Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Nintendo Switch 2: Άλλες τιμές οι φυσικές και άλλες οι ψηφικακές εκδόσεις games

NEWS
  • 4 λεπτά πριν

Συνδρομή Nintendo Switch Online: Παιχνίδια GameCube, δωρεάν αναβαθμίσεις και άλλα νέα οφέλη στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 7 λεπτά πριν

Και στο Nintendo Switch 2 το Story of Seasons: Grand Bazaar (trailer)

VIDEO NEWS
  • 35 λεπτά πριν

Η Nintendo θα κυκλοφορήσει μια φθηνότερη έκδοση του Nintendo Switch 2 αποκλειστικά για την Ιαπωνία

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Επί πληρωμή αναβαθμίσεις συγκεκριμένων τίτλων για καλύτερα γραφικά και ρυθμό ανανέωσης (video)

VIDEO NEWS
  • 2 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για το Daemon X Machina: Titanic Scion (trailer)

VIDEO NEWS
  • 2 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε το Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster (trailer)

VIDEO NEWS
  • 2 ώρες πριν

Προπαραγγελίες Nintendo Switch 2: Προτεραιότητα στους «αφοσιωμένους» fans

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Και στο Nintendo Switch 2 το James Bond game της IO Interactive

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Στα $80 η τιμή του Mario Kart World για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Οι τιμές για τα περιφερειακά που είδαμε στην παρουσίαση

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Μέσα στο 2025 το Hollow Knight: Silksong

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Και το Cyberpunk 2077 στο Switch 2

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Έρχεται και το Final Fantasy 7 Remake Intergrade για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Έρχεται το Borderlands 4 για Nintendo Switch 2

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Τα παιχνίδια του GameCube έρχονται στο Nintendo Classics του Nintendo Switch 2 (video)

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε και το Split Fiction, που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα με την κονσόλα (trailer)

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Έρχεται το Hyrule Warriors Age of Imprisonment στο Nintendo Switch 2 (trailer)

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Υπό ανάπτυξη το Kirby Air Riders με director τον Masahiro Sakurai, φέτος η κυκλοφορία του (trailer)

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ο Donkey Kong καταστρέφει τα πάντα στο νέο 3D platformer Donkey Kong Bonanza (trailer)

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Έρχεται το The Duskbloods της FromSoftware αποκλειστικά στο Nintendo Switch 2

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Παρουσιάστηκε η εξελιγμένη δυνατότητα GameShare για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε έκδοση του Street Fighter 6 με υποστήριξη για Amiibos και αποκλειστικά game modes

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Τα Metroid Prime 4 Beyond, Zelda και Pokémon αποκτούν Nintendo Switch 2 Edition

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε το Elden Ring για το Nintendo Switch 2 (trailer)

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Παρουσιάστηκε το νέο Pro Controller με νέα πλήκτρα και χαρακτηριστικά

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας, τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 ενεργοποιεί το GameChat, παρουσιάστηκε και η Nintendo Switch 2 Camera

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Ανακοινώθηκε επίσημα το Mario Kart World, αποκλειστικά για το Nintendo Switch 2 (trailer)

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Φάτσα φόρα έβγαλαν στο διαδίκτυο hackers στοιχεία από 200 εκατομμύρια χρήστες του X/Twitter

NEWS
  • 6 ώρες πριν

Το iOS 18.4 έφερε ένα χαρακτηριστικό που θα σας χαλαρώσει!

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Αποκαλύφθηκε ο νέος χαρακτήρας του Elden Ring Nightreign (trailer)

VIDEO NEWS
  • 8 ώρες πριν

Θέμα χρόνου η προσθήκη του GameCube στο Nintendo Switch Online

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Επιτέλους υποστήριξη για τις Cellular λειτουργίες του Apple Watch στην Ελλάδα με το MultiSIM

NEWS
  • 10 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Το Pro Controller του ίσως έρθει με ένα χαρακτηριστικό που ζητούσαν οι fans

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Επίσημο: Ο Keanu Reeves επιστρέφει στο John Wick 5!

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Πέθανε σε ηλικία 65 ετών ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ, o Μπρους Γουέιν του Batman Forever

NEWS
  • 12 ώρες πριν

WWE 2K25 Review

REVIEWS
  • 12 ώρες πριν

Η 7η σεζόν του Black Mirror φέρνει το δεύτερο μέρος σε άλλη μια ανατριχιαστική ιστορία (trailer)

VIDEO NEWS
  • 13 ώρες πριν

Τέλος τα PS4 και PS4 Pro στα καταστήματα της Ιαπωνίας

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Monster Hunter Wilds: Οι πωλήσεις του τον πρώτο μήνα προδιαγράφουν ιστορικό ρεκόρ

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Ανακοινώθηκαν Nintendo Treehouse streams για το Switch 2

NEWS
  • 21 ώρες πριν

Φήμη: Εντός του 2025 θα κυκλοφορήσει το Assassin's Creed Invictus

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Ομάδα «ειδικών αποστολών» του PlayStation σκανάρει την αγορά για “άγνωστα διαμάντια”

NEWS
  • 23 ώρες πριν

Επιτέλους, λεπτομέρειες για τη νέα ταινία Resident Evil

NEWS
  • 23 ώρες πριν

Απολύσεις στην Eidos Montreal που εργάζεται -μεταξύ άλλων- και στο νέο Fable

NEWS
  • 01/04

Karate Kid: Legends – O Ralph Macchio και ο Jackie Chan επιστρέφουν στη δράση (trailer)

VIDEO NEWS
  • 01/04

Επετειακό website για το Final Fantasy 9 επαναφέρει τις συζητήσεις για ένα remake

NEWS
  • 01/04

Το gameplay του Doom: The Dark Ages είναι το καλύτερο της σειράς, σύμφωνα με τα πρόσφατα previews (video)

NEWS
  • 01/04

Πόση ώρα θα είναι η διάρκεια του Nintendo Direct για το Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 01/04

NoPATHos – Το πρώτο ελληνικό δωρεάν παιχνίδι που ακονίζει το μυαλό και συμβάλλει στην πρόληψη της άνοιας

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 01/04

Starlink στην Ελλάδα από €29 το μήνα!

NEWS
  • 01/04

Προσοχή: Επείγουσα ενημέρωση για δεδομένα Ελλήνων χρηστών στο Dark Web, τι πρέπει να κάνετε

NEWS
  • 01/04

Ακούστε για πρώτη φορά πως είναι η «φωνή» του καρχαρία! (video)

NEWS
  • 01/04

Νέα πατέντα της Sony αποκαλύπτει controllers με μαγνητικά πλήκτρα για μεγαλύτερη αντοχή

NEWS
  • 01/04
  • 1

Gaming κυκλοφορίες: Απρίλιος 2025

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • 01/04

Όλο και πιο πιθανή η ύπαρξη mouse controls στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 01/04

Νέες σημαντικές πληροφορίες για το Ghost of Yotei του PS5

NEWS
  • 01/04

Μάλλον αποκαλύφθηκε τι κάνει το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 και έχει αρκετό ενδιαφέρον

NEWS
  • 01/04

Διέρρευσαν εικόνες από Star Wars strategy game των Respawn και Bit Reactor

NEWS
  • 01/04

Απολύσεις στην Cyan Worlds του Myst και του Riven

NEWS
  • 01/04

Η ανακοίνωση του Tomodachi Life: Living the Dream πιο δημοφιλής στην Ιαπωνία από εκείνη του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 01/04

Έτσι θα επεκταθεί η διαθεσιμότητα του Football Manager 2024

NEWS
  • 31/03

Φήμη: Η Naughty Dog θα κυκλοφορήσει special edition για το franchise του The Last of Us στο PS5

NEWS
  • 31/03

Η ASUS κάνει tease το Project Kennan, τη φορητή κονσόλα με το brand του Xbox

NEWS
  • 31/03

Αυτές οι συσκευές υποστηρίζουν στην Ελλάδα το δίκτυο COSMOTE 5G+

NEWS
  • 31/03

Developers αναφέρουν πως το Dev Kit του Nintendo Switch 2 δεν έχει έξοδο 4K

NEWS
  • 31/03

Με αυτήν τη συσκευή στο αυτοκίνητο θα «τσιμπάς» πρόστιμο 2000 ευρώ

NEWS
  • 31/03

Assassin's Creed Shadows: Ελάχιστοι παίκτες σε PS5 και PC έχουν προχωρήσει μετά το Act 2

NEWS
  • 31/03

Ο Neil Druckmann και ο Craig Mazin απαντάνε στο πιο «καυτό» ερώτημα για το original The Last of Us

NEWS
  • 31/03

Πρωτιά στην Ευρώπη χάρη στο δίκτυο 5G+ της COSMOTE

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

H Εκκλησία της Ελλάδος ετοιμάζει τη δική της ψηφιακή τράπεζα

NEWS
  • 31/03

Αλλάζει σύντομα ο τρόπος που θα κάνετε κλήσεις στο iPhone

NEWS
  • 31/03

Ίσως απολαύσουμε τριλογία ταινιών The Legend of Zelda

NEWS
  • 31/03

Δεν τα έχουν πάει καλά όλα τα games του Xbox στο PS5

NEWS
  • 31/03

Nintendo Switch 2: Πότε είναι και τι ώρα το Nintendo Direct;

NEWS
  • 31/03

Τρομερό: Οι τράπεζες θέλουν να χρεώνουν όσους έχουν πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες σε φυσική μορφή!

NEWS
  • 31/03
  • 4

Πασχαλινό διάλειμμα με KitKat και PlayStation

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Video Games Museum γίνεται επίσημο μέλος του EFGAMP

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

COSMOTE TV: Πρεμιέρα για τη σειρά «MobLand» με τους Τομ Χάρντι, Πιρς Μπρόσναν και Έλεν Μίρεν

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

«Kabul»: Πρεμιέρα για τη νέα διεθνή συμπαραγωγή της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Galaxy Ring της Samsung είναι εδώ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Xiaomi Watch S4 Review

REVIEWS
  • 31/03

Αυτά τα παιχνίδια παρουσιάζουν προβλήματα stuttering σε PS5 και PS5 Pro με το VRR ενεργοποιημένο (video)

NEWS
  • 31/03

Ρεπορτάζ: Πότε θα ξεκινήσουν οι προ-παραγγελίες του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 31/03

Γιατί καθυστερούν τόσο πολύ γύρω από το GTA 6:

NEWS
  • 31/03

Το The Elder Scrolls 6 ίσως δεν βρίσκεται καν σε φάση Alpha

NEWS
  • 31/03

Ο Nick Frost θα είναι (πιθανότατα) ο νέος Hagrid στη σειρά Harry Potter του ΗΒΟ!

NEWS
  • 30/03

Sid Meier's Civilization VII Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Firaxis Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Take Two Interactive

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Συνολικά, το Sid Meier's Civilization VII δεν είναι κακό παιχνίδι και αποτελεί, ίσως, καλό σημείο εκκίνησης για νέους παίκτες για τη σειρά ή και για το συγκεκριμένο είδος. Με πολλά "αλλά"...

To προηγούμενο μέρος της σειράς Civilization, η οποία χαρακτηρίζει όσο καμία άλλη την κατηγορία των turn-based strategy games, πιο συγκεκριμένα αυτών που αποκαλούνται 4X (από τα eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) κυκλοφόρησε, ούτε λίγο ούτε πολύ, πριν από δέκα χρόνια. Κανένας δεν μπορεί να κατηγορήσει την ομάδα ανάπτυξη Firaxis (συνιδρυτής της οποίας είναι ο περίφημος Sid Meier) για «ξεζούμισμα» του δημοφιλούς και ιστορικού franchise. Παρόλα αυτά, το Sid Meier's Civilization VII μαρτυρά μια συνειδητή προσπάθεια να φέρει σημαντικές αλλαγές, όπως και ο προκάτοχός του. Και πάλι όπως το Civilization VI, έτσι και ο νέος τίτλος αλλού επιτυγχάνει και αλλού αποτυγχάνει θεαματικά.




Η σημαντικότερη αλλαγή και αυτή που έχει προκαλέσει τις περισσότερες αντιδράσεις είναι η μείωση των Εποχών σε τρεις. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως με τη σύμπτυξη των Ancient και Classical Era στο Antiquity Age, του Medieval και Renaissance στο Exploration Age και των Industrial, Modern, Atomic και Information στο Modern Age. Διόρθωση: το Information Era στην πράξη έχει αφαιρεθεί! Κάπως έτσι, το νέο Civilization καταφέρνει να είναι ιστορικό και ανιστόρητο ταυτόχρονα, με την έννοια ότι ενώ το νέο σύστημα εξαλείφει τη δυνατότητα ενός πολιτισμού να επιτίθεται με τανκ και ελικόπτερα στις… φάλαγγες και τους τοξότες κάποιου άμοιρου αντιπάλου που έχει μείνει τραγικά πίσω σε τεχνολογία, ωστόσο «τσουβαλιάζει» μαζί ιστορικές περιόδους που χαρακτηρίζοντας από θεαματικές αλλαγές σε κάθε τομέα, κοινωνικό, πολιτικό, τεχνολογικό και πολιτισμικό, ισοπεδώνοντας την εικόνα της ανθρώπινης προόδου από μια γραμμή με απότομα σκαμπανεβάσματα σε μια πιο εύπεπτη καμπύλη.



Αυτό δεν θα ήταν τόσο μεγάλο θέμα αν δεν συνοδευόταν από την ταυτόχρονη αποσυσχέτιση ηγετών και πολιτισμών και την υποχρεωτική αλλαγή πολιτισμών από Εποχή σε Εποχή. Ναι, αποφεύγουμε έτσι το αστείο φαινόμενο του Ρούσβελτ να ηγείται των… αρχαίων Αμερικανών, μέχρι να τους φέρει στην εποχή στην οποία ανήκουν ιστορικά, αλλά από την άλλη τώρα μπορούμε να έχουμε τον Φραγκλίνο να καθοδηγεί τους Ινδιάνους Shawnee (τους οποίους οι συμπατριώτες του πολέμησαν και εκτόπισαν) ή τον Ναπολέοντα να ηγείται της Πρωσίας (η οποία ήταν σε πόλεμο με τη Γαλλία για μεγάλο μέρος του 19ου αιώνα). Και μιας και αναφέραμε την Πρωσία, πού βρίσκεται η Γερμανία, η οποία τη διαδέχθηκε χοντρικά στα μισά της λεγόμενης Modern Age και τι θέση έχουν άλλοι πολιτισμοί, όπως οι Mughal που έπαψαν να υφίστανται, ουσιαστικά, στην αρχή της ίδιας περιόδου; Οι απανταχού ιστορικοί τρώνε τα βιβλία τους και αυτοπυρπολούνται σε ένδειξη διαμαρτυρίας για αυτά τα πραγματικά αίσχη, τα οποία, πρέπει να το πούμε, μόνο Αμερικάνοι θα επέτρεπαν.



Εντωμεταξύ, η ιδέα της μετάβασης από Εποχή σε Εποχή προήλθε ολοφάνερα από το Humankind της Amplitude, μόνο που εκεί η επιλογή της αλλαγής πολιτισμού είναι προαιρετική για τον παίκτη. Αν θέλει, μπορεί να συνεχίσει με τον πολιτισμό με τον οποίο ξεκίνησε, χάνοντας ενδεχομένως κάποια πιθανά bonus. Η Firaxis επιχειρεί να «δέσει» κάπως λογικά την πολιτισμική μετάβαση δίνοντας μηχανισμούς «ξεκλειδώματος» πολιτισμών ανάλογα με τον τρόπο που παίζουμε, ωστόσο αν λάβουμε υπόψη ότι το Sid Meier's Civilization VII είναι φιλικό προς το modding είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα εμφανιστούν σύντομα mods που θα επαναφέρουν κάπως την ιστορική τάξη στη σούπα του τίτλου. Όλα αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να απλοποιηθεί και να γίνει streamline το gameplay, αλλά το αποτέλεσμα είναι άνισο. Για παράδειγμα, μια πολύ σημαντική και θετική, κατά τη γνώμη μας, αλλαγή, είναι η συνδυασμός του μηχανισμού των βαρβάρων με εκείνον των πόλεων-κρατών. Ο παίκτης μπορεί, όταν συναντήσει βαρβάρους είτε να τους πολεμήσει είτε να επενδύσει ένα νέο «νόμισμα» που εμφανίζεται στο Civilization, το Influence, μετατρέποντάς του μετά από αρκετές σειρές σε φιλική πόλη-κράτος υπό την προστασία του. Το Influence αντιπροσωπεύει την διπλωματική επιρροή ενός πολιτισμού και χρησιμοποιείται, φυσικά, στη διπλωματία για τη σύναψη σχέσεων με άλλους πολιτισμούς, αλλά και στην εναλλακτική «διπλωματία», δηλαδή τον πόλεμο, για να κρατήσει το ηθικό του πληθυσμού ψηλά και να αποφύγει τις αναταραχές.



Το Influence βελτιώνει θεαματικά τη διπλωματία, δίνοντάς της άλλο ενδιαφέρον. Ωστόσο, το χρόνιο πρόβλημα της σειράς στον τομέα αυτό, κοινώς το κακό ΑΙ, κάνει και πάλι την εμφάνισή του, όποτε ξεφεύγουμε από το δομημένο πλαίσιο των συμφωνιών μέσω του Influence και επιχειρούμε άμεση διαπραγμάτευση. Είτε πρόκειται για ανταλλαγή εμπορευμάτων ή και πόλεων (στην περίπτωση σύναψης ειρήνης), το ΑΙ δεν δείχνει καμία λογική στις επιλογές του, ενώ στη δεύτερη περίπτωση και πάλι δεν δίνεται καμία πληροφορία στον παίκτη για την τοποθεσία των πόλεων που προσφέρει το ΑΙ και θα πρέπει να βασίζεται στη μνήμη του ή στο φόρτωμα του πιο πρόσφατου save. Η διαχείριση της πληροφορίας είναι η πραγματική αχίλλειος πτέρνα του τίτλου, καθώς στην προσπάθεια της να απλοποιήσει τα πάντα, η ομάδα ανάπτυξης στερεί από τον πιο έμπειρο παίκτη βασικές πληροφορίες για να σχεδιάσει την στρατηγική του όπως, για παράδειγμα, την αλλαγή στην παραγωγή ενός εξαγώνου όταν αντικαθιστούμε ένα παλιό κτήριο με ένα νεότερο, οι ιδιότητες μιας μονάδας στο χάρτη, μια λίστα των μονάδων μας για να μην τις ξεχνάμε αν τις έχουμε «παρκάρει» κάπου ή, έστω, μια λίστα των πόλεών μας την οποία να μπορούμε να ταξινομήσουμε με βάση την παραγωγικότητα ή τον χρυσό που μας αποδίδει. Αυτά δεν είναι κάτι που θα αναζητήσει ένας αρχάριος παίκτης, αλλά η έλλειψή τους είναι πολύ ενοχλητική για τους έμπειρους. Αυτό, μοιραία, θα συμπεριλάβει και τους νέους παίκτες που θα μείνουν στο παιχνίδι και θα προσπαθήσουν να εμβαθύνουν σε αυτό.



Στα θετικά καταγράφεται η εισαγωγή των commanders. Είναι ένας ακόμα επιτυχημένος «γάμος» μηχανισμών, συγκεκριμένα εκείνου των Great Admiral/General με εκείνων των Corps και Army. Ένας commander μπορεί, έτσι, να μαζεύει πάνω του ξεχωριστές μονάδες της κατηγορίας του, δηλαδή επίγειες, θαλάσσιες ή εναέριες, να μετακινείται στο χάρτη ως μία μονάδα και να τις αναπτύσσει όταν φτάσει στον προορισμό του (ή συναντήσει εχθρικές μονάδες). Επιπλέον, όταν οι μονάδες αυτές βρίσκονται κοντά του, μπορεί να δώσει ειδικές εντολές για να τις κάνει πιο αποτελεσματικές αλλά κερδίζει και εμπειρία όταν αυτές εμπλέκονται σε μάχη. Μόνο οι commander πλέον κερδίζουν εμπειρία και διαθέτουν ένα πλήρες skill tree με διάφορες εξειδικεύσεις, το οποίο κάνει μεγάλη διαφορά στην αποτελεσματικότητα των μονάδων τους. Επιτυγχάνεται, έτσι, η απλοποίηση της μετακίνησης μεγάλων στρατών και ενισχύεται η στρατηγική στις μάχες.



Οι άσκοπες μετακινήσεις μονάδων στο χάρτη μειώνεται και από την κατάργηση των builder, πράγμα που ναι μεν θα ξενίσει πολλούς, αλλά συνολικά μειώνει το micromanagement. Πολύ απλά, όταν μια πόλη επεκτείνεται ο παίκτης επιλέγει το επιθυμητό εξάγωνο και το κατάλληλο χαρακτηριστικό χτίζεται αυτόματα (π.χ. ορυχείο ή αγρόκτημα) από τους κατοίκους. Αυτό και μειώνει το χαμαλίκι του late game αλλά και δίνει τον σημαντικότατο έλεγχο της γεωγραφικής επέκτασης μιας πόλης στον παίκτη. Το micromanagement μειώνεται επίσης με την διαφοροποίηση των οικισμών σε πόλεις και κωμοπόλεις (city και town). Οι πρώτες λειτουργούν όπως τις γνωρίζουμε και οι δεύτερες μετατρέπουν αυτόματα την παραγωγικότητά τους σε χρυσό, ενώ δεν έχουν κάποιο production queue. Μπορούμε να χτίσουμε κάποια κτήρια ή να δημιουργήσουμε μονάδες αγοράζοντάς τα με χρυσό. Μπορούμε επίσης να σταματήσουμε την ανάπτυξή τους και να τις αφιερώσουμε σε κάποιο συγκεκριμένο σκοπό (π.χ. την υποστήριξη των μονάδων μας).



Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η δραστική μείωση του χρόνου που χρειάζεται το AI για να παίξει τη σειρά του. Το μειονέκτημα; Ότι μεγάλο μέρος της μείωσης αυτής επιτυγχάνεται με την απόκρυψη των κινήσεων πάνω στο χάρτη, ακόμα και όταν αυτές αφορούν μάχες με τις μονάδες μας! Όταν λοιπόν μας ενδιαφέρει να δούμε τι γίνεται στο μέτωπο ή πού πήγε μια συγκεκριμένη μονάδα ενός αντιπάλου πρέπει να έχουμε την κάμερα στο συγκεκριμένο σημείο του χάρτη όταν ολοκληρώσουμε το γύρο μας. Αν θέλουμε, δε, να παρακολουθήσουμε παραπάνω από ένα σημείο του χάρτη τότε… καλή τύχη. Τουλάχιστον ο χάρτης είναι όμορφος, οι μονάδες και τα κτήρια είναι καλοσχεδιασμένα, ενώ ο ηχητικός τομέας είναι άρτιος. Το soundtrack του Christopher Tin (συνθέτη του εμβληματικού «Baba Yetu») και ειδικά το εξαιρετικό μουσικό θέμα που ονομάζεται «Live Gloriously» (με στίχους από αρχαία έπη όπως η Ιλιάδα και το Beowulf), καθώς και η αφήγηση της Gwendolyn Christie (GoT, Star Wars, Wednesday) δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα.



Με όλες αυτές τις αλλαγές, επόμενο ήταν οι συνθήκες της νίκης να αλλάξουν κι αυτές. Πλέον αυτό υλοποιείται μέσω των Legacy path. Το καθένα εστιάζει σε μία στρατηγική: στρατιωτική, οικονομική, τεχνολογική και πολιτισμική, ωστόσο αυτές δεν είναι ούτε εξίσου εύκολες, ούτε το ίδιο ενδιαφέρουσες. Κάθε path μας χαρίζει πόντους στην εκάστοτε κατηγορία, που μεταφράζονται σε εξειδίκευση στο αντίστοιχο skill tree, μια ιδέα που παραπέμπει στο Crusader Kings. Όλο αυτό αξιοποιείται και με ένα απλό σύστημα meta progression που μας δίνει μικρά bonus όσο περισσότερο παίζουμε, σαν ένα επιπλέον κίνητρο για να ολοκληρώνουμε ένα παιχνίδι. Είναι κατανοητή η επιθυμία της Firaxis (ή/και της 2K) να κάνει το Civilization πιο προσιτό στους νέους παίκτες και λιγότερο κουραστικό στο endgame. Συγκεκριμένα, η Firaxis έχει αναφέρει ότι λιγότεροι από τους μισούς παίκτες ολοκληρώνουν μια «παρτίδα» στο Civilization VI. Οι περισσότεροι προτιμούν να ξεκινήσουν μία νέα όταν φτάνουν στο endgame, οπότε η κάθε σειρά μπορεί να κρατήσει πάνω από δεκάλεπτο. Σε αρκετούς τομείς το Civilization VII φαίνεται να πετυχαίνει αυτό που ήθελε η ομάδα ανάπτυξης. Πρόβλημα δημιουργείται όταν η επιθυμητή απλοποίηση έρχεται σε σύγκρουση με τη λειτουργικότητα του τίτλου ή, ακόμα χειρότερα, όταν οδηγεί τον παίκτη να ψάχνει μάταια για πληροφορίες που θα έπρεπε να είναι διαθέσιμες με 2-3 κλικ. Η απόκρυψη αυτή δεν γλυτώνει τίποτα, καθώς τα απαραίτητα στοιχεία είναι εκεί, αλλά η επιλογή δεν δίνεται ποτέ στον παίκτη.



Ωστόσο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι πολλά από τα προβλήματα αυτά θα λυθούν από την Firaxis μέσα στα επόμενα χρόνια. Κάποιες από τις ηχηρές ελλείψεις μάλλον θα καλυφθούν, καλώς ή κακώς, από DLC - πού είναι ο Έλληνας ηγέτης, Firaxis; Κάποια από τα πάγια προβλήματα, όπως το αδύναμο AI, ή ο αποδυναμωμένος μηχανισμός της θρησκείας που μάλλον προσθέτει micromanagement, χωρίς να προσφέρει κάτι ουσιώδες, δεν φαίνεται τόσο πιθανό να λυθούν. Συνολικά, το Sid Meier's Civilization VII δεν είναι κακό παιχνίδι και αποτελεί, ίσως, καλό σημείο εκκίνησης για νέους παίκτες για τη σειρά ή και για το συγκεκριμένο είδος. Οι κινήσεις της Firaxis από δω και πέρα θα καθορίσουν αν οι παίκτες αυτοί (αλλά και οι βετεράνοι) θα αναζητήσουν κάτι νέο, κάτι πιο κλασικό ή αν θα παραμείνουν στο παιχνίδι. 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Κάποιες τολμηρές αλλαγές στη βασική συνταγή, με στόχο το streamlining
  • Φιλικό προς τους εντελώς αρχάριους
  • Τα Legacy path δίνουν στόχους για να μην πελαγοδρομεί ο νέος παίκτης
  • Υψηλά production values
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • To streamlining μοιάζει ενίοτε με… οδοστρωτήρα που ισοπεδώνει και βασικά στοιχεία
  • ΑΙ, ΑΙ πού είσαι, ω ΑΙ;
  • Τραγικό έλλειμα πληροφορίας που θα απωθήσει τους έμπειρους παίκτης
  • Τα Legacy path δεν είναι ισορροπημένα, ούτε εξίσου ενδιαφέροντα
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*
Loading...