Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

God of War Ragnarok: Valhalla Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Tο God of War Ragnarok: Valhalla είναι ο πραγματικός επίλογος του σκανδιναβικού lore του God of War και ένα αναπόσπαστο -πια- κομμάτι που ρίχνει την αυλαία σ’ αυτήν την εξαιρετική διλογία.

Το God of War Ragnarok ήταν ένα από τα μεγαλύτερα παιχνίδια του 2022. Η Santa Monica Studio ολοκλήρωσε το πέρασμα του Kratos από τη Σκανδιναβία με έναν καταπληκτικό τίτλο, που είδε τον ίδιο και τον γιο του, Atreus, να βιώνουν ένα ταξίδι που θα τους άλλαζε για πάντα. Το φινάλε της νορβηγικής μυθολογίας για το God of War αποτέλεσε μια ακόμα τεράστια επιτυχία για το franchise, ανοίγοντας νέους δρόμους για το μέλλον του. Έναν χρόνο και έναν μήνα μετά, το καλιφορνέζικο στούντιο της Sony κάνει διαθέσιμο το DLC Valhalla, ως δώρο στους fans της σειράς. Η ανακοίνωσή του εξέπληξε και ενθουσίασε, παρόλο που απεδείχθη πολύ πιο ταπεινή και λακωνική απ’ ότι θα μπορούσε. Η παρουσίασή του έγινε με μια απλή αναφορά στην ύπαρξη μηχανισμών roguelike, μην αποκαλύπτοντας την ύπαρξη επιπρόσθετης ιστορίας. Τουλάχιστον όχι στον βαθμό που υφίσταται.




Λίγο μετά τα γεγονότα του Ragnarok, ο Kratos λαμβάνει μια ανυπόγραφη πρόσκληση στη Valhalla. Εκεί τον περιμένει μια περιπέτεια που θα τον βοηθήσει να κάνει μια πολύ αναγκαία εσωτερική αναζήτηση του ποιος ήταν, του ποιος είναι και του ποιος προορίζεται να γίνει. Ξεκινώντας από την ακτή της Valhalla και διασχίζοντας τις τεράστιες πύλες της εισόδου της, ο Kratos θα περάσει μέσα από μέρη που επισκέφθηκε τόσο στα τελευταία δύο games της σειράς, όσο και στους τίτλους που προηγήθηκαν, με την ελληνική μυθολογία. Θα συναντήσει εχθρούς που πάλεψε πολλάκις στο παρελθόν, μα και αντικείμενα που θα του θυμίσουν αναμνήσεις, πεισματικά κρυμμένες στο πίσω μέρος του μυαλού του. Με μοναδική συντροφιά τον Mimir, ο Kratos θα συνειδητοποιήσει πράγματα που θα του αλλάξουν τη ζωή για πάντα, πολύ περισσότερο σε σχέση με τα όσα συνέβησαν στο Ragnarok. Πράγματι, η ενδοσκόπηση αυτή θα ανατρέψει τα πάντα στην προσωπικότητά του και το γεγονός ότι αυτό θα συμβεί κατά τη διάρκεια ενός DLC των 6 (περίπου) ωρών, σημαίνει πως σεναριακά έχει γίνει για ακόμα μια φορά εξαιρετική δουλειά. Αποδεικνύεται επίσης πως το Valhalla είναι ο πραγματικός επίλογος του σκανδιναβικού lore του God of War, ένα αναπόσπαστο πια κομμάτι του Ragnarok που ρίχνει την αυλαία σ’ αυτήν την εξαιρετική διλογία.



Το Valhalla δεν απαιτεί την ολοκλήρωση της ιστορίας του Ragnarök για να παιχτεί, όμως αυτό ενδείκνυται προς αποφυγή των spoilers που προφανώς υπάρχουν. Τα στατιστικά, οι αναβαθμίσεις και οι εμφανίσεις που έχουμε στο Ragnarök, επίσης δεν παίζουν ρόλο. Σε αυτό το κομμάτι ξεκινάμε από το μηδέν και, συλλέγοντας πόντους μέσα από στη Valhalla, μπορούμε να αναβαθμίσουμε τα στατιστικά του Kratos από την αρχή. Να ξεκλειδώσουμε νέες εμφανίσεις, αλλά και νέες special επιθέσεις. Αυτήν τη δουλειά την κάνουμε στην ακτή της Valhalla, όπου επιστρέφουμε κάθε φορά που πεθαίνουμε μέσα στον κόσμο της. Μέσα στη Valhalla θα βρούμε αμέτρητες αναβαθμίσεις και buffs, τα οποία εξαφανίζονται μόλις πεθάνουμε. Η διαχείριση των πόρων μας έχει σημασία κάθε στιγμή, ορίζοντας το ποσοστό επιτυχίας μας σε κάθε run στο εσωτερικό της Valhalla. Στόχος δεν είναι να εισέλθουμε και να επιχειρήσουμε να παραμείνουμε ζωντανοί για όσο το δυνατόν περισσότερο, αλλά το να φτάσουμε σε ένα ορισμένο σημείο, το οποίο θα βοηθήσει τον Kratos να ενώσει τα κομμάτια του παζλ της ζωής του. Πρακτικά αυτό συμβαίνει με το τελικό boss του εκάστοτε run. Με κάθε νίκη μας απέναντί του, επιστρέφουμε στην ακτή της Valhalla δραματικά δυνατότεροι, με τις οντότητες που μας περιμένουν στο επόμενο run να γίνονται κομματάκι πιο επικίνδυνες.



Το γνώριμο gameplay του Ragnarok με το νεοσύστατο για τη σειρά στοιχείο του roguelike, παντρεύονται για τη δημιουργία μιας πρωτότυπης εμπειρίας God of War που σίγουρα δεν μπορεί να αντικαταστήσει το στυλ των core games. Παρόλα αυτά, εξυπηρετώντας την κυκλοφορία ενός DLC, αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία επιστροφής στο σύμπαν του Kratos, αποτελώντας παράλληλα μια έξτρα δυνατή πρόκληση για τους fans του. Πρόκειται για το δυσκολότερο κομμάτι ολόκληρου του Ragnarök και κάνει προφανές το γεγονός ότι χρειάζονται πολλές αναβαθμίσεις προκειμένου να γίνουμε οι πραγματικοί masters της Valhalla. Κάτι που με τη σειρά του απαιτεί πολλές επαναλήψεις στο εσωτερικό της, πράγμα που ενδεχομένως να κουράσει ύστερα από κάποιο σημείο. Ειδικά μια τεράστια μερίδα fans της σειράς που δεν έχει συνηθίσει να παίζει games τόσο υψηλής δυσκολίας. Ένα ποσοστό από αυτούς ενδέχεται να παιδευτεί πάρα πολύ για να φτάσει στο τέλος της ιστορίας του DLC, όποιο επίπεδο δυσκολίας και αν έχει επιλέξει ξεκινώντας. Κι αυτό είναι κάτι που μπορεί να συγχύσει κόσμο. Από την άλλη, όσοι την ολοκληρώσουν και θέλουν να συνεχίσουν με την εξέλιξη του Kratos, μπορούν να επιστρέψουν στη Valhalla για όσα runs επιθυμούν. Άλλωστε, υπάρχουν και δεκάδες εμφανίσεις που περιμένουν ξεκλείδωμα.



Πλέον το God of War Ragnarοk δεν είναι ολοκληρωμένο χωρίς το Valhalla. Το DLC - επίλογος που κυκλοφόρησε η Santa Monica Studio από το πουθενά, είναι όντως ένα εξαιρετικό δώρο για τους λάτρεις του franchise. Είναι ένα expansion που δοκιμάζει νέα πράγματα (για τη σειρά), ενώ ταυτόχρονα βρίθει καινούργιου περιεχομένου για τη μυθολογία του Kratos. Κι αυτό το κάνει δημιουργώντας τεράστιες προσδοκίες για το μέλλον. Όχι πως αυτό έπαψε ποτέ να ισχύει για το God of War. 

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Αρκετή επιπλέον ιστορία που αλλάζει τα δεδομένα για την προσωπικότητα του Kratos, για πάντα
  • Η Valhalla από μόνη της - αποτελεί μια πανέμορφη αναδρομή στην ιστορία της σειράς, αφού συνδέει μεταξύ τους περιοχές από προηγούμενους τίτλους
  • Το γνώριμο gameplay του Ragnarök
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ύστερα από κάποια runs, η δυσκολία του ανεβαίνει απότομα
  • Οι πολλές επαναλήψεις των runs ενδέχεται να κουράσουν
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*