Η σειρά Ratchet & Clank της Insomniac Games αποτελεί παιδική νοσταλγία για πολλούς fans από τις εποχές του PlayStation 2. Σε αντίθεση με το Jak and Daxter της Naughty Dog που παραμένει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, το αχτύπητο δίδυμο της Insomniac Games κατάφερε να διατηρήσει την παρουσία του και στις επόμενες γενιές του PlayStation, με την πιο πρόσφατη κυκλοφορία Ratchet & Clank: Rift Apart να είναι διαθέσιμη και στους υπολογιστές.
Το Ratchet & Clank: Rift Apart κυκλοφόρησε αρχικά για το PlayStation 5 τον Ιούνιο του 2021. Για την ιστορία του παιχνιδιού, το Rift Apart ακολουθεί τους Ratchet και Clank σε νέες περιπέτειες, όταν η προσπάθεια του Doctor Nefarious να κλέψει το Dimensionator θα πάει στραβά, δημιουργώντας μια ρήξη ανάμεσα στα σύμπαντα. Στην προσπάθεια τους να επαναφέρουν το πολυσύμπαν, η παρέα θα γνωρίσει τις εναλλακτικές μορφές τους, ένα Lombax με την ονομασία Rivet και το robot Kit που μαζί θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για να σώσουν τον κόσμο.
Η μεταφορά του Ratchet & Clank: Rift Apart στους υπολογιστές έχει υλοποιηθεί από την Nixxes Software, που είχε ασχοληθεί στο παρελθόν με τα Marvel’s Spider-Man Remastered και Marvel’s Spider-Man: Miles Morales. Η έκδοση έρχεται με όλο το διαθέσιμο περιεχόμενο από το PlayStation 5 και διαθετει επίσης αρκετά features όπως υποστήριξη για οθόνες 21:9 Ultrawide, 32:9 και 48:9 Super Ultrawide, πλήρη υποστήριξη για DualSense controller, καθώς και αρκετές επιλογές για τη ρύθμιση των γραφικών και του ray-tracing με τη χρήση των Nvidia DLSS 3, Nvidia DLAA, AMD FSR 2 και Intel XeSS. Για μια φορητή εμπειρία, το Ratchet & Clank: Rift Apart είναι επίσης συμβατό με το Steam Deck της Valve.
Για τις ανάγκες του review, το Ratchet & Clank: Rift Apart έτρεξε σε υπολογιστή με επεξεργαστή Ryzen 5 5600x, κάρτα γραφικών Nvidia RTX 3070 (πρόσφατοι drivers), 32 GB RAM και χρήση SSD για την αποθήκευση, καθώς είναι απαραίτητο με βάση τις απαιτήσεις συστήματος. Το Ratchet & Clank: Rift Apart δοκιμάστηκε σε very high και high preset, σε ανάλυση 1440p (χωρίς ray-tracing και χρήση V-sync), ενώ παράλληλα έγιναν δοκιμές και με το DLSS της Nvidia, στις επιλογές quality, balanced και performance. Πριν συνεχίσουμε, θα πρέπει να αναφέρουμε πως υπάρχουν ορισμένα προβλήματα στο port του παιχνιδιού, που έχουν ως αντίκτυπο να επηρεάσουν τη συνολική εμπειρία. Το Ratchet & Clank: Rift Apart αντιμετωπίζει πολλαπλά crashes και framedrops, τα οποία μπορούν να μειωθούν αισθητά με τους εξής τρόπους. Για τα crashes θα πρέπει να απενεργοποιηθεί το Nvidia Reflex Low Latency, ενώ για τα framedrops θα πρέπει να γίνει διαγραφή των direct storage files του παιχνιδιού στο Steam. Τα αρχεία θα τα βρείτε στην επιλογή “properties > installed files > browse…” που βρίσκονται δυο αρχεία “dstorage”.
Στα βασικά presets, το Ratchet & Clank: Rift Apart έτρεξε σε very high settings με average framerate 73.1 καρέ ανά δευτερόλεπτο, minimum framerate 42.7 καρέ ανά δευτερόλεπτο και maximum framerate 131.4 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ενώ στα high settings με average framerate 83.0 καρέ ανά δευτερόλεπτο, minimum framerate 48.8 καρέ ανά δευτερόλεπτο και maximum framerate 138.3 καρέ ανά δευτερόλεπτο.
Με τη χρήση του DLSS, το παιχνίδι σε very high settings «έτρεξε» ως εξής:
- DLSS Quality: average framerate 86.4 καρέ ανά δευτερόλεπτο, minimum framerate 46.8 καρέ ανά δευτερόλεπτο και maximum framerate 154.8 καρέ ανά δευτερόλεπτο.
- DLSS Balanced: average framerate 88.0 καρέ ανά δευτερόλεπτο, minimum framerate 49.5 καρέ ανά δευτερόλεπτο και maximum framerate 173.0 καρέ ανά δευτερόλεπτο.
- DLSS Performance: average framerate 89.0 καρέ ανά δευτερόλεπτο, minimum framerate 53.2 καρέ ανά δευτερόλεπτο και maximum framerate 198.0 καρέ ανά δευτερόλεπτο.
Σε high settings «έτρεξε» ως εξής:
- DLSS Quality: average framerate 96.0 καρέ ανά δευτερόλεπτο, minimum framerate 54.2 καρέ ανά δευτερόλεπτο και maximum framerate 174.4 καρέ ανά δευτερόλεπτο.
- DLSS Balanced: average framerate 97.4 καρέ ανά δευτερόλεπτο, minimum framerate 50.6 καρέ ανά δευτερόλεπτο και maximum framerate 157.7 καρέ ανά δευτερόλεπτο.
- DLSS Performance: average framerate 99.2 καρέ ανά δευτερόλεπτο, minimum framerate 59.7 καρέ ανά δευτερόλεπτο και maximum framerate 202.8 καρέ ανά δευτερόλεπτο.
Με την αφαίρεση των direct storage files, το performance κατάφερε να διατηρήσει ομαλό ρυθμό, παρά τα θέματα με το shader stuttering που προκαλούν τις πτώσεις. Η ροή ήταν ικανοποιητική όσον αφορά τα cutscenes, με το framerate να μένει σταθερό πάνω από 100 καρέ ανά δευτερόλεπτο, προσφέροντας ζωντάνια στις κινήσεις των χαρακτήρων. Η δουλειά της Nixxes Software έχει ως σκοπό να αξιοποιήσει στο μέγιστο τα πιο απαιτητικά μηχανήματα, προσφέροντας στους παίκτες έναν εξαιρετικό οπτικό τομέα από διάφορες περιοχές και χαρακτήρες. Για τις ανάγκες του χειρισμού, το Ratchet & Clank: Rift Apart δοκιμάστηκε με χρήση mouse & keyboard και Xbox controller. Το mapping και στις δυο επιλογές είναι άνετο στα χέρια των παικτών, εκτελώντας κάθε εντολή άμεσα. Ως 3D platformer, η χρήση του mouse & keyboard βοήθησε αρκετά κατά τη διάρκεια της μάχης, προσφέροντας ακρίβεια στις βολές των όπλων με το mouse.
Πάρα τα προβλήματα που χρήζουν επίλυσης, το Ratchet & Clank: Rift Apart καταφέρνει να προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία στους fans του franchise που δεν είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το πρόσφατο παιχνίδι της Insomniac Games. Η Nixxes Software απέδειξε πως διαθετει το ταλέντο για τη μεταφορά παιχνιδιών του PlayStation στο PC και ελπίζουμε σύντομα να δούμε τις απαραίτητες βελτιώσεις που θα απογειώσουν την εμπειρία.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity