Ανάμεσα στους δημιουργούς που αντλούν έμπνευση από τη σειρά Souls της From Software και προσπαθούν να παρουσιάσουν τη δική τους πρόταση είναι η και η Α44 Games. Η ομάδα ανάπτυξης από την Νέα Ζηλανδία έκαναν το ντεμπούτο τους με το Ashen και από την αρχή δεν έκρυψαν τον προσανατολισμό τους. Μετά το Ashen, λοιπόν, κάνουν ένα βήμα περαιτέρω και παρουσιάζουν το Flintlock: The Siege of Dawn, με διαφορετική αισθητική και τη δική τους πινελιά επάνω στη γνωστή φόρμουλα. Ας δούμε όμως αναλυτικά με τι ακριβώς έχουμε να κάνουμε.
Η ιστορία του Flintlock λαμβάνει χώρα στον φανταστικό κόσμο του Kian, όπου το σύνορο ανάμεσα στον κόσμο των ζωντανών και των νεκρών φθίνει και ολοένα και περισσότεροι νεκροί βρίσκουν τον δρόμο τους στον κόσμο των ανθρώπων. Οι άνθρωποι έχουν σχηματίσει στρατούς που έχουν σαν αποκλειστική ευθύνη κρατούν την «πόρτα του κάτω κόσμου» κλειστή και να φροντίζουν οι νεκροί που καταφέρνουν να δραπετεύσουν από αυτήν, να παραμένουν νεκροί. Ανάμεσα σε αυτούς τους στρατιώτες είναι η Nor, πρωταγωνίστρια της ιστορίας μας, που ειδικεύεται στην διόρυξη εισόδων σε δύσβατα σημεία – και φροντίζει να τις σφραγίζει όταν χρειάζεται, με τη βοήθεια εκρηκτικών και της σκαπάνης της. Κατά τη διάρκεια μιας αποστολής δημιουργείται ένα ρήγμα στο σύνορο των κόσμων και η Nor σαν υπεύθυνη θα πρέπει να διορθώσει τη ζημιά που έχει γίνει, με έναν απρόσμενο βοηθό στο πλευρό της, τον Enki - έναν από τους θεούς του «άλλου κόσμου».
Το ταξίδι της Nor θα τη φέρει σε διαφορετικές περιοχές, με ολοένα και περισσότερους στρατιώτες να προστίθενται στο καραβάνι της και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Με αισθητική που ακροβατεί ανάμεσα στο steampunk και το high fantasy, το περιβάλλον είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό, κάτι που δεν μπορεί να ειπωθεί για τους χαρακτήρες. Το θετικό είναι ότι παρά το γεγονός ότι η γραφή είναι ομολογουμένως αδύναμη και οι ερμηνείες χλιαρές, αυτά δεν έχουν πολύ μεγάλη σημασία, αφού το gameplay περιστρέφεται γύρω από την μάχη και την εξερεύνηση – κάτι που σε γενικές γραμμές τα πηγαίνει σαφώς καλύτερα. Όπως προαναφέρθηκε, οι δημιουργοί αντλούν έμπνευση από τη σειρά Souls, με τις δικές τους όμως αλλαγές και παραμετροποιήσεις. Η μάχη είναι μια μίξη ανάμεσα σε melee, ranged και μαγικές επιθέσεις (με τη βοήθεια του Enki), και ο τίτλος ωθεί τους παίκτες να χρησιμοποιήσουν έναν συνδυασμό από τα παρακάτω, αφού η Nor θα πρέπει να είναι συνεχώς σε κίνηση για να αποφεύγει τα χτυπήματα των εχθρών και ταυτόχρονα να χρησιμοποιεί τη μεγαλύτερη δυνατή γκάμα επιθέσεων. Το τελευταίο γιατί ο τρόπος με τον οποίο προσφέρεται το αντίστοιχο των “souls” είναι διαφορετικός από τον συνηθισμένο. Κάθε εχθρός με την εξόντωσή προσφέρει τον αντίστοιχο αριθμό “Reputation” εν προκειμένω, όμως με κάθε νεκρό εχθρό το reputation παραμένει στον αέρα και δίπλα του έχει έναν πολλαπλασιαστή σε ποσοστό επί τοις εκατό που προσφέρει bonus πόντους. Ανά πάσα στιγμή οι παίκτες μπορούν να το μηδενίσουν και να κάνουν “bank” το reputation που έχουν μαζέψει.
Ακούγεται ενδιαφέρον και πράγματι είναι και στην πράξη, αφού προσφέρει μια διαφορετική πρόταση στην φιλοσοφία του υψηλού κινδύνου και της υψηλής ανταμοιβής, «παίζοντας» εν προκειμένω με το reputation και όχι με την υγεία του χαρακτήρα. Η μάχη αυτή καθ’αυτή είναι αρκετά απολαυστική, γρήγορη και στακάτη, όχι όμως και χωρίς το jank της – παρ’όλα αυτά έχει την γοητεία της και είναι αρκούντως ικανοποιητική. Η Nor χρησιμοποιεί μια σειρά από διαφορετικά όπλα για μάχη τόσο εκ του συστάδην όσο και από απόσταση, με την γκάμα να μην είναι ιδιαίτερα μεγάλη, αλλά να καλύπτει όλα τα γούστα. Το σύστημα των upgrades προσφέρουν μια σειρά από διαφορετικές ικανότητες και bonuses στις κινήσεις της Nor, προσφέροντας επιλογές και για τα τρία διαφορετικά ήδη επιθέσεων, με active και passive abilities που δίνουν το πάνω χέρι στη μάχη. Θα πρέπει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο ότι υπάρχει και δυνατότητα επιλογής επιπέδου δυσκολίας, για όσους θέλουν να παραμετροποιήσουν την πρόκληση στο επιθυμητό επίπεδο – καθώς και pause καθ’όλη τη διάρκεια της περιπέτειας, η οποία θα κρατήσει 8 – 10 ώρες στο medium, με αρκετή εξερεύνηση και side missions.
Η αλήθεια είναι πως η διάρκεια του campaign είναι ακριβώς όση θα έπρεπε και δεν τραβάει περισσότερο απ’όσο θα έπρεπε. Οι κινήσεις, τα abilities, ο εξοπλισμός, αλλά και ο ίδιος ο χαρακτήρας του τίτλου είναι φτιαγμένος γύρω από αυτό, και η αλήθεια είναι ότι εν προκειμένω η A44 έκανε τη σωστή κίνηση. Εξίσου σωστή είναι και η απόφαση να παρουσιάσουν μια ιστορία με ξεκάθαρο στόχο και πλοκή, όπου οι παίκτες έχουν πλήρη αντίληψη του τι συμβαίνει, ποιοι εμπλέκονται και πως ακριβώς οι χαρακτήρες επηρεάζονται από τις εξελίξεις. Με αυτόν τον τρόπο είναι μια πιο «στρωτή» εμπειρία με ξεκάθαρη αρχή, μέση και τέλος, χωρίς endgame και πολύ περιορισμένο grind. Και εν τέλει, για αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι που το Flintlock παρά τα ατοπήματά του, καταφέρνει αυτό που θέλει να κάνει. Περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν πολλά, και τα περισσότερα από αυτά υπάρχουν λόγω του μεγέθους της ομάδας και της παραγωγής και όχι λόγω έλλειψης ταλέντου ή φαντασίας. Αν μη τι άλλο, το Flintlock αποτελεί ένα πολύ καλό δεύτερο βήμα και μας κάνει να περιμένουμε με ανυπομονησία την επόμενη προσπάθεια της A44.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity