Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Pneumata Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Deadbolt Interactive

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Perpetual

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Pneumata
    • 18+ pegi 18+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://perpgames.com/game/pneumata/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 4.5

    ENTERNITY SCORE
*
Το Pneumata συνδυάζει σκοτάδι και μουντίλα μαζί με όλα τα συστατικά που συνθέτουν ένα κλασσικό horror. Καταφέρνει άραγε να κοιτάξει παρόμοιους τίτλους στα μάτια; Η απάντηση στο αναλυτικό μας review.

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε όλο και περισσότερα ανεξάρτητα studios να κάνουν αργά μα σταθερά βήματα στον χώρο της βιομηχανίας. Το συγκεκριμένο γεγονός προβληματίζει τις μεγάλες εταιρείες, οι οποίες πλέον φαίνεται να επηρεάζονται και να λαμβάνουν υπόψιν τα εγχειρήματα των ανεξάρτητων παραγωγών. Πριν από αρκετούς μήνες, η Deadbolt Interactive κυκλοφόρησε το demo του Pneumata, ενός survival – horror με προοπτική πρώτου προσώπου που κατάφερε να τραβήξει την προσοχή έχοντας επιρροές από τα σύγχρονα Resident Evil, το Condemned και το Outlast. Μετά από αρκετές καθυστερήσεις ήρθε η ώρα να δούμε αν η προσμονή άξιζε τον κόπο.




Το setting στο οποίο διαδραματίζεται η ιστορία είναι κάτι που έχετε δει αρκετές φορές αλλά καταφέρνει εν συντομία να προσφέρει τις πρώτες πληροφορίες για τον πρωταγωνιστή και την περιπέτεια που πρόκειται να ακολουθήσει. Ο David ξυπνάει έντρομος και παρατηρεί πως μια αντρική φιγούρα βρίσκεται στο κατώφλι του σπιτιού του. Χωρίς να χάσει χρόνο, κατευθύνεται στην είσοδο αλλά στη θέση του μυστηριώδους άντρα βρίσκει ένα δέμα με μια βιντεοκασέτα που περιέχει στοιχεία για την σύζυγό του Jamie, την οποία έχασε σε ένα τραγικό δυστύχημα. Έτσι, καταλήγει στο Milton του Missouri για να εξιχνιάσει μια υπόθεση που ίσως σχετίζεται με όλα τα παραπάνω.



Από τις πρώτες κιόλας ώρες του παιχνιδιού θα διαπιστώσετε πως το Pneumata δανείζεται αρκετά στοιχεία από γνωστά παιχνίδια του είδους. Θα χρειαστεί να βρείτε κρυψώνες για να περάσετε απαρατήρητοι όπως στο Outlast, να χρησιμοποιήσετε τις σφαίρες με φειδώ όπως συνηθίζεται στο Resident Evil και να εξερευνήσετε τα πάντα σπιθαμή προς σπιθαμή όπως στο Amnesia. Και πιστέψτε μας, θα χρειαστεί να κάνετε φύλλο και φτερό κάθε δωμάτιο για να βρείτε διάφορα χρήσιμα αντικείμενα καθώς δεν προσφέρεται ιδιαίτερη βοήθεια, πέρα από ένα ημερολόγιο το οποίο σας δίνει οδηγίες για το τι πρέπει να κάνετε. Ως εκ τούτου, η εξερεύνηση αποτελεί μαρτύριο καθώς η απουσία χάρτη ή έστω ένα σχεδιάγραμμα της περιοχής που θα μπορούσε να είναι προσβάσιμο κάποιες φορές, δεν γίνεται διαθέσιμο. Όπως είναι λογικό θα χρειαστεί να γυρίσετε πίσω για να βρείτε αντικείμενα απαραίτητα για τη συνέχεια της προόδου αλλά ορισμένοι θα χάσετε την υπομονή σας όταν συνειδητοποιήσετε πως κάνετε κύκλους και αυτό ίσως σας παρακινήσει στο να κρατάτε σημειώσεις για να προσανατολιστείτε.



Από την άλλη πλευρά το level design προσφέρει αρκετή λεπτομέρεια και διαφοροποιεί την μία περιοχή από την άλλη προσφέροντας μεγάλη ποικιλία. Το Pneumata δεν είναι open-world αλλά το εύρος της κάθε περιοχής είναι αρκετά περίπλοκο, οπότε θα ήμασταν άδικοι αν λέγαμε πως o κόσμος του παιχνιδιού είναι γραμμικός. Το inventory του David είναι μικρό αλλά μπορεί να αποθηκεύει αντικείμενα στο storage που βρίσκεται δίπλα σε Safe Rooms, τα οποία προσφέρουν μια στιγμή αποφόρτισης υπό τους ήχους χαλαρωτικής μουσικής. Εκεί μπορείτε να κάνετε Save, παρόλο που υπάρχει autosave feature, να επιλέξετε τα όπλα που θα πάρετε μαζί και να περιποιηθείτε τις πληγές σας.



Η ποικιλία στα όπλα είναι ικανοποιητική καθώς πέρα από τα γνωστά handguns, shotguns και riffles μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λοστό, μαχαίρι μέχρι και σωλήνες. Το σύστημα μάχης σας προτείνει να συνδυάσετε shooting με melee combat καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που θα ξεμείνετε από σφαίρες και θα το βάλετε στα πόδια, ειδικά όταν οι εχθροί πληθαίνουν γύρω σας. Πολύ γρήγορα θα ανακαλύψετε πως κάθε ένας από αυτούς έχει ένα τρωτό σημείο πάνω στο σώμα του και αν επιτεθείτε με τον κατάλληλο τρόπο θα φέρετε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στη συνέχεια μπορείτε να κάνετε block τις επιθέσεις των εχθρών ή να κλωτσήσετε τον εχθρό προς τα πίσω, κινήσεις που δεν εμφανίζουν ιδιαίτερη συνέπεια, οπότε θα χρειαστεί να απομακρυνθείτε εκ νέου και να πυροβολήσετε ελπίζοντας να έχετε τη τύχη με το μέρος σας. Ο στόχος παρουσιάζει αρκετές ασάφειες και παρόλο που μπορεί να ρίξετε στο κεφάλι του εχθρού να μην υπάρχει καμία αντίδραση ακόμη και σε κοντινή απόσταση. Ο σχεδιασμός των εχθρών παρουσιάζει διαφορές ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρίσκεστε αλλά η κίνηση, η αντίδραση ακόμη και οι κραυγές τους είναι εξαιρετικά όμοιες, κάτι που συμβαίνει και με πιο μεγαλόσωμους αντιπάλους που παρουσιάζονται ως mini bosses.



Σε αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο βρίσκονται οι γρίφοι που θα συναντάται κάθε τόσο και όπως θα διαπιστώσετε, αν και ελάχιστοι, διαφέρουν αρκετά. Από το επιτραπέζιο “κρεμάλα” μέχρι χρηματοκιβώτια που περιέχουν σημαντικά εφόδια για τη συνέχεια, όπως πρόσβαση σε οπλοστάσια με άφθονες σφαίρες και νέο εξοπλισμό. Όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι, η ισορροπία του φωτός στο παιχνίδι είναι κάπως ιδιόρρυθμη και η εικόνα είναι λίγο θολή αλλά μάλλον χρησιμοποιείται για να καλύψει τις αδυναμίες στις υφές και τον σχεδιασμό διαφόρων αντικειμένων που φαίνεται σαν να έρχονται από τίτλο προηγούμενης γενιάς. Στη συνέχεια, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε ορισμένα bugs που συναντήσαμε, όπως μια αόρατη σκάλα καθώς και την περίπτωση που χρειάστηκε να κάνουμε load και φτάνοντας στο ίδιο σημείο να διαπιστώσουμε πως πρόκειται για σχεδιαστικό λάθος και πως πλέον υπάρχει μια πλατφόρμα που μας επιτρέπει να συνεχίσουμε την πορεία μας.



Πολλοί θα είναι αυτοί που επιλέγουν να παίξουν αργά το βράδυ με τη χρήση ακουστικών. Όπως είναι φυσικό, με τον τρόπο αυτό μπορεί κανείς να ακούσει λεπτομέρειες που υπό άλλες συνθήκες θα περνούσαν απαρατήρητες και να “δεθεί” λίγο παραπάνω με τον κόσμο του παιχνιδιού. Πέρα από ανούσια jumpscares που δεν θα καταφέρουν να σας πείσουν δεν χρειάζεται να είστε ειδήμονες για να καταλάβετε πως η μίξη του ήχου στις αυξομειώσεις της έντασης ιδιαίτερα στη μουσική και στους μονολόγους του πρωταγωνιστή, δεν έχουν ρυθμιστεί σωστά. Επίσης, κάτι που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι πως δεν υπάρχει η επιλογή υποτίτλων.



Αν και έχει καλές βάσεις, το Pneumata παρουσιάζει ελλείψεις σε αρκετούς τομείς και ιδιαίτερα στον τεχνικό. Οι τέσσερις ώρες που χρειαστήκανε για να δούμε τους τίτλους τέλους ήταν αρκετές για να αναγνωρίσουμε τον εμφανή πόθο του Antonio Alvarado που ανέλαβε αποκλειστικά την προσπάθεια αλλά σε τελική ανάλυση το Pneumata αυτό που καταφέρνει είναι να υπενθυμίσει το πόσο έχει προχωρήσει ο τεχνικός τομέας, τονίζοντας όσα πρέπει να αποφεύγονται στο συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών. 

4.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Level Design
  • Οι γρίφοι
  • Ποικιλία στο όπλα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κάποια bugs
  • Δυσκολία στον προσανατολισμό
  • Τεχνικός τομέας
  • Ομοιότητα στις κινήσεις και στις αντιδράσεις των εχθρών
  • Ανιαρό σύστημα μάχης
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*