Το Payday 2 ήταν ένα από εκείνα τα co-op shooters που κράτησαν το κοινό τους για πολύ καιρό μετά την κυκλοφορία τους, χάρη στη διάθεση πολλών post-launch updates και DLCs, τα οποία ενίσχυσαν και την παρακαταθήκη του. Σήμερα, ακόμα και δίχως το Payday 3, δύσκολα θα βρεθεί λάτρης των first-person shooters που να μην έχει ιδέα σχετικά με αυτήν τη σειρά της Overkill Software. Προφανώς λοιπόν η επιστροφή του franchise με ένα ολοκαίνουργιο κεφάλαιο, δεν περνά απαρατήρητη. Δέκα χρόνια μετά το ντεμπούτο του προηγούμενου, το Payday 3 επαναφέρει στην ενεργό δράση τη γνωστή – άγνωστη παρέα της σειράς, μια και έμεινε ταπί και ψύχραιμη και χρειάζεται άμεσα ρευστό. Οι Dallas, Chains, Wolf και Hoxton την είδαν La Casa de Papel για άλλη μια φορά και έτσι έχουμε το πιο αναμενόμενο heist game των τελευταίων ετών.
Το Payday 3 κυκλοφορεί με 8 διαθέσιμα heists που μπορούν να παιχτούν solo με συνεργούς AI, ή co-op με άλλους παίκτες online. Κάθε ένα από τα heists φέρει τη δική του ξεχωριστή υπόθεση, για την οποία μας ενημερώνει κάποιος εξωτερικός συνεργάτης μας, που μας παρέχει και πληροφορίες για δευτερεύοντα tasks με επιπλέον κέρδος, πέραν του βασικού στόχου. Ο εκάστοτε βασικός στόχος έχει να κάνει με την κλοπή τεράστιων χρηματικών ποσών, κοσμημάτων ή άλλων πολύτιμων περιουσιακών στοιχείων που συμπεριλαμβάνουν ακόμα και κρυπτονομίσματα. Όσο για τις λοιπές δραστηριότητες που ενδέχεται να μας αποφέρουν επιπρόσθετη λεία, μπορεί να πρόκειται για ψηφιακά αρχεία ή άλλης ιδιαίτερης φύσεως αντικείμενα που φυλάσσονται με τον πλέον περίπλοκο τρόπο. Ότι και αν μας τραβήξει πρώτο την προσοχή, απαιτεί συγκεκριμένες ενέργειες προτού μπορέσουμε τελικά να απλώσουμε χέρι πάνω του, μια και δεν μιλάμε για ληστείες καταστημάτων με ρούχα, αλλά για τράπεζες, γιγαντιαίες αποθήκες , ή υπερβολικά χλιδάτα και prive clubs. Σε κάθε περίπτωση έχουμε να αντιμετωπίσουμε τεράστια μέτρα ασφαλείας που, προκειμένου να προστατέψουν οτιδήποτε βάλουμε στο μάτι, δε θα διστάσουν να γκρεμίσουν τα πάντα, αρκεί να θαφτούμε κάτω από τα συντρίμμια τους.
Οι καινούργιες πίστες που έρχονται με τα heists του Payday 3 είναι αρκετά μεγάλες, με τις μισές να είναι απλές και εύκολες στην απομνημόνευση του κάθε χώρου τους και με τις υπόλοιπες να εμφανίζονται περισσότερο σύνθετες και άρα να απαιτούν δύο ή τρεις επαναλήψεις προτού τις μάθουμε αρκετά καλά. Έχει μεγάλη σημασία το να θυμόμαστε που βρίσκεται τι, αλλά και τον αριθμό προσωπικού ασφαλείας ή καμερών που είναι τοποθετημένα σε κάθε σημείο τους. Κι αυτό γιατί όλοι οι χώροι είναι δομημένοι με τρόπο που να παροτρύνουν την εξάσκηση διαφορετικών τακτικών, που χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: την άμεση έφοδο και το stealth. Στις περιπτώσεις που παίζουμε με άλλους παίκτες online, τους οποίους δεν γνωρίζουμε προσωπικά, τότε όλα αφήνονται στην τύχη. Ακόμα και αν η ομάδα ξεκινήσει μια συλλογική προσπάθεια για stealth, η παραμικρή παρατυπία θα σημαίνει κρούση συναγερμού και επερχόμενο χάος από security και αστυνομικούς. Όταν όμως παίζουμε με άτομα που γνωρίζουμε, το παιχνίδι παίρνει την καλύτερη πιθανή τροπή, αφού ακόμα και στην περίπτωση λάθους, η κατάσταση μπορεί να ελεγχθεί με την κατάλληλη συνεννόηση. Η δυνατότητα να κρατήσουμε ομήρους για να κερδίσουμε χρόνο, αλλά και για να μπορέσουμε να τους ανταλλάξουμε για χρήσιμες προμήθειες (πυρομαχικά ή med kits), είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε αυτό. Αν παίζουμε μόνοι, με τη βοήθεια του AI, τότε η στρατηγική εξαρτάται από εμάς, αλλά το άγχος για ενδεχόμενο λάθος ενός από τους συνεργάτες μας είναι παρόν καθ’ όλη τη διάρκεια της επιχείρησης. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι το AI του Payday 3 - τόσο στους συνεργούς μας, όσο και στους εχθρούς μας - είναι μισό στραβοπάτημα πριν από τη λοβοτομή.
Παρόλο που μπορεί κανείς να αντλήσει πολλές ώρες ευχαρίστησης από το γρήγορο και ασταμάτητο shooting που προσφέρει ο νέος τίτλος της σειράς, η τεχνητή νοημοσύνη του καταλήγει να είναι και ο χειρότερος εχθρός του. Αστυνομικοί μας κοιτούν κατάματα, όμως ψάχνουν τους συμπαίκτες μας και δεν μας πυροβολούν. Σε τέτοιες περιπτώσεις, τα ανοίγματα που έχουμε για να ξαναγεμίσουμε το όπλο μας είναι γελοιωδώς μεγάλα. Αντίστοιχα, όταν νομίζουμε πως μια μερίδα αστυνομικών απασχολείται από κάποιον συνεργό μας, αρκετά μακριά από το σημείο που βρισκόμαστε εμείς, αυτοί στοχεύουν εμάς και έτσι καταλήγουμε να δεχόμαστε σφαίρες από έως και 15 άτομα την ίδια στιγμή. Οι παίκτες που γίνονται στόχος από την αστυνομία είναι τελείως τυχαία, αλλά τα προβλήματα δεν εντοπίζονται μόνο σε αυτό το γεγονός. Πολλά μέλη της αστυνομίας κολλάνε πίσω από τοίχους, ενώ άλλα δεν πληγώνονται καν από σφαίρες που ξεκάθαρα τους πετυχαίνουν. Πέραν τούτων, όταν μια ομάδα αστυνομικών εξοντωθεί, έχουμε στη διάθεσή μας μερικά πολύτιμα λεπτά για να προοδεύσουμε στην υλοποίηση ενός από τα tasks κάθε πίστας, προτού εμφανιστεί η επόμενη. Παρόλα αυτά, καθώς περνάμε από διάφορους χώρους μιας πίστας ανακαλύπτουμε αστυνομικούς που έχουν ξεμείνει (ενώ δεν πρέπει) και έτσι χάνουμε χρόνο και – φυσικά – υπομονή. Καταλήγουμε έτσι στο συμπέρασμα πως ο μοναδικός τρόπος που ενδείκνυται να παιχτεί το Payday 3, είναι με φίλους με τους οποίους βρισκόμαστε και σε κλήση. Ο καθένας μπορεί έτσι να καλύψει τους συμπαίκτες του άμεσα και, στο ενδιάμεσο των αστυνομικών επιθέσεων, να συνεννοηθεί για το ποιος θα κάνει τι, προς επίτευξη της πιο γερής μπάζας. Με αυτόν τον τρόπο, ακόμα και το κάκιστο AI καταφέρνει και γίνεται (σχεδόν) διασκεδαστικό, μια και αντιμετωπίζεται με πιο κωμικό τρόπο.
Με τα χρήματα που συλλέγουμε από κάθε επιχείρηση μπορούμε να αγοράσουμε περισσότερα όπλα, περισσότερες μάσκες και νέες ενδυμασίες για τους χαρακτήρες μας. Καθώς κάνουμε level up - κάτι που συμβαίνει ακόμα και αν αποτύχει μια επιχείρηση - ξεκλειδώνονται περισσότερα αντικείμενα για αγορά, αλλά και για customization. Μπορούμε να επεξεργαστούμε την εμφάνιση σχεδόν οποιουδήποτε αντικειμένου αγοράσουμε, όμως οι επιλογές μας θα λέγαμε πως είναι περιορισμένες. Ευτυχώς, στην περίπτωση αναβάθμισης των όπλων μας με εξαρτήματα που θα τα κάνουν δραματικά ισχυρότερα, ισχύει το αντίθετο. Εφόσον έχουμε αρκετά χρήματα στη διάθεσή μας, τότε μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα με το οπλοστάσιό μας. Υπάρχει μεγάλη λεπτομέρεια στα της επεξεργασίας του κάθε όπλου και κάθε αλλαγή που κάνουμε γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στη μάχη. Πρόκειται για έναν από τους τομείς στους οποίους το Payday 3 πετυχαίνει και μάλιστα με άνεση. Όμως το συγκεκριμένο κομμάτι πλήττεται από την ύπαρξη των microtransactions, με όλα τα αρνητικά που συνεπάγονται.
Το Payday 3, όπως και οι πρόγονοί του, θα στηριχθεί για αρκετό καιρό με την κυκλοφορία περισσότερου περιεχομένου. Για την ώρα, το σημαντικότερο είναι το να βελτιωθεί το δράμα με το AI, αλλά και το netcode, το οποίο πολλές φορές μας κάνει να υποφέρουμε. Επίσης, bugs και glitches είναι ένα σύνηθες φαινόμενο, αλλά τουλάχιστον δεν έχουμε frame drops. Ένα κακό λανσάρισμα δε σημαίνει τελεσίδικη καταδίκη για έναν τίτλο κι αυτό το έχουμε διαπιστώσει αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια. Ακόμα κι έτσι, βρισκόμαστε έναν μήνα μετά το λανσάρισμά του και η κατάσταση δεν έχει βελτιωθεί αισθητά. Όπως προείπαμε, για την ώρα αξίζει μόνο για παιχνίδι μεταξύ φίλων.
Δεν αμφισβητείται το γεγονός πως πρόκειται για ένα παιχνίδι με πολλές δυνατότητες. Πατά γερά στις βάσεις που έθεσαν τα πρώτα δύο Payday, όμως χρειάζεται ακόμα δουλειά για να φτάσει στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων του. Έως τότε, απολαμβάνουμε το διασκεδαστικό shooting του εφόσον έχουμε συμπαίκτες φίλους μας και επωφελούμαστε από τα χρήματα που αποκομίζουμε από κάθε επιχείρηση για να χτίσουμε ένα στιβαρό οπλοστάσιο. Το σίγουρο είναι πως τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια, το Payday 3 θα εμπλουτίζεται με καινούργιο περιεχόμενο και - αν όλα πάνε καλά - με τα απαραίτητα updates που θα το στρώσουν ώστε να γίνει το heist co-co game που του αξίζει.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity