Η περιπέτειά μας στο Hogwarts Legacy ξεκινά απευθείας από το 5ο έτος της σχολής. Αφού δημιουργήσουμε τον χαρακτήρα μας, παίζουμε ως ένας πολλά υποσχόμενος μαθητής με ένα ιδιαίτερο χάρισμα, που του δίνει τη δυνατότητα να βλέπει τα ίχνη μιας αρχαίας, ξεχασμένης και πανίσχυρης μαγείας. Αυτή η ξεχωριστή ικανότητα τραβά ανεπιθύμητη προσοχή, καθώς σκοτεινές φιγούρες επιθυμούν να χειραγωγήσουν την ιδιαίτερη αυτή μαγεία προς όφελός τους. Στο πλευρό μας είναι ο καθηγητής Fig, που σύντομα μετατρέπεται σε μέντορά μας, ενώ στην αντίπερα όχθη βρίσκεται ο Ranrok - ένα μοχθηρό goblin με δικό του στρατό - μαζί με τον πιστό του ακόλουθο Victor Rookwood, τον ιθύνοντα νου μιας περιβόητης ομάδας σκοτεινών μάγων. Υπό αυτές τις συνθήκες θα πρέπει να διαχειριστούμε την πολυάσχολη ζωή ενός μαθητή του Hogwarts, ενόσω αναζητούμε όλο και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτήν την “αρχαία” μαγεία, με τη βοήθεια του καθηγητή μας. Παράλληλα, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τις κακόβουλες δυνάμεις που επιχειρούν να την καπηλευτούν, θέτοντας ολόκληρο τον κόσμο των μάγων σε θανάσιμο κίνδυνο.
Το gameplay και το σύστημα μάχης του Hogwarts Legacy
Για την προστασία μας απέναντι στο κακό έχουμε στη διάθεσή μας ένα βασικό ξόρκι επίθεσης, καθώς και μια τετράδα από πιο εξειδικευμένα ξόρκια, η οποία αλλάζει άρδην με το πάτημα ενός πλήκτρου, ανάλογα με τις προτιμήσεις μας, το στυλ παιχνιδιού μας, ή τις ανάγκες της εκάστοτε περίστασης. Μεταξύ τους είναι το Expelliarmus, ένα από τα πιο διάσημα (και πιο χρησιμοποιημένα) ξόρκια της σειράς Harry Potter, το οποίο κοστίζει σημαντικό κομμάτι της ζωής των εχθρών μας και τους κάνει να χάνουν το ραβδί από τα χέρια τους. Το Incendio, σε αντίθεση με το προηγούμενο ξόρκι, είναι short range και πετάει φωτιές.Υπάρχουν και πιο σκοτεινά ξόρκια, που αποκαλούνται “ασυγχώρητες κατάρες”, όπως το Avada Kedavra που σκοτώνει ακαριαία τον στόχο, ή το Crucio που τον υποβάλει σε σωματικό μαρτύριο, μειώνοντάς του τη ζωή αργά και βασανιστικά. Με κάθε εύστοχη επίθεση και με κάθε επιτυχημένη αποφυγή χτυπήματος – είτε με dodge, είτε με το ξόρκι Protego, που μας καλύπτει με μια προστατευτική φούσκα – γεμίζει η μπάρα της αρχαίας μαγείας που κρύβει μέσα του ο χαρακτήρας μας. Όταν γεμίσει πλήρως, τότε μπορούμε να εξαπολύσουμε ένα υπέρτατο ξόρκι που θα ρίξει τον στόχο του με τη μια. Επιπλέον, η σωστή χρήση του Protego μπορεί να ακολουθηθεί από την αυτόματη εκτέλεση μιας έξτρα επίθεσης (Stupefy) ενάντια στον εχθρό που έχουμε “κλειδώσει” το οπτικό μας πεδίο.
Το σύστημα μάχης του παιχνιδιού παρέχει μια εντυπωσιακή ευελιξία στον τρόπο αντιμετώπισης ενός αντιπάλου, ή μιας ομάδας από εχθρούς, διαθέτοντας μεγάλη ποικιλία από ξόρκια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ευκολία, ακόμα και αν δεν είναι εξοπλισμένα στη βασική τετράδα από την αρχή μιας μάχης. Κάθε φορά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η αδυναμία του εκάστοτε εχθρού, ώστε να χρησιμοποιηθεί εναντίον του το καταλληλότερο ξόρκι, πράγμα που γίνεται εύκολο με τη χρήση του Inventory, όπου υπάρχουν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για οποιονδήποτε έχουμε αντιμετωπίσει ξανά στο παρελθόν (είτε πρόκειται για άνθρωπο, είτε για κάποιο μαγικό πλάσμα). Λόγω της ποικιλίας που υφίσταται στο οπλοστάσιό μας, οι μάχες του Hogwarts Legacy είναι – σχεδόν πάντα – άκρως απολαυστικές. Η έκβαση των περισσότερων από αυτές εξαρτάται και από τη σωστή χρήση των potions που διαθέτουμε, αλλά και των αντικειμένων που μπορούμε να πετάξουμε προς τους εχθρούς μας για να τους μπερδέψουμε, ή για να τους στερήσουμε ακόμα μεγαλύτερο τμήμα της ζωής τους. Τα boss fights σαφώς και είναι οι πιο δύσκολες περιπτώσεις μάχης, που απαιτούν ασταμάτητους συνδυασμούς ξορκιών και γρήγορα αντανακλαστικά. Δυστυχώς όμως, δεν είναι όλες οι μάχες το ίδιο… ευφάνταστες.
Μετά από τις πρώτες 10 ώρες παιχνιδιού, οι εχθροί ανακυκλώνονται και επαναλαμβάνονται, ενώ σε συγκεκριμένα τμήματα του χάρτη εμφανίζονται πολλές κόπιες του ίδιου εχθρού. Είναι εμφανές πως υπήρχε χώρος για αρκετές ακόμα προσθήκες στο συγκεκριμένο κομμάτι. Εκτός μάχης η μαγεία παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο, με ξόρκια που είναι απαραίτητα για διάφορες περιβαλλοντικές δραστηριότητες, όπως είναι το Revelio, το οποίο αποκαλύπτει κρυφά αντικείμενα σε έναν χώρο και τονίζει κοντινά σεντούκια με πολύτιμο loot. Το Accio είναι το ξόρκι επίκλησης αντικειμένων, αρκεί τα αντικείμενα να είναι εντός του οπτικού μας πεδίου. Το συγκεκριμένο ξόρκι παίζει πολύ και σε περιπτώσεις που υφίσταται συνδυασμός platforming και γρίφων, όπως όταν βρισκόμαστε πάνω σε αιωρούμενα πλακάκια και χρησιμοποιούμε το Accio για να τραβηχτούμε προς κάποιο μακρινό σημείο. Ένα ακόμα είναι το Reparo, που επιδιορθώνει από σπασμένα αγάλματα μέχρι και γκρεμισμένες γέφυρες, αλλά και το Evanesco, που εξαφανίζει αντικείμενα που ενδεχομένως φράσουν τον δρόμο μας.
Σε γενικές γραμμές, στο Hogwarts Legacy χρησιμοποιούμε μαγεία συνεχώς, είτε βρισκόμαστε σε αντιπαράθεση, είτε εξερευνάμε τον κόσμο του. Αυτό είναι το βασικό συστατικό του τίτλου, αυτός είναι και ο βασικός μηχανισμός του gameplay. Τουλάχιστον είναι δομημένος σωστά και, αφού πειραματιστούμε κατά τη διάρκεια των πρώτων ωρών του campaign, ολόκληρη η λίστα με τα ξόρκια γίνεται παιχνιδάκι στα χέρια μας, δίνοντάς μας όλα όσα χρειαζόμαστε για να ανακαλύψουμε κάθε κρυφή πτυχή του χάρτη. Στα της εξερεύνησης ο χάρτης αποδεικνύεται τεράστια βοήθεια, καθώς χωρίς αυτόν θα ήμασταν απλά χαμένοι. Κάθε quest που επιλέγουμε να φέρουμε σε πέρας αποκτά το δικό του highlight στον χάρτη, αλλά και την αντίστοιχη διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσουμε για να φτάσουμε σε αυτό. Ειδικά όταν βρισκόμαστε στο Hogwarts τα waypoints είναι απαραίτητα, αφού το κάστρο είναι σχεδιασμένο σαν ένας πολύπλοκος λαβύρινθος, γεμάτος με διαδρόμους, σκάλες, δωμάτια και κρυφά μπουντρούμια.
Η εξερεύνηση εκτός κάστρου είναι μια από τις πιο ευχάριστες δραστηριότητες ολόκληρου του παιχνιδιού, χάρη στις ιπτάμενες σκούπες (brooms) και τα mounts σε φανταστικά πλάσματα (βλέπε το αγαπημένο Hippogriff από το Harry Potter and the Prisoner of Azkaban), που επιτρέπουν το εναέριο ταξίδι, πάνω από τον φανταστικό κόσμο του τίτλου. Βέβαια, δεν πρόκειται και για τον γρηγορότερο τρόπο μετακίνησης μεταξύ δύο σημείων. Τα fast-travel points, που ξεκλειδώνονται όταν τα πλησιάζουμε (και που τα βρίσκουμε από τις σχετικές ενδείξεις του χάρτη), είναι μονόδρομος για την επιστροφή σε σημεία που βρίσκονται πολύ μακριά από την εκάστοτε τοποθεσία μας. Όσο για τα potions και για τα αντικείμενα που σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε στη μάχη, τα δημιουργούμε μόνοι μας μέσω brewing και μέσω crafting, όπως κάθε μάγος που σέβεται τον εαυτό του. Ή απλά τα αγοράζουμε. Όμως, τα περισσότερα από αυτά είναι ακριβά και τα χρήματα που μπορούμε να συλλέξουμε στο πρώτο μισό του παιχνιδιού είναι απειροελάχιστα – ειδικά όταν δεν αναλαμβάνουμε αρκετά side quests. Τα side quests του Hogwarts Legacy είναι πολλά (πάρα πολλά) και η πλειοψηφία τους είναι οδυνηρά ανιαρή και επαναλαμβανόμενη. Τα περισσότερα δευτερεύοντα quests αποτελούνται από αιτήματα να πάμε στο τάδε μέρος για να συλλέξουμε το τάδε αντικείμενο και στη συνέχεια να το παραδώσουμε στον τάδε χαρακτήρα. Όμως, υπάρχουν ορισμένα side quests που είναι απαραίτητα για την πρόοδο της ιστορίας – άρα δεν είναι και τόσο “side” quests τελικά.
Ένα παράδειγμα είναι η συλλογή συγκεκριμένων αντικειμένων ύστερα από ανάθεση κάποιου καθηγητή, προκειμένου να μας διδάξει ένα νέο ξόρκι, το οποίο απαιτείται από το επόμενο story quest. Μετά την ολοκλήρωση quests κερδίζουμε exp. και Talent Points. Τα exp. μας αναβαθμίζουν σε Wizard levels, αυξάνοντας τα stats μας που ενισχύονται από το customization των ρούχων που φοράμε. Κομμάτια ρουχισμού βρίσκουμε διάσπαρτα στον κόσμο, ή τα αποκτάμε μετά από συγκεκριμένα quests. Τα Talent Points τα ξοδεύουμε σε 5 διαφορετικές κατηγορίες skills, που ξεκλειδώνουν επιπλέον δυνατότητες. Στο συγκεκριμένο κομμάτι υπάρχει πολύς χώρος για ανάπτυξη του χαρακτήρα μας και το να βλέπουμε την επίδρασή της στην πράξη πολεμώντας, φέρει πάντα το αίσθημα της επιβράβευσης.
Η ιστορία, οι χαρακτήρες και ο κόσμος του Hogwarts Legacy
Η πλοκή του Hogwarts Legacy ακολουθεί το μοτίβο της σειράς Harry Potter. Αφορά σε έναν κεντρικό χαρακτήρα με ένα ιδιαίτερο χάρισμα, το οποίο είναι ποθητό από ανθρώπους (και όντα) με κάκιστες προθέσεις, που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο ολόκληρο τον μαγικό κόσμο. Ο προαναφερθείς κεντρικός χαρακτήρας, με την βοήθεια του καθηγητή – μέντορά του (βλέπε Dumbledore), θα κινηθεί “υπογείως” για να συλλέξει τις απαραίτητες πληροφορίες και δυνάμεις, ώστε να αντιμετωπίσει το κακό που απειλεί να σπείρει την τραγωδία στον βωμό του ελιτισμού.Η ιστορία του τίτλου προσπαθεί να ξεφύγει ελαφρώς από την βαριά… κληρονομιά του, πηγαίνοντας όλο και πιο πίσω στις ρίζες του Hogwarts, εξερευνώντας το φόντο παλαιότερων καθηγητών του, εκμεταλλευόμενο το γεγονός ότι κανείς δεν είναι πραγματικά νεκρός, από τη στιγμή που απεικονίζεται σε έναν από τους πίνακες του κάστρου. Έτσι έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε σπουδαίους μάγους – καθηγητές του παρελθόντος, αλλά και να τους έχουμε στο πλευρό μας στην αποστολή να σώσουμε τον κόσμο. Το καστ χαρακτήρων που συναντάμε είναι πλούσιο και καλογραμμένο, με προσωπικότητες που μιλούν απευθείας στην καρδιά των φίλων του franchise. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς μας, θα περάσουμε αρκετό χρόνο με δεκάδες από αυτούς, μαθαίνοντας πράγματα που θα δώσουν ακόμα μεγαλύτερο βάθος στον καταιγισμό περιεχομένου που έχουμε στη διάθεσή μας. Σε διάφορες περιπτώσεις θα έχουμε την ευκαιρία να διαλέξουμε μεταξύ δύο ή και τριών χαρακτήρων για το ποιον θα πάρουμε μαζί μας σε κάποια δραστηριότητα, κάτι που θα έχει επίδραση στις μεταξύ μας σχέσεις. Ορισμένοι χαρακτήρες είναι “κλειδωμένοι” σε κάποιον από τους 4 διαφορετικούς οίκους του κάστρου (Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw, Slytherin), όμως, ευτυχώς, το παιχνίδι μας δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας 10 διαφορετικών χαρακτήρων (σε ξεχωριστά save files), οπότε και η εξερεύνηση διαφορετικών οίκων είναι μια υπόθεση αρκετά εύκολη.
Ο κόσμος του τίτλου είναι – αρχικά – γιγαντιαίος. Το Hogwarts είναι ένα αρκετά περίπλοκα σχεδιασμένο κάστρο, με πολλά τμήματα που απαιτούν αρκετό χρόνο ψαξίματος. Όμως το Hogwarts είναι ένα μικρό τμήμα του συνολικού χάρτη του παιχνιδιού, που περιλαμβάνει περιοχές που έχουμε δει στις ταινίες Harry Potter (όπως το απαγορευμένο δάσος), αλλά και περιοχές που δεν είχαμε ποτέ την ευκαιρία να ανακαλύψουμε με τον οποιονδήποτε τρόπο. Τα πάντα είναι πανέμορφα, μπολιασμένα με την παραμυθένια ατμόσφαιρα που χαρακτηρίζει το franchise, με απαλές (σχεδόν γοητευτικές) παλέτες χρωμάτων που δημιουργούν ένα μοναδικό πρίσμα που θα μείνει ανεξίτηλο σε όσους επενδύσουν χρόνο μαζί του. Υπάρχουν στιγμές που σταματάμε τη διαδρομή μας για να θαυμάσουμε τη θέα από το σημείο που βρισκόμαστε, να παρατηρήσουμε τα χρώματα του ουρανού που παιχνιδίζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας, ή να πετάξουμε πάνω από το Hogwarts κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν τα φώτα από τα παράθυρά του προσφέρουν ένα θέαμα αντάξιο της μαγείας που κρύβει εντός των πανύψηλων τειχών του. Το μόνο ψεγάδι σε όλο αυτό, ίσως να είναι η όψη του γηπέδου του Quidditch, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν μπορούμε να παίξουμε Quidditch. Το soundtrack του τίτλου, που είναι δουλειά του συνθέτη, Alexander Horowitz, αναβιώνει τη μουσική του κινηματογραφικού Harry Potter, δίνοντάς του μια ξεχωριστή τροπή, ενίοτε πιο μοντέρνα και άλλοτε πιο γλυκανάλατη (ή πιο σκοτεινή, ανάλογα με την περίσταση).
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity