Μπορεί να μην του φαίνεται, αλλά το Redacted μοιράζεται τον ίδιο κόσμο με το Callisto Protocol. Μπορεί το τελευταίο να μην ήταν η μεγάλη επιτυχία που περίμεναν πολλοί, παρ’όλα αυτά το σύμπαν του παραμένει ενδιαφέρον – και η κυκλοφορία ενός δεύτερου τίτλου στο ίδιο setting είναι σίγουρα κάτι θετικό για το μέλλον του franchise. Αφήνοντας τα survival horror στοιχεία στην άκρη, η Striking Distance Studios ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση για το Redacted, με τις επιρροές τους να είναι κάτι περισσότερο από ξεκάθαρες. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά με τι ακριβώς έχουμε να κάνουμε και τι μπορούμε να περιμένουμε.
Όπως προαναφέραμε λοιπόν, ο τίτλος είναι ένα spin off του Callisto Protocol, τα γεγονότα του οποίου λαμβάνουν χώρα την ίδια (σχεδόν) χρονική στιγμή με αυτά του αρχικού τίτλου. Για όσους θυμούνται, κάτι πηγαίνει πολύ στραβά στη φυλακή Black Iron και οι περισσότεροι έχουν μετατραπεί σε ανθρωπόμορφα (και μη) τέρατα, με μια και μόνο αποστολή, να εξοντώσουν οτιδήποτε αναπνέει. Πρωταγωνιστής μας είναι ένας/μια φύλακας που προσπαθεί να δραπετεύσει από τη φυλακή με το τελευταίο escape pod. Αυτή τη φορά οι σκοτεινοί διάδρομοι και ο τρόμος δίνουν τη θέση τους σε ασταμάτητη δράση και ισομετρική προοπτική, σε ένα roguelike με στοιχεία RPG που αντλεί έμπνευση σε πολύ μεγάλο βαθμό από το Hades. Όπως στον τίτλο της Supergiant έτσι και εδώ ο χαρακτήρας καλείται να «καθαρίσει» μια σειρά από δωμάτια/επίπεδα, φτάνοντας στο boss κάθε μιας από τις 4 διαφορετικές περιοχές, ενώ στο τέλος της διαδρομής περιμένει το escape pod. Στο τέλος κάθε δωματίου οι παίκτες κερδίζουν ένα buff/upgrade/currency, ενώ μπορούν να διαλέξουν ποιο θα είναι το επόμενο buff, διαλέγοντας την αντίστοιχη πόρτα κάθε φορά. Το κάθε buff/upgrade (λέγονται experiments εδώ) μπορεί να αναβαθμιστεί προσφέροντας ακόμα καλύτερα attributes, ή αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο τα όπλα λειτουργούν. Το currency διαφορετικών μορφών είναι μόνιμο και παραμένει ακόμα και μετά τα deaths, κάτι που φυσικά βοηθάει αφού έτσι ξεκλειδώνονται καινούρια όπλα, κοστούμια και εξοπλισμός.
Το twist στην παραπάνω φόρμουλα είναι οι άλλοι εργαζόμενοι και κρατούμενοι στις φυλακές Black Iron, οι οποίοι έχουν το ίδιο στόχο με εμάς, και θα κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να εξασφαλίσουν τη θέση στο σκάφος διαφυγής – σε βάρος οποιουδήποτε άλλου. Για να αντιμετωπιστούν ο χαρακτήρας μας διαθέτει μια σειρά από ικανότητες που μπορούν να αναβαθμιστούν με το κατάλληλο currency και δίνουν debuffs στους αντιπάλους που ποικίλλουν από slows και vulnerabilities μέχρι απευθείας damage. Υπάρχουν και στιγμές/σημεία κατά τη διάρκεια της πορείας που οι διαδρομές μας συναντιούνται με τις δικές τους και ακολουθεί μια μάχη μέχρι τέλους (ή μέχρι να τελειώσει ο συναγερμός και να ξεκλειδώσουν οι πόρτες). Από ένα σημείο και μετά οι παίκτες μπορούν να ξεκλειδώσουν περισσότερες πληροφορίες για τον καθένα, κάτι που αυξάνει το damage εναντίον τους, μειώνει το damage που οι ίδιοι προκαλούν και στο τέλος προσφέρει ένα κομμάτι από τον κωδικό που χρειάζεται για να ξεκλειδώσει το Vault, κάτι που πρακτικά αποτελεί το endgame του παιχνιδιού.
Ο χαρακτήρας μας έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει όπλα melee, πυροβόλα όπλα αλλά και τις κλωτσιές του για να φτάσει στον στόχο του, κάτι που θα χρειαστεί περίπου 15 ώρες για την πρώτη επιτυχή απόδραση (και κάπου στις 30 με 40 προσπάθειες). Τα πυροβόλα όπλα είναι με διαφορά ο πρωταγωνιστής της δράσης αφού όχι μόνο προσφέρουν περισσότερη ευελιξία, αλλά ταυτόχρονα προκαλούν σημαντικά περισσότερο damage, κάνοντας έτσι το melee (και το slide kick) μια δευτερεύουσα επίθεση που χρησιμοποιείται περιστασιακά και όχι σαν μια βάσιμη μέθοδος/τακτική επίθεσης. Η αλήθεια είναι ότι ο τίτλος φαίνεται πράγματι να έχει φτιαχτεί με τα πυροβόλα όπλα σαν την κύρια επίθεση και το melee σαν δεύτερη σκέψη, παρ’όλα αυτά δεν παύει να αφαιρεί πόντους από τη διασκέδαση και την ποικιλία στη δράση.
Ο οπτικός τομέας όπως προαναφέρθηκε δε θυμίζει σε πολλά πράγματα το Callisto Protocol αφού τα σκοτεινά και μουντά χρώματα δίνουν τη θέση τους σε μια μεγάλη παλέτα με έντονα εφέ και ένα HUD που προσφέρει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες ανά πάσα στιγμή. Η αισθητική θυμίζει βιβλία κόμικ, κάτι που γίνεται πιο έντονο και από την ίδια την παρουσίαση αφού πολλά cutscenes παρουσιάζονται σαν μια σελίδα από ένα βιβλίο με comics, ενώ ο ηχητικός τομέας ακολουθεί στην ίδια ατμόσφαιρα, με χαρακτηριστικά εφέ και μουσική επένδυση που περισσότερο θυμίζει Tony Hawk’s Pro Scater παρά σύγχρονο τίτλο, και μάλιστα αυτής της θεματολογίας.
Σε γενικές γραμμές το Redacted είναι ένας τίτλος που θα μπορούσε να σταθεί από μόνος του χωρίς να χρειάζεται τη σύνδεση με το Callisto Protocol. Κάπως έτσι θα πρέπει να ήταν και το αρχικό σχέδιο, αφού οι δύο τίτλοι φαίνεται να μοιράζονται ελάχιστα πράγματα πέρα από κάποια ονόματα και αντικείμενα. Η έμπνευση από το Hades είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρη, αλλά σε αντίθεση με τον τίτλο της Supergiant, το Redacted δε φαίνεται να έχει το ίδιο βάθος και εν τέλει την ίδια αίσθηση. Δεν είναι σε καμία περίπτωση ένας κακός τίτλος, απλά κάπου στη πορεία η ομάδα ανάπτυξης ξέχασε να του δώσει τον δικό του χαρακτήρα, και να εμβαθύνουν κάπως περισσότερο σε αυτά που έκαναν το Hades τόσο πετυχημένο. Ένα sequel πάντως, εν καιρώ, θα ήταν σίγουρα ευπρόσδεκτο.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity