Το παιχνίδι διαδραματίζεται σε έναν φουτουριστικό κόσμο όπου τυχαίες πύλες έχουν εμφανιστεί και γεννούν διαφόρων τύπων δεινόσαυρους με απίστευτα επιθετικές διαθέσεις. Για να μπορέσουν οι άνθρωποι να αντιμετωπίσουν τη νέα αυτή απειλή, η εταιρεία Aibius δημιουργεί exosuits τα οποία είναι ικανά να αντέξουν την πρόκληση των προϊστορικών τεράτων όμως δεν είναι και πως τα κιτάπια της είναι απολύτως καθαρά. Γρήγορα στο σενάριο μαθαίνουμε πως η ίδια εταιρεία είναι υπεύθυνη για την δημιουργία μιας Τεχνητής Νοημοσύνης ονόματι Leviathan, η οποία έχει την εμμονή να στέλνει ομάδες ανθρώπων εξοπλισμένες με exosuits πίσω στον χρόνο, προκειμένου να ξαναζούν την ίδια μάχη και η AI να συγκεντρώνει διαφορετικά δεδομένα μέσα από την επανάληψη της. Παρά την χαριτωμένη εξέλιξη του σεναρίου του, το Exoprimal είναι στη βάση του αποκλειστικά ένα multiplayer game και ως τέτοιο θα πρέπει και να κρίνουμε το gameplay του. Η εμπειρία την οποία προσφέρει, και στην οποία θα μπορούσαμε να πούμε πως τα πάει και περίφημα, χαρακτηρίζεται από την ίδια την Capcom ως 5 εναντίον 5, PvEvP. Αυτό σημαίνει πως κατά κύριο λόγο στα επίπεδα του τίτλου, πέντε παίκτες έρχονται αντιμέτωποι τόσο με τα προϊστορικά θηρία, όσο και με άλλους πέντε παίκτες, αναλόγως την πρόοδό τους μέσα στο εκάστοτε επίπεδο.
Αξίζει να σταθούμε στο γεγονός πως το Exoprimal διαφοροποιείται σε σημαντικό βαθμό όσο περνάνε οι ώρες του gameplay. Οι πρώτες 5-6 ώρες του παιχνιδιού κρίνονται επιεικώς ως αρκετά βαρετές με παρόμοιους χάρτες και επαναλαμβανόμενα objectives, όμως καλό θα είναι σε αυτό το σημείο οι παίκτες να δείξουν λίγη υπομονή παραπάνω καθώς τα επόμενα επίπεδα είναι αρκετά διαφορετικά. Για να μην χαλάσουμε τις εκπλήξεις, απλά θα δώσουμε ένα παράδειγμα διαφοροποίησηςΥπήρξε συγκεκριμένο επίπεδο που το Leviathan αποφάσισε πως οι δύο ομάδες θα πρέπει να συνεργαστούν εναντίον συγκεκριμένου εχθρού. Στο σημείο που έχει γίνει πάρα πολύ καλή δουλειά από την Capcom είναι την αίσθηση των όπλων, είτε αυτά είναι τα melee είτε τα κάθε είδους αυτόματα, καραμπίνες,ρουκετοβόλα και laser beams. Κάθε όπλο έχει τη δική του ιδανική χρήση και σε συνδυασμό με τις διαφορετικές ιδιότητες των Exosuits, εξυπακούεται πως θα βρείτε κάτι που να ταιριάζει στο δικό σας τρόπο παιχνιδιού. Εκεί που όμως το Exoprimal προκαλεί τον παίκτη αλλά και διαφέρει από τον ανταγωνισμό, τουλάχιστον που έχουμε δοκιμάσει εμείς, είναι στην On the fly εναλλαγή των Exosuits. Υπάρχουν τρία classes από Exosuits τα οποία χωρίζονται σε tank, assault και support και φυσικά το καθένα από αυτά έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. Και αυτό δεν αφορά μόνο τον τρόπο παιχνιδιού, άλλα όπως και σε κάθε multiplayer παιχνίδι που σέβεται τον εαυτό του, μια ομάδα αν θέλει να είναι επιτυχημένη θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο πολυποίκιλη. Εδώ έρχεται η επιλογή που προσφέρει η Capcom στους παίκτες του Exoprimal, να προβούν σε αλλαγή της ExoSuit που έχουν επιλέξει on the fly κατά τη διάρκεια ενός game. Είτε γιατί τελικά δεν τους βολεύει για τα objectives, είτε γιατί χρειάζεται μια κλάση από τις δέκα που δεν επιλέχθηκε εξαρχής, είτε γιατί κρίνουν πως τους λείπει μια ultimate ability, οι παίκτες είναι ελεύθεροι να αλλάξουν στην καλύτερη κλάση για τα συμφέροντα της ομάδας ή τα δικά τους.
Ένα multiplayer game που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να προσφέρει και τις ανάλογες αναβαθμίσεις στους παίκτες του και αυτές δεν λείπουν ούτε από αυτόν τον τίτλο. Τα Exosuits μπορούν να εξοπλιστούν με διαφορετικά modules που τροποποιούν το gameplay και προσφέρουν από αυξημένο damage μέχρι μειωμένο χρόνο ανανέωσης των ειδικών κινήσεων ή αυξημένη ταχύτητα όταν το health bar βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Αυτά τα modules αγοράζονται από τον παίκτη ξοδεύοντας BiKCoins και ευτυχώς προσφέρονται σε αφθονία, επιτρέποντας την παραμετροποίηση των Exosuits από αρκετά νωρίς εντός του παιχνιδιού. Για ακόμα μια φορά υπάρχουν microtransactions σε multiplayer τίτλο, όμως αυτά μένουν μόνο στο οπτικό κομμάτι, όπως και είχε υποσχεθεί η Capcom, οπότε σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν συντομεύσεις τύπου pay to win. Όχι τίποτα άλλο, δεν θα είχε και νόημα μιας και έτσι θα χανόταν το ενδιαφέρον και για την ιστορία και για την εξέλιξη του Exosuit, αλλά και τα πιο ουσιώδη και διαφορετικά objectives που ξεκλειδώνονται στις μετέπειτα ώρες του Exoprimal.
Παρά τη γενικά παρά πολύ θετική εντύπωση που μας άφησε η δοκιμή του Exoprimal, δεν μιλάμε για έναν τίτλο χωρίς μειονεκτήματα. Πέραν των αρχικών ωρών που είναι λίγο πολύ ίδιες όπως προαναφέραμε, η in-game δημιουργία του λογαριασμού μας στην Capcom ήταν κάτι που μας παίδεψε με πολλά υπομενού και EULAS, τις ανακατευθύνσεις στο web και στο email μας. Αδιαμφισβήτητα αν κάποιος έχει ενεργό Capcom Account μπορεί να το παρακάμψει όλο αυτό, αλλά είναι κάτι που είμαστε υποχρεωμένοι να αναφέρουμε μιας και η ύπαρξή του είναι προαπαιτούμενο. Επίσης το οπτικό του κομμάτι είναι λίγο παιχνίδι γενιάς PlayStation 4, ωστόσο ούτε σε αυτό μπορούμε να κρατήσουμε ιδιαίτερη κακία μιας και τουλάχιστον μπορεί κομπάζει πως παρά τον κυριολεκτικό χαμό επί της οθόνης, σε σημεία, δεν αντιμετωπίσαμε ούτε ένα frame drop στην έκδοση του PlayStation 5.
Εν κατακλείδι, εμείς διασκεδάζουμε με το Exoprimal, ομολογουμένως όμως οι πρώτες ώρες δεν ήταν εύκολες. Υπομέναμε για τις ανάγκες του review και ελπίζουμε να υπομένει και το κοινό καθώς το παιχνίδι δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο μετά τις πρώτες -αναγνωριστικές- ώρες, όμως γνωρίζετε πολύ καλά πως πάνε αυτά. Μόνο το πέρασμα του χρόνου και η αποδοχή του από το κοινό μπορεί να σημαίνει την επιτυχία για τον τίτλο της Capcom, και επ ουδενί η βαθμολογία του. Αν σε δύο χρόνια οι sever του παραμένουν γεμάτοι, αυτό θεωρούμε πως θα είναι και το σήμα πως η αποστολή του, εξετελέσθη επιτυχώς.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity