Εδώ και πολλά χρόνια, ουκ ολίγοι developers έχουν επιχειρήσει να διασκευάσουν τη φόρμουλα των Soulsborne games, όμως ποτέ κανένας δεν έφτασε τόσο κοντά, όσο η Neowiz και η Round8 Studio. Το Lies of P είναι ένα πανέμορφο soulslike action RPG, με πλούσιο σύστημα αναβαθμίσεων, πληθώρα customization και σενάριο με βάθος πέρα από κάθε προσδοκία. Η διάσημη ιστορία του Πινόκιο μεταμορφώνεται από ένα παιδικό παραμύθι σε ένα σκοτεινό δυστοπικό έπος, που μοιάζει όσο τίποτα με τον πνευματικό διάδοχο του Bloodborne. Μπορεί να μη διαπρέπει σε κάθε τομέα, αλλά το μέγεθος και η ποιότητα της παραγωγής του δικαιολογούν απόλυτα τη φήμη που προηγήθηκε της κυκλοφορίας του.
Η πόλη της Krat και η ιστορία της
Η ατμοσφαιρική Krat, μια αριστοκρατική πόλη που έπεσε στα χέρια τρελών μηχανικών μαριονέτων, έχει πλημμυρίσει από τα πτώματα των κατοίκων της. Η εξέγερση των androids ενάντια στα αφεντικά τους έχει επιβάλει κατάσταση καραντίνας στους λιγοστούς επιζήσαντες και η μοναδική ελπίδα σωτηρίας τους είναι, παραδόξως, μια μαριονέττα. Ο Pinocchio, το πιο καινοτόμο δημιούργημα του εφευρέτη Geppetto και μοναδικός χαρακτήρας μας, αναλαμβάνει το δύσκολο έργο του εξαγνισμού της Krat από τις μαριονέτες, έχοντας ως πλεονέκτημα την ικανότητα να λέει ψέματα. Σε αρκετούς διαλόγους θα χρειαστεί να πούμε ψέματα για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε κάποια περιοχή, ή για να αντλήσουμε χρήσιμες πληροφορίες για τον κόσμο της Krat. Οι απαντήσεις που δίνουμε έχουν άμεσο αντίκτυπο στη συνέχεια της πλοκής. Μάλιστα, αυτές είναι που θα καθορίσουν και ποιο τέλος της ιστορίας θα δούμε.
Σε αντίθεση με το παραμύθι του Πινόκιο, κάθε ψέμα δε μεγαλώνει τη μύτη του, αλλά ανοίγει πόρτα προς κάτι καινούργιο. Την πρώτη φορά που θα χρειαστεί να το κάνουμε, θα ξεκλειδώσουμε το hub του παιχνιδιού, ένα πολυτελές ξενοδοχείο που θυμίζει το setting από την ταινία The Shining. Ο χώρος λειτουργεί ως το αντίστοιχο Hunter’s Dream, αφού σε αυτόν κάνουμε level up του χαρακτήρα μας, φτιάχνουμε νέα όπλα και ενισχύουμε τα υπάρχοντα. Στην προκειμένη όμως έχουμε λόγους να σπαταλήσουμε περισσότερο χρόνο (στο hub). Καθώς καθαρίζουμε την Krat, νέοι χαρακτήρες προστίθενται στο… καστ, αποκτώντας τη δική τους διακριτική γωνία στο ξενοδοχείο. Ένας από αυτούς είναι επίσης εφευρέτης με το όνομα Venigni, ενώ η παρέα συμπεριλαμβάνει την ιδιοκτήτρια του κτιρίου, Antonia, μια άκρως μυστηριώδης φιγούρα με πολύ δυνατό backstory. Ο καθένας τους εξυπηρετεί διαφορετικούς σκοπούς και προσθέτει επιπλέον κομμάτια στο παζλ της Krat.
Το μέγεθος της λεπτομέρειας που υπάρχει στην ιστορία του Lies of P είναι δυσεύρετο σε soulslike τίτλους. Υπάρχουν τόσα πολλά να μάθουμε, όπως γεγονότα που προηγήθηκαν του τωρινού καθεστώτος της πόλης ή μυστικά συγκεκριμένων προσώπων, που μας ωθούν στην αναζήτηση όλο και περισσότερων. Νέες πληροφορίες κάνουν συνεχώς την εμφάνισή τους μέσω διαλόγων, περιγραφών αντικειμένων που βρίσκουμε και cutscenes, εμπλουτίζοντας τη μυθολογία με τρόπο που ναι μεν θυμίζει Bloodborne (ειδικά με τα side quests), αλλά φέρει και το δικό του μοναδικό ύφος και στυλ. Απόδειξη είναι η Krat από μόνη της, μια πανέμορφη Belle Époque πανδαισία με ένα ελκυστικό σκοτάδι να τη χαρακτηρίζει. Οι περιοχές της παρουσιάζουν ικανοποιητική ποικιλομορφία, αν και θα μπορούσαν να είναι μικρότερες σε σημεία που φέρονται άδειες από εχθρούς και από αντικείμενα. Ο χάρτης, αν και αρκετά γραμμικός, περιέχει περιττές φλυαρίες που κάποιες στιγμές κάνουν τη διέλευσή του αγγαρεία. Στην πλειοψηφία της, όμως, η εξερεύνηση της Krat είναι απόλαυση και κρύβει θησαυρούς σχεδόν σε κάθε γωνία. Το fast travel μεταξύ περιοχών γίνεται μέσω των Stargazers (των αντίστοιχων lamps και bonfires), τα οποία ενεργοποιούνται ως checkpoints και κάνουν respawn τον Pinocchio, αλλά και τους εχθρούς του.
Το gameplay και ο χειρισμός του Pinocchio
Το Lies of P δίνει πολύ εύκολα την αίσθηση του Bloodborne, με πιο γρήγορο gameplay σε σχέση με τα περισσότερα soulslike games. Κάθε μάχη εξαρτάται από τον κατάλληλο συνδυασμό light και heavy επιθέσεων και από τα dodging και blocking στο σωστό timing. Η διαφορά εδώ είναι ότι το Lies of P παροτρύνει περισσότερο την επιθετική στάση και γι’ αυτό το blocking επιθέσεων είναι καλύτερη επιλογή από το dodge. Η αμυντική στάση συνήθως τιμωρείται ευκολότερα και δημιουργεί πιο παθητικό παιχνίδι. Το εύστοχο block χτυπήματος δίνει και ένα μικρό περιθώριο ανάκαμψης της μπάρας ζωής του Pinocchio με κάθε επίθεσή του, κάτι που συμβαίνει εξ’ ορισμού στο Bloodborne, όμως το ίδιο παρατηρείται και στα bosses. Επίσης, όταν ένας συνδυασμός επιθέσεων κάνει stun κάποιον εχθρό, είναι ένα charged heavy attack μακριά από άνοιγμα για fatal blow.
Αυτές οι ιδιαιτερότητες είναι που κάνουν το Lies of P να ξεχωρίζει από το Bloodborne, αναγκάζοντας τη διαμόρφωση μιας διαφορετικής στρατηγικής για την αντιμετώπισή του. Σε αυτό συμβάλει και η τεράστια ποικιλία όπλων που υπάρχει διαθέσιμη, αλλά και το customization που επιτρέπει τον συνδυασμό του πάνω μέρος ενός όπλου (όπως μια λεπίδα ή ένα σφυρί), με τη λαβή ενός άλλου. Η λαβή είναι αυτή που καθορίζει την κίνηση των επιθέσεων, εκμεταλλευόμενη τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε άνω μέρους, οπότε και η δυνατότητα σύζευξης τελείως διαφορετικών κομματιών δίνει απόλυτη ελευθερία στον τρόπο παιχνιδιού που θα ακολουθήσουμε. Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται εντός του ξενοδοχείου – hub που προαναφέραμε, με ανδρείκελα προπόνησης να βρίσκονται βολικά τοποθετημένα ακριβώς απ’ έξω. Οι φορές που δοκιμάσαμε διαφορετικούς συνδυασμούς όπλων και στη συνέχεια τεστάραμε τη ζημιά που κάνουν τα combos τους στα ανδρείκελα, κατέληξαν να είναι υπερβολικά πολλές.
Εκτός από τα “συμβατικά” όπλα που μπορούμε να προσθέσουμε στη συλλογή μας, ο Pinocchio έχει ένα μηχανικό χέρι που μπορεί να ενσωματώσει ειδικά όπλα διάφορων τύπων. Αυτά ονομάζονται Legion Arms και χρησιμοποιούν ηλεκτρισμό, φωτιά ή δηλητήριο, αναβαθμίζονται όπως όλα τα όπλα και η χρήση τους καταναλώνει τη δική τους αντίστοιχη μπάρα. Είναι στην ουσία το όπλο που κρατά ο χαρακτήρας μας στο αριστερό του χέρι και αποτελεί τον ένα από τους δύο ιδιαίτερους μηχανισμούς επιθέσεων του Pinocchio. Ο άλλος είναι τα Fable Arts. Πρόκειται για special επιθέσεις που εξαρτώνται από το όπλο που έχουμε επιλέξει, αντλώντας και αυτές από δική τους αντίστοιχη μπάρα που γεμίζει με κάθε επίθεση ή block. Μοιάζουν με fatal blow κατά παραγγελία, με εντυπωσιακά animations που παρόλα αυτά, δεν ακυρώνουν επιθέσεις από εχθρούς.
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά προσδίδουν έναν μοναδικό πλούτο στο σύστημα μάχης του Lies of P, χωρίς όμως να το κάνει αψεγάδιαστο. Ένα από τα ελαττώματά του είναι οι απότομες αυξομειώσεις στην δυσκολία του, που αν και χαμηλότερη από όλα τα Soulsborne, έχει ορισμένα ξεσπάσματα που θα ταράξουν την κατά τα άλλα ομαλή ροή του για αρκετούς gamers. Ο τίτλος δεν υποστηρίζει co-op, όμως μας δίνει τη δυνατότητα να καλέσουμε ένα AI “πνεύμα” για να μας βοηθήσει με τα περισσότερα bosses. Σχεδόν πάντα πεθαίνει στα πρώτα δευτερόλεπτα κάθε μάχης, χωρίς να έχει αποφύγει ούτε μια επίθεση. Το κακό AI επεκτείνεται και στην πλειοψηφία των απλών εχθρών, όμως τα περιθώρια κίνησής τους συνήθως είναι μικρά, οπότε και δε γίνεται εύκολα αισθητό. Εκτός αυτού, όταν ένα boss κάνει επίθεση με χρονοβόρο animation στον βοηθό AI μας, τείνει να μη δέχεται επιθέσεις μας, σαν άυλο. Ίσως τα bosses που το κάνουν αυτό να σχεδιάστηκαν με αποκλειστικά solo play κατά νου. Ανεξαιρέτως αυτού, όλα τα bosses του τίτλου είναι εντυπωσιακά, σε αντίθεση με μια μεγάλη μερίδα απλών εχθρών που ανακυκλώνεται.
Σε γενικές γραμμές, η αίσθηση χειρισμού του Pinocchio είναι πολύ ευχάριστη. Η άλλοτε ξύλινη και πλέον android μαριονέτα ανταποκρίνεται άψογα στις εντολές που τις δίνουμε, δείχνοντας σχεδόν να αιωρείται καθώς εκτελεί χορευτικά τις επιθέσεις που θέλουμε. Οι επιδόσεις του τίτλου είναι ένα από τα δυνατά του κομμάτια, ενισχύοντας την τελική εμπειρία. Frame drops δεν υπάρχουν, ακόμα και όταν η μάχη γίνεται αρκετά… εκρηκτική, ούτε μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης που θα μας καθυστερήσουν από το respawn. Σε σημεία που υπάρχουν στενά δωμάτια ή μικρά σοκάκια, η κάμερα μπορεί να κολλήσει πίσω από τον Pinocchio και να μας κάνει να χάσουμε στιγμιαία τον προσανατολισμό μας. Τις περισσότερες φορές δεν κάνει αισθητή ζημιά, όμως όταν συμβαίνει σε bosses μπορεί να προκαλέσει άσχημη ταραχή. Πέραν τούτου, τυχαίνουν glitches με μαριονέτες να χορεύουν μετά θάνατον ή απλά να εκτοξεύονται στο διάστημα, όμως είναι σπάνια και φυσικά δεν ενοχλούν.
Συνοψίζοντας
Πολλοί fans των Soulsborne περίμεναν τη στιγμή κυκλοφορίας του Lies of P για πολλούς μήνες. Το action RPG των Neowiz και η Round8 δεν απογοητεύει, όντας ότι κοντινότερο είδαμε ποτέ στο Bloodborne, αλλά με τη δική του πλούσια ιστορία και με ένα τεράστιο εύρος στο customization που προσφέρει εντυπωσιακή ευλυγισία στον τρόπο παιχνιδιού. Η πανέμορφη Krat, το μυστήριο που τη διακατέχει και το γρήγορο σύστημα μάχης με την τεράστια ποικιλία όπλων και στρατηγικών κάνουν το Lies of P ένα από τα καλύτερα soulslike games που έχουμε δει μέχρι σήμερα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity