Το Nintendo Switch δεν πρόκειται να παραδώσει αμαχητί τα σκήπτρα στην επόμενη κονσόλα της ιαπωνικής εταιρείας. Ή, καλύτερα- φαινομενικά πάντα- λίγο πριν την έλευση του διαδόχου του, η Nintendo κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να διατηρήσει ζωντανό το ενδιαφέρον των καταναλωτών για το υβριδικό της σύστημα, με σκοπό, κατά την αποχώρησή του από την αγορά, μετά το κλείσιμο της της τελευταίας γραμμής παραγωγής, να μην μείνει κανένα σύστημα σε ράφια ή αποθήκες. Δεν είναι τυχαίο ότι τους τελευταίους μήνες έχει στοχεύσει ιδιαίτερα τις μικρότερες ηλικίες, δείχνοντας την πρόθεσή της να τις πάρει από το χέρι και να της οδηγήσει στον μαγευτικό κόσμο των IPs της. Είναι οι ηλικιακές ομάδες που έχουν τον ασυναγώνιστο τρόπο να αδειάζουν το οικογενειακό πορτοφόλι εν ριπή οφθαλμού. Έτσι,σίγουρα, δεν είναι τυχαίο το λανσάρισμα των Princess Peach: Showtime, Super Mario Party Jamboree και The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom. Η ομορφιά τους, σε συνδυασμό με τον όχι ιδιαίτερα υψηλό βαθμό δυσκολίας, είναι στοιχεία που δείχνουν αυτή την κατεύθυνση. Η παρέα των τριών μεγάλωσε πλέον. Δεν μιλάμε τώρα για τριάδα, αλλά για κουαρτέτο, καρέ, περεστρόικα, όπως εσείς προτιμάτε, με την προσθήκη του Mario & Luigi: Brothership, ενός RPG- εκεί έχει τοποθετηθεί- που δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε «σκληροπυρηνικούς» gamers, αλλά σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό.
Η λέξη Brothership δεν υπάρχει τυχαία στον τίτλο. Βρίσκεται εκεί για να τονίσει τον ισχυρό δεσμό αίματος που υπάρχει ανάμεσα σε αδέλφια. Ειδικά αν είναι δίδυμα, όπως οι δημοφιλείς υδραυλικοί που πρωταγωνιστούν σε μια ακόμα περιπέτεια. Κάνοντας μια απαραίτητη παρένθεση, σε πολλές περιπτώσεις, γιατί σε κάθε κοινωνία, σε κάθε γενιά, έχουν υπάρξει καταστάσεις όπου αδέλφια έχουν κυριολεκτικά σκοτωθεί μεταξύ τους. Παράδειγμα η ιστορία του Κάιν και του Άβελ. Αληθινή για κάποιους, αλληγορία για ορισμένους. Τη φύση της δεν θα την εξετάσουμε εδώ. Μόνο το ότι, δυστυχώς υπάρχει και αυτή η πλευρά των ανθρώπινων σχέσεων. Η οποία δεν έχει αγγίξει στο ελάχιστον Mario. Στην αρχή της ιστορίας, δεν είναι απλά μόνος. Το χειρότερο είναι πως αισθάνεται μόνος. O Luigi δεν βρίσκεται στο πλευρό του και μέχρι να βρει ο ένας τον άλλο- ευτυχώς πολύ γρήγορα- ο ήρως με τα μπλε και κόκκινα θα περάσει δραματικές στιγμές. Μέχρι που- happy beginning- σμίγουν και αρχίζουν να συνειδητοποιούν που βρίσκονται. Η τύχη τους έχει φέρει στον κόσμο της Concordia, ο οποίος έχει κατακερματιστεί σε νησιά, νησίδες και ύφαλους που βρίσκονται σε διαφορετικά θαλάσσια ρεύματα. Γονείς έχουν χάσει τα παιδιά τους, φίλοι δεν έχουν από τη στιγμή των τραγικών γεγονότων και μετά καμία επαφή μεταξύ τους και- όπως πολύ σωστά μαντέψατε- ο Mario και ο Luigi αναλαμβάνουν την αποστολή να επαναφέρουν την Concordia στην προηγούμενή της κατάσταση, κάνοντας το χαμόγελο να ζωγραφιστεί ξανά στα πρόσωπα των συμπαθητικών κατοίκων της. Η λογική λέει ότι κάποιος ή κάποιο βρίσκονται πίσω από αυτή την τραγωδία, οπότε- τίποτα το παράξενο- ο δρόμος ως τους τίτλους τέλους δεν έχει στρωθεί με ροδοπέταλα. (Φωνή Διευθυντή Σύνταξης: Άντε ρε παιδάκι μου μια ώρα εισαγωγή πέρνα στην ουσία!!!).
Αγνοώντας την «άνωθεν» εντολή, κλείνουμε όπως θέλουμε την «εισαγωγή», σημειώνοντας απλά ότι, δεν έτυχε στο παρελθόν να ασχοληθούμε με κάποιο άλλο παιχνίδι της σειράς, οπότε αν περιμένατε πως στη συνέχεια θα διαβάζετε συγκρίσεις του τώρα με το τότε, το κατά πόσο έχουν εξελιχθεί οι μηχανισμοί και άλλα παρόμοια, οφείλουμε να σας ενημερώσουμε περί του αντιθέτου. Πέρα από την αξιολόγηση της συνολικής εμπειρίας, δεν θα βρείτε κάτι άλλο. Μια εμπειρία που έχει στο επίκεντρό της το Shipwreck Island, το περιπλανώμενο νησί- πλοίο που θα σας ταξιδέψει ακολουθώντας όποια πορεία διαλέξετε. Αρχικά σιγά, σιγά, σε σημείο που θα πείτε, μα καλά, έτσι θα πάμε ως το τέλος; Δεν θα αργήσει όμως να ξεκλειδώσει η ταχεία μετακίνηση και με πλήρη ταχύτητα θα βρίσκεστε στον επιθυμητό προορισμό σχεδόν άμεσα. Κάθε νησί είναι μια ξεχωριστή τοποθεσία. Αν θέλετε πείτε το και έτσι, έχει ξεχωριστή θεματολογία. Άλλος τόπος, άλλες συγκινήσεις. Παντού όμως πληθυσμός με ανάγκες, παράπονα και προβλήματα. Με κάποια είναι απαραίτητο να ασχοληθείτε, με κάποια άλλα όχι, αλλά αν δεν τα προσπεράσετε, θα υπάρξει η απαραίτητη ανταμοιβή για τον κόπο και τον χρόνο που αφιερώσατε. Δεν θα πρέπει ποτέ να ξεχνάτε ότι στο Mario & Luigi: Brothership, οι δυνάμεις και ικανότητες των δύο χαρακτήρων χτίζονται σταδιακά, χρησιμοποιώντας κάθε εφόδιο, που μπορεί στην πορεία να αναβαθμίζεται με κάτι άλλο, να πουλάτε το παλιό για να έχετε μεγαλύτερη άνεση για αγορά νέων κ.ο.κ. Εμπόριο; Ναι, ως ένα σημείο και σε καμία περίπτωση με πραγματικά χρήματα. Κατά τόπους θα βρείτε καταστήματα με εξοπλισμό, αντικείμενα, αλλά και ειδικευμένους τεχνίτες. Τα πάντα έχουν ένα αντίτιμο και η αγοραστική ισχύς αυξάνεται καθώς εξερευνάτε τα μυστικά κάθε νησιού, καθώς δεν διστάζετε ή δεν μπαίνετε στο τρυπάκι του δε βαριέσαι, ας φύγω από αυτή τη μάχη, τι να τα κάνω ακόμα λίγα χρήματα. Ναι αλλά, υπάρχει και η παροιμία του πως γεμίζει το σακούλι.
Οι μάχες αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι του gameplay. Συμπληρώνουν, πρωταγωνιστούν, δένουν αρμονικά- όλα ταιριάζουν- με την εξερεύνηση και την ενδιαφέρουσα ιστορία. Αν εξαιρεθούν ελάχιστα σημεία όπου θα αισθανθείτε ότι σας αναγκάζουν να κάνετε ένα παρόμοιο ταξίδι αποκλειστικά και μόνο για να επεκταθεί το σενάριο, κατά τα άλλα θα σας κρατήσει καθηλωμένους με επιλογές και εξελίξεις που οδηγούν σε ποικιλόμορφες καταστάσεις. Επιστρέφοντας όμως στις μάχες, αυτές ξεκινάνε αν ο Mario ή ο Luigi «ακουμπήσουν» ή χτυπήσουν κάποιον εχθρό ή συμβεί το ακριβώς αντίθετο. Τότε από περιβάλλον 3D μεταφερόμαστε σε 2,5D και ξεκινάνε οι μάχες τύπου turn- based. Σε περίπτωση που η σύγκρουση έχει ξεκινήσει με κάποιο χτύπημα από πλευράς των πρωταγωνιστών, είτε με σφυρί είτε πέφτοντας με άλμα πάνω στον αντίπαλο, τότε του/ τους προκαλούν ζημιά πριν καν «ξεκινήσει το ματς». Το σύστημα μάχης είναι βαθύ και πλούσιο. Ξεκινώντας από πολύ βασικές επιθετικές και αμυντικές κινήσεις, το παλμαρέ των υδραυλικών θα εμπλουτιστεί σταδιακά. Όσο ανεβαίνει-μην φανταστείτε πως το ταβάνι είναι ο ουρανός- ο βαθμός δυσκολίας, τόσο περισσότερα εργαλεία και ικανότητες αποκτάει το αχτύπητο ντουέτο. Ο καθένας ναι μεν εξαπολύει καταστροφικά χτυπήματα, αλλά όταν συνεργάζονται είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί όλο το εύρος της ισχύος τους. Στην αρχή ίσως μπερδεύεστε με τα πλήκτρα, μιας και ο καθένας έχει το δικό του σετ, όμως η προσαρμογή στο μοντέλο χειρισμού θα έρθει πολύ γρήγορα. Όσο περνάει ο χρόνος, όσο αυξάνονται οι επιλογές, τόσο περισσότερο χώρο θα καταλαμβάνει στη εξίσωση η στρατηγική. Κάποια πράγματα είναι βεβαίως και εξόφθαλμα, όπως για παράδειγμα το να προσπαθήσει κανείς να χτυπήσει έναν εχθρό που αιωρείται με σφυρί, είναι μια κίνηση καταδικασμένη σε αποτυχία από τη στιγμή που γεννήθηκε ως σκέψη.
Δεν λείπουν τα buffs, Plugs όπως θα τα βρείτε στο παιχνίδι, με επιθετικό ή «αμυντικό» προσανατολισμό, τα οποία προσθέτουν ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία σε κάθε γύρο μάχης. Ο αριθμός που μπορείτε να έχετε κάθε φορά ενεργά είναι συγκεκριμένος, δεν διαρκούν απεριόριστα και η επαναφόρτισή τους χρειάζεται πολλούς περισσότερους γύρους από όσους σας επετράπη να τα χρησιμοποιείτε. Για την κατασκευή τους απαιτείται η συλλογή ενός υλικού που ονομάζεται Lumenade, το οποίο γίνεται διαθέσιμο όσο επιστρέφει το φως στην Concordia. Έτσι, θα μπορέσετε να δημιουργήσετε Plus για να γίνονται ακόμα πιο καταστροφικά τα χτυπήματα με το σφυρί, να αντιμετωπίζονται πιο εύκολα οι επιθέσεις των εχθρών, να προκαλείτε critical hits σε πλάσματα με καρφιά και πολλά ακόμα. Με τους πειραματισμούς θα βρείτε κάποια στιγμή τους συνδυασμούς που θα σας δώσουν πλεονέκτημα τη στιγμή που το έχετε ανάγκη. Βασικό στοιχείο κάθε επίθεσης ή άμυνας είναι το πάτημα του πλήκτρου που υποδεικνύεται την κατάλληλη στιγμή. Το σύστημα μάχης του Mario & Luigi: Brothership απαιτεί να βρίσκεται κάθε φορά το κατάλληλο timing, κάτι για το οποίο το μόνο προαπαιτούμενο είναι η εξάσκηση. Οι εχθροί, ναι μεν δεν υπάρχουν σε τεράστια ποικιλία, αλλά αυτό αντισταθμίζεται από τον αριθμός των επιθετικών κινήσεων του καθενός. Κάποιες θα σας ξαφνιάσουν, κάποιες θα αργήσετε σημαντικά ώσπου να εξοικειωθείτε με το πως αποκρούετε, άλλες θα παρακαλείτε να μην έρχονται ποτέ γιατί απλά, δε μπορείτε να συγχρονιστείτε μαζί τους. Όλα είναι στο πρόγραμμα και αν βρεθείτε σε σημείο που απαιτείται αναπλήρωση της ενέργειας, της μπάρας για τις συνδυαστικές επιθέσεις των δύο αδελφών, να «αναστηθεί» κάποιος και πολλά ακόμα, η ομάδα ανάπτυξης έχει φροντίσει να μην λείπει το αντίστοιχο power up και με πολύ μικρή προσοχή, το inventory σας θα είναι γεμάτο από αυτά. Χρειάζεται να πούμε ότι υπάρχουν boss fights; Γιατί όχι. Όχι κάτι το ιδιαίτερο, απλά ανεβάζουν το βαθμό δυσκολίας. Αν αποτύχετε μην ανησυχείτε, πολύ σύντομα, μετά την δεύτερη ήττα θα εμφανιστεί η επιλογή να αρχίσει εκ νέου η μάχη με τον Mario και τον Luigi πιο ισχυρούς. Εκεί είναι στο χέρι σας το πως θα συνεχίσετε.
Ένα σημείο στο οποίο αξίζει να σταθεί κανείς ιδιαίτερα είναι ο μηχανισμός Luigi Logic. Εντάσσεται στην προσπάθεια της Nintendo να αναδείξει ως ισάξιο συμπρωταγωνιστή τον Luigi και τα καταφέρνει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Είτε στις μάχες, είτε στο πλαίσιο της εξερεύνησης ο Luigi θα κληθεί να χρησιμοποιήσει την ευφυία του για να δοθεί ένα αποφασιστικό χτύπημα σε κάποιο boss, είτε για την επίλυση γρίφων. Είναι οι στιγμές που χωρίς τον Luigi τα πράγματα θα γίνονταν λίγο πιο δύσκολα, με την ομάδα ανάπτυξης να φροντίζει να βάζει ένα όρια, καθιστώντας σαφές- στην μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων- ότι δίχως τον μυστακοφόρο με τα πράσινα- οι καταστάσεις δεν θα γίνονταν πάρα πολύ δύσκολες ή θα κινούνταν στη σφαίρα του αδύνατου.
Ποιοτικό RPG χωρίς γρίφους δεν νοείται. Μην φανταστείτε ότι θα κολλήσετε ιδιαίτερα σε κάποιο σημείο. Ναι μεν η εύρεση λύσεων ίσως περνάει από κωδικοποιημένα στοιχεία, όμως η συστράτευση για τη σωτηρία της Concordia είναι μεγάλη και ακόμα μεγαλύτερη η βοήθεια που θα προσφέρουν οι κάτοικοί της. Όπου και αν επιλέξετε να σας εκτοξεύσει το κανόνι του Shipwreck Island ή να μετακινηθείτε με κάποιο πράσινο σωλήνα (ναι, τους γνωστούς μη μπαίνουμε σε αναλύσεις), το πλήθος θα χαρεί- με τη σειρά του- να ακούσει και τις δικές σας ανάγκες. Και καθώς ανακαλύπτετε νέες ικανότητες, θα επιστρέφετε σε γνώριμα μέρη, αφού σημεία τους που στο παρελθόν δεν ήταν προσβάσιμα τώρα έγιναν με τα δύο αδέλφια να μεταμορφώνονται σε UFO για να «γεφυρώσουν» τεράστια κενά, να ζηλεύουν τη δόξα της Samus (…)- μην τα λέμε όλα και πολλά άλλα. Backtracking, όπως μάθαμε να το λέμε, καλά μελετημένο όμως για να μην δημιουργεί την αίσθηση της επαναληψιμότητας.
Πλησιάζοντας προς το κλείσιμο…Για σταμάτα μία… Α, ναι… Να μας συγχωράτε άλλα οι δεκαετίες επηρεάζουν και το μυαλό μας. Ξεχάσαμε να γράψουμε για το Level Up. Βασικό. Πολύ Βασικό. Πάρα πολύ σημαντικό. (Διευθυντής Σύνταξης: Εντάξει συγχωρείσαι προχώρα επιτέλους!!!). Μετά από κάθε μάχη, ο Mario και ο Luigi, ανάλογα με τις επιδόσεις τους, λαμβάνουν έναν αριθμό experience points. Όταν η σημαία του καθενός φτάσει στην κορυφή του ιστού της, τότε ανεβαίνει το επίπεδό τους, με τα στατιστικά του καθενός να αυξάνονται αυτόματα, χωρίς δυνατότητα να επηρεάσει στο σημείο αυτό ο παίκτης την εξέλιξη του χαρακτήρα. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορεί. Μπορεί κάθε οκτώ levels, όταν αλλάζει το Rank, σημείο που έχει την ευκαιρία να καθορίσει (χωρίς δυνατότητα αναίρεσης), ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό που θα προσφέρει στον Mario ή τον Luigi, όπως το ταχύτερο Level Up, περισσότερη τύχη, αύξηση της ταχύτητας, του XP και πολλά άλλα που ξεκλειδώνουν όσο προχωράει η ιστορία. Θα πρέπει να προσθέσουμε ότι ο εκάστοτε εξοπλισμός και είδη ένδυσης είναι ένας ακόμα τρόπος να αυξηθούν τα στατιστικά του ντουέτου, άρα το στοιχείο της στρατηγικής αναβάθμισης είναι κάτι παραπάνω από ζωτικής σημασίας.
Το αναφέραμε και στο Preview μας, τα γραφικά του τίτλου τον κάνουν να μοιάζει με σύγχρονη παραγωγή cartoon, είτε σε τηλεόραση, είτε στην οθόνη του Nintendo Switch. Είναι εξαιρετική η δουλειά που έχει γίνει σε κάθε τομέα, από το περιβάλλον και τα εφέ του νερού και του αέρα, ως τα animations και τα μοντέλα των χαρακτήρων. Το φάσμα των χρωμάτων που χρησιμοποιείται κάνει το μάτι να μην θέλει να αποχωριστεί στη συντροφιά της οθόνης και εκτός από πολύ λίγες περιπτώσεις όπου παρατηρείται stuttering, όλα κυλάνε ομαλά στο «οπτικό μέτωπο». Οι μουσικές συνθέσεις και τα ηχητικά εφέ ντύνουν καλαίσθητα το προσεγμένο σύνολο, με την απλότητα του κυρίως θέματος να θυμίζει παλιές, καλές εποχές, που οι νότες αποτυπώνονταν για πολύ καιρό στο μυαλό σου. Παραμένοντας στα τεχνικά θέματα, αν και δεν πρόκειται για κάτι που οφείλεται στην ηλικία του hardware, ίσως σας κάνει η αρνητική εντύπωση η συχνότητα των «παύσεων» για να φορτώσει μια σκηνή, ειδικά μετά από μάχες, όμως η ποιότητα απαιτεί μικρές εκπτώσεις.
Το Mario & Luigi: Brothership θα σας κρατήσει απασχολημένους για δεκάδες ώρες και η καλύτερη οδός για να το απολαύσετε είναι να του αφιερώσετε όσο το δυνατό περισσότερο χρόνο, εξερευνώντας κάθε του χαραμάδα και σωλήνωση. Στο τέλος, εσείς θα είστε οι ωφελημένοι. Ένα ακόμα must buy για τους κατόχους Nintendo Switch, μια ακόμα ενδιαφέρουσα επιλογή τώρα που μας ατενίζουμε με αισιοδοξία των χειμώνα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity