Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Mario + Rabbids Sparks of Hope Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Ubisoft Paris

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Ubisoft

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
To Mario + Rabbids Sparks of Hope είναι η ιδανική εξέλιξη του Mario + Rabbids Kingdom Battle. Περισσότερες πληροφορίες στο review του Νικήτα Καβουκλή.

Η σειρά, πλέον, Mario + Rabbids είναι από τις περιπτώσεις που η Nintendο αποφάσισε να το γυρίσει στην εξωστρέφεια και η συνεργασία με την Ubisoft αποβαίνει προς όφελος των παικτών. Κάτι παραπάνω από πέντε χρόνια μετά το λανσάρισμα του Mario + Rabbids Kingdom Battle, εδώ και λίγες ημέρες βρίσκεται στα ράφια των καταστημάτων το Mario + Rabbids Sparks of Hope. Όσο και να θέλαμε, ήταν ανθρωπίνως αδύνατο να σας παρουσιάσουμε ένα παιχνίδι διάρκειας 30 και πλέον ωρών όταν έληξε το εμπάργκο, έχοντας λάβει το σχετικό review code μόλις τέσσερεις ημέρες νωρίτερα.




Σε περίπτωση που δεν είχατε διαβάσει το hands on preview μας για το παιχνίδι, θα κάνουμε μια σύντομη αναφορά στο σενάριό του. Το σύμπαν απειλείται από μια νέα οντότητα, που ονομάζεται Cursa (δεν έχετε άδικο, το όνομά της λογικό είναι να σας θυμίζει κατάρα). Για να υλοποιήσει τα σχέδιά της έχει σκορπίσει σε καίρια σημεία των πλανητών μια σκοτεινή ουσία που ονομάζεται Darkness, θέλοντας να απορροφήσει την ενέργεια των Sparks, πλασμάτων που έχουν δημιουργηθεί από την ένωση των Lumas με τα Rabbids. Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι ο γαλαξίας βρίσκεται ένα βήμα πριν βυθιστεί στο απόλυτο χάος και η μοναδική ελπίδα βρίσκεται στα πρόσωπα μιας ομάδας γνωστών ηρώων. Αρχικά, στη μάχη θα ριχτούν οι: Mario, Princess Peach, Luigi, Rabbid Mario, Rabbid Peach και Rabbid Luigi. Όσο προχωράει το παιχνίδι, τόσο περισσότερο θα εμπλουτίζεται η παρέα, ακόμα και με απροσδόκητες προσθήκες όπως ο Bowser. Ο τελευταίος έχει σοβαρά παράπονα από τη συμπεριφορά της Cursa και θα "αναγκαστεί" πολεμήσει στον πλευρό αυτών που συνήθως κυνηγάει.



Μια μεγάλη αλλαγή σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι έχει να κάνει με τον σχεδιασμό των χαρτών, που τώρα ακολουθούν τη λογική του ανοικτού κόσμου και είναι γεμάτοι περιοχές προς εξερεύνηση. Μάλιστα, για να αποκτήσετε πρόσβαση σε κάποιες από αυτές θα πρέπει πρώτα να λύσετε κάποιον γρίφο, που η λογική λέει ότι δεν θα σας δυσκολέψει. Εκτός από τις κύριες αποστολές, κάθε πλανήτης είναι γεμάτος από δευτερεύουσες, όχι σημασίας, αλλά για την εξέλιξη της ιστορίας. Επιπλέον, κάθε πεδίο μάχης δεν είναι πλέον ορατό καθώς διασχίζετε τον χάρτη, αλλά είτε κρυμμένο πίσω από τη σκοτεινή ουσία, είτε θα σας τηλεμεταφέρουν εκεί οι εχθροί που θα προσπαθήσουν να σας φράξουν τον δρόμο. Η νέα προσέγγιση του ανοικτού κόσμου ναι μεν βάζει στην εξίσωση το στοιχείο της εξερεύνησης, γεγονός που προσθέτει πόντους και διαφοροποιεί το gameplay, όμως υπάρχει και το ενδεχόμενο να σπαταλήσετε χρόνο περιφερόμενοι, μέχρι να εντοπίσετε το σημείο που πρέπει να μεταβείτε. Είναι από τις περιπτώσεις που, με βάση τη λογική της, η Ubisoft τα δίνει όλα για όλα, με αποτέλεσμα να προκαλούνται χαοτικές καταστάσεις.



Οι μάχες συνεχίζουν να βασίζονται στο μοντέλο turn based, υπάρχει όμως και εδώ μία σημαντική αλλαγή. Η κίνηση δεν περιορίζεται από το grid, αλλά είναι ελεύθερη, σε οποιοδήποτε σημείο της εκάστοτε περιοχής που ορίζεται για κάθε χαρακτήρα. Τα πεδία μάχης έχουν διαφορετικό μέγεθος και η πολυπλοκότητά τους συνεχώς αυξάνεται. Το ίδιο συμβαίνει με τα είδη και το επίπεδο δυσκολίας των εχθρών, υπάρχουν όμως αρκετές επιλογές για να προσαρμόσετε την εμπειρία στα μέτρα σας. Οι στόχοι δεν είναι πάντοτε οι ίδιοι. Δεν θα κληθείτε κάθε φορά να εξοντώσετε οτιδήποτε κινείται από την πλευρά της αντίπαλης παράταξης, καθώς θα βρεθείτε σε περιπτώσεις που απλά θα πρέπει να φτάσετε στο τέλος μιας πίστας, να βγάλετε από τη μέση συγκεκριμένο αριθμό εχθρών, να επιβιώσετε για ορισμένους γύρους κλπ. Η στρατηγική που θα ακολουθήσετε θα παίξει μεγάλο ρόλο για την έκβαση κάθε μάχης. Καλό θα είναι, πριν ξεκινήσετε να κάνετε με το beep-0 μια βόλτα πάνω από τον χάρτη, να δείτε που ακριβώς έχουν τοποθετηθεί αρχικά οι δυνάμεις του εχθρού και στη συνέχεια να πάρετε αποφάσεις για το πως θα κινηθείτε. Υπάρχει απόλυτη ελευθερία στο πως θα φέρετε εις πέρας κάθε αποστολή, οπότε έχετε τη δυνατότητα δοκιμής διαφορετικών εναλλακτικών. Η ποικιλία αυτή είναι ένας από τους παράγοντες που θα σας κάνουν να μην ξεκολλάτε από την οθόνη, παρά μόνο αν έρθει η ώρα για ύπνο ή εξαντληθεί η μπαταρία της κονσόλας. Ακόμα και στο Οι αντίπαλοι χτυπάνε κυριολεκτικά στο ψαχνό, δεν θα σας λυπηθούν σε καμία περίπτωση. Επίσης, η αντιμετώπιση των bosses είναι μια διαδικασία που θα βάλει το μυαλό σας να δουλέψει λίγο παραπάνω και δεν θα είναι λίγες οι περιπτώσεις που θα βρεθείτε μπροστά από ένα μεγάλο δίλημμα. Να χτυπήσω το boss ή τα "minions" που το συνοδεύουν;



Οι χαρακτήρες ναι με έχουν συγκεκριμένη περιοχή για να κινηθούν, όμως αυτή μπορεί να επεκταθεί με διαφόρων ειδών ενδιαφέρουσες μεθόδους. Μία από αυτές είναι το team jump. Χρησιμοποιώντας τη βοήθεια άλλων μελών της παρέας μπορείτε να πραγματοποιήσετε άλματα που θα διευρύνουν κατά πολύ το πεδίο κίνησής σας, φέρνοντάς σας είτε πολύ πιο κοντά σε κάποιον στόχο, είτε σε κάποιο σημείο για να καλυφθείτε από τα αντίπαλα πυρά. Μια ακόμα μέθοδος είναι τα jump pads και οι σωλήνες μεταφοράς. Στις δύο τελευταίες περιπτώσεις, η χρήση τους είναι απεριόριστη, αρκεί κάθε φορά να βρίσκεστε κοντά στο επόμενο, ενώ είναι δυνατό να χρησιμοποιήσετε αυτά τα μέσα για να επανέλθετε σε προηγούμενη θέση. Κι αν βρεθείτε πολύ κοντά σε κάποιον εχθρό, είτε θα μπορέσετε να προκαλέσετε ζημιά μέσω προσγείωσης στο κεφάλι του (όπως κάνει ο Bowser), είτε να του δώσετε ένα δυνατό λάκτισμα με το dash, αφαιρώντας ένα σημαντικό κομμάτι της ενέργειάς του. Από εκεί και πέρα, υπάρχει διαθέσιμος συγκεκριμένος (μικρός), αριθμός κινήσεων, με όπλα, items και power ups. Αυτές οι ενέργειες μπορεί να είναι είτε αμυντικές, όπως να προστατεύσετε όσους βρίσκονται στο πεδίο δράσης σας από τα αντίπαλα πυρά για έναν γύρο ή να επαναφέρετε ένα ποσοστό της χαμένης τους υγείας ή επιθετικές όπως να αυξήσετε προσωρινά το ποσοστό ζημιάς που κάνουν τα όπλα σας στους αντιπάλους. Συν οι επιθέσεις με το εκάστοτε όπλο του καθενός. Απλά να θυμάστε ότι άπαξ και "πυροβολήσετε", ακόμα και αν υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσατε, χάνετε το όποιο δικαίωμα μετακίνησης, μέχρι τον επόμενο γύρο.



Κάπου εδώ μπαίνουν στη εξίσωση και τα Sparks, για την προέλευση των οποίων μιλήσαμε στην αρχή του κειμένου. Υπάρχουν τριάντα διαφορετικά και η όλη φασαρία δεν γίνεται μονάχα για να τα προστατεύσετε, αλλά κυρίως για να τα συλλέξετε ώστε να σας βοηθήσουν στο μακρύ ταξίδι. Οι δυνατότητες που προσφέρουν, πολλές και διάφορες, είτε αμυντικές, είτε επιθετικές. Οι συνδυασμοί Sparks και ηρώων είναι τόσοι, που αν τα χρησιμοποιήσετε με τη σωστή στρατηγική, θα μπορέσετε να εξαλείψετε τις όποιες αδυναμίες των χαρακτήρων ή να ενισχύσετε σημαντικά τις δυνάμεις τους.  Τα πλάσματα αυτά δεν κλειδώνουν με κάποιο μέλος της ομάδας σας και η μεταφορά τους από έναν χαρακτήρα σε έναν άλλο μπορεί να γίνει ελεύθερα όταν δεν βρίσκεστε στο μέσον μιας μάχης. Τα Sparks είναι αναβαθμίσιμα και φανταστείτε τι τρώνε, Star Bits. Οπότε έχετε έναν ακόμα λόγο να μετέχετε σε όσο το δυνατό περισσότερες μάχες, για να γεμίσετε το σεντούκι σας.



Οι αναβαθμίσεις δεν σταματάνε εδώ, αλλά επεκτείνονται και σε ότι άλλο κινείται στο δικό σας στρατόπεδο. Κάθε μάχη προσθέτει πόντους εμπειρίας σε κάθε πρωταγωνιστή, είτε μετείχε ενεργά είτε απλά καθόταν στον πάγκο. Με τους πόντους εμπειρίας ανεβαίνει το επίπεδο και ταυτόχρονα κερδίζονται skill points, τα οποία θα εξαργυρώσετε για το ξεκλείδωμα ικανοτήτων από το skill tree κάθε ήρωα. Οι αρχικά διαθέσιμες κατηγορίες είναι τέσσερεις, Health, Movement, Weapon και Technique, με τη βαρύτητά τους να ποικίλει, ανάλογα με την ειδικότητα του καθενός. Για παράδειγμα, η Rabbid Peach είναι Combat Healer, οπότε η τεχνική της έχει να κάνει με την αναπλήρωση της χαμένης ενέργειας των συμμάχων της, ενώ ο Bowser είναι Overseer και η τεχνική του αφορά τα Rabbid Mechakoopas που μπορεί να χρησιμοποιήσει. Άκρως εξυπηρετικό είναι το ότι αν δεν είστε ικανοποιημένοι με το που ξοδέψατε skill points, μπορείτε να τα πάρετε πίσω για να τα επενδύσετε σε άλλος στοιχείο της ίδιας ή σε άλλη κατηγορία. Οι απαιτούμενες αναβαθμίσεις για να περνάτε όσο το δυνατόν πιο αλώβητοι από κάθε πλανήτη, δεν αποκτώνται ακολουθώντας μόνο τις κύριες αποστολές. Γίνεται κατανοητό ότι υπάρχει κάποιου είδους grinding, όχι όμως με την παραδοσιακή έννοια του όρου, αλλά με τη μορφή των αποστολών που θεωρούνται ως δευτερεύουσες. Για να γίνουν πιο ενδιαφέρουσες, η ομάδα ανάπτυξης τους έχει προσθέσει το δέλεαρ των planet coins, τα οποία εξυπηρετούν το ξεκλείδωμα χρήσιμων αντικειμένων στους κατά τόπους πλανόδιους πωλητές, στον πάγκο των οποίων θα βρείτε και ενδιαφέροντα power ups, όπως τα γνωστά μανιτάρια και τα pow blocks.



Φαίνεται ότι η νέα προσέγγιση στον σχεδιασμό του κόσμου είχε ως αποτέλεσμα τις εκπτώσεις στον τεχνικό τομέα. Από την πρώτη κιόλας στιγμή, το μάτι πέφτει στα γραφικά, που είναι φανερά υποδεέστερα από εκείνα του Kingdom Battle, το οποίο όμως μετράει ήδη 62 μήνες στην πλάτη του. Ειδικά οι υφές σε κάθε είδους τερέν έχουν τόση διαφορά όσο η ημέρα με τη νύχτα (και επιεικείς είμαστε). Όταν η κονσόλα είναι τοποθετημένη στο dock, η μέγιστη ανάλυση είναι 900p, ενώ εκτός δεν ξεπερνάει τα 600p. Όσο για τον ρυθμό ανανέωσης, δεν ξεπερνάει τα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο και όπως σημειώνει το Digital Foundry, υπάρχουν περιπτώσεις που κατά τη διάρκεια των cutsenes, πέφτουν γύρω στα 20 για αρκετό χρονικό διάστημα. Ευτυχώς, τα παραπάνω δεν έχουν κάποια επίπτωση στο gameplay. Σημείο αυτό, απλά καταγράφουμε, μιας και για εμάς δεν αποτέλεσε καμία ενόχληση, το γεγονός ότι θα δείτε άπειρες φορές την οθόνη αποθήκευσης της προόδου σας, ακόμα και όταν θελήσετε να ανοίξετε τον χάρτη. Η "διακοπή" δεν ξεπερνάει τα 1- 2 δευτερόλεπτα και "ουσιαστικά" θεωρείται ως μη υπάρχουσα. Ο τομέας που θα μείνει βαθιά χαραγμένος στο μυαλό σας είναι ο ηχητικός. Κάθε νότα, κάθε εφέ, κάθε ατάκα συμβάλουν στη δημιουργία μιας, γιατί όχι, επικής ατμόσφαιρας, με την αγωνία να χτυπάει κόκκινο σε σημεία που κορυφώνονται οι μάχες.



Με βάση τα όσα βιώσαμε, θεωρούμε ότι το Mario + Rabbids Sparks of Hope αποτελεί την ιδανική συνέχεια της κυκλοφορίας του 2017. Βασισμένη στην επιτυχημένη συνταγή του Kingdom Battle, η ομάδα ανάπτυξης προχώρησε σε μια σειρά από ενδιαφέρουσες προσθήκες, που πραγματικά δίνουν μια αίσθηση φρεσκάδας. Δίχως υπερβολές, ίσως πρόκειται για το καλύτερο ως τώρα παιχνίδι του Nintendo Switch για το 2022. 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Προσθήκες που σε συνδυασμό με το καθηλωτικό gameplay έχουν ως αποτέλεσμα ένα πραγματικό sequel
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η ηλικία του Nintendo Switch έχει επιπτώσεις στην ποιότητα του τεχνικού τομέα
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*