Το Sonic x Shadow Generations, σε περίπτωση που δεν το έχετε ακουστά, θέλει μια μικρή επεξήγηση ως προς το ποιόν του. Κι αυτό διότι δεν αποτελεί από μόνο του έναν νέο τίτλο, περιέχει όμως το Shadow Generations, που οι πιο καχύποπτοι, ή αυστηροί αν θέλετε, θα χαρακτήριζατε και ως απλό DLC για το Sonic Generations που κυκλοφόρησε το 2011. Και θέλουμε πραγματικά να ξεκινήσουμε το review από αυτήν την πλευρά του τίτλου, την πιο σκοτεινή. Ο Shadow the Hedgehog εμφανίστηκε στη σειρά ως αντίπαλο δέος του Sonic το 2001 στο πλέον μακρινό μα πάντα αγαπημένο, Sonic Adventure 2 στο Sega Dreamcast. Έκτοτε έχει εμφανιστεί σε πολλούς τίτλους της σειράς ως guest star, ενώ έχει πρωταγωνιστήσει και σε ένα εντελώς δικό του τίτλο, το ομώνυμο παιχνίδι που κυκλοφόρησε σε Xbox, PlayStation 2 και Gamecube. Εδώ λοιπόν έχουμε την δεύτερη προσπάθεια όπου πραγματικά ο Shadow αποτελεί τον πρωταγωνιστή.
Η ιστορία ξεκινά με τον Shadow να ακολουθεί ένα σήμα, αναζήτηση που τον οδηγεί στην Ark Colony. Εκεί ανακαλύπτει πως πίσω από το σήμα που ουσιαστικά προσπάθησε να τον παγιδεύσει βρίσκεται ο Black Doom, ο σατανικός εξωγήινος που κρύβεται και πίσω από τα γεγονότα του Shadow the Hedgehog, ο οποίος δεν αναζήτα τίποτα άλλο από το να πάρει εκδίκηση για την ήττα του στον προηγούμενο τίτλο. “Σπάει” λοιπόν τον χρόνο με τον ίδιο τρόπο που γίνεται και στο Sonic Generations, με τον Shadow βρίσκεται σε ένα λευκό κενό, με τις αναμνήσεις του ως μοναδικό όπλο για να προσπαθήσει να ξαναφτιάξει τον χρόνο. Για να το κάνει αυτό, θα πρέπει να ξαναζήσει προηγούμενες εμπειρίες του, σε remakes επιπέδων που έχουμε δει σε προηγούμενους τίτλους. Μία από τις ουσιαστικές διαφορές είναι πως το λευκό κενό, ο χώρος στον οποίο κινείται ο Shadow μεταξύ των επιπέδων, είναι εντελώς τρισδιάστατος εδώ. Η επιλογή αυτή κρίνεται απολύτως λογική, ειδικότερα αν αναλογιστούμε πως ο Shadow δεν είχε ποτέ κάποιον δισδιάστατο τίτλο και κατά συνέπεια, δισδιάστατο εαυτό. Και ευτυχώς θα πούμε εμείς καθώς, μπορεί τα τρισδιάστατα Sonic να μην ήταν ποτέ το φόρτε αυτής της σειράς, όμως πλέον υπάρχει και η τεχνολογία μα και η τεχνογνωσία από ότι φαίνεται, για εντυπωσιακά επίπεδα. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, ο Shadow αποκτά πρόσθετες δυνάμεις. Οι περισσότερες από αυτές τις δυνάμεις, πέραν της ποικιλίας που προσθέτουν στο gameplay στα επίπεδα όπου χρησιμοποιούνται, βοηθούν και στην εξερεύνηση του λευκού hub world, αφού χωρίς την χρήση συγκεκριμένων δυνάμεων κάποια σημεία είναι απλά μη προσβάσιμα.
Το Shadow Generations τεχνικώς στηρίζεται σε πιο εξελιγμένη έκδοση της μηχανής γραφικών Hedgehog Engine, η οποία ονομάζεται από τη Sonic Team ως Hedgehog Engine 2. Και δεν θα υπήρχε λόγος να εστιάσουμε τόσο σε αυτό αν η εξέλιξη δεν ήταν τόσο προφανής. Βλέπουμε περισσότερες λεπτομέρειες στον σχεδιασμό περιβάλλοντος και εχθρών, αλλά ακόμα και πολύ πιο φυσική κίνηση του Shadow στον τρισδιάστατο χώρο, η οποία σε αυτόν τον τίτλο αγγίζει τα επίπεδα της κορυφαίας κίνησης τρισδιάστατου Sonic, στο Sonic Adventure 2. Βασική προϋπόθεση για gameplay βασισμένο σε ταχύτητα βέβαια είναι η σταθερότητα των FPS και εδώ η Hedgehog Engine 2 τα πηγαίνει πολύ καλά. Αγνοούμε την επιλογή για Quality Mode και τα πενιχρά 30 FPS και, εν έτει 2024, στοχεύουμε στο Performance Mode για τα αδιαπραγμάτευτα 60 FPS που απαιτούν οι τίτλοι Sonic (και Shadow, προφανώς). Σε αυτό το mode η μηχανή γραφικών, που εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα καλούδια όπως Temporal Anti-Aliasing και Dynamic Resolution Scaling, κατορθώνει την πολυπόθητη σταθερότητα, χωρίς μεγάλες θυσίες στην ποιότητα της εικόνας, τουλάχιστον στην έκδοση του PlayStation 5 που δοκιμάσαμε εμείς.
Ιδανικά θα επιθυμούσαμε το Shadow Generations να είναι λίγο μεγαλύτερο σε διάρκεια, με το ίδιο παράπονο να υπήρχε (και συνεχίζει να υφίσταται) και στο Sonic Generations που περιέχεται επίσης στο πακέτο. Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι ακόμα κι έτσι, δύο μικρά games συνιστούν ένα μεγαλύτερο πακέτο, όμως εμείς οφείλουμε να προειδοποιήσουμε. Ειδικά στην περίπτωση του Shadow Generations, οι επτά, βαριά οκτώ ώρες που διαρκεί, αρκούν οριακά για να συνηθίσουμε τους μηχανισμούς του gameplay που αυτό εισάγει και τις αλλαγές στις κινήσεις του Shadow. Σε καμία περίπτωση δεν είναι αρκετός ο χρόνος για να τους κατακτήσουμε πραγματικά και να καταφέρουμε με αυτές να πάρουμε S ranks σε κάθε challenge. Ευτυχώς το level design είναι αρκετά περίπλοκο και δεν προκαλει βαρεμάρα η εξερεύνηση του κάθε επιπέδου για μυστικά, ή συντομεύσεις. Το Sonic Generations από την άλλη, είναι η γνωστή ποσότητα που θυμόμαστε από την κυκλοφορία του 2011 σε Xbox 360 και PlayStation 3. Δύο γενιές μετά, τα τεχνικά θέματα του έχουν λυθεί και εκεί βλέπουμε καρφωμένα 60 FPS, χωρίς όμως την ύπαρξη επιλογής μεταξύ Performance ή Quality.
Σεναριακά, το παιχνίδι εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια του πάρτυ γενεθλίων του Sonic, όποτε και ένα πλάσμα ονόματι Time Eater “σπάει” τον χρόνο και ενώνει τους “δισδιάστατους” Sonic και Tails με τους τρισδιάστατους εαυτούς τους. Η παρέα αυτή των τεσσάρων, σε συνδυασμό και με άλλους χαρακτήρες που βέβαια χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο στα challenges των επιπέδων καλούνται να ολοκληρώσουν διαφορετικά επίπεδα από αρκετά παιχνίδια Sonic και να τα επαναφέρουν στην κανονική τους κατάσταση στον χρόνο. Κάθε επίπεδο αποτελείται από δύο διαφορετικά υπό-επίπεδα, αν μας επιτρέπεται ο όρος, με κάθε Sonic να αναλαμβάνει να ολοκληρώσει το δικό του μέρος, ανάλογα αν πρόκειται για δισδιάστατο ή τρισδιάστατο. Στις περισσότερες των περιπτώσεων και αναλόγως το επίπεδο, ο εκάστοτε Sonic αποκτά και ένα αποκλειστικό ability που απαιτείται να χρησιμοποιηθεί στο αντίστοιχο επίπεδο. Και εδώ έχουμε να κάνουμε με πολύ λεπτομερή σχεδιασμό, με πολλαπλές διαδρομές που απαιτεί πολλαπλά playthroughs προκειμένου να πούμε ότι έχουμε εξερευνήσει πλήρως το κάθε επίπεδο και να ολοκληρώσουμε κάποια πολύ απαιτητικά challenges. Με αντίπαλο δέος το Shadow Generations, οφείλουμε να πούμε ότι το Sonic Generations δεν δείχνει σε πρώτη ματιά πως απέχει σχεδόν δεκατέσσερα χρόνια από την αρχική του κυκλοφορία. Χάνει συγκριτικά μόνο στις λεπτομέρειες, οι πιο τρανταχτες των οποίων, όπως τις αντιμετωπίσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής είναι η κίνηση του Sonic στις τρεις διαστάσεις η οποία είναι λιγότερο οργανική από την αντίστοιχη του Shadow σε υψηλή ταχύτητα, αλλά και στην παρουσία του έτερου αιωνιου εχθρού του μπλε σκαντζόχοιρου, την κάμερα.
Το Sonic Generations εξακολουθεί να είναι ένα υπέροχο love letter στην ιστορία του Sonic ενώ η ύπαρξή του στο πακέτο προσδίδει πολύ παραπάνω αξία στο ποιόν του Sonic x Shadow Generations σαν κυκλοφορία. Το μεταμορφώνει σε έναν ολοκληρωμένο και απίστευτα διασκεδαστικό για τους φαν της σειράς τίτλο και όχι μόνο. Δεν είναι μόνο το γεγονός πως το αρχικό Sonic Generations έχει γεράσει εκπληκτικά καλά, αλλά και το έτερο κομμάτι του παζλ, το Shadow Generations, που είναι γρήγορο, διασκεδαστικό και φόρος τιμής στην σαφέστατα μικρότερη προϊστορία του πρωταγωνιστή του. Και στα δύο campaign θα θέλαμε περισσότερη αρχική διάρκεια αλλά τα καλά στοιχεία από τους τίτλους Sonic, όπως το replayability, η δυσκολία αλλά και το easy to play, hard to master, φωνάζουν δυνατά παρόν. Είναι ίσως λίγο ειρωνικό πως το καλύτερο 3d Sonic κατορθώνει να είναι ένας τίτλος με τον Shadow, αλλά εικάζουμε πως όταν ξαναδούμε την Hedgehog Engine 2 εν δράσει, τα πράγματα θα είναι ακόμα καλύτερα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity