Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Papetura Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Petums

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Feardemic

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Papetura
    • 7+ pegi 7+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://petums.com/papetura/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Με αφορμή την κυκλοφορία φυσικής έκδοσης (Craft Edition) του Papetura, ήρθε ο καιρός να ρίξουμε μια ματιά στο όραμα της Petums ταξιδεύοντας σε ένα μαγευτικό, χάρτινο κόσμο.

Πόσο πρέπει να διαρκεί ένα videogame; Ποιος άραγε θα μπορούσε να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα; Προκειμένου να θέσουμε τα όρια του ζητήματος, θα χρειαστεί να λάβουμε υπόψη το είδος του παιχνιδιού, με αποτέλεσμα η απάντησή σε κάθε περίπτωση να είναι διαφορετική. Για παράδειγμα, σε τίτλους RPG και open-world  υπάρχει σταδιακή αύξηση στα στατιστικά του χαρακτήρα όπως και περιπλάνηση στο μεγαλύτερο μέρος του χάρτη, στοιχεία που εμπλουτίζουν όχι μόνο το περιεχόμενο αλλά ορισμένες φορές και τη διάρκεια του παιχνιδιού.




Στο τέλος της ημέρας, το μόνο που έχει νόημα είναι το περιεχόμενο και ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται. Ο παραπάνω προβληματισμός προήλθε αμέσως μετά το φινάλε του Papetura – με αποτέλεσμα αυτό τον εξαιρετικά ανορθόδοξο τρόπο να ξεκινήσει κανείς ένα review- όταν διαπιστώσαμε πως οι τίτλοι τέλους δεν απέχουν πολύ από τον πρόλογο, καθώς το περιεχόμενο διαρκεί μόλις 60 λεπτά, μετά βίας. Σε έναν  πανέμορφο κόσμο από χαρτί, θα ακολουθήσετε τα βήματα του Pape -ενός κομματιού περγαμηνής- που προσπαθεί να αποτρέψει τις σκοτεινές δυνάμεις οι οποίες απειλούν να κάψουν συθέμελα τον κόσμο. Σε κάθε βήμα θα έχετε τη δυνατότητα να απολαύσετε την πανέμορφη αισθητική στον σχεδιασμό των επιπέδων, το φόντο που διανθίζει το background του κάθε πλάνου καθώς και την ισορροπία στα επίπεδα του φωτός. Η εξαιρετική δουλειά του Tomasz Ostafin, ο οποίος δημιούργησε τον κόσμο του παιχνιδιού εξ’ ολοκλήρου από χαρτί θα σας εντυπωσιάσει από την πρώτη κιόλας στιγμή.



Η τεχνική stop-motion που έχει χρησιμοποιηθεί για τους χαρακτήρες και τα περιβάλλοντά (Claymation, συνήθως με πλαστελίνη) κάνουν κάθε καρέ να ξεχωρίζει και να βυθίζει τη ματιά σας στον αλλόκοτο κόσμο του Papetura, τον οποίο πρέπει να αποκωδικοποιήσετε μέσω των εκφράσεων του Pape και των υπόλοιπων NPCs. Στη θέση των διαλόγων θα βρείτε μια μεγάλη γκάμα από γκριμάτσες και άγαρμπες εκφράσεις που σκοπό έχουν να χαρτογραφήσουν τον συναισθηματικό κόσμο των χαρακτήρων.



Σε κάθε επίπεδο θα συναντήσετε περιβαλλοντικούς γρίφους, από την αυξομείωση βάρους ώστε να αποκτήσετε πρόσβαση σε υψηλότερες πλατφόρμες, την αλλαγή στη στάθμη του νερού όπως και τη διάχυση φωτός. Ο βαθμός δυσκολίας δεν είναι μεγάλος και δεν θα χρειαστεί να “στύψετε” το μυαλό σας, όπως στο Cocoon ή στο Humanity. Ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη είναι η επιλογή του μηχανισμού βοήθειας (hint) η οποία δίνει στοιχεία για τη λύση των γρίφων αλλά σε ορισμένα σημεία κυριολεκτικά “ξεσκεπάζει” όλο το μυστήριο της εξερεύνησης και σερβίρει τη λύση απλόχερα.



Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, ο Pape εισέρχεται σε κατάσταση “περισυλλογής” και προσπαθεί να ακονίσει τη σκέψη του μέσω ενός mini-game, που αν καταφέρει να κερδίσει θα λάβει τις απαραίτητες πληροφορίες. Είναι αλήθεια πως η σύντομη διάρκεια του τίτλου θέτει από μόνη της κάποιους περιορισμούς -χωρίς να αποτελεί την πέτρα του σκανδάλου- καθώς αν η ομάδα ανάπτυξης ήθελε να αποφύγει αυτό το τέλμα, θα μπορούσε να θέσει περιορισμούς στον μηχανισμό αυτό.



Εδώ, θα πρέπει να αναφέρουμε τον ιδιοφυή τρόπο στην απόδοση του ηχητικού τομέα με την εναλλαγή των μουσικών θεμάτων να πραγματοποιείται κάθε φορά που ολοκληρώνετε κάποιο επίπεδο. Από το επιβλητικό “χαλί” σε μορφή ambient, στις πιο μεγαλοπρεπείς και περίπλοκες συνθέσεις, ο Tomaz Dvork ξέρει καλά να χειρίζεται τη τεχνική της κορύφωσης (tension- release) που χρησιμοποιείται ως μορφή επιβράβευσης/ ολοκλήρωσης. Ως κερασάκι στην τούρτα, η μηχανή γραφικών Unity δείχνει πως μετά από 19 χρόνια εξακολουθεί να αποτελεί μια καλή επιλογή για την αναπαράσταση 3D και 2D απεικονίσεων καθώς την εμπιστεύονται αρκετοί ανεξάρτητοι παραγωγοί, και όχι μόνο.



Αν θέλετε να περάσετε ένα ευχάριστο απόγευμα με την οικογένεια σας ή με φίλους, το Papetura είναι μια αρκετά καλή επιλογή που δεν θα σας απογοητεύσει. Παρόλα αυτά, θα διαπιστώσετε πως αν και ο πυρήνας του παιχνιδιού είναι αμιγώς επηρεασμένος από το είδος των adventure- puzzle, φαίνεται πως η ομάδα ανάπτυξης επένδυσε περισσότερο στην ατμόσφαιρα, στον σχεδιασμό του κόσμου και στο εξαίρετο πάντρεμα με τον ηχητικό τομέα. Έτσι, γίνεται ξεκάθαρη η προτεραιότητα των δημιουργών πάνω στο καλλιτεχνικό κομμάτι, περισσότερο απ’ ότι στο gameplay, χωρίς αυτό να μειώνει συνολικά την προσπάθεια και να μην παραδίδεται ένα αρκετά  αξιόλογο παιχνίδι. Άλλωστε, έκαστος στο είδος του. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ο “χειροποίητος” κόσμος του παιχνιδιού θα σας συναρπάσει
  • Απίστευτη μουσική
  • Όμορφοι γρίφοι
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ο μηχανισμός της βοήθειας
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*