edge μετατρέπεται σε ένα απόλυτα διασκεδαστικό VR shooting game.
Ο τίτλος εκμεταλλεύεται άψογα τα χειριστήρια Sense του PS VR2, δίνοντάς μας τον απόλυτο έλεγχο των χεριών του χαρακτήρα μας. Με τα χέρια μας μπορούμε να σηκώσουμε και να χρησιμοποιήσουμε όπλα και αντικείμενα, να τα τακτοποιήσουμε με τη σειρά που θέλουμε στο pouch / inventory μας και να κάνουμε χειρονακτικές εργασίες με τη χρήση ενός πολυεργαλείου που θα μας δώσει πρόσβαση σε πολύτιμο περιεχόμενο crates, όπως και σε καινούργια τμήματα του χάρτη. Ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα παραπάνω απαιτεί αρκετά λεπτά για την πλήρη αφομοίωση του, ειδικά με την περίπτωση των πλήκτρων L2/R2, που δίνουν την εντολή για να κρατήσουμε ή για να αφήσουμε όπλα και αντικείμενα. Το δυσκολότερο όλων είναι ίσως η εξοικείωση με τη δυνατότητα του δεξιού αναλογικού μοχλού να τηλεμεταφέρει τον χαρακτήρα μας. Όταν κατευθύνουμε το joystick προς τα κάτω, μπορούμε να σημαδέψουμε ένα σημείο στο οποίο θέλουμε να τηλεμεταφερθούμε. Πολλές φορές όμως το κάνουμε χωρίς να το θέλουμε, προσπαθώντας να το κατευθύνουμε αριστερά ή δεξιά για να στρίψουμε, κάτι που δημιουργεί συχνά προβλήματα σε στιγμές με μάχη ενάντια σε πολλούς εχθρούς.
Το shooting είναι αυτό που έχει την περισσότερη σημασία και που, ευτυχώς, λειτουργεί άψογα. Κάθε φορά που ερχόμαστε αντιμέτωποι με την Guavian Death Gang, ζούμε μια αυθεντική εμπειρία first-person shooter σε VR. Η δράση μας παρασέρνει στην υπερένταση της μάχης και η δυνατότητα να σημαδεύουμε και να ρίχνουμε προς δύο διαφορετικές κατευθύνσεις με δύο μοναδικά όπλα, κάνουν το αποτέλεσμα απόλυτα εντυπωσιακό, αλλά και εθιστικό. Τα ενισχυμένα haptics του headset και των χειριστηρίων Sense κάνουν τα πράγματα ακόμα καλύτερα. Βέβαια, υπάρχουν και έντονα ψεγάδια που κοστίζουν, όπως το γεγονός ότι δεν μπορούμε να προχωρήσουμε αν είμαστε σε στάση κάλυψης πίσω από τοίχους ή οδοφράγματα, κάτι που δεν βγάζει απολύτως κανένα νόημα. Το ίδιο ισχύει και για το χαρακτηριστικό του hover, όμως από ένα σημείο κι ύστερα δέχεται upgrade που το διορθώνει.
Οι δυνατότητες του PS VR2 ωθούν το Tales from the Galaxy’s Edge προς ένα καλύτερο, ομορφότερο και τεχνικά πιο άρτιο αποτέλεσμα σε σχέση με την original εκδοχή του. Το draw distance είναι εμφανώς καλύτερο και, χάρη σ’ αυτό, είναι εφικτό να πυροβολήσουμε και εχθρούς που φαίνονται πολύ μακριά από εμάς. Τα γραφικά του είναι πανέμορφα και ο κόσμος του αποκτά φυσική ζωντάνια μέσα από τα OLED HDR panels του headset, αλλά φυσικά ενδέχεται να δημιουργηθούν έντονα περιστατικά ζαλάδας, ανάλογα με τον χρήστη. Πέραν τούτου, παρατηρήσαμε ενοχλήσεις στην όραση μετά από δύο ώρες συνεχόμενου gameplay, οπότε τα συχνά διαλείμματα στην προκειμένη κρίνονται απαραίτητα. Επιπλέον, ο τίτλος παίζεται καλύτερα σε όρθια στάση, αφού σε καθιστή δημιουργούνται θέματα με την τοποθέτηση όπλων και αντικειμένων πάνω στη στολή του χαρακτήρα μας, δηλαδή όταν προσπαθούμε να μετακινήσουμε τα χειριστήρια προς τα κάτω.
Όπως κάθε μεγάλος τίτλος που εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες ενός VR headset όπως το PS VR2, έτσι και το Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge απαιτεί χρόνο για την εξοικείωση με τους μηχανισμούς του, αλλά και με τη γενική ατμόσφαιρα που δημιουργεί αφότου εισέλθουμε στον κόσμο του. Η διάρκειά του αγγίζει τις 10 ώρες και η αλήθεια είναι πως θα θέλαμε περισσότερο, ενώ ήδη θέλουμε να ξεχάσουμε τις πρώτες δύο από αυτές, που χαραμίζονται στα εξαντλητικά και βαρετά tutorials. Ακόμα κι έτσι, και με εξαίρεση ορισμένες δυσκολίες στον χειρισμό, πρόκειται για ένα από τα καλύτερα VR shooters που μπορεί να παίξει κανείς αυτήν την περίοδο. Είτε είναι, είτε δεν είναι fan του Star Wars.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity