Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Monster Hunter Wilds: Οι πωλήσεις του τον πρώτο μήνα προδιαγράφουν ιστορικό ρεκόρ

NEWS
  • 58 λεπτά πριν

Ανακοινώθηκαν Nintendo Treehouse streams για το Switch 2

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Φήμη: Εντός του 2025 θα κυκλοφορήσει το Assassin's Creed Invictus

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Ομάδα «ειδικών αποστολών» του PlayStation σκανάρει την αγορά για “άγνωστα διαμάντια”

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Επιτέλους, λεπτομέρειες για τη νέα ταινία Resident Evil

NEWS
  • 6 ώρες πριν

Απολύσεις στην Eidos Montreal που εργάζεται -μεταξύ άλλων- και στο νέο Fable

NEWS
  • 6 ώρες πριν

Karate Kid: Legends – O Ralph Macchio και ο Jackie Chan επιστρέφουν στη δράση (trailer)

VIDEO NEWS
  • 7 ώρες πριν

Επετειακό website για το Final Fantasy 9 επαναφέρει τις συζητήσεις για ένα remake

NEWS
  • 8 ώρες πριν

Το gameplay του Doom: The Dark Ages είναι το καλύτερο της σειράς, σύμφωνα με τα πρόσφατα previews (video)

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Πόση ώρα θα είναι η διάρκεια του Nintendo Direct για το Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 10 ώρες πριν

NoPATHos – Το πρώτο ελληνικό δωρεάν παιχνίδι που ακονίζει το μυαλό και συμβάλλει στην πρόληψη της άνοιας

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 11 ώρες πριν

Starlink στην Ελλάδα από €29 το μήνα!

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Προσοχή: Επείγουσα ενημέρωση για δεδομένα Ελλήνων χρηστών στο Dark Web, τι πρέπει να κάνετε

NEWS
  • 12 ώρες πριν

Ακούστε για πρώτη φορά πως είναι η «φωνή» του καρχαρία! (video)

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Νέα πατέντα της Sony αποκαλύπτει controllers με μαγνητικά πλήκτρα για μεγαλύτερη αντοχή

NEWS
  • 14 ώρες πριν
  • 1

Gaming κυκλοφορίες: Απρίλιος 2025

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • 15 ώρες πριν

Όλο και πιο πιθανή η ύπαρξη mouse controls στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Νέες σημαντικές πληροφορίες για το Ghost of Yotei του PS5

NEWS
  • 17 ώρες πριν

Μάλλον αποκαλύφθηκε τι κάνει το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 και έχει αρκετό ενδιαφέρον

NEWS
  • 18 ώρες πριν

Διέρρευσαν εικόνες από Star Wars strategy game των Respawn και Bit Reactor

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Απολύσεις στην Cyan Worlds του Myst και του Riven

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Η ανακοίνωση του Tomodachi Life: Living the Dream πιο δημοφιλής στην Ιαπωνία από εκείνη του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 01/04

Έτσι θα επεκταθεί η διαθεσιμότητα του Football Manager 2024

NEWS
  • 31/03

Φήμη: Η Naughty Dog θα κυκλοφορήσει special edition για το franchise του The Last of Us στο PS5

NEWS
  • 31/03

Η ASUS κάνει tease το Project Kennan, τη φορητή κονσόλα με το brand του Xbox

NEWS
  • 31/03

Αυτές οι συσκευές υποστηρίζουν στην Ελλάδα το δίκτυο COSMOTE 5G+

NEWS
  • 31/03

Developers αναφέρουν πως το Dev Kit του Nintendo Switch 2 δεν έχει έξοδο 4K

NEWS
  • 31/03

Με αυτήν τη συσκευή στο αυτοκίνητο θα «τσιμπάς» πρόστιμο 2000 ευρώ

NEWS
  • 31/03

Assassin's Creed Shadows: Ελάχιστοι παίκτες σε PS5 και PC έχουν προχωρήσει μετά το Act 2

NEWS
  • 31/03

Ο Neil Druckmann και ο Craig Mazin απαντάνε στο πιο «καυτό» ερώτημα για το original The Last of Us

NEWS
  • 31/03

Πρωτιά στην Ευρώπη χάρη στο δίκτυο 5G+ της COSMOTE

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

H Εκκλησία της Ελλάδος ετοιμάζει τη δική της ψηφιακή τράπεζα

NEWS
  • 31/03

Αλλάζει σύντομα ο τρόπος που θα κάνετε κλήσεις στο iPhone

NEWS
  • 31/03

Ίσως απολαύσουμε τριλογία ταινιών The Legend of Zelda

NEWS
  • 31/03

Δεν τα έχουν πάει καλά όλα τα games του Xbox στο PS5

NEWS
  • 31/03

Nintendo Switch 2: Πότε είναι και τι ώρα το Nintendo Direct;

NEWS
  • 31/03

Τρομερό: Οι τράπεζες θέλουν να χρεώνουν όσους έχουν πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες σε φυσική μορφή!

NEWS
  • 31/03
  • 3

Πασχαλινό διάλειμμα με KitKat και PlayStation

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Video Games Museum γίνεται επίσημο μέλος του EFGAMP

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

COSMOTE TV: Πρεμιέρα για τη σειρά «MobLand» με τους Τομ Χάρντι, Πιρς Μπρόσναν και Έλεν Μίρεν

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

«Kabul»: Πρεμιέρα για τη νέα διεθνή συμπαραγωγή της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Galaxy Ring της Samsung είναι εδώ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Xiaomi Watch S4 Review

REVIEWS
  • 31/03

Αυτά τα παιχνίδια παρουσιάζουν προβλήματα stuttering σε PS5 και PS5 Pro με το VRR ενεργοποιημένο (video)

NEWS
  • 31/03

Ρεπορτάζ: Πότε θα ξεκινήσουν οι προ-παραγγελίες του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 31/03

Γιατί καθυστερούν τόσο πολύ γύρω από το GTA 6:

NEWS
  • 31/03

Το The Elder Scrolls 6 ίσως δεν βρίσκεται καν σε φάση Alpha

NEWS
  • 31/03

Ο Nick Frost θα είναι (πιθανότατα) ο νέος Hagrid στη σειρά Harry Potter του ΗΒΟ!

NEWS
  • 30/03

Το Rust έρχεται στους κινηματογράφους μετά την τραγωδία που συγκλόνισε την παραγωγή (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

Πυρά κατά της Rachel Zegler για το εισπρακτικό φιάσκο του Snow White

NEWS
  • 30/03
  • 1

Ο Leonardo DiCaprio γίνεται αλλοπρόσαλλος φυγάς στο One Battle After Another (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

STALKER 2: Heart of Chornobyl Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    GSC Game World

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    GSC Game World

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • STALKER 2: Heart of Chornobyl
    • 18+ pegi 18+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.stalker2.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    9

    ENTERNITY SCORE
*
Στην αφιλόξενη Ζώνη του Chornobyl, όπως παρουσιάζεται στο S.T.A.L.K.ER. 2 Heart of Chornobyl, οι λιγοστοί άνθρωποι που συναντάς μπορεί να είναι πιο επικίνδυνοι από τα ραδιενεργά τέρατα που τους κατασπαράζουν. Στο παρόν κείμενο, ο Χρήστος Χατζησάββας περιγράφει τις πρώτες εντυπώσεις του από το νέο FPS.

Συντρίμμια, ραδιενέργεια που επηρεάζει τα φυσικά φαινόμενα, άνθρωποι που καραδοκούν να σε ληστέψουν ή σκοτώσουν και για κερασάκι, μεταλλαγμένα τέρατα πέρα από κάθε φαντασία. Με λίγες λέξεις συνοψίζεται το πρωτότυπο S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl, ένα cult και άκρως ενδιαφέρον υβρίδιο first-person shooter, survival horror και immersive sim που κυκλοφόρησε πριν 15 ολόκληρα χρόνια. Έκτοτε, η ουκρανική GSC Game Worlds πέρασε πολλά, έχοντας ανακοινώσει, ακυρώσει και ανακοινώσει ξανά ένα sequel, που τελικά πήρε ψηφιακή σάρκα και οστά με τη μορφή του S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.




H πρώτη σκηνή βάζει τους παίκτες στο κλίμα. Ο πρωταγωνιστής Skif αναλαμβάνει να περάσει τον τοίχο που χωρίζει την Ζώνη από τον απλό κόσμο, με τεράστιο κίνδυνο, προκειμένου να ανιχνεύσει φυσικές ανωμαλίες. Η ατμόσφαιρα, από την πρώτη στιγμή, είναι… ασήκωτη. Μπαίνοντας στη Ζώνη, ο παίκτης βλέπει ακραία φαινόμενα, ο μετρητής ραδιενέργειας διαρκώς χτυπάει (ειδικά σε επιφάνειες νερού) και γενικώς, μια ανησυχία επικρατεί. Δεν είναι εύκολη δουλειά, όμως πληρώνει καλά. Η εξερεύνηση είναι ελεύθερη και δεν δένεται απαραίτητα με την ιστορία, πέρα από κάποιες αρχικές αποστολές που ξεκλειδώνουν δυνατότητες και καλό είναι να ολοκληρωθούν γρήγορα. Από εκεί και πέρα, υπάρχει πλήθος side quests και τυχαίων events που θα συναντήσει εξερευνώντας, που πρακτικά αποτελούν άλλη μια ιστορία. Η κεντρική πλοκή περιστρέφεται γύρω από τον Skif, που χάνει τον (ακριβό) εξοπλισμό του και βρίσκεται μπλεγμένος ανάμεσα στον πόλεμο των φατριών, από τους STALKERs έως τους Monolith, με ατζέντες και σκοπούς. Μεγάλες εταιρείες έχουν μπει στην κουβέντα, φέρνοντας το ενδιαφέρον του έξω κόσμου μέσα στη Ζώνη, όπου αμύθητες ανακαλύψεις περιμένουν τους τολμηρούς. Δεν χρειάζεται να έχει παίξει κάποιος την πρώτη τριλογία, αλλά θα βοηθούσε στην καλύτερη κατανόηση του κόσμου.



Η κεντρική ιστορία και τα side quests είναι καλογραμμένα με εκπλήξεις που ξεφεύγουν από τα αναμενόμενα. Ο παίκτης δεν ακολουθεί κάποιον ήρωα ταινιών δράσης, ούτε τον επίλεκτο μεσσία της Ζώνης. Προσπαθεί να επιβιώσει και να χτίσει συμμαχίες, ακόμη κι αν καμιά φορά φαίνεται πως το κάνει με τους λάθος ανθρώπους, όσο ανακαλύπτει τα μυστικά της Ζώνης. Ένα πρόβλημα με την ιστορία είναι η αργή εξέλιξη, αφού οι πρώτες 10 περίπου ώρες (από τις 50-60 που χρειάζεται ένα playthrough) αφιερώνονται σε γνωριμίες με χαρακτήρες, τον κόσμο κλπ, χωρίς συνταρακτικά γεγονότα. Στον αντίποδα, οι τελευταίες 10-15 ώρες είναι «το ζουμί», με πολύ ικανοποιητικό φινάλε που επιβραβεύει τους φίλους της σειράς. Από νωρίς, ο παίκτης παίρνει αποφάσεις. Με ποιον θα συμμαχήσει και εις βάρος ποιου; Οι επιλογές ανοίγουν διαφορετικά μονοπάτια, τα οποία επηρεάζουν άμεσα ή αργότερα τον κόσμο. Για παράδειγμα, ο παίκτης αποφασίζει την μοίρα ενός προδότη, χωρίς να γνωρίζει όλη την ιστορία. Αν πεθάνει, θα δώσει εξηγήσεις όμως αν ζήσει, είναι άγνωστο τι θα συμβεί παρακάτω. Η διαχείριση μιας κατάστασης μπορεί να ανοίξει ή να εξαφανίσει side quests, εξοπλισμό ή απλώς την έκβαση της αποστολής – μια επιλογή μπορεί να κρίνει αν ο παίκτης διατηρεί τη μυστικότητά του ή ανακαλύπτεται από τον εχθρό. Ακόμη και σε side quests, οι επιλογές δίνουν «γεύση» του κόσμου στον παίκτη. Ένας ταξιδιώτης ζητάει από τον Skif να φέρει πίσω το πτώμα του αδερφού του, που παγιδεύτηκε ανάμεσα σε ανωμαλίες και δύσκολα μπορεί να πλησιάσει κανείς. Αν ο παίκτης επιχειρήσει να κλέψει πράγματα από τον νεκρό, αμέσως θα δεχτεί κριτική από τον αδερφό του ενώ όταν ολοκληρώσει την αποστολή και ζητήσει αντάλλαγμα, θα του πει να κρατήσει όσα έκλεψε και δεν θα λάβει τίποτα άλλο – δεν θα τον τιμωρήσει γιατί σέβεται τον αδερφό του. Είναι μικρές ιστορίες και επιλογές, που όμως δίνουν ζωντάνια στον κόσμο και τους ανθρώπους.



Υπάρχουν πολλαπλά τέλη και ορισμένα είναι έκπληξη, ειδικά για όσους ακολουθούν τη σειρά από την αρχή. Η μυθολογία και ορισμένα στοιχεία των πρώτων παιχνιδιών συνεχίζονται εδώ, κάτι που βγάζει και νόημα, δεδομένου του ότι μιλάμε για μια συγκεκριμένη περιοχή και κοντινές χρονολογίες. Τα τέλη διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους, οπότε το πώς θα συνεχιστεί η ιστορία στο εξής, έχει ενδιαφέρον. Με μια ματιά, τα στοιχεία survival φαίνονται στο κάτω αριστερά μέρος της οθόνης. Πέραν του HP, ο παίκτης έχει να διαχειριστεί την πείνα, την ραδιενέργεια και το stamina. Έκθεση σε ραδιενεργά στοιχεία για μεγάλα διαστήματα προκαλεί ζημιά και παράλληλα, η όραση του Skif αρχίζει να χαλάει, με λευκές γραμμές να κατακλύζουν σιγά-σιγά την οθόνη. Η ισορροπία του στοιχείου survival είναι ιδανική – δεν κουράζει, δεν έχει τον παίκτη διαρκώς με ένα μάτι στους μετρητές, δεν μοιάζει εξωπραγματική. Το πιο αγχωτικό κομμάτι είναι τα emissions, όταν ο ουρανός γίνεται κόκκινος και έρχεται καταιγίδα ραδιενέργειας. Εκεί, ο παίκτης πρέπει να κρυφτεί σε κλειστό χώρο ή να πεθάνει, χωρίς μέση λύση. Αν αυτό συμβεί κατά την εξερεύνηση… καλή τύχη. Σε αυτά προστίθεται η διαχείριση πυρομαχικών, ένα μεγάλο ζήτημα. Αν ο παίκτης είναι προσεκτικός και κινείται σαν σκιά στον χώρο, ούτε θα χτυπηθεί, ούτε θα γεμίσει ραδιενέργεια. Επομένως, οι μάχες δεν είναι ευκαιρίες για ηρωισμούς – ένα σπριντ προς την αντίθετη κατεύθυνση ίσως φανεί πιο χρήσιμο. Όπλα και εξοπλισμός διαθέτουν durability τριών σταδίων (καλό, μεσαίο, κακό), το οποίο μειώνεται με τη ζημιά/χρήση, οπότε ανά πάσα στιγμή μια μάχη μπορεί να «στραβώσει» αν δεν έχει γίνει κατάλληλη προετοιμασία. Ούτε τα πυρομαχικά προσφέρονται σε αφθονία – ο παίκτης πρέπει να εξερευνά, να σκαλίζει πτώματα και παλιό εξοπλισμό με την ελπίδα να βρει κάτι χρήσιμο ή να αγοράσει, όμως τα χρήματα είναι εξίσου δυσεύρετα.



Οι επιδρομές σε επικίνδυνες ζώνες, με δυο λόγια, είναι αναγκαίες. Ακόμη και εξοπλισμός με μέτριο durability χρησιμεύει, αν όχι για να επισκευαστεί, τότε για να πωληθεί. Πολυτιμότερα βέβαια, είναι τα διάφορα artifacts που κρύβονται στον κόσμο. Συνήθως, εμφανίζονται σε περιοχές με έντονη παρουσία ανωμαλιών και ο παίκτης πρέπει να εξοπλίσει το scanner που τον καθοδηγεί ηχητικά προς το artifact. Αυτές οι περιοχές είναι σαν ναρκοπέδια και απαιτούν τεράστια προσοχή και παρατηρητικότητα. Τα προφανή προβλήματα, όπως πίδακες φωτιάς που ενεργοποιούνται όταν ο παίκτης πλησιάσει, είναι τα εύκολα. Οι δυσκολίες έρχονται με τα «αόρατα», όπως οι ρουφήχτρες που τραβάνε μέσα τον Skif και τον πετάνε αριστερά-δεξιά. Υπάρχουν πάνω από μια ντουζίνα ειδών ανωμαλιών, οπότε ο παίκτης πρέπει να έχει ανοιχτά τα μάτια του. Ακόμη και σε φαινομενικά άκακες περιοχές, μπορεί να εμφανιστούν διάσπαρτες ανωμαλίες. Όμως αξίζει τον κόπο, για ένα artifact. Έχουν υψηλή μεταπωλητική αξία και προσφέρουν ξεχωριστές ιδιότητες στον πρωταγωνιστή. Από χαμηλότερη κατανάλωση stamina μέχρι αντίσταση στη ραδιενέργεια, τα οφέλη είναι διάφορα, όπως και οι πιθανότητες για κάτι αρνητικό, αφού ορισμένα artifacts ισορροπούν τα «δώρα» με μια αντίστοιχη μείωση σε κάτι άλλο. Στα υπόλοιπα κομμάτια του inventory, υπάρχουν δύο θέσεις για όπλα και μία αποκλειστικά για πιστόλι, μία για γιλέκο, μία για μάσκα, μία για scanner και τέσσερις για consumables – ένα που αναπληρώνει άμεσα HP/stamina κι ένα που αναπληρώνει σταδιακά ή κόβει την απώλεια (π.χ. επίδεσμοι για bleeding ή μείωση της ραδιενέργειας). Η διαχείριση των συγκεκριμένων γίνεται με δύο πλήκτρα που λειτουργούν με μονό ή παρατεταμένο πάτημα, σχετικά εύκολα. Η επιβίωση είναι μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού, πέρα από τη διαχείριση στατιστικών. Οι εχθροί ακούν, βλέπουν και παρατηρούν, ακόμη και τον φακό κεφαλής που μπορεί να ξεχάσει αναμμένο ο παίκτης βγαίνοντας από ένα σκοτεινό τούνελ. Στοιχεία immersive sim δηλαδή, που προσγειώνουν το κομμάτι shooting, καθώς ο παίκτης πρέπει να δίνει βάση στην παρουσία του στον χώρο. Έχει ελευθερία στο πώς προσεγγίζει καταστάσεις ενώ πολλά πράγματα είναι πέρα από τον έλεγχό του, όπως οι ανωμαλίες ή ανταλλαγές πυρών που θα δει εξερευνώντας. Κι επειδή η ΑΙ καμιά φορά είναι λίγο πιο επιθετική, η σύνεση είναι κλειδί.



Όσον αφορά τη μάχη, είναι μια εμπειρία φρέσκια, ωμή κι ανελέητη. Με τον αρχικό εξοπλισμό, αρκούν 2-3 σφαίρες ή χτυπήματα από μεταλλαγμένο ώστε ο Skif να εγκαταλείψει τα εγκόσμια, οπότε τακτικές «γιούρια» δεν αποδίδουν εκτός αν ο παίκτης έχει χειρουργική ακρίβεια με όπλα-σαράβαλα. Οι άνθρωποι συνήθως πηγαίνουν σε ομάδες και οι μεταλλαγμένοι έχουν πολλές και ιδιαίτερες μορφές, από αιμοβόρα σκυλιά έως τους Bloodsuckers που γίνονται αόρατοι και χτυπούν από το πουθενά ή τα Bayun που μιμούνται ήχους ανθρώπων και ζώων. Είναι πιο ανθεκτικοί από τους ανθρώπους -ένα headshot μπορεί να μην κάνει τη δουλειά- και χρειάζεται παρατήρηση και τακτική. Ποια είναι τα μοτίβα τους; Τι όπλο λειτουργεί καλύτερα; Κυριότερο, πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω το περιβάλλον; Η θρυλική βίδα επιστρέφει, αφού ο Skif μπορεί να ρίχνει βίδες στον χώρο ελέγχοντας για τυχόν ανωμαλίες, ανά πάσα στιγμή. Οι ανωμαλίες μπορούν να ενεργοποιηθούν την κατάλληλη στιγμή, τιμωρώντας τους εχθρούς με τρόπο που λίγα όπλα μπορούν δίχως ανάγκη πυρομαχικών. Πρόκειται για μάχες παίκτη εναντίον ανθρώπων εναντίον μεταλλαγμένων εναντίον περιβάλλοντος και οι ισορροπίες ανατρέπονται εύκολα. Αν ένας μεταλλαγμένος επιτίθεται σε μια ομάδα ανθρώπων, γιατί να παρέμβει ο παίκτης; Μπορεί να τους αφήσει να αλληλοεξοντωθούν και να μπει την κατάλληλη στιγμή, να τελειώσει τη μάχη και να φύγει με τα λάφυρα. Οι διάφορες ομάδες ανθρώπων που ζουν στη Ζώνη έχουν φιλίες και έχθρες μεταξύ τους, κι ο παίκτης μπορεί να συμμετέχει στο «παιχνίδι» με τις πράξεις του, είτε ολοκληρώνοντας αποστολές είτε ερχόμενος ευθέως αντιμέτωπος. Οι πράξεις έχουν και συνέπειες: μεγάλη έχθρα με μια ομάδα μπορεί να οδηγήσει σε κυνηγητά, ακόμη κι αν απλώς περνάει έξω από μια κατασκήνωσή τους. Πληρώνοντας αδρά μπορεί να αντιστρέψει το κλίμα ή μπορεί να πολεμήσει μέχρι τελικής πτώσης, ζώντας με την έχθρα.



Καθώς πολλοί έχουν μια ιστορία να αφηγηθούν, αλλά και εμπόρευμα ή αποστολές που μπορεί να ενδιαφέρουν τον παίκτη, μια πιο ήρεμη προσέγγιση δοκιμάστηκε για το πρώτο playthrough. Γίνεται να κρατηθούν ισορροπίες, τουλάχιστον για τις πρώτες ώρες, έως ότου ο παίκτης αναβαθμίσει επαρκώς τον εξοπλισμό του. Το πιθανότερο είναι οι παίκτες να ξοδέψουν χρήματα στο πιστόλι και αναβαθμίσει ένα βασικό όπλο, αφού η συγκέντρωση υλικών και χρημάτων για αναβαθμίσεις σε πολλά όπλα, γιλέκο και μάσκα είναι δύσκολη. Χρειάζονται διαρκείς επιδρομές σε σημεία ενδιαφέροντος και λίγη τύχη, ενώ μανία συλλογής δεν είναι καλή τακτική, δεδομένου του βάρους inventory. Για το τέλος, μερικά λόγια περί τεχνικών ζητημάτων. Το παιχνίδι δοκιμάστηκε σε PC, συγκεκριμένα laptop με AMD Ryzen 9 7945H, NVIDIA GeForce RTX 4090 και 32GB RAM. Αυτομάτως ρυθμίστηκε στα “Epic” (μέγιστα) γραφικά, και στο αρχικό κείμενο αναφέρθηκε πως μετά βίας κρατούσε τα 60fps σε 1080p. Μετά από δύο μεγάλα updates και πολλές διορθώσεις, η  κατάσταση έχει αλλάξει δραματικά και οι πτώσεις καρέ έχουν εκλείψει. Συγκεκριμένα, αντί για ασταθή 60fps, με τις ίδιες ακριβώς ρυθμίσεις, το παιχνίδι αποδίδει σε 90-100fps.Αντίστοιχη βελτίωση εντοπίζεται και σε συστήματα με NVIDIA GeForce RTX 3080, για παράδειγμα, όπου προηγουμένως τα προβλήματα σταθερότητας και απόδοσης ήταν πολύ μεγαλύτερα. Στο μεσοδιάστημα, δοκιμάστηκε και η έκδοση για Xbox Series X. Παραδόξως, η κατάσταση ήταν σταθερότερη συγκριτικά με του PC ακόμη και πριν τα updates. Δοκιμάστηκε σε τηλεόραση με VRR, οπότε οι σποραδικές πτώσεις καρέ του performance mode δεν γίνονταν αντιληπτές και τα 60fps παρέμεναν σταθερά. Σε τηλεόραση δίχως VRR, τα σκαμπανεβάσματα ήταν πιο αισθητά και ίσως κούραζαν, οπότε η επιλογή του quality mode στα 30fps ήταν τίμια επιλογή, αυξάνοντας και την ποιότητα των γραφικών. Φαίνεται πως το παιχνίδι «τρέχει» σε ρυθμίσεις αντίστοιχες των medium στο performance mode, όμως όχι 1:1, αφού το draw distance έχει εμφανώς χαμηλότερο όριο και αν ο ορίζοντας είναι καθαρός, εύκολα παρατηρεί κανείς ολόκληρα κτήρια ή δέντρα να εμφανίζονται στο βάθος.



Πέραν αυτών, τα γραφικά είναι πράγματι όμορφα, ιδίως ο φωτισμός και η πολυπλοκότητα του σκηνικού. Από κατεστραμμένα κτήρια έως ανωμαλίες που άλλαξαν την μορφή του εδάφους ή ενεργειακές μπάλες που αιωρούνται πάνω από λίμνες και ταράζουν τα νερά, οι διάφορες τοποθεσίες που θα εξερευνήσει ο παίκτης πάνω ή κάτω από την επιφάνεια της γης, είναι αξιομνημόνευτες και καλλιεργούν ένα συναίσθημα φόβου, απομόνωσης και απελπισίας – ειδικά όταν οι μεταλλαγμένοι μπαίνουν στο κάδρο. Σε μεγάλο βαθμό, βοηθάει το software-based ray-tracing, δημιουργώντας απόκοσμες καταστάσεις φωτισμού τα βράδια ή «νοσταλγικές» φθινοπωρινές σκηνές τα πρωινά, μέσα κι έξω από κτήρια ή τούνελ. Τα μοντέλα χαρακτήρων και τεράτων έχουν πολύ καλή λεπτομέρεια ακόμη και στα μαλλιά, ενώ τα μάτια και το στόμα κουνιούνται ρεαλιστικά, όπως φαίνεται στους διαλόγους. Ο ακουστικός τομέας είναι εξίσου καλός, αν όχι καλύτερος, με πάρα πολλά εφέ να συνδυάζονται (θρόισμα φύλλων, ήχοι τεράτων, ανωμαλίες κλπ) που φτιάχνουν μοναδικό κλίμα, ειδικά παίζοντας με ακουστικά. Οι καταστάσεις μπορούν να γίνουν πολύ τρομακτικές και κάθε κομμάτι της εμπειρίας παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό. Η GSC Game Worlds ανέβηκε μερικά σκαλιά στον συγκεκριμένο τομέα, συγκριτικά με την αρχική τριλογία S.T.A.L.K.E.R. και η εμπειρία επωφελείται συνολικά.



Με δυο λόγια, το S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl είναι μια μοναδική εμπειρία. Συνδυάζει shooting με horror, role-playing, survival και sandbox αλλά δημιουργεί κάτι ενιαίο κι όχι ένα πασπαρτού ειδών. Η εξερεύνηση της Ζώνης είναι απολαυστική, φτάνοντας την αδρεναλίνη στα ύψη αφού τα πάντα μπορούν να συμβούν, ακόμη και στον πιο προσεκτικό παίκτη. Οι δραστηριότητες έχουν ποικιλία και κυρίως, οι μικρές ιστορίες που παρουσιάζουν το βάθος του κόσμου. Η κεντρική ιστορία, παρότι παίρνει κάποιες ώρες για να ξεδιπλωθεί, γίνεται όλο και καλύτερη φτάνοντας σε φανταστικό φινάλε. Για λάτρεις της εξερεύνησης, του τρόμου, της επιβίωσης και μιας καλής ιστορίας, το S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl είναι ιδανική πρόταση. 
EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ποικιλία εχθρών, εξοπλισμού και φαινομένων, δίνουν αξία στην εξερεύνηση
  • Καλογραμμένα side quests εμπλουτίζουν τον κόσμο και τη μυθολογία
  • Πάντρεμα διαφόρων ειδών σε ένα ενιαίο, μοναδικό σύνολο που καθηλώνει
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τεχνικά προβλήματα, έστω και «άκακα», που χαλούν την εμπειρία
  • Η ιστορία θέλει τον χρόνο της για να πάρει μπροστά
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
*
Loading...