Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Έτσι θα επεκταθεί η διαθεσιμότητα του Football Manager 2024

NEWS
  • 42 λεπτά πριν

Φήμη: Η Naughty Dog θα κυκλοφορήσει special edition για το franchise του The Last of Us στο PS5

NEWS
  • 1 ώρα πριν

Η ASUS κάνει tease το Project Kennan, τη φορητή κονσόλα με το brand του Xbox

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Αυτές οι συσκευές υποστηρίζουν στην Ελλάδα το δίκτυο COSMOTE 5G+

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Developers αναφέρουν πως το Dev Kit του Nintendo Switch 2 δεν έχει έξοδο 4K

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Με αυτήν τη συσκευή στο αυτοκίνητο θα «τσιμπάς» πρόστιμο 2000 ευρώ

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Assassin's Creed Shadows: Ελάχιστοι παίκτες σε PS5 και PC έχουν προχωρήσει μετά το Act 2

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Ο Neil Druckmann και ο Craig Mazin απαντάνε στο πιο «καυτό» ερώτημα για το original The Last of Us

NEWS
  • 6 ώρες πριν

Πρωτιά στην Ευρώπη χάρη στο δίκτυο 5G+ της COSMOTE

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 6 ώρες πριν

H Εκκλησία της Ελλάδος ετοιμάζει τη δική της ψηφιακή τράπεζα

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Αλλάζει σύντομα ο τρόπος που θα κάνετε κλήσεις στο iPhone

NEWS
  • 8 ώρες πριν

Ίσως απολαύσουμε τριλογία ταινιών The Legend of Zelda

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Δεν τα έχουν πάει καλά όλα τα games του Xbox στο PS5

NEWS
  • 10 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Πότε είναι και τι ώρα το Nintendo Direct;

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Τρομερό: Οι τράπεζες θέλουν να χρεώνουν όσους έχουν πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες σε φυσική μορφή!

NEWS
  • 12 ώρες πριν
  • 3

Πασχαλινό διάλειμμα με KitKat και PlayStation

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 12 ώρες πριν

Το Video Games Museum γίνεται επίσημο μέλος του EFGAMP

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 12 ώρες πριν

COSMOTE TV: Πρεμιέρα για τη σειρά «MobLand» με τους Τομ Χάρντι, Πιρς Μπρόσναν και Έλεν Μίρεν

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 12 ώρες πριν

«Kabul»: Πρεμιέρα για τη νέα διεθνή συμπαραγωγή της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 12 ώρες πριν

Το Galaxy Ring της Samsung είναι εδώ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 12 ώρες πριν

Xiaomi Watch S4 Review

REVIEWS
  • 13 ώρες πριν

Αυτά τα παιχνίδια παρουσιάζουν προβλήματα stuttering σε PS5 και PS5 Pro με το VRR ενεργοποιημένο (video)

NEWS
  • 14 ώρες πριν

Ρεπορτάζ: Πότε θα ξεκινήσουν οι προ-παραγγελίες του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 15 ώρες πριν

Γιατί καθυστερούν τόσο πολύ γύρω από το GTA 6:

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Το The Elder Scrolls 6 ίσως δεν βρίσκεται καν σε φάση Alpha

NEWS
  • 17 ώρες πριν

Ο Nick Frost θα είναι (πιθανότατα) ο νέος Hagrid στη σειρά Harry Potter του ΗΒΟ!

NEWS
  • 30/03

Το Rust έρχεται στους κινηματογράφους μετά την τραγωδία που συγκλόνισε την παραγωγή (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

Πυρά κατά της Rachel Zegler για το εισπρακτικό φιάσκο του Snow White

NEWS
  • 30/03
  • 1

Ο Leonardo DiCaprio γίνεται αλλοπρόσαλλος φυγάς στο One Battle After Another (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

Πολεμικές ετοιμασίες στο νέο trailer της σειράς Andor

VIDEO NEWS
  • 29/03

Shuhei Yoshida: Το Japan Studio έκλεισε καθώς η Sony δεν ήθελε να επικεντρωθεί σε τίτλους ΑΑ

NEWS
  • 29/03

Με το Elio η Pixar μας ταξιδεύει με μια περιπέτεια στο διάστημα (trailer)

VIDEO NEWS
  • 29/03

Η ελληνική ομάδα Pixel Reign ανακοίνωσε το roguelike first person shooter Moros Protocol (trailer)

VIDEO NEWS
  • 29/03

Ημερομηνία κυκλοφορίας και νέες πληροφορίες για το MindsEye του Leslie Benzies (trailer)

VIDEO NEWS
  • 29/03

Enotria: The Last Song Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Jyamma Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Jyamma Games

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Enotria: The Last Song
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://enotriathelastsong.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 6

    ENTERNITY SCORE
*
Στην φάση που κυκλοφόρησε, το Enotria: The Last Song είναι ξεκάθαρα ημιτελές, με αρκετή δουλειά και ακόμα περισσότερο polishing να είναι απαραίτητο για να μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ολοκληρωμένο».

Ακόμα μια ομάδα ανάπτυξης δοκιμάζει την τύχη της στην φόρμα των Soulslikes, και αυτή τη φορά τη σκυτάλη αναλαμβάνει η ιταλική Jyamma Games, με το Enotria: The Last Song. Από το πρώτο δευτερόλεπτο ο τίτλος υποδέχεται τους παίκτες σε ένα ηλιόλουστο και κάθε άλλο παρά γνώριμο σκηνικό (για το είδος) αφού το Enotria δεν πραγματεύεται κάποια ιστορία όπου ο κόσμος βρίσκεται στις τελευταίες του στιγμές και τα πάντα γύρω καταρρέουν, αλλά αντλεί έμπνευση από την Ιταλική Μυθολογία, την Commedia del’Arte και το Cannovaccio (και όχι την Ιταλική άμυνα στο ποδόσφαιρο). Στον κόσμο του Enotria, οι άνθρωποι είναι σαν να παίζουν σε ένα θέατρο για όλη τους τη ζωή, ο καθένας με την μάσκα και τον ρόλο του, προκαθορισμένο από την αρχή και υποχρεωτικό για τον καθένα. Ο πρωταγωνιστής μας γεννιέται χωρίς μάσκα και ρόλο, και θα αποφασίσει να τα βάλει με τους Θεούς και να απελευθερώσει την ανθρωπότητα από την τυραννία τους.




Το Enotria ανήκει χωρίς καμία αμφιβολία στα Soulslikes, ακολουθώντας τις γενικές γραμμές και φόρμες που εισήγαγε και στη συνέχεια εδραίωσε η From Software, προσθέτοντας όμως τις δικές τους «πινελιές». Το αποτέλεσμα είναι ένας τίτλος που χαρακτηρίζεται από έξυπνες και καινοτόμες ιδέες που στην πλειοψηφία τους αποτυπώνονται επιτυχώς στην οθόνη. Σε πρώτη φάση, τα γενικότερα concepts της αυξημένης δυσκολίας, των bonfires (ή όποιο όνομα αυτά έχουν στον εκάστοτε τίτλο) της πιο στακάτης και στρατηγικής δράσης είναι εκεί, το καθένα με μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση. Οι βετεράνοι των Soulslikes θα βρουν τα αρχικά λεπτά εξαιρετικά οικεία όσον αφορά χειρισμό και γενικότερη αίσθηση, πολύ γρήγορα όμως γίνεται αντιληπτό πως η ομάδα ανάπτυξης είχε κατά νου μια κάπως γρηγορότερη και πιο «ρευστή» μάχη, με περισσότερη ελευθερία στους παίκτες.



Ο τίτλος είναι σε γενικές γραμμές πιο γενναιόδωρος ως προς τα upgrades, materials και το γενικότερο leveling, δίνοντας τη δυνατότητα στους παίκτες να ανακαλύψουν τον κόσμο του γρηγορότερα, προσφέροντας την «πολυτέλεια» να δοκιμάσουν στην πορεία διαφορετικά builds και όπλα, μέχρι να βρουν το πιο αποτελεσματικό όχι μόνο για την κάθε περίπτωση, αλλά και για το κάθε γούστο. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και η προσέγγιση της μάχης με τα τέσσερα διαφορετικά elements και status effects που αυτά προκαλούν, το καθένα με τη δική του αδυναμία και την δική του αποτελεσματικότητα, σαν έναν κύκλο (σαν το πέτρα-ψαλίδι-χαρτί, αλλά με 4 παραμέτρους). Τα διαφορετικά όπλα έχουν το καθένα affinity σε κάποιο στοιχείο (ή και σε κανένα), ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν και διαφορετικές κατηγορίες όπλων, με διαφορετικά movesets και attributes, όπως για παράδειγμα longswords, greatswords, polearms κλπ.



Τα επίπεδα είναι όμορφα σχεδιασμένα και το σκηνικό παραπέμπει σε Μεσογειακό τοπίο τους καλοκαιρινούς μήνες, κάτι που είναι μια πολύ ευχάριστη αλλαγή για το είδος – και ταυτόχρονα εξαιρετικά οικείο περιβάλλον για εμάς ως Έλληνες (και φυσικά την ίδια την ομάδα ανάπτυξης που όπως προαναφέρθηκε είναι Ιταλική). Η αισθητική παραπέμπει όπως είναι αναμενόμενο σε αναγεννησιακό θέατρο και προσθέτει κι αυτή τη δική της πινελιά, ενώ και οι ίδιοι οι εχθροί ακολουθούν το εικαστικό σύνολο και δίνουν μια φρεσκάδα στη δράση και την παρουσίαση. Στις περίπου 20 ώρες που χρειάζεται για να έρθει η περιπέτεια στο τέλος της, ο τίτλος «ξεδιπλώνεται» με ιδανικό ρυθμό και δεν κουράζει – αν και ορισμένα σημεία ίσως χρειαστούν κάποιο ελαφρύ grinding. Το πρόβλημα στο όλο σύνολο είναι πως παρά το γεγονός ότι όλα τα παραπάνω είναι πράγματι πολύ ενδιαφέροντα και «φρέσκα» για ένα soulslike, ο τίτλος «σκοντάφτει» πολύ συχνά στα bugs του.



Ενώ η παρουσίαση σε τεχνικό επίπεδο «περνάει» χωρίς να διεκδικεί δάφνες τεχνολογικής υπεροχής ή οτιδήποτε εντυπωσιακό σε οπτικό και ηχητικό κομμάτι, είναι φανερό πως η παραγωγή δεν είναι ολοκληρωμένη, αφού τα bugs είναι κυριολεκτικά παντού. Απώλεια προόδου, AI που απλά σε τυχαίες φάσεις «κολλάει» και δεν αντιδράει σε τίποτα (ακόμα και bosses), crashes, παγώματα, αλλά και σημεία που φαίνεται πως το playtesting ήταν έλλειπες (αν έγινε καν). Στην φάση που κυκλοφόρησε, ο τίτλος είναι ξεκάθαρα ημιτελής με αρκετή δουλειά και ακόμα περισσότερο polishing να είναι απαραίτητο για να μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ολοκληρωμένος». Σε αυτό συνηγορεί και το γεγονός ότι η ίδια η ομάδα ανάπτυξης δημοσιοποίησε μια σειρά από «βελτιώσεις» που είναι στα σκαριά για το άμεσο μέλλον, κάτι που βέβαια το βάφτισε ως roadmap – που από μόνο του σηκώνει πολλή συζήτηση και είναι ενδεικτικό για την κατάσταση της βιομηχανίας γενικότερα, αλλά αυτό είναι ένα διαφορετικό θέμα για ένα διαφορετικό κείμενο.



Εν προκειμένω, όμως, η κατάσταση είναι τόσο απογοητευτική, στο σημείο που καταφέρνει να χρωματίσει την εμπειρία με μια όχι και τόσο κολακευτική απόχρωση. Σίγουρα, ο τίτλος είναι playable από την αρχή μέχρι το τέλος, και σίγουρα θα υπάρξει μερίδα παικτών που θα αντιμετωπίσει περισσότερα θέματα (και άλλη μερίδα λιγότερα) – αυτό όμως δεν είναι βάση για συζήτηση και θέτει επικίνδυνα προηγούμενα στις κυκλοφορίες τίτλου, αφού πρακτικά οι γραμμές ανάμεσα στο “Early Access” και Full Release γίνονται όλο και πιο θολές, ιδιαίτερα όταν ένας τίτλος κοστολογείται αναλόγως. Η ομάδα ανάπτυξης φαίνεται πως είναι διατεθειμένη να διορθώσει τα κακώς κείμενα και πρακτικά να ολοκληρώσει τον τίτλο, αλλά αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό. Και είναι πραγματικά κρίμα, γιατί κάτω από όλα τα bugs και προβλήματα το όραμα των Ιταλών είναι εμφανές και πραγματικά ενδιαφέρον. 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ατμόσφαιρα
  • Αισθητική
  • Καινοτόμες ιδέες
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ελλιπές playtesting
  • Bugs/crashes/προβλήματα
  • Πάρα πολλά bugs/crashes/προβλήματα
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*
Loading...